Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Je nadherne nastupovat do prazdnej T3 na posilovej 14. Taketo vyluky sa mi pacia. Konecne dobry interval 🙂
Iste sa ten pocit neda porovnat s nutkanim studenta nastupit do prazdnej 39 hoci aj opacnym smerom 🙂

Pridam sa k vlakovej teme. IC Hron som malo pouzival aj ked som mal Junior kartu. Za rovnaku cenu som mal rychlejsi autobus s lepsim vyberom. Nie som viazany na jeden cas. Je smiesne ze TN nema IC, kym usek BB - ZV bez priplatku vyzaduje navyse vymenu lokomotivy.
Aj Horehronca vyuzivam uz len ked idem s bicyklom. Dalsia blbost. Od 15.6. su nove pravidla pre batozinu, ale listok sa stale neda kupit, len vo vlaku 😞
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Martin Fundárek #17424:
No musim sa ospravedlnit - urobil som preklep - kupoval som ju 24 januara - nie februara - ako som pisal.

No neviem presne, komunikoval som s Igorkom a ten mi povedal, v tej dobe, ze ma byt od marca asi lacnejsia. Mozno som to cital aj niekde - neviem - alebo to zmenili. Odvtedy som novu zatial nekupoval.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: jumbo #17394:
Hronom nejazdím (autobus je cenovo i časovo výhodnejší), takže som si to nevšimol. Ospravedlňujem sa za zavádzajúcu informáciu.
(Naposledy som šiel Hronom, keď ešte nemal klimatizované vozne. Vtedy bol príplatok na Hron lacnejší - 40 Sk, kým na Kriváni a Tatrane bol 60 Sk.)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Andrej (Anndy008) #17422:

1. Odkedy zlacnenla KMB v ČR? Ja som ju kupoval v apríli a stála 1350. Aj na stránke ČD je informácia: "KMB za základní cenu stojí 1 350 Kč".
2. 8-korunový lístok v Prahe platí v povrchovej doprave 15 minút a je neprestupný, v metre platí 4 stanice, najviac však 30 minút, a prestupovať medzi linkami metra sa môže.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

INFO pre Andy-ho.

Ocuj Andy - KLF ti odkazuje, ze ak sa xces za nim prist - tak mu mas zavolat. Ze vraj mas jeho cislo.

Koniec INFO pre Andy-ho.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Papyr #17421:
Ja viem, ja som v cexax len na km-banku cestoval - a vyplatilo sa a len EC a prvou triedou a stale to vyslo relativne lacno, aj na prepocet na SKK. Ale to len nedavno - tusim od nejakeho marca znizili ceny KB v CR. Este okolo 24. februara som ju kupoval za 1380,- Kc. A pravdepodobne aj ta platnost na IC/EC vlaky len nedavno zacala platit, lebo moj vytlacok este obsahoval nespravnu ifnormaciu (ktoru mi pri predaji upravila tetuska v Breclavi za pultom), ze na IE/EC neplati KB bez priplatku 🙂. Ale O.K. - aj tak to tam maju lepsie :DD. Ono aj ked si porovnas - tu dobu, co oni rekonstruju korodor Ostrava Praha a Ceska trebova Brno - az k nasej statnej hranici a uzu maju defacto skoro vsetko hotove - len od prahy po Kolin, ci kam to este nemaju hotove, tak za tu dobu u nas stihli akurat zrekonstruovat 10, alebo 15 min. cesty vlakom medzi BA a TN - comu ja osobne hovorim tempo. A sam asi uznas, ze je velikansky rozdiel ked ides po reko trati a starej povodnej - nielen v rychlosti, akou tade ide vlak, ale najma v skoro nulovej hladine hluku a hladkosti a "nehrkotani". A to nehovorim, ako pekne su vseky stanice zrekonstruovane - aspon perony, a aj na mensich stanickach maju digitalne transparenty - teda na oznamenie prixodu/odchodu vlaku, a tak dalej - skoda hovorit vobec...

Riko - no vidis - mozno preto si bol nedavno chory, ked mate taku "blbu" klimu :DDD ;-)))
Reply on: Andrej (Anndy008) #17404:
A ked uz tu vychvalujem Cechy... 🙂 Kupite si Kilometricku Banku Ceskych drah za 1200 Kc, mate v tom 2000 km (na porovnanie ZSSK: 1900 Sk, 2000 km) a tato ceska KMB PLATI BEZ DALSIEHO DOPLATKU aj na vlaky IC a EC. Takze cesta napriklad Praha Holesovice-Usti nad Labem hl.n. (103 km) vas v druhej triede EC-cka vyjde na 103*0,60=61,80 Kc a v prvej triede EC-cka 103*0,60*1,5=92,70 Kc.

Na Slovensku vas obdobna cesta (103 km vlakom IC alebo EC) vyjde na 333 Sk v prvej a 222 Sk v druhej triede. Ani slovenska KMB vam nepomoze, lebo sa nevztahuje na IC+EC, kde treba doplatit 80 Sk, takze modelovy priklad 103 km:
2. trieda 103*20/19+80 = 188,40 Sk
1. trieda 103*20/19*1,5+80 = 242,60 Sk

A to este ZSSK pindaju, ze IC+EC su "vlaky pre kazdeho"....
Reply on: Z #17407:
Praha ma celkom vymakany system integrovanej dopravy. Pasma P a 0 su na uzemi Prahy, P sa pouziva pre vnutroprazske linky (1-299) a 0 pre linky, ktore idu z Prahy von (300-399). Okolo Prahy je 6 sustrednych kruznic, ocislovanych 1 az 6, to su vonkajsie pasma, najvzdialenejsia zastavka PID (Prazskej integrovanej dopravy) je asi 60 km od Vaclavaku.

Prazsky listok za dvanast korun nie je v podstate listkom iba pre DP, ale plati i u zmluvnych prepravcov (linky 300-499) a i na tratiach Ceskych drah s tzv. plnou integraciou. (Pre porovnanie neplna integracia su take vlaky, v ktorych sa uznavaju mesacniky a stvrtrocniky PID, ale nie hodinove alebo 24-hodinove listky.)

Teda na uplne rovnaky 12 Kc listok sa povozite bud po Prahe alebo povedzme z jednej dediny pri Prahe do druhej dediny pri Prahe. V pracovny den od 5.00 do 20.00 plati 60 minut, v ostatnu dobu 90 minut.

Este mate neprestupny 8Kc listok, ktory plati v jednom vozidle, nanajvys vsak 30 minut, alebo v metre nanajvys 4 stanice (stanica nastupu sa nepocita).

Inak listok na viac, ako dve pasma stoji 6*n, kde n je pocet pasiem a jeho casova platnost je n*30 minut. Teda najdrahsi jednorazovy, 7-pasmovy listok stoji 42 Kc a plati 210 minut.

Len taka ceresnicka na torte - 24h listok stoji 70 Kc, ale ked pridete do Prahy autom a odstavite ho na zachytnom parkovisku "Park-n-Ride", zaplatite za listok 50 Kc. V tom je zahrnute parkovne na cely den na strazenom parkovisku a cestovne na lubovolny pocet ciest MHD v prazskom pasme, s platnostou az do zatvaracej hodiny parkoviska.
Reply on: Papyr #17417:

nechápem prečo zrušili to zastavovanie v TN a tuším aj v LM.
Reply on: Andrej (Anndy008) #17415:

napr centrálne klíma dodatočne namontovaná do budovy (napr u nás v kancli) má zvyčajne pod okenným parapetom len výparník a ventilátor ho prefukuje a tým pádom šíri chlad v rám miestnosti.
Moderné budovy ktoré majú natiahnutú aj ventiláciu a klímou aj menia vzduch.
Reply on: Juro #17412:
Dokonca bola nedavno peticia za zavedenie zastavovania IC vlakov (boze, to je formulacia) v Trencine. Chceli to najma vojaci z povolania, ktori casto "pendluju" - ci uz na sluzobne cesty, alebo na tyzdnovky za pracou - prave do Trencina. Tie IC-cka by tym spajali "najmilitarizovanejsie" mesta SR - Trencin, Presov, Blavu a Kosice. Dokonca aj v Presove sa podpisovala peticia za zastavovanie IC v TN 🙂 a aj napriek peticii ZSSK zostali hluche a neme 😞
Reply on: Andrej (Anndy008) #17415:
Ano, klimatizacia vo vozidle hromadnej prepravy osob musi vymienat vzduch medzi vnutrom a vonkajskom vozu, presne ako si napisal, z dovodov hygienickych. Nebudem sa rozpisovat o kvapockovej infekcii, ale ked budes hodinu na normalne vytazenej mestskej linke vzduch len tocit vo vnutri, nakazis tym odhadujem tak 2-3 ludi, v pripade napr. chripkovej epidemie aj 20-30 🙂 Neviem, ci na to existuje i nejaka pravna norma, ktora by to usmernovala, ale zo zdravotneho hladiska je uzavrety okruh skodlivy.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Riko #17413:
no nexcem sa hadat 🙂, ale podla mna klima pre ludi musi z hygienickych a inych dovodov menit aj vzuch. Ved nemoze predsa stale dookola cirkulovat vydychany, aj ked chladny vzduch - nie? Mozno tomu dobre nerozumiem (zacinam lutovat vynechane prednasky), ale to by sa ludia za urcitu dobu podusili - nie?

No hej - s tym smradom si to vystihol - ale predsa len - v teple a ked sa potia - tak sa ten ich smrad siri ovela rychlesjsie a tak nejako vo vacsom mnozstve. Samo, ze ked si taky vedla teba sadne, si slusne povedane v pytli, ale to prave isti ta 1Tr. 😃.
Reply on: Juro #17412:

to pri tých 4 hodinách ale ušetrili 😞
Reply on: Andrej (Anndy008) #17409:

klima nemusí vždy vymienať vzduch, môže stále len točiť a ochladzovať ten istý smradlavý vydýchaný vzduch
problém je v tom, že ak si umytý a spotíš sa ta je to v norme a ani to moc nevadí, len ked tak človek ostane bez vody a mydla do druhého dňa, kedy sa začne pot rozkladať tak to potom začínajú živočísne kafilérne smrady v týchto 30°C horúčavách...
no sú ľudia ktorým to na sebe evidentne nevadí ba priam sa asi lepšie cítia, kedže čistá voda a mydlo by ich asi zahubilo 😃
Reply on: Andrej (Anndy008) #17411:
Jedinym dovodom zrusenia zastavovania IC vlakov TN bolo propagovane zvysenie cestovnej rychlosti a to sa dosiahlo tiez zruseniem zastavovania v TN. Usetrilo sa tym cca 4 min. jazdnej doby.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Vladimír #17410:
No asi nie - ved som to pisal, ze to by na SVK nepreslo mat IC - a o zastavke kysak viem 😃 - dokonca :DD som raz siel do KE aj IC-ckom 😃
Reply on: Andrej (Anndy008) #17402:
Ak sa nemýlim, pôvodne I-čka v Trenčíne stáli. Ale dôvod na zrušenie zastavovania určite nebol predpis o minimálnej vzdialenosti zastávok. Veď stojí sa aj v Košiciach a Kysaku, a to je vzdialenosť 16 km.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: J #17406:

No 🙂 :

1. klima vymiena vzduch rychlejsie ako ked nie je klima
2. je to bohuzial, ale vzdelanejsi a mladsi ludia si vedia v dnesnej dobe zabezpecit taku uroven hygieny, ze aj ked sa spotia nesmrdia - mozno len na par mm vzidalenosti, co je pripustne a nie na 1m okolo seba
3. aj ked sa potia, tak po xivili sa pri klime prestanu - lebo tam nie je tak teplo
4. riesim to pre istotu 1 triedou - menej ludi a ked uz - tak solvetnejsi, co sa zvacsa odraza aj v osobnej hygienie (preco - to neviem si vysvetlit)

5. preco si myslis, ze niektore zeny by neprijali, aby ich tiez umyvali pekne 18-ky? :DD
Reply on: Z #17407:

Tak tak no comment, to je tak neporovnateľné (celý systém dopravy atd) ako Trabant a Rolls-Royce 🙂 😞

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.