Reply on: Andrej (Anndy008) #17409:
Aj keď v ostatnom s Tebou súhlasím, ten prvý bod je nezmysel - rýchlosť výmeny vzduchu závisí od výkonu ventilátora a nie od toho, či je tam aj chladiaca jednotka - to je totiž rozdiel medzi klimatizáciou a tlakovým vetraním.I.
Papyr
Prazsky listok za dvanast korun nie je v podstate listkom iba pre DP, ale plati i u zmluvnych prepravcov (linky 300-499) a i na tratiach Ceskych drah s tzv. plnou integraciou. (Pre porovnanie neplna integracia su take vlaky, v ktorych sa uznavaju mesacniky a stvrtrocniky PID, ale nie hodinove alebo 24-hodinove listky.)
Teda na uplne rovnaky 12 Kc listok sa povozite bud po Prahe alebo povedzme z jednej dediny pri Prahe do druhej dediny pri Prahe. V pracovny den od 5.00 do 20.00 plati 60 minut, v ostatnu dobu 90 minut.
Este mate neprestupny 8Kc listok, ktory plati v jednom vozidle, nanajvys vsak 30 minut, alebo v metre nanajvys 4 stanice (stanica nastupu sa nepocita).
Inak listok na viac, ako dve pasma stoji 6*n, kde n je pocet pasiem a jeho casova platnost je n*30 minut. Teda najdrahsi jednorazovy, 7-pasmovy listok stoji 42 Kc a plati 210 minut.
Len taka ceresnicka na torte - 24h listok stoji 70 Kc, ale ked pridete do Prahy autom a odstavite ho na zachytnom parkovisku "Park-n-Ride", zaplatite za listok 50 Kc. V tom je zahrnute parkovne na cely den na strazenom parkovisku a cestovne na lubovolny pocet ciest MHD v prazskom pasme, s platnostou az do zatvaracej hodiny parkoviska.