Zdielam rovnaky nazor , TAMy boli asi najlepsie vozy co tu boli ( aspon kratasy - tie poznam od A po Z ).Keci o Ikarusoch 280 - si nechajte .
LBC Tambusy hoc vyzerali novo,ale ramy boli uz skorodovane viac nez dost. Kto vie ako vyzeraju Karosy CNG - no asi o nic lepsie to nebude - ved tie su napokon aj starsie ako vsetky TAMy ( okrem poslednej serie s RENAULT motormi )
Dufam, ze bude s nimi nejaka rozlucka a zachovaju sa historicaky 1409 a 3702
za kazdu cenu napchat do celoNP vozu co najviac vozikov, je prinajmensom chore. mozno sa mohli inspirovat v prahe, kde maju Crosswaye 12.8 LE, tam sa tych 5 vozikov vojde aspon civilizovanejsie... http://autobusy.kx.cz/autobusy/profily/3899.php
Na Mokrohájskej zamestnanci mali príkaz "byť spokojní" atak nejako boli usmerňovaní aj rodičia... no ten kto zadával podmienky evidentne nevedel aká je realita, s Mokrohásjkou a ani s 1.DP podľa všetkého nikto nekomunikoval...
Zdravím. Vyjadril by som sa k hromadnému vyraďovaniu TAM-Busov.
Podľa mňa je ich aj škoda, aj keď samozrejme nové už nie sú.
Boli to výkonné vozidlá so silným motorom.
Čomu sa však čudujem, že boli vyradené aj "červené" vozy po relatívne nedávno robenej generálnej oprave.
Byť to na mne, ja by som osobne vyradil radšej niektoré zeleno-žlté "plesňové" karosy alebo IK435 z najstaršej série.
TAM bus predsa len pôsobí o málo modernejším dojmom ako Karosa B741.
Mohlo sa tak 15-20 najlepších vozidiel nechať, spraviť generálnu opravu a zvyšok rozobrať na náhradné diely. A aj niektoré tie by mali byť relatívne dostupné, lebo TAM je vlastne licencia od MAN-u a tých sa vyrobilo plno.
Škoda, že sa nechali tieto vozy schátrať.
A ešte jedna vec. TAMbusy čo boli po GO mali Akustické hlásiče zastávok.
Čo sa s nimi plánuje? Lebo by bolo vhodné z vyradených vozov ich premontovať napr. aj do nových SORov.
Nie celkom. Keď zrušili linku do Mosonmagyarováru, tak (už neviem či od konca júna alebo až od začiatku júla) doteraz majú namiesto CP oznam: "Linka Mosonmagyarovar od 1.7.2010 nebude premavať. Je zrušená do odvolania."
dnes na Regine rozpravali o tych busoch, vraj ich navrhovali spolu s mamickami vozickarov 3 roky ? a hopkacik vravel, ze 99,9% vsetkych je spokojnych ?
To znamená, že 1199, kde sa v pondelky, (keď je najviac vozíčkarov) prepravovalo až 9 vozíkov (cez týždeň 7) nahradila 1033, kde sa zmestí 5 vozíkov, z toho jeden je v uličke hneď za kabínou.. (buď vodič zoberie viac na svoje triko alebo sa počet vozíčkarov prepravovaných š. spojmi 2 a 4jednoducho obmedzí..)
Hendikepovaní si síce môžu uchytiť vozík, no zboku pri okne nemajú tyč na chytenie, naktorú boli zvyknutí z 1030 alebo 1199.
A to NEznamená, že cestujúci sa môže posadiť ako bežne, lebo v 1199 napr už keď sa cestujúci dostal do vozidla, sedadlá boli na úrovni podlahy, kdež to tuto musia hendikepovaní vyjsť na sedadlo na vyvýšenom schode (lebo sedadlá v NP časti boli odstránené pre vozíky)
A tí hendikepovaní vlastne budú môcť nastupovať iba 3. dvermi, lebo rovno pred druhými dvermi bude tiež uložený vozík...
?
Tieto moderné busy ale majú plnohodnotný tarifný a informačný systém.. žeby cez prázdniny chodili na bežné linky MHD? kapacita na sedenie 22miest...
?
JamaVOku