Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Joyki #162273:
potom niečo ako BID vyzerá byť šialene nereálne, lebo keď SL teraz nechcú racionalizovať, tak ako ich k tomu prinúti kraj potom? Zaujímavé je, že na železniciach sa v prospech zasraných autobusákov škrtá jedna radosť ? ale opačne to ešte nikoho nenapadlo spraviť.
Reply on: matt11 #162271:
lenže to čo je podľa teba sa nezhoduje s trendami a štandardami ako sa robí MHD a to rozhodne, nie je systémom ťahania liniek z periférií s mizerným intervalom do centra mesta!
L65 ak si nepochopil prečo stojí na Rádiovej, tak je to preto aby ľudia, ktorí s ňou cestujú a chceli by prestúpiť na L204 alebo 205 mohli tak urobiť na tejto zastávke. Jasné, že nikto nevysloví pochvalu tomu, no keby sa L65 odklonila cez Galvaniho, určite by si do dvoch týždňov mal článok od niekoho nespokojného v BA novinách. Ono nie len v prípade L65 v BA ale aj iných mestách to je tak, že takéto lokálne linky alebo linky premávajúce medzi okrajovými m.č. by mali z pravidla mať pokiaľ možno aj nejaké tie prestupné body na trase na linky s lepším intervalom, ktoré premávajú do mesta a neraz preto robia na trasách daných liniek aj zachádzky dlhé ako má L65 k učilištiam Na pantoch.
Reply on: Joyki #162273:
Ten istý Výskumný ústav dopravný, ktorý vypracoval Plán dopravnej obslužnosti pre Banskú Bystricu? To tá štúdia bude majsterštuk...
Reply on: TeBeCe #162275:
On je z DS on môže... ?
Nedavno tu bol odkaz na clanok zaoberajuci sa zasahovanim parkujucich aut do jazdneho pruhu na nabrezi pred ryb. cechom a stale sa nic nezmenilo, obmedzuje to najma autobusy, ak maju vedla seba dalsie auto. a co je zaujimave, kazdy jeden den tam vytrca rovnake cervene auto so znackou DS...to je taky problem ho raz odtiahnut? vedla z chodnika pritom aj dnes odtahovali... ?
Reply on: no.ev.di. #162269:
Hej, hej.
Výskumný ustav dopravný v ZA už druhý krát vyzýva kraje a autobusových dopravcov, aby poskytli potrebné údaje k výskumu. Štúdia bude o súbežností a neefektívnosti niektorých spojov. Ak je možnosť, zmeniť linkovanie busov k žel. staniciam alebo uplne zrušiť súbežné spoje či skrátiť linky.
Dopravcoia nejako nechcú im ododvzdať potrebné údaje, lebo vedia, že sú úplne zbytočné a ezmyselné spoje ktoré sú nevyužívané. Najmä SL. ?
Takto to vymysleli v Slovak lajno-ch http://www.slovaklines.sk/dopravne-obmedzenia.html no zbohom rodina.
Reply on: no.ev.di. #162219:
to je podľa mňa pekná somarina skracovať L53, cesta zo Zlatých pieskov alebo Vajnor by sa predĺžila do centra tak o 10 minút, zachádzka cez Rádiovu a ten trolejbus tiež nechodí priamo + chvíľu čakania na trolejbus, určite by som L53 nemenil a nechal ju ako je, je dosť využívaná a možno by som ju predĺžil na hlavnú stanicu aj
skorej nechápem zachádzku 65 cez rádiovú ako keby nemohla ísť rovno po bojnickej , to až tak veľa ľudí z rádiovej využiva 65? a tiež zachádzanie po starej vajnorskej, chodí tam 57, si myslím, že to by stačilo, lepšie a rýchlejšie , aj kratšie by bolo, keby L65 ide rovno po vajnorskej a pri vozovni jurajov dvor sa napojí na svoju trasu a ešte netuším, prečo L65 smerom do Vrakune nemá zastávku bojnícka spoločnú s ostatnými, pre odbošenie na rádiovú? si myslím, že tam je dosť miest, odbočiť sa dá v pohode aj s tou zastávkou
Električky dostanú prednosť pred chodcami

V zákone o cestnej premávke je ustanovenie, podľa ktorého aj električky musia dať prednosť chodcovi, ktorý prechádza cez cestu po priechode pre chodcov. Môžu tak nastať nebezpečné situácie, kedy niekoľkotonový kolos musí brzdiť, ak je na priechode človek.

Fyzikálne zákony sa ale oklamať nedajú. Chodci, aj keď majú podľa zákona pred električkou prednosť, sú ohrození. Nie vždy totiž električka dokáže dať chodcovi prednosť. A ak by náhodou vodič električky zrazil chodca, vinný je vodič.

Od 1. septembra sa ale situácia zmení a chodci, nech by boli aj na priechode, budú musieť električkám ustúpiť a umožniť im plynulý prejazd.

http://natankuj.sme.sk/c/5788381/precitajte-si-ako-sa-zmenia-dopravne-pravidla-pre-vodicov-a-chodcov.html#9

V článku sú aj iné zaujímave veci.
Reply on: AAA #162257:
ale iba cez víkendy a na L206 počas sedla nie?

Re #162262 Ruslan: s tou trolejbusovou dopravou je to buď ten retard Slávik alebo ten jeho spoločník ? keď som mal toho blba na ICQ, tak mi vypisoval, že on si predstavuje trolejbusy po celej Petržalke, že to by tu mala byť ako ekologická trakcia a k tomu ako NS MHD vlak.

Re #162265 intony: mohla by prejsť cez Rádiovú a pokračovať do Avionu alebo od Rádiovej ísť na Technickú, nemusela by tak premávať L58 až na Technickú a tí čo by chceli ísť na Technickú by prestupovali z t-busov na Rádiovej.
Reply on: aquila #162264:
Lepšie ako lepšie, chýba tam práve ten smer z Ivánskej smerom do Vrakune. Dnes sa kvôli tomu otáčajú desiatky áut na priľahlom parkovisku. I keď... tento smer má nahradiť prepojenie Hradskej na Galvaniho.

Posúdenie sa robilo v roku 2009, akurát že sa posudzovali zastávky navrhnuté v materiály z roku 2001. Význam by tá zastávka mala, keďže by bola lokalizovaná priamo v hustozastavanej oblasti (hádam ako jediná). Byť z okolia cintorína na hlavnej stanici (prípadne aj v Eurovei) za 12-15 minút je celkom fajn predstava. Zastávka Avion (v súčasnosti Terminál Integrovanej Osobnej Dopravy Ružinov) má byť v dočasnej polohe na úrovni obratiska Súhvezdná a v cieľovom stave na úrovni priecestia Hradská.

Re #162267 S499.1023: Presne tie. Aj tak sú hneď v niekoľkých štúdiách (vždy v inej forme a množstve) navrhnuté.
Reply on: Valec #162258:
Aké výhybky tam chceš budovať? Dúfam, že nechceš vyrábať spojky medzi rozličnými traťami, aby sa na tom mohla vyzúriť AŽD...?
Reply on: intony #162265:
Priebežná konečná: Vajnory - ... - Cesta na Senec - Rožňavská - Galvaniho - Edisonova - Rádiova - Rožňavská - Cesta na Senec - .. - Vajnory
Reply on: no.ev.di. #162219:
To kde by sa 53 točila? Vo vozovni? Na Hanánckej?
Reply on: Valec #162258:
osobne sa mi toto mimourovnove krizovanie pozdava daleko viacej. pre plynulost je to lepsie ..

ad martinsky cintorin, mi prijde trosku zbytocna. najma mi pride moc blizko zastavky "avion", alebo ako to budu volat, ktoru by mohli pri trosku chceni docela chytro spojit s elektrickovym obratiskom a ta zastavka najma kvoli business centram by nemala konkurenciu (oproti martinskemu cintorinu, kde toho moc neni)

od 2001 sa na dopravnych tokoch velmi vela zmenilo
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/k-nosnemu-dopravnemu-systemu-31-pripomienok.html?page_id=218293

"Proti takémuto vedeniu koľajovej dopravy v Petržalke sú traja diskutujúci a jeden navrhuje použiť výlučne trolejbusovú dopravu." ?

Druhé kolo verejnej diskusie za účasti odborníkov, dopravných inžinierov, projektantov, ale aj laickej verejnosti, bude 16. marca od 17:00 v Kongresovom centre Technopolu na Kutlíkovej. ? ?
Reply on: ufo #162259:
Kľudne môže byť zapustená aj železnica, ale mne vyjde oveľa jednoduchšie aj lacnejšie zapustiť v tomto mieste cestu, ako železnicu.

Jedna koľaj na Biskupice plná je, ale čo bráni tomu, aby v prípade budovania TIOD Bratislava-Ružinov (či už v dočasnom alebo vo finálnom stave) boli vybudované koľajové spojky tak, aby bolo možné aspoň dnešnú "strednú koľaj" využívať aj pri jazde z Biskupíc. To pri prípadnom zdvojkoľajnení trate do Biskupíc bude treba spraviť tak či tak. A trať na letisko sa môže (po vystúpaní do potrebnej úrovne niekde na úrovni obchodného domu KIKA) zapojiť do dnešnej trate do Biskupíc. Tým pádom by boli v úrovni zastávky Martinský cintorín 3 koľaje:
- Nové Mesto - ÚNS
- ÚNS - Nové Mesto, Podunajské Biskupice - Nové Mesto
- Nové Mesto - Podunajské Biskupice, Nové Mesto - Letisko, Letisko - Nové Mesto (táto by bola zrejme najvyťaženejšia, ale pri dĺžke spoločného úseku cca 2 km a predpokladanom počte vlakov na letisko cca 4 za hodinu by som nevidel ako tragické).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement