Vidíš ? .. ale keby to bolo také jednoduché, tak by to DPB presmeroval takto ako píšeš ?
Tam ide o to, že táto trasa by oproti pôvodnej bola dlhšia o 6 min. aleto iba v ideálnom prípade, M. Hella býva cez deň upchatá a to aj v sedle.. a aj to čo tu bolo spomenuté že v dnešnom stave skutočne nie je vhodná na premávku MHD, lebo nemá dostatočnú šírku a na ulici sú dva retardéry.
To nie je o tom ako píše v #162238 intony, že by tam bol tankodróm.
Ale samozrejme, je zámer ulicu na oboch koncoch rozšíriť, teda by sa dosiahla vyššia priepustnosť aj na svetelnej križovatke s Tomášikovou a samostatný ľavý odbočovací pruh má byť aj z Trnavskej, potom by sa už dalo uvažovať viesť tade MHD a retardéry odstrániť. Lenže potom vznikne súbeh 61+96 v úseku Clementisova - Letisko (alebo 96 iba po Avion?) a teda logická potreba preložiť intervaly. V sedle a víkend obe linky 20 min., dajme tomu OK..Ale čo ranná a poobedná špička?
Re #162239 intony: "linka" 65 bolo jedno sólo vozidlo (Karosa B73x), ktoré premávalo iba pracovné dni od 7 do 16 hod. v intervale priblížne jedna hodina. 65 išla ďalej na Trnávku po Slovackého, kde si dnes tiež už dosť ťažko predstaviť linku MHD... a zrušená bola v 1994, kedy na Max. Hella ešte retardéry neboli a intenzity dopravy boli vieš aké.
Koniec koncov po M. Hella párkrát premávali aj 50, 96 ak bola operatívne uzavretá Tomášikova, alebo 39 ak bola uzavretá Trnavská/Vrakunská pri priecestí. Ale vždy to bola jednorázová krátkodobá neplánovaná záležitosť.
áno ver mi, dnešný stav, nemenný stav...čosa týka tohto mesta! To nech potom radšej odbočí z Tomášikovej doprava pri HZDS medzi pumpu a predajnu aut a po Trnavskej nech ide na Ivansku. Maxa Hella je v špičkách plná od Trnavskej až po Drieňovú. To by jaké meškania mal ten bus, lebo odbočenie doľava z Maxa Hella na Trnavskú je veľmi náročné na čas /a nervy/.
teraz ma napadlo, že sa aj L67 mohla riešiť tak, že od Astronomickej by šla ako L78 ale pokračovala by po Max. Hella a potom po Trnavskej a Ivanskej ceste k Avionu a nemusela sa L65 predlžovať do Vrakune.
Tankodróm, teda dnešný stav, je nemenný stav? Nakoľko aktuálne je dunčove linkovanie? ? Podľa podobnej logiky nemohol počas výluky ani na 204 premávať kĺbový trolejbus, pretože Rádiová je úzka a odbočenie z Rádiovej na Bulharskú je pre také vozidlo nevhodné.
Vieš, že po Maxa Hella jazdila istú dobu 65?
Ako môže L96 jazdiť po Maxa Hella na Trnavskú.?! Ste tu cestu niekedy videli? Sú tam retardéry, je úzka, a výjazd z Maxa Hella na Trnavskú je pre odbočenie kĺbového busu absolútne nevhodný. Už dlho sa plánuje vybudovať odobočovací pruh z Maxa Hella na Trnavskú, ale nakoľko vraj ide o súkromný pozemok, nie je to tak ľahké. A k tej L96...Načo ju zasa ťahať na Nové mesto, ked tam ide L50 ktorá má kvalitné intervali a dá sa na ňu prestúpiť pri Martinskom cintoríne. Ráno okolo pol siednej je L96 plná, že si ani miesto na sedenie nenájdem...väčšinou. L196 by som zlúčil s L96 na letisko. Na Galvaniho a v Avione sme vďační že tam máme L96....využívame ju z práce/do práce aj Ružinovčania aj Prievozania aj Engeraučania...Keď, tak v budúcnosti pri rekonštrukcii Hlavnej stanice dať L63 na Nové Mesto.
Re #162234 MatejBA: to nie je zlý návrh, ibaže čo bude premávať po Tomášikovej v úseku od Gagarinovej po Trnavskú? Tiež by ale takáto L96 stratila cestujúcich z Tomášikovej a Trnávky, takže by pri súčasnom intervale stačili Solarisy, príp. klbáky a predĺžiť interval, no musela by po Tomášikovej premávať náhrada za L96.
Prosím ťa, ukáž mi, kde sa trhám o 96 v súčasnej trase? Ešte raz - nie po Rožňavskej, Galvaniho a Ivanskej po letisko, ale po Maximiliána Hella, Trnavskej a Ivanskej po Avion.
L96 jazdí po Rožňavskej, Galvaniho a Ivanskej. A to o čo mne ide je zavedenie toho systému aký je v Petržalke aj v iných mestských častiach. Sedením na L96 ako žaba na prameni sa nejaké racionalizácie liniek aj inde ako v Petržalke ťažko dočkáme, keď sa tu trháte o jednu linku s 20min intervalom. ?
L96 využívajú ľudia okrem toho, že na cestu Avion - Petržalka (čo pochybujem, že také kvantum takto chodí),
Najprv sa s tým choď povoziť aby si zistil koľko ňou chodí ľudí z Petržalky do Avionu a späť, nie písať tu nezmysli a bludy. ?
Re #162230 intony: nepresvedčíš ho, keď tú linku nevyužíva on do Avionu, tak je presvedčený, že je tam zbytočná.
teda ty ma vieš niekedy udiviť ozaj ? pri poobednej špičke na linke pri jazde zo sídliska nával očakávať nemôžeš. Logicky platí, že v rannej špičke má byť nával v smere do mesta a poobede v smere z mesta. L96 tiež v poobednej špičke pri ceste z Petržalky nevozí nejaké zázračné množstvo ľudí ale to je normálne, takisto ani L83 či 95 nevozia poobede do mesta balíky (okrem času keď na Hrobákovej končí vyučovanie v okolitých ZŠ a SŠ).
Re #162226 intony: lenže načo ťahať L96 až do Avionu, keď tam môže jazdiť posilnená L63, ktorá kapacitne vystačí za seba aj L96 a L96 môže celá jazdiť k ŽST NM a nemusí sa motať cez Trnávku. Alebo teda, keď teda všetky spoje L96 do Avionu, tak L63 potom odkloniť na ŽST Nové Mesto. L96 využívajú ľudia okrem toho, že na cestu Avion - Petržalka (čo pochybujem, že také kvantum takto chodí), skôr na cesty Avion - Ružinov a Ružinov/Prievoz - Petržalka. Totiž cestujúci sa z väčšej časti od Avionu vymenia, tí čo cestujú od Avionu väčšina vystúpi v Ružinove a väčšina tých čo cestuje do Petržalky nastupuje v úseku Tomášikova - Prístavný most.
ak si dobre spomínam, tak kedysi premávali z Petržalky na ŽST Nové mesto resp. JD dve linky: 85 a 96. Nedá sa však povedať, že by tam jazdili nejako extra plné. (85 vozila od Technopolu častokrát aj v poobednej špičke vzduch). Preto je to teraz dobré, tak ako to je. Z Haburskej sa dá v pohode prestúpiť na L50 a dostať sa na NM aj keby napr. zrušili L196. (len neviem ako sú využité spoje, ktoré pokračujú na JD).
Ak sa Predstaničné nám. nebude prestavovať v takej miere, ako bol plán, nemá zmysel 96 udržovať na Novom Meste a prevážať vzduch. Porovnávaš systém bývalých neefektívnych liniek s nevyužitým úsekom linky, ktorá patrí už do nového systému. Akonáhle nie je obratisko na zastávka Maxa Hella a 96 musí pokračovať ďalej, nech pokračuje tam, kde má zmysel.
to, že na L96 dopyt je, je neodškriepiteľné. Pravdou však je, že 3-4x spoje vykonané Solarisom alebo klbákom ten počet ľudí "dajú" ako sa slangovo povie. Čo sa týka cestovania na ŽST Nové Mesto, tak po rozkopaní predstaničného priestoru bude nejaká silnejšia premávka k ŽST N.M. aktuálnejšia o niečo viac. Pri ceste z Avionu do Petržalky by mohli ľudia využiť v i=4/7-8/5//7-8 spoj na zast. Trnavská a tam prestúpiť na L96, ktorej všetky spoje by šli na ŽST Nové Mesto.
Tento problém konkrétne L96 je dvojsečnou zbraňou, lebo na tej istej báze, by sa dal udržať aj systém liniek v Petržalke pred 9/2005 podpopredný argumentami, že "ľudia s tým jazdia" a to je práve to, že keď už tá linka premáva, tak sa s ňou dotyčný odvezie. De facto ani v Petržalke nemohol nikto povedať, že by tie linky ako 80,81,86,90,97 a iné neboli využité. Problémom však bolo to, že počet vozidiel, ktorý ten systém hltal bol menej efektívny a žiadalo sa reorganizovať. To isté platí teda v prípade môjho návrhu redukcie z L61,63 a 96 do Avionu na 61 a 63. Dôvodom je, že sa podarí posilniť L61 a 63, zaviesť preklad a lepšia orientácia bude v tom. Takisto sa môžu Karlovešťania ohrádzať, že sú proti redukcií alebo rušeniu L133, lebo s ňou jazdia, no bodaj by nejazdili, keď to existuje. Keby neexistovala, tak by ľudia využívali paralelne premávajúce električky a tiež nosnú t-bus linku 33, do ktorej šli nemalé peniaze.
Mike
Tam ide o to, že táto trasa by oproti pôvodnej bola dlhšia o 6 min. aleto iba v ideálnom prípade, M. Hella býva cez deň upchatá a to aj v sedle.. a aj to čo tu bolo spomenuté že v dnešnom stave skutočne nie je vhodná na premávku MHD, lebo nemá dostatočnú šírku a na ulici sú dva retardéry.
To nie je o tom ako píše v #162238 intony, že by tam bol tankodróm.
Ale samozrejme, je zámer ulicu na oboch koncoch rozšíriť, teda by sa dosiahla vyššia priepustnosť aj na svetelnej križovatke s Tomášikovou a samostatný ľavý odbočovací pruh má byť aj z Trnavskej, potom by sa už dalo uvažovať viesť tade MHD a retardéry odstrániť. Lenže potom vznikne súbeh 61+96 v úseku Clementisova - Letisko (alebo 96 iba po Avion?) a teda logická potreba preložiť intervaly. V sedle a víkend obe linky 20 min., dajme tomu OK..Ale čo ranná a poobedná špička?
Re #162239 intony: "linka" 65 bolo jedno sólo vozidlo (Karosa B73x), ktoré premávalo iba pracovné dni od 7 do 16 hod. v intervale priblížne jedna hodina. 65 išla ďalej na Trnávku po Slovackého, kde si dnes tiež už dosť ťažko predstaviť linku MHD... a zrušená bola v 1994, kedy na Max. Hella ešte retardéry neboli a intenzity dopravy boli vieš aké.
Koniec koncov po M. Hella párkrát premávali aj 50, 96 ak bola operatívne uzavretá Tomášikova, alebo 39 ak bola uzavretá Trnavská/Vrakunská pri priecestí. Ale vždy to bola jednorázová krátkodobá neplánovaná záležitosť.