Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Papyr #17421:
Ja viem, ja som v cexax len na km-banku cestoval - a vyplatilo sa a len EC a prvou triedou a stale to vyslo relativne lacno, aj na prepocet na SKK. Ale to len nedavno - tusim od nejakeho marca znizili ceny KB v CR. Este okolo 24. februara som ju kupoval za 1380,- Kc. A pravdepodobne aj ta platnost na IC/EC vlaky len nedavno zacala platit, lebo moj vytlacok este obsahoval nespravnu ifnormaciu (ktoru mi pri predaji upravila tetuska v Breclavi za pultom), ze na IE/EC neplati KB bez priplatku 🙂. Ale O.K. - aj tak to tam maju lepsie :DD. Ono aj ked si porovnas - tu dobu, co oni rekonstruju korodor Ostrava Praha a Ceska trebova Brno - az k nasej statnej hranici a uzu maju defacto skoro vsetko hotove - len od prahy po Kolin, ci kam to este nemaju hotove, tak za tu dobu u nas stihli akurat zrekonstruovat 10, alebo 15 min. cesty vlakom medzi BA a TN - comu ja osobne hovorim tempo. A sam asi uznas, ze je velikansky rozdiel ked ides po reko trati a starej povodnej - nielen v rychlosti, akou tade ide vlak, ale najma v skoro nulovej hladine hluku a hladkosti a "nehrkotani". A to nehovorim, ako pekne su vseky stanice zrekonstruovane - aspon perony, a aj na mensich stanickach maju digitalne transparenty - teda na oznamenie prixodu/odchodu vlaku, a tak dalej - skoda hovorit vobec...

Riko - no vidis - mozno preto si bol nedavno chory, ked mate taku "blbu" klimu :DDD ;-)))
Reply on: Andrej (Anndy008) #17404:
A ked uz tu vychvalujem Cechy... 🙂 Kupite si Kilometricku Banku Ceskych drah za 1200 Kc, mate v tom 2000 km (na porovnanie ZSSK: 1900 Sk, 2000 km) a tato ceska KMB PLATI BEZ DALSIEHO DOPLATKU aj na vlaky IC a EC. Takze cesta napriklad Praha Holesovice-Usti nad Labem hl.n. (103 km) vas v druhej triede EC-cka vyjde na 103*0,60=61,80 Kc a v prvej triede EC-cka 103*0,60*1,5=92,70 Kc.

Na Slovensku vas obdobna cesta (103 km vlakom IC alebo EC) vyjde na 333 Sk v prvej a 222 Sk v druhej triede. Ani slovenska KMB vam nepomoze, lebo sa nevztahuje na IC+EC, kde treba doplatit 80 Sk, takze modelovy priklad 103 km:
2. trieda 103*20/19+80 = 188,40 Sk
1. trieda 103*20/19*1,5+80 = 242,60 Sk

A to este ZSSK pindaju, ze IC+EC su "vlaky pre kazdeho"....
Reply on: Z #17407:
Praha ma celkom vymakany system integrovanej dopravy. Pasma P a 0 su na uzemi Prahy, P sa pouziva pre vnutroprazske linky (1-299) a 0 pre linky, ktore idu z Prahy von (300-399). Okolo Prahy je 6 sustrednych kruznic, ocislovanych 1 az 6, to su vonkajsie pasma, najvzdialenejsia zastavka PID (Prazskej integrovanej dopravy) je asi 60 km od Vaclavaku.

Prazsky listok za dvanast korun nie je v podstate listkom iba pre DP, ale plati i u zmluvnych prepravcov (linky 300-499) a i na tratiach Ceskych drah s tzv. plnou integraciou. (Pre porovnanie neplna integracia su take vlaky, v ktorych sa uznavaju mesacniky a stvrtrocniky PID, ale nie hodinove alebo 24-hodinove listky.)

Teda na uplne rovnaky 12 Kc listok sa povozite bud po Prahe alebo povedzme z jednej dediny pri Prahe do druhej dediny pri Prahe. V pracovny den od 5.00 do 20.00 plati 60 minut, v ostatnu dobu 90 minut.

Este mate neprestupny 8Kc listok, ktory plati v jednom vozidle, nanajvys vsak 30 minut, alebo v metre nanajvys 4 stanice (stanica nastupu sa nepocita).

Inak listok na viac, ako dve pasma stoji 6*n, kde n je pocet pasiem a jeho casova platnost je n*30 minut. Teda najdrahsi jednorazovy, 7-pasmovy listok stoji 42 Kc a plati 210 minut.

Len taka ceresnicka na torte - 24h listok stoji 70 Kc, ale ked pridete do Prahy autom a odstavite ho na zachytnom parkovisku "Park-n-Ride", zaplatite za listok 50 Kc. V tom je zahrnute parkovne na cely den na strazenom parkovisku a cestovne na lubovolny pocet ciest MHD v prazskom pasme, s platnostou az do zatvaracej hodiny parkoviska.
Reply on: Papyr #17417:

nechápem prečo zrušili to zastavovanie v TN a tuším aj v LM.
Reply on: Andrej (Anndy008) #17415:

napr centrálne klíma dodatočne namontovaná do budovy (napr u nás v kancli) má zvyčajne pod okenným parapetom len výparník a ventilátor ho prefukuje a tým pádom šíri chlad v rám miestnosti.
Moderné budovy ktoré majú natiahnutú aj ventiláciu a klímou aj menia vzduch.
Reply on: Juro #17412:
Dokonca bola nedavno peticia za zavedenie zastavovania IC vlakov (boze, to je formulacia) v Trencine. Chceli to najma vojaci z povolania, ktori casto "pendluju" - ci uz na sluzobne cesty, alebo na tyzdnovky za pracou - prave do Trencina. Tie IC-cka by tym spajali "najmilitarizovanejsie" mesta SR - Trencin, Presov, Blavu a Kosice. Dokonca aj v Presove sa podpisovala peticia za zastavovanie IC v TN 🙂 a aj napriek peticii ZSSK zostali hluche a neme 😞
Reply on: Andrej (Anndy008) #17415:
Ano, klimatizacia vo vozidle hromadnej prepravy osob musi vymienat vzduch medzi vnutrom a vonkajskom vozu, presne ako si napisal, z dovodov hygienickych. Nebudem sa rozpisovat o kvapockovej infekcii, ale ked budes hodinu na normalne vytazenej mestskej linke vzduch len tocit vo vnutri, nakazis tym odhadujem tak 2-3 ludi, v pripade napr. chripkovej epidemie aj 20-30 🙂 Neviem, ci na to existuje i nejaka pravna norma, ktora by to usmernovala, ale zo zdravotneho hladiska je uzavrety okruh skodlivy.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Riko #17413:
no nexcem sa hadat 🙂, ale podla mna klima pre ludi musi z hygienickych a inych dovodov menit aj vzuch. Ved nemoze predsa stale dookola cirkulovat vydychany, aj ked chladny vzduch - nie? Mozno tomu dobre nerozumiem (zacinam lutovat vynechane prednasky), ale to by sa ludia za urcitu dobu podusili - nie?

No hej - s tym smradom si to vystihol - ale predsa len - v teple a ked sa potia - tak sa ten ich smrad siri ovela rychlesjsie a tak nejako vo vacsom mnozstve. Samo, ze ked si taky vedla teba sadne, si slusne povedane v pytli, ale to prave isti ta 1Tr. 😃.
Reply on: Juro #17412:

to pri tých 4 hodinách ale ušetrili 😞
Reply on: Andrej (Anndy008) #17409:

klima nemusí vždy vymienať vzduch, môže stále len točiť a ochladzovať ten istý smradlavý vydýchaný vzduch
problém je v tom, že ak si umytý a spotíš sa ta je to v norme a ani to moc nevadí, len ked tak človek ostane bez vody a mydla do druhého dňa, kedy sa začne pot rozkladať tak to potom začínajú živočísne kafilérne smrady v týchto 30°C horúčavách...
no sú ľudia ktorým to na sebe evidentne nevadí ba priam sa asi lepšie cítia, kedže čistá voda a mydlo by ich asi zahubilo 😃
Reply on: Andrej (Anndy008) #17411:
Jedinym dovodom zrusenia zastavovania IC vlakov TN bolo propagovane zvysenie cestovnej rychlosti a to sa dosiahlo tiez zruseniem zastavovania v TN. Usetrilo sa tym cca 4 min. jazdnej doby.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Vladimír #17410:
No asi nie - ved som to pisal, ze to by na SVK nepreslo mat IC - a o zastavke kysak viem 😃 - dokonca :DD som raz siel do KE aj IC-ckom 😃
Reply on: Andrej (Anndy008) #17402:
Ak sa nemýlim, pôvodne I-čka v Trenčíne stáli. Ale dôvod na zrušenie zastavovania určite nebol predpis o minimálnej vzdialenosti zastávok. Veď stojí sa aj v Košiciach a Kysaku, a to je vzdialenosť 16 km.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: J #17406:

No 🙂 :

1. klima vymiena vzduch rychlejsie ako ked nie je klima
2. je to bohuzial, ale vzdelanejsi a mladsi ludia si vedia v dnesnej dobe zabezpecit taku uroven hygieny, ze aj ked sa spotia nesmrdia - mozno len na par mm vzidalenosti, co je pripustne a nie na 1m okolo seba
3. aj ked sa potia, tak po xivili sa pri klime prestanu - lebo tam nie je tak teplo
4. riesim to pre istotu 1 triedou - menej ludi a ked uz - tak solvetnejsi, co sa zvacsa odraza aj v osobnej hygienie (preco - to neviem si vysvetlit)

5. preco si myslis, ze niektore zeny by neprijali, aby ich tiez umyvali pekne 18-ky? :DD
Reply on: Z #17407:

Tak tak no comment, to je tak neporovnateľné (celý systém dopravy atd) ako Trabant a Rolls-Royce 🙂 😞
Na porovnanie: mam pred sebou cestovny listok Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s.--stoji na nom: Prestupni jizdenka plnocenna, Plati pro Prahu nebo 2 pasma, v prac. dny 5-20 hod...60min, v ostat. pripadech... 90 min. Cena 12 KC-NO COMMENT :I
Reply on: Andrej (Anndy008) #17404:
To chceš tvrdiť, že nikde inde na svete sa ľudia nepotia a nie je od nich smrad. Aj keď máš klimatizovaný vozeň, tak keď sa vonku spotí, tak vnútri smrdí. Jedine, že by si zaviedol službu, že ich osprchuješ predtým, než nastúpia. Mužov by umývali pekné mladé 18tky 🙂 a ženy by vyfasovali mydlo 🙂 🙂 🙂 😃
Reply on: Andy #17401:
V 1. triede su ako bonus blchy 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Andy #17401:
No naco 1Tr.?
Zalezi ako kde. Po pravde v nasich IC je to skoro jedno. Jedinym argumentom je, ze mas pokoj od inych ludi 🙂 - co ja niekedy mam rad.

Ale v EC je to jasne - zvacsa - ak nejdes nasim, tak mas kupecko v 1Tr. mas ho sam pre seba a je to pohoda. Ja to mam rad - ako keby si mal obyvacku sam pre seba - pohodlne sa natiahnes - nik ta nerusi, necumi na teba - nemusis na inych. Aj tak s cudzimi nebavim - len vynimocne, ale tak casto zase vlakom necestujem, aby som natrafil na milych a vychovanych ludi, ktori vedia, co su to hranice slusneho a este neobtazujuceho spravania sa.

Klasicke rychliky - no to je jasne - aj ked som uz dlho nesiel 2Tr., tak naposledy co mi vadilo, bola spina - skoro vzdy (a po vystupeni z takeho vlaku mam pocit, ze som cely spinavy - brr), hrozne vela ludi, hadanie sa o miesto - aj ked mam miestenku - uz tyzden dopredu, 8ludi v kupe, aj ked uz som 6 miestne a ciste par krat zazil, a v lete nexutne teplo, smrad aj od ludi (ved nakoniec to je aj v mhd nasej), hadanie sa o prievan a podobne veci... A nemam rad ukecanych ludi - zbytocne teda, pokial mi nie su sympaticki. Aj ked tu rozdiel medzi 1Tr a 2Tr je mizivy - skor v trochu vacsej cistote a prazdnosti.

Takze Andy snad xapes moje dovody, ale nexcem tym tvrdit, ze ich musi mat kazdy 😃. Proste mi to vyhovuje.
Reply on: Andy #17401:
Ze ti ta osoba nevydala peniaze za stare listky, za to moze nariadenie DPB. Stare listky jednoducho iba vymienaju za nove plus doplatok. Druha vec je, ze nema co ziapat na zakaznikov. Ona tam ma predavat. Bohuzial sa obavam, ze staznost na DPB je strata casu, ale ja by som to na tvojom mieste riskol. Ak nad takymto spravanim ako zakaznik mavnem rukou, nikdy sa nic nezmeni. Hoci nie je iste, ze staznost pomoze, za pokus to stoji.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.