Reply on: J #16311:
Osobne si myslím, že Košice, ktoré boli ešte nedávno (cca 4-5 rokov späť) v porovnateľnom stave ako vy teraz, spravili dobrý krok a dnes je väčšina autobusov v slušnom stave. Ako? Najprv nakúpili plno Karosa B932 a neskôr B952 (celkom 40 ks) a B941 (celkom 15 ks), čím vyradili z MHD najväčšie vraky. Až po tejto "prvej pomoci" si trúfli pomyslieť na nízkopodlažné Solarisy (doteraz 20 ks + ďalšie na ceste).Vy v BA totiž vždy čakáte na zázrak, ktorý situáciu vyrieši. Tu v tomto fóre väčšina zavrhujete metro a poukazujete na to, že netreba čakať desaťročia, ale už TERAZ začať budovať nové električkové trate a postupne ich zdokonaľovať do stavu, keď ich bude možné nazvať rýchlodrážnymi. Tým sa akútnosť metra na čas oddiali a do tej doby sa možno naň nájdu peniaze, resp. sa vyberie správny model a pod.
LENŽE
Na druhej strane to, čo odsudzujete, sami robíte s dodávkami vozidiel. Čakáte na zázrak (100 Citár a pod.), ktorý situáciu vyrieši. Nie! Myslím, že košický model je vhodný aj pre hlavné mesto. Netreba čakať, kým budem mať prachy na 100 NP (lebo to nebude nikdy) busov, ale už teraz začať rýchlo obnovovať vozidlový park. A z pomeru výkon/cena vychádza najrozumnejšie Karosa B950. Na najbližších pár rokov by som teda kúpil cca 70xB952 + 100xB961 a až potom, keď sa cestujúci nebude báť cestovať a DPB ako dopravcovi nebudú počas jazdy uhnívať autobusy, začnem dodávky NP autobusov.
A nebojte sa, cestujúci uvíta spočiatku aj novú Karosu. Prusúvať ho z Ik280 do kĺbového Citara nemá zmysel. Ak toto DPB a magistrát nepochodí, nikdy sa MHD v BA nepostaví na nohy. Zatiaľ to pochopili už v každom inom slovenskom meste.
J
Vladimír: Ja si tiež myslím, že eliny málo zvonia. Malo by to byť tak ako ty píšeš. Hlavne pri odchádzaní a vchádzaní do zastávky.