Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #161116:
Matematika je jednoduchá:
(x * 0,9) * 1,2 = x * 1,08 - čiže zdraženie o 8%.
Nemal byt nahodou tunel uzavrety az od 9:30? Elektricky vsak boli odklanane uz pred deviatou...
Reply on: ufo #160983:


Pohodlnejšie, krajšie, rýchlejšie (57min), menej vyťažené, (pre mňa subjektívne lepší prístup na ZŠT PE), s tým spojené - krajšia kultúrnejšia stanica ? no a keby mi nechladla ranná káva, prídem aj na ďalšie plusy. Ahaa lacnejšie taxíky ako tie čo pýtajú nenormálne prachy z hlavnej (teda ja Taxi využívam len svoje 2 odskúšané a lacné firmy)
Reply on: 810zssk #161106:
na tej veľkej kovovej rúre ten výstupok slúži iba na niveláciu - t.j. na vytýčenie výškových bodov trate. Keďže je tam dnes nasáčkovaný Kaufland, tak by museli viesť nivelačný ťah cez parkovisko a dostať sa ním k trati, tam si nejak stabilizovať dočasne nejaký záchytný bod a vytvoriť výškové bodové pole a najlepšie hneď aj tie body zamerať polohopisne (t.j. v súradniciach y/x). Potom už zvolia nejakú metódu merania v závislosti od požiadaviek na presnosť, či chcú rovnú trať s pozvoľnými oblúkmi alebo ako na Záhradníckej kde dakto zadrel, že vytyčovali trať podľa stromov ?
Reply on: Hug0 #161107:
je kríza, takže to bude Sor NB 19.5 😉
http://bratislava.sme.sk/c/5766552/o-zdrazovani-mhd-rozhodne-ftacnik.html

Fakt mi to pripadá, že tú BMK chcú nanútiť každému. Kto ju má nezdražie MHD o 20%, ale len o 8% ževraj. ?
Reply on: Valec #161108:
Dik, pockam este na D 🙂
Reply on: Petto #161113:
Ak sa nemylim tak to je jedna firma/skupina.
Reply on: Petto #161112:
* 4921 kupila Ikea , nie Avion
Reply on: Hug0 #161111:
Jaaj takže odkupime dalsi prototyp a mame cislo 4927 ? A pokial viem ,4921 kupila IKEA - Avion
Reply on: Petto #161110:
Čo nový Avion to nový meďak však zapojim to na tom krku no nie? ?
Reply on: TEDOM-1103 #161109:
Podľa mna ako vtedy pri prešovskom 24 Tr - pojde len o homologizaciu a skusobne testy bez ludi.

Re #161107 Hugino: a to si ako z toho vydedukoval ?
Reply on: Viliam22 #161023:
Neviete či sa ta 30Tr bude testovať s ľuďmi, alebo bez nich ❓ ?
Reply on: 810zssk #161106:
Ten červený výstupok na tej veľkej čiernej rúre je nivelačný bod. Keďže tam žiadna budova nie je a kameň by sa pri výstavbe mohol ľahko stratiť, tak zvolili formu privarenia na taký kus železa. Ale to je len môj dohad. Nivelačný bod služi na zameriavenie... ale o tom by viac mohol Dunčo vedieť, však on má takú školu, tak nech sa predvedie čo sa naučil.
Reply on: TeBeCe #161105:
Takže ďalšie Capacity 🙂 ?
Reply on: Valec #161101:
Dakujem, zdravim aj ja teba 🙂

Ked na ne v buducnosti nebude mozne zakupit PCL BID (na co inak nevidim dovod) tak sa vobec nic nestane, mam stale aj DPB kartu.. pre mna je toto akurat nahrada doterajsej debetnej karty + ma nejake vyhody, ktore su ale minoritne (hlavna motivacia je PayPass).. inak povedane, vybavil by som si obdobnu kartu aj keby nebola BMK 😉
Nechcem moc vidieť do železníc ale v súvislosti s týmto článkom:
http://www.webnoviny.sk/ekonomika/zeleznice-idu-rusit-70-spojov-na-osm/302681-clanok.html

Ako u nás je bežne zaužívané, že akonáhle je nejaký spoj nevyťažený tak sa hneď ruší namiesto toho aby sa hľadalo riešenie ako ho obsadiť prilákať cestujúcich, nájsť spôsob financovania. Samozrejme, že teraz už je neskoro a nenarobí sa s tým nič lebo to je záležitosť dlhodobá.

Len chcel by som tu dať naznámosť moje nedávne skúsenosti z Rakúska.
Predvčerom som bol pre viacerých asi známom kúpeľnom meste Baden cca 30km od Viedne.
Šiel som tam WLB (Wiener Lokal Bahn - tie modré električky)
Čo som bol prekvapený interval cez Víkendy je 15 (!)minút hoci ide o prímestkú lokálku motajúcu sa cez dediny napriek tomu, že paralelne vedie hlavná želežničná trať Wien - Wiener Neustadt - Semmering .... a k tomu ešte aj cesta s možnosťou autobusovej dopravy.
Čo som bol ešte viac prekvapený vyťaženosťou - po celú dobu bola celá súprava vyťažená asi na cca 10percent a nikto okrem mňa nešiel celú trasu z konečnej na konečnú.
-cestoval som v sobotu tam okolo 12stej a naspäť okolo 5tej.
Pozoruhudné je, že tieto spoje nijak neredukujú ani nerušia pričom evidentne musia byť stratové. Dokonca chodí vždy súprava dvoch vozňov.
Osobne si myslím, že tam na rozdiel od SR je dlhodobý záujem podporovať a dotovať koľajovú dopravu.
Je mi jasné, že teraz ZSSK či štátny rozpočet SR na to proste nemá ale aj to je to proste dlhodobá vyzitka, že tu sa vedenie ŽSR či ZSSK stará len o to aby mali tučné výplaty namiesto dostatočnej modernizácie vozového parku a tratí.
Potom sme tam, kde sme.
v spravach na STV vraveli, ze zajtrajsia uzavierka Zupneho nam. by sa verejnosti nemala dotknut...hlavne, ze sa musia vozit obchadzkou ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.