Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ikarusy su rovnako prehnite ako Karosy. Len to uspesnejsie skrivaju, prejavuju sa inak a neskor. Zlomeny ram je stale castejsi.

O dverach pisal Si, dobre si pamatam za socializmu ako to vyzeralo v preplnenych spojoch. Ten model spravania dveri naozaj fungoval a nikoho neohrozil. Opat je to vec udrzby.

Zrejme su slovenske DP tak sproste, ze na GO posielaju Karosy kym Ikarusy pri nakupe novych vozov bez milosti vyraduju. Nebolo by im lahsie zit s bezudrzbovym tankom?
Reply on: si #16825:

Pouzijem tvoj citat: kdezto karosa s rozchadzajucou sa podlahou, prinitovanym zadnym oknom, ohnutym zadkom a pod. este neaku chvilu jazdit vydrzi...
Hmm, tak to je akoze dobre? To sa mam z toho tesit? Iba to ukazuje, aka je Karosa serbel. U uvedom si jednu vec: Ten Ikarus, ktoremu praskol ram odviezol viacej ludi z miesta A na miesto B, ako ta Karosa. Pritom nevykazoval ku koncu svojej zivotnosti take vady, ako si sam spomenul pri Karose. Mozno v mensej miere. A samozrejme hrdzavel, to je fakt - ALE! - nerozpadaval sa. 🙂
Reply on: Turbo #16823:
medzi ik28x a karosami je vekovy rozdiel, ale nie az tak vyrazny... a btw, vies preco mozno nestretavas 280ky s tak posahanou karoseriou ? lebo tomu ked nieco rupne, tak mu rupne ram pri 2hej naprave a s tym sa uz jazdit neda, iba pouzit co je dobre na ine vozy a sup s nim pod autogen... kdezto karosa s rozchadzajucou sa podlahou, prinitovanym zadnym oknom, ohnutym zadkom a pod. este neaku chvilu jazdit vydrzi...

Re #16824 Turbo: o vypadnutom motore z karosy som pocul uz aj ja 🙂
Reply on: si #16822:

Este ma tak napada, ze u Karosch som pocul aj o vypadnutych motoroch... Ked sa uz bavime co z tych autobusov vsetko vypadava. Este cakam, kym vypadne prvy cestujuci...
Reply on: si #16822:

Dnes rano (ako skoro kazdy den) som sa viezol 280-kou do prace. A vzdy sa viacej tesim, ked mi dojde starucicky Ikarus, miesto serbela B 741. Ano, mas pravdu, tie Ikarusy su tiez v dezolatnom stave, ale na rozdiel od Karosy su aj o nieco starsie. A musis uznat, ze niektore vyzeraju lepsie ako porovnatelne novsie Karosy. Opacne plati tiez tvrdenie, ze niektore B 741 su krajsie a lepsie ako Ik280, ale tam je uz znacny vekovy rozdiel. Napr. keby mi na 198 jazdili take vozy, ako 4207 alebo 4210 (linka 84), tak mi to nevadi. Ale ked uz stary serbel, tak radsej Ikarus, tam sa citim bezpecnejsie. A ohladom vypadavajucich okien: Deko ma minule skoro zabil, ked som len tak zo srandy skusl zatlacit zadne okno na nejakom serbli B 732 z 2. kolony. Posulnul som ho asi o 2 cm, ale vratilo sa spat. A vies preco? Lebo nejaky dielensky pracovnici sikovne nanitovali take elegantne kust plechu zo zadu od strechy... A BigMacovi sa stalo, ze isiel v Karose a ta stratila zadne okno... Akoze, ked vidim v zakrute, ako sa ohyba cela strecha a raz je fuga medzi oknom vpravo hore a vlavo dole a potom opacne, tak to je naozaj moc (videne na 3183 ci co to bolo). Akoze ukaz mi jeden taky Ikarus... Navyse, tie strechy pri Karosch su oblozene velmi tenkymi dostickami, ktore lubia prasknut (detto bocnice) a potom to vyzera tak ako vyzera... Inac, vsimni si okolie klby v B 741. Tie zabrany, co tam su, aby si nepadol do klba prenasaju zatazenie z bocnice na podlahu. Pozri si to blizsie a uvidis. Ale to evidentne tak nebolo myslene. Preto to aj praska. Dielensky to krasne zvaraju a zvaraju, vyzera to hrozne. Akoze, co je to za autobus, ktory neunesie svoju vlastnu strechu? Minule som isiel v dajakom serbli B 741 z 1. kolony a pozoroval som, ako sa bocnica voci podlahe pohybuje v rozmedzi 5 cm! Ja viem ze za to mozu aj cesty, ale ukaz mi taky Ikarus. Tpria aj zvisle madla od stechy k podlahe. Zvycajne je to pri streche prehnute, najcastejsie aj popraskane...
Karosa je serbel, nedokonceny autobus, zvratena konstrkcia. B 961 ma presne tie iste stresne panely, bocnice, a podla mna bude vykazovat presne tie iste vady - praskanie obkladov, postupne rozpadavanie sa. A fakt, ze B 961 ma iny klb neznamena ze to tam aj bude tuhe. Ja osobne som ten klb videl v B 941, je to des. To je ich vlastna konstrukcia, alebo to niekde ukradli? Kazdopadne je ten "hribik" nieco strasne. Akoze v nizkopodlaznom vozidle je to OK, ale vo vyse podlahy 900 mm nad cestou??? Mna nikdy nepresvedcis, ze B 961 je dobry autobus, je to serbel. A k tomu este aj zvrateny.
Reply on: Turbo #16821:
tusim si uz asi davno nestretol ik280ku v bratislave, ale ak by si sa neakou viezol, zistil by si, ze tie vozy tu uz fakt dozivaju... prekorodovane diery na dverach, schodch, pripadne navarene hrube platu prechu aby to tam nebolo vidno, zvysky inych vyradenych ikarusov naplatovanych na dierach v karoserii hlavne nad motorom (dosledok kondezacie vlhkosti pod podlahou)... a o vypadnutom okne (nie vetraku) som zatial pocul iba u tambusov a ikarusov...
takze neprezentuj tu ikarusy ako nieco co prezije vecnost a karosy ako nieco co sa za chvilu rozpadne, aj na nich (ikarusoch) sa uz vyrazne podpisuje ich vek a neudrzba, len sa skus ist neakym previezt !!!
Reply on: Kami #16820:

Ohladom B 961:
1. Nie su nebezpecne? A co takto dvere? No, mame v BA nejake skusenosti so samootvaranim pocas jazdy... Aky to bol voz? Kto doplni cislo? 4xxx...
2. Nepohodlne? Ano, sadni si na 2. napravu smerom ku klbu. Preco to tam nie je ako u B 732? Teda normalne, tak ako to ma napr. Ik 283?
3. Nespolahlive? Co som pocul od roznych ludi co s tym maju do cinenia, tak za velmi spolahlive tie autobusy nepovazuju. Ale to sa tykalo B 741, neviem aky maju nazor na B 961. Zrejme bude rovnaky.
4. Rozpadavajuce sroty? Hmm, staci si porovnat rovnako (ne)udrziavany Ikarus 280 vs. Karosa B 741. Pricom su tie Ikarusy aj starsie. Napriek tomu niektore vyzeraju lepsie ako Karosy. Navyse, take veci ako "trhajuca sa podlaha", "prepadnute, nekomfortne sedadla", "otrhane madla", "vypadavajuce okna", "prepadajuce sa schody" a pod. su vylucne problemy Karos. To ani kataforeza nevyriesi (tie prepadavajuce schody mozno). Neviem o tom, ze by Ik 280 mali tieto problemy.
Netreba to s obmedzovanim rychlosti prehanat. 130 km/h je rychlost ktora sa da dodrzat, je smiesne obmedzovat akurat motorky. Na druhej strane, v meste plati 60 km/h pre kazdeho. Pre motorku, staru skodovku, BMW, ale aj autobus, hoc by mal 8 valcovy 16 liter s biturbom!!!

Francuzi by nebrali ani C80. B950 sa vyraba pre miestny trh len preto, ze ceske ale hlavne slovenske podniky by nikdy masovo nebrali drahe Agory. Do mestskych 900/950 sa neinvestovalo tolko ako do mimomestskych, ale v ziadnom pripade to NIE SU nebezpecne, nepohodlne, nespolahlive a rozpadavajuce sroty!

Co sa u nas vyrabalo od 1956 do 1976?
Zoberme si podvozok z Liazu ci Tatry, motor dozadu, vzduchove pruzenie, pancierovu karoseriu, drevene sedadla a mame idealny autobus pre Blavu. A nizkopodlazny prives bude mat lavice z JCDeko. 🙂 😃
Fafejto:
Karosa B 961 - originalne technicke udaje priamo od vyrobcu.

Pozrime si to pekne pomaly...

1. Pri 3. dverach je o jeden schod viac... (Vrakosa)
2. Vsimni si rozmiestnenie sedadiel, ake je pitome, najma nad 2. napravou. Akutne tam nie je mieste pre nohy (vlastna skusenost z B 741 a vidim ze u B 961 je to presne tak isto).
3. "Vanicky" ako prostriedok nizsej podlahy...
4. Nekonecne zvratena konstukcia vlecky.

Ak to odmietas uznat, tak nemam s tebou o com hovorit. 🙂
Ikarus - Agora - fotky. Mam z toho zmiesane pocity... :-| Mam sa tesit, alebo plakat?
Ikarus 282
Ikarus 283 (pozname z BA)
Ikarus 284 - vsimnite si konstrukciu - evidente pohon 3. napravy. Ja sa divim ako dokazali nacpat motor s prevodovkou dozadu. Apropo, v prednej casti ma nizsiu podlahu... Ale ta konstrukcia vlecky... ts ts ts. 🙂 Radsej 283.

http://tavolsag.freeweb.hu
/auttip_260_280.html - najdete tam mimo ineho aj Ikarus 695 🙂

Ikarus - Agora!!! Reciznali, prelozte.
Aha, co som nasiel, je to zaujimave:
Ikarus 284 (1); Ikarus 284 (2). Nemate taky pocit, ze ma motor vzadu vo vlecke? Ja ano.
Pre uplnost, http://mkkk.kma.bme.hu/jarmuvek.html


Kto z Vas vie po rusky? Prelozte: http://www.keytown
.com/users/Avtoinvaservis/ikarus.htm 🙂
V dnesnom fotkovom update je mala chyba...prva fotka ma pod sebou napisane ...pri Bielom Krizi trebalo by to opravit pri Nam.B.K. tak ako je to uvedene aj pri otvoreni fotografie;-) Lebo by si niekto mohol mysliet ze je to v Dubravke na konecnej:-)
Ikarus C80. Proste balada... Skoda, ze je to medzimestska verzia, ale krasa...
Vsetkym, ktori tak vehementne kritizovali moje odovodnenie preco je Karosa B 961 nevhodna do mesta:
Odmietate uznat fakty. A to najma si, z ktoreho mam pocit, ze nema rad Ikarus iba preto, ze je madarsky... 😞 Ale aby bolo jasne, ja nemam nic proti cechom, ale voci konkretnemu vyrobku. Karosa B 961 (ale aj B 951) je zvratena konstrukcia, zastarala, nemoderna, splnajuca akurat nejake EU normy a tym to konci. Ked uz mame kupovat nieco co nie je na urovni sucasnych svetovych trendov, tak potom Ikarusy C83. Igorko, ja mam pocit ze to vyrabaju, niekam pre Rusko a samozrejme pre seba. Netreba sa im divit, vsak to su genialne vozy, casom overene, spolahlive. A najma takmer neznicitelne. To, co podaly v uliciach Bratislavy Ikarusy radu 200 nepodal ziaden iny autobus. Ked sa pozrem napr. na 2881 a 1317, tak pri porovnavani je jasne, ze 2881 odviezol viacej ludi, ako sa na 1317 vobec pozrelo. Uvedomte si, ake vykony tie autobusy podali. A to som sa vypraval aj s veducim divizie autobusy v DPB. a on sam mi to potvrdil. Povedal, ze to co do Ikarusom investovali im tie autobusy mnohonasobne vratili. Ziaden iny typ autobusu, ako Ikarus 280 a 283 nie je osvedcenejsia konstrukcia.
m@rtin (alebo Fafejto): Mne je jedno, co si myslis. Moj nazor na Karosu som napisal. Ale nebudem sa tu hadat, takato diskusia tu bola uz mnohokrat, vzdy z rovnakym vysledkom, ktory bol: Zastancovia Ikarusu maju za sebou velmi dobre prevadzkove hodnotenie, kvalitnu konstrukciu, spolahlivost vozov a ich nenarocnost na udrzbu. Zastancovia Karosy argumentuju cenou (co je vsak pri Ik C83 rovnake), atraktivitou (akou?), a opieraju sa o vyrobne a exportne cisla. Dalej vychvaluju, ako sa Karosy radu 900 dobre predavaju do Francuzka a pod. Fafejto, prosim ta, ked sme uz pri tom, vies mi zistit, kolko z tych vyvezenych Karos 900 je typ B a kolko C? A kolko a akych je klbovych. To by ma moc zaujimalo. Totiz osobne si myslim, ze Francuzi by urcite nekupili taku zvrhlost, ako B 961. Ale napr. C 954 na medzimestskych linkach si viem predstavt. Na take zalezitosti ten bus uplne staci.
Reply on: Tomas #16810:
Presne. Nechapem, ako este mozu vyzadovat vyssiu rychlost po tejto nehode ! Osobne by som im rychlost v meste znizil na 40 ! A na mieste policie by som meral aj motorkarov, nielen auta, lebo HLAVNE motorkari prekracuju rapidne v meste rychlost !
Turbo: vyhody a nevyhody kontinuity vyvoja Karosy dobre popisal M@rtin. Stara norma urcovala vysku podlahy 900 mm pre motor pod podlahou, 750 mm pre ine usporiadanie (preto B831/17Tr). Keby teraz musela byt podlaha napr. 800 po celej dlzke, Karosu by to donutilo k vacsim zmenam mestskych K950 a mozno by sa naslo miesto na komplet 2-prudove dvere. TAM je dobry priklad, zadok I400 tiez zvrhlost.

Rozmery 961 su rovnake ako 941. 941 sa od 741 lisi celami (+ 30 cm; btw kolko ma 15Tr?). V 961 je inak zastavany motor a zadne celo nie je len prilepene navyse. V ziskanom priestore nacapili tie 3 sedadla, zrejme kvoli napravovemu tlaku. Max. hmotnost je aj tak 26 t.

Predlzoval sa razvor C954. Okna su umiestnene symetricky po oboch stranach. Atypicke je zadne okno, je sirsie vdaka mensiemu zadnemu stlpiku.
Reply on: d3k0 #16809:
To je pravda...Ale co sa da robit ved zivot je taky:-(Chhuudatko to dievcatko...A to este motorkary budu strajkovat,ze chcu vyssiu rychlost..:-I
Reply on: Tomas #16808:
Ale tomu dievcatku to uz velmi nepomoze... A ani tomu motorkarovi...
Jedna infoska:-)Kto nevie tak pri Terne uz stoji nova dvoj zastavka:-)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.