V dnesnom fotkovom update je mala chyba...prva fotka ma pod sebou napisane ...pri Bielom Krizi trebalo by to opravit pri Nam.B.K. tak ako je to uvedene aj pri otvoreni fotografie;-) Lebo by si niekto mohol mysliet ze je to v Dubravke na konecnej:-)
Vsetkym, ktori tak vehementne kritizovali moje odovodnenie preco je Karosa B 961 nevhodna do mesta:
Odmietate uznat fakty. A to najma si, z ktoreho mam pocit, ze nema rad Ikarus iba preto, ze je madarsky... Ale aby bolo jasne, ja nemam nic proti cechom, ale voci konkretnemu vyrobku. Karosa B 961 (ale aj B 951) je zvratena konstrukcia, zastarala, nemoderna, splnajuca akurat nejake EU normy a tym to konci. Ked uz mame kupovat nieco co nie je na urovni sucasnych svetovych trendov, tak potom Ikarusy C83. Igorko, ja mam pocit ze to vyrabaju, niekam pre Rusko a samozrejme pre seba. Netreba sa im divit, vsak to su genialne vozy, casom overene, spolahlive. A najma takmer neznicitelne. To, co podaly v uliciach Bratislavy Ikarusy radu 200 nepodal ziaden iny autobus. Ked sa pozrem napr. na 2881 a 1317, tak pri porovnavani je jasne, ze 2881 odviezol viacej ludi, ako sa na 1317 vobec pozrelo. Uvedomte si, ake vykony tie autobusy podali. A to som sa vypraval aj s veducim divizie autobusy v DPB. a on sam mi to potvrdil. Povedal, ze to co do Ikarusom investovali im tie autobusy mnohonasobne vratili. Ziaden iny typ autobusu, ako Ikarus 280 a 283 nie je osvedcenejsia konstrukcia.
m@rtin (alebo Fafejto): Mne je jedno, co si myslis. Moj nazor na Karosu som napisal. Ale nebudem sa tu hadat, takato diskusia tu bola uz mnohokrat, vzdy z rovnakym vysledkom, ktory bol: Zastancovia Ikarusu maju za sebou velmi dobre prevadzkove hodnotenie, kvalitnu konstrukciu, spolahlivost vozov a ich nenarocnost na udrzbu. Zastancovia Karosy argumentuju cenou (co je vsak pri Ik C83 rovnake), atraktivitou (akou?), a opieraju sa o vyrobne a exportne cisla. Dalej vychvaluju, ako sa Karosy radu 900 dobre predavaju do Francuzka a pod. Fafejto, prosim ta, ked sme uz pri tom, vies mi zistit, kolko z tych vyvezenych Karos 900 je typ B a kolko C? A kolko a akych je klbovych. To by ma moc zaujimalo. Totiz osobne si myslim, ze Francuzi by urcite nekupili taku zvrhlost, ako B 961. Ale napr. C 954 na medzimestskych linkach si viem predstavt. Na take zalezitosti ten bus uplne staci.
Presne. Nechapem, ako este mozu vyzadovat vyssiu rychlost po tejto nehode ! Osobne by som im rychlost v meste znizil na 40 ! A na mieste policie by som meral aj motorkarov, nielen auta, lebo HLAVNE motorkari prekracuju rapidne v meste rychlost !
Turbo: vyhody a nevyhody kontinuity vyvoja Karosy dobre popisal M@rtin. Stara norma urcovala vysku podlahy 900 mm pre motor pod podlahou, 750 mm pre ine usporiadanie (preto B831/17Tr). Keby teraz musela byt podlaha napr. 800 po celej dlzke, Karosu by to donutilo k vacsim zmenam mestskych K950 a mozno by sa naslo miesto na komplet 2-prudove dvere. TAM je dobry priklad, zadok I400 tiez zvrhlost.
Rozmery 961 su rovnake ako 941. 941 sa od 741 lisi celami (+ 30 cm; btw kolko ma 15Tr?). V 961 je inak zastavany motor a zadne celo nie je len prilepene navyse. V ziskanom priestore nacapili tie 3 sedadla, zrejme kvoli napravovemu tlaku. Max. hmotnost je aj tak 26 t.
Predlzoval sa razvor C954. Okna su umiestnene symetricky po oboch stranach. Atypicke je zadne okno, je sirsie vdaka mensiemu zadnemu stlpiku.
m@rtin: Prečo som tú stratu nenapísal hňeď. No preto lebo som sa bál, že ak to nebude pravda tak ma obviníš presne z toho, z čoho si ma obvinil. Tú stratu som len tak mihol v TV v ekonomickej relácii. Takže chcel som to overiť.
No a čo sa toho DPH týka a dane z príjmu, tak aj váš prezident Václav Klaus (podľa mňa jeden z najlepších ekonómov) povedal v súvislosti s daňovou reformou, že Slovensku môžeme len závidieť a to isté hovoria český pravicový ekonómovia. To je fakt a česká zbrojovka už rozhodla o presunutí výroby sa Slovensko. Tak ma tu z ničiho neobviňuj.
Niekdy mám pocit, že trpíš tou istou chorobou ako Vladimír Mečiar a to stihomamom. Ja si denne pozriem ekonomické relácie (ak chytáš TA3 tak si pozri alebo nahraj zajtra ráno ekonomické správy o 9:30. Hovorili o rozvoji leteckej dopravy na Slovensku.) A zaujíma ma každá správa tú som nestihol (bolo to na Markíze Biznis In) a chcel som to overiť lebo som si myslel, že to budeš vedieť. Toť vše. Radšej sa ťa už nič nespýtam.
Áno zákazník čiže preteba cestujúci sa chce voziť na úrovni 21. storočia a to podľa mňa K B950 nespĺňa. A prečo. No pre VP.
A to stými cigánmi bol príklad. Superb nevychádza z Laurina ale 950 z 700 áno.
Myslíš ten poschodový? To je prímestská súprava City Shuttle s riadiacim vozňom, poháňaná lokomotívou. Tú istú so mvidel v pondelok aj v Břeclavi (normálne tam jazdia neposchodové). To isté chcú Rakúšania presadiť aj na spoje Linz - ČB.
I.
ved za xvilu budu ti najbohatsi cestovat po meste nie autami ale lahkymi 1 - 2 miestnymi vrtulnikmi, pretoze mesto bude gumokolmy neprejazdne (zacpy a pod)...
Re #16772 m@rtin: ak budes organizovat neaku exkurziu do Karosy, daj vcas vediet, celkom rad by som sa tam zasiel pozriet
Re #16779 Turbo: dobre, mozno mohli spravit vlecku o nieco dlhsiu, dat tam o jedno okno viacej a tym by sa zmenilo aj zatazenie v klbe... (ale zaroven by sa predlzil aj cely autobus, takze uz by nebol 18m)
usporiadanie dveri - no skus sa niekedy pozriet kam sa ludia tlacia ked dolezie napriklad ik435 - tiez sa ich vacsina tlaci do 2hych a 3tich dveri, lebo su vacsie... v tomto by obstal akurat mozno tambus, ktory ma vsetky dvere rovnake...
konstrukcia tocne: no asi to na nieco bude, akurat tot nedavno som obdivoval jednu 435ku ktorej celkom pekne kmitala tocna za jazdy po rovnej ceste
z vacsiny tychto hladisk je to myslim ze cestujucemu jedno a pri normalnej udrzbe to ani prevadzkovatelovi (DP) nemoze robit neake problemy...
Re #16790 Turbo:
2. - mozno je to tak aj preto lebo tak proste iba niekto zhora rozhodol (zabudas ze koncepcia bola schvalovana za byvaleho rezimu kedy sa vela rozhodnuti neriadilo logikou ale iba nariadenim zhora...
3. - ano, je to zvrhlost zvacsovat previs vzadu, na druhej strane je to ale konstrukcne jednoduchsie (zvacsis dlzku plechu, nemenis nic s oknami...)
6. - TAMbus ma dvere rozumne, ale o ik435 sa budem hadat, ten ma myslim taky isty problem ako karosa...
7. - no vidis, mne zas velmi vadilo ked som volakedy davno cestovaval vo velmi narvatych spojoch, ked sa dvere (napr. na ik280) otvarali dovnutra, kdezto karosacke von. - ked sa ludia nevedeli zmestit dnu tak pri odtvarani do vnutra bol problem aj s ich otvorenim aj so zatvorenim, na karose sa otvorili (takmer) vzdy (vynimkou bolo iba ak bol na dvere velky tlak a zadrhol sa zaistovaci jazycek) a ked sa zatvarali tak zvycajne s tym tiez nebol vacsi problem (ludia sa tam neak upratali alebo ich rozbehnute dvere upratali same ) btw, otvaranie dveri za jazdy - ano existuje tento problem na karosach, ale skus si spravit kinematicku schemu tych dveri a zistis ze ak to aj ten jazycek spolu s tlakom vo valci neudrzia, tak sa tie dvere dokazu otvorit maximalne o par cm von (co pri beznom cestujucom okrem paniky nesposobi nic), potom ti uz smer sily a kinematicke vazby nedovolia dalej pokracovat v otvarani....
9. - ako pre ktoreho, ja ak mam moznost tak si vyberiem radsej cokolvek ine ako ik435, proste sa v nom dobre necitim... (vyhol by som sa este ik280kam ale tie su uz dost zriedkave na linkach kde sa vyskytujem a ik415; zvysne vozidla aj ked mozno s roznymi vyhradami ale povazujem za vcelku prijatelne...)
11. - ja mam obcas dojem ze ty si neako zvrateny... co je cestujuceho do toho co na tom autobuse povazujes za zvratene ? Ak mu dojde udrziavany voz tak mu je myslim uplne egal co to je za voz (teda kto ho vyrobil)...
a mas to to iste ako tvrdit ze napriklad auta s motorom vzadu su zvratena technologia a pod., ale proste vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody a zvratene to moze byt podla teba, vadi mi vsak ze tu tu "zvratenost" prezentujes ako keby to bola niekde vedecky zdovodnena a nezavyslym teamom potvrdena chyba sposobujuca vazne technicke problemy s vozidlom...
Re #16799 Turbo: pokial viem tak rad 28x (tanky) uz ikarus nevyraba a 4x5 sa pomaly ale iste v BA rozpada, pochybujem zeby tie vozidla boli odolnejsie (a ked ich budes udrziavat, tak preziju, ale to preziju aj karosy...)
a inac este ciste z principu, radsej prispejem k zisku prosperujucej karose, o ktorej viem ze mi bude vediet vyrobit nahradne diely aj o 10 alebo 20 rokov ako krachujucemu ikarusu... (a z narodnostneho principu su mi tiez blizsi daleko viacej cesi ako madari )
PS: konecne mi natiahlo tu stranku s C83 - mozno keby sa ikarus drzal niecoho takehoto a nevymyslal blbe 4x5ky, tak by dopadol lepsie...
teda ten cerveny sa mi pacil viac... Keby trochu vylepsili detaily na karoserii, vyzeralo by to nadherne. A s motorom Cummins (to je ten silny motor) a automatickou prevodovkou by nebolo pre vas lepsieho vozu
Vysku podlahy ma 835 mm, co je oproti B 961 lepsie (890 mm + krpata vanicka 790 mm) Navyse je to kvalitna konstrukcia, urcite lepsia ako B 961, ale nechcem sa opakovat.
Sorry, tu je ten pravy link: Ikarus C83. Vyraba sa to aj s normalnym usporiadanim dveri, tie co mi Majkl ukazoval mali klasicke dvere + okno + okno + dvere + okno + okno + male okno + klb + dvere + okno + okno + dvere + male okno. Urcite by to vyrobili aj tak. Udajne tie dvere posunuli kvolu ulozeniu silnejsieho motoru. Kazdopadne sa to da vyrobit aj v klasickom usporiadani, videl som fotky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kami
Rozmery 961 su rovnake ako 941. 941 sa od 741 lisi celami (+ 30 cm; btw kolko ma 15Tr?). V 961 je inak zastavany motor a zadne celo nie je len prilepene navyse. V ziskanom priestore nacapili tie 3 sedadla, zrejme kvoli napravovemu tlaku. Max. hmotnost je aj tak 26 t.
Predlzoval sa razvor C954. Okna su umiestnene symetricky po oboch stranach. Atypicke je zadne okno, je sirsie vdaka mensiemu zadnemu stlpiku.