Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #162258:
Prečo by nemohla byť železnica zapustená? Bolo by to praktickejšie a aj by sa znížil hluk. Dať dole cesty a chodcov nechať niekde na povrchu je pochybné.

Neviem, aké bude využitie koľaje na letisko, ale na koľaj BNM-Podunajské Biskupice je už teraz problém niečo nakresliť, nie ešte keď tam začne jazdiť v 30 min takte Regiojet. A to tam nie sú nejaké pp trasy...
Reply on: aquila #162252:
Ja som si vždy skôr prestavoval, že mimoúrovňové križovanie bude riešené tak, že Trnavská aj Ivánska cesta klesne na potrebnú úroveň, pričom "v jame" zostane klasická križovatka. Teda niečo ako v Šenkviciach. Priechod pre chodcov a cyklistov by pritom mohol byť kľudne na povrchu.

Mimochodom, kvôli tej štvrtej koľaji na letisko (mimochodom vôbec neviem na čo dobrej, keď vybudovaním zopár výhybiek by stačili s rezervou aj súčasné tri) argumentujú ŽSR že nie je priestor na vybudovanie železničnej zastávky Martinský cintorín, ktorá mala v posudzovaní efektívnosti najvyšší prínos čo do počtu cestujúcich zo všetkých v BA navrhovaných (v roku 2001, teda nie tých v tuneli TEN-T) - teda vyšší ako aj zastávka DNV-sídlisko. ?
Reply on: no.ev.di. #162249:
Nehovoriac o zhoršení na 206 a 209.
Reply on: Vladimír #162248:
Presne tak a nie veci, že 2 roky premávala cez Záhradnícku a Svätoplukovu 217 a 216 cez AS Mlynské Nivy a potom zas naopak.
Reply on: no.ev.di. #162219:
To s tým končením 53 na Trnávke myslí vážne, aj niekto v DPB? ? Však už teraz je pomaly nedostatok krátkych t-busov a odkiaľ by zobrali ďalšie, ktorými by zahustili 204/205???
Reply on: no.ev.di. #162253:
co viem, tak sa uvazovalo bud o dalsom odpajacom pruhu od apolla, alebo potom takym divnym kruhacom pri napojeni z bosakovej na dolnozemsku.... ma to GIB... da sa to vyziadat, ale to povazujem za jednu z najmenej potrebnych investicii v BA.. za tu cenu sa mozu poriesit useky co daleko viac horia ..
Reply on: aquila #162252:
nenašiel by sa tam niekde aj obrázok projektu pre mimoúrovňovú odbočku z mosta Apollo na Bosákovu prosím ťa?
Reply on: derik #162202:
pri trosku sikovnosti a normalnosti nasich institucii sa prejazd ivanska cesta mohlo riesit cez TEN-T projekt spolu s "koridorizaciou" uzla bratislava a riesenia BID, kedze tento usek sa bude tak ci tak modernizovat ..

tunak je navrh ministerstva na mimourovnove krizenie ...

http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9841

jediny problem by bol smer do mesta, kde neni dostatocne dlhy pripajaci pruh od vrakune ..

len to by museli ZSR, magoriat a ministerstvo spolu aj rokovat ...
Reply on: Solider #162250:
málo vozidiel? ? neviem ani ja...
Reply on: no.ev.di. #162249:
Prvá redukcia bola kvôli nedostatku vodičov, ale prečo bola tá druhá a prečo sa interval aj napriek dostatku vodičov nevrátil do pôvodného stavu? Nie sú peniaze?
Reply on: Vladimír #162248:
ja som tiež toho názoru, navyše t-bus linky zas niesú tak vyťažené enormne, aby sa uvažovalo nad "1 linka na konečnú" a navyše žiadna aktivita DPB v podobe rozširovania t-bus siete ani nedala zámienku na nejaké zmeny v linkovaní či intervaloch. Okrem toho, sa bude budovať bloková otočka pri Hlavnej stanici pre t-busy cez Žabotovu a niektoré priľahlé bočné ulice, čo ale poslúži iba k tomu aby L201 a 210 nemuseli byť ťahané na Kramáre. V prípade nejakého rozvoja t-bus siete do Petržalky, Lamača, cez Pražskú či v Trnávke alebo Ružinove by sa niečo v linkovaní určite pohlo. No budeme radi vzhľadom na tento stav ak sa nič nepohne smerom k ďalším redukciám pre zanedbanie obnovy vozového parku, ako už sa stalo pri L203 a 207, čím sa separovali tieto linky od ostatných mimo jednotný interval ?
Reply on: no.ev.di. #162247:
Znova budem konzervatívny. Pamätám si dobre časy, keď sa trasy trolejbusových liniek pravidelne menili, linky sa zriaďovali, rušili, vzájomne si prehadzovali konečné, raz cez víkend jazdili potom zase nie atď... Prišiel deň, tuším 23. december 1999 to bol, keď sa zaviedlo súčasné linkovanie a 11 rokov TICHO.

Som presvedčený, že stabilita LV trolejbusov, aká tu nikdy predtým nebola, je najlepším dôkazom toho, že na súčasnom trasovaní netreba nič meniť a je dobré tak ako je.
Aby som nezabudol, v jednom príspevku tu tiež niekto načrtol, že v rámci racionalizácie linkovania, by sa mali električkové a aj trolejbusové linky viesť systémom 1 linka na radiálu. Pri električkovej sieti je to pochopiteľné, lebo neposkytuje viac možností a viac smerov po ktorých by bol dopyt avšak pri trolejbusových linkách je tento stav, vraj optimálny. Pamätám sa, ako som ja navrhoval zmeny u t-bus liniek a jak som dostal po rypáku ?
Ak má ale niekto akúľkovek víziu takého linkového vedenia 1 t-bus linka na konečnú, tak sem s ním, na to som fakt zvedavý. ?
Reply on: Mike #162243:
65 si pamätám dosť dobre, pretože som v tom čase býval 2 min. od zastávky Slowackého ?
96 iba po Avion
50 to na Riazanskej tiež nemá slávne, čo sa týka zápchy, napriek tomu tadiaľ jazdí
Reply on: Mike #162243:
BINGO! Máš moju ? ty si spomenul, že potreba preklad. A ten práve chýba medzi L96 a 63. Darí sa ho medzi týmito dvomi linkami dosiahnúť iba počas víkendov, takisto L39 má s L61 preklad iba mimo špičiek a s L63 iba cez víkendy, tam zas majú ale v poobednej špičke L61 a 63 rovnaký interval no L39 a 96 majú 20min. Takže asi vieš prečo trvám na dvoch linkách z Avionu v i=8/15/10//15, z čoho jedna by šla cez Galvaniho a druhá okolo Martinského cintorína
Reply on: no.ev.di. #162240:
Vidíš ? .. ale keby to bolo také jednoduché, tak by to DPB presmeroval takto ako píšeš ?
Tam ide o to, že táto trasa by oproti pôvodnej bola dlhšia o 6 min. aleto iba v ideálnom prípade, M. Hella býva cez deň upchatá a to aj v sedle.. a aj to čo tu bolo spomenuté že v dnešnom stave skutočne nie je vhodná na premávku MHD, lebo nemá dostatočnú šírku a na ulici sú dva retardéry.
To nie je o tom ako píše v #162238 intony, že by tam bol tankodróm.
Ale samozrejme, je zámer ulicu na oboch koncoch rozšíriť, teda by sa dosiahla vyššia priepustnosť aj na svetelnej križovatke s Tomášikovou a samostatný ľavý odbočovací pruh má byť aj z Trnavskej, potom by sa už dalo uvažovať viesť tade MHD a retardéry odstrániť. Lenže potom vznikne súbeh 61+96 v úseku Clementisova - Letisko (alebo 96 iba po Avion?) a teda logická potreba preložiť intervaly. V sedle a víkend obe linky 20 min., dajme tomu OK..Ale čo ranná a poobedná špička?

Re #162239 intony: "linka" 65 bolo jedno sólo vozidlo (Karosa B73x), ktoré premávalo iba pracovné dni od 7 do 16 hod. v intervale priblížne jedna hodina. 65 išla ďalej na Trnávku po Slovackého, kde si dnes tiež už dosť ťažko predstaviť linku MHD... a zrušená bola v 1994, kedy na Max. Hella ešte retardéry neboli a intenzity dopravy boli vieš aké.
Koniec koncov po M. Hella párkrát premávali aj 50, 96 ak bola operatívne uzavretá Tomášikova, alebo 39 ak bola uzavretá Trnavská/Vrakunská pri priecestí. Ale vždy to bola jednorázová krátkodobá neplánovaná záležitosť.
Reply on: merice #162241:
Viem aké to tam je. Nech sa teda zruší ľavé odbočenie z Maxa Hella na Trnavskú a autá môžu ísť cez Tomášikovu pravým odbočením na Trnavskú.
Reply on: intony #162239:
áno ver mi, dnešný stav, nemenný stav...čosa týka tohto mesta! To nech potom radšej odbočí z Tomášikovej doprava pri HZDS medzi pumpu a predajnu aut a po Trnavskej nech ide na Ivansku. Maxa Hella je v špičkách plná od Trnavskej až po Drieňovú. To by jaké meškania mal ten bus, lebo odbočenie doľava z Maxa Hella na Trnavskú je veľmi náročné na čas /a nervy/.
Reply on: intony #162239:
teraz ma napadlo, že sa aj L67 mohla riešiť tak, že od Astronomickej by šla ako L78 ale pokračovala by po Max. Hella a potom po Trnavskej a Ivanskej ceste k Avionu a nemusela sa L65 predlžovať do Vrakune.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.