Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #158191:
tie trate by boli súbežné? na to si kde došiel? Chceš povedať, že akonáhle ak by sa vybudovala električková trať na Rožňavskej, tak by ľudia stratili záujem o MHD v danej lokalite či čo? Len pre tvoju informáciu ti uvediem príklad z Brna kde sú trate smerom na sever od seba fakt vzdialené 600-800m! A síce jedná sa o trate na Technologický park - Královo pole/Řečkovice = 725m (merané po spojnici t-bus 30), a potom 4 trate na smery Lesná - 705m - Štefánikova štvrt - 720m - Maloměřice/Obřany - 1100m - Stará osada,obratisko - 890m - sídl. Juliánov, - 1125m - trať na Líšeň. (merané po spojnici t-bus 25+26) Človek ktorý žije medzi jednou z dvojíc radiál prejde max. 350-500m a je pri jednej alebo druhej trati do centra! Keby z centra BA šli trate na Račiansku, Vajnorskú, Trnavskú, Ružinovskú, Pražskú a Karloveskú a Gagarinovu bol by to ideálny stav za ktorého by sa podarilo obslúžiť električkou všetky vyťažené smery. Avšak tri radiály stále chýbajú. Pre zaujímavosť vzdialenosti našich troch západných radiál : Račianska - 1km po Riazanskej - Vajnorská - 620m po Bajkalskej, 1040m po Tomášikovej - Trnavská cesta - 660m po Bajkalskej a 1351m po Tomášikovej - Ružinovská - 880 cez Bajkalskú a 860 po Tomášikovej - Gagarinova. Keby sme mali vybudované električkové trate na dané smery ako som písal, nešlo by o žiadne zbytočne súbežné trate ale normálne hustá sieť akú majú mestá kde je električková doprava nosným systémom MHD. Uvedom si aj to, že ak tie trate predĺžiš zo ZP do Vajnor, či Dúbravky do novej štvrte bude treba vybudovať aj nové trate v centre a nové trate pre variáciu spojení inaK ľudí do električky nedostaneš.
Reply on: Valec #158102:
ale dúfam nepopieraš, že z Trnavského mýta je spojov na prestup aj dnes dostatok, veď ide odtiaľ 1, 2, 4, 8, 9, 14
Reply on: Peterchen #158197:
to ta nemusi zaujimat, 2412 to uz ma za sebou tak isto ako 1201..
Reply on: kecho #158142:

ad 3.: no je predsa jedno či to platí mesto alebo jeho teda mestská akciovka DP, niekto to zaplatiť musí, ja tu výhybku naozaj nepovažujem za neriešiteľný problém,
ad 5.: hlavne že dnes 2, 4 a 8 dva krát dávajú prednosť na neriadenej križovatke pritom idú 2 krát z vedľajšej odbočujú (z I. Karvaša a na Špitálsku) a ešte z Radlinského odbočujú doprava ? to je zrýchlenie keď všetky tri električky stoja na Vazovovej, Floriánskom nám. a STU, medzi ktorými sú krátke vzdialenosti.
Reply on: N/A #158196:

lenze pred mesiacom este sa pisalo o historickom vozidle.
a kam ich odvazaju?
Reply on: Peterchen #158193:
zachrany 2412 si sa mal ujat tak pred mesiacom, mozno by si este uspel ale urcite nie teraz...
Reply on: no.ev.di. #158194:
už som ti písal, že si myslím, že ak budú financie, budú INÉ priority v oblasti električiek, ako budovať pararelnú trať...
.
Predstav si spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov 5 poschodovej bytovky s výťahom, ktorí majú k dispozícii spoločný účet, kde si šetria. Čo myslíš, postavia si za peniaze nový druhý výťah, ak by sa starý pokazil, alebo ich investujú do niečoho lepšieho? hm?
Reply on: Ike #158188:
ale aký by malo zlyhanie električky na Vajnorskej vplyv na električku na Rožňavskej mi povedz? Práve o tom to je, že ak by na Vajnorskej sa niečo stalo, tak by mohli ľudia na Zlatých pieskoch využiť električku cez Rožňavskú. Takže električka na Rožňavskej nielenže by kapacitne kryla vyťažený smer kadiaľ idú linky 39,53,61,63,204 a 205, ktoré by mohla kompletne nahradiť (asi sa ti dvihla žlč, rozumiem, ale môžem vysvetliť a ukázať ti plán obsluhy Trnavskej, Ivanskej cesty, Trnávky a Galvaniho ?, stačí povedať). Navyše električka je ešte kapacitnejšia. V prípade zápchy na Trnavskej či nejakého podujatia na Slovane, je to na cestách v okolí horšie, zatiaľ čo električka by mala cestu voľnú bez obmedzení. To neznamená, že roky sa v tom páse nič nebudovalo a nič neplánovalo, že ho necháme tak, kým nám ho nejaký dopravný antitalent nezaberie pre IAD ? aby sa nestalo, že si budeme o 20-30 rokov búchať hlavu o stenu, ako sme sa nechali o to miesto pre električku osrať, rovnako ako v prípade možnosť stavby električky do Vrakune cez Prievoz alebo od Astronomickej kde nie je kade trať postaviť!
Zdravim,
viete niekto kam odvazaju vyradene autobusy? Totizto, rad by som sa ujal zachrany 4400 (2412) ak by to este bolo mozne. Ak sa medzi Vami niekto taky najde, milerad uvitam Vasu pomoc. Tym vozom som niekolko rokov zivota chodieval denne do skoly a domov a takyto osud je smutny. Za akekolvek info dakujem. Prosim ak by ste ma kontaktovali na mail: peterchen@azet.sk.
Este raz dakujem.

Peter
Otázka k článku "Návrh osobitného pruhu pre autobusy SAD ...":

Šamorínska ul. bola zjednosmernená pre SAD, zatiaľ čo pre IAD bola ako tranzitná znemožnená v oboch smeroch? Nemohla pre SAD zostať ako obojsmerná?

Mňa totiž nedávno prekvapilo, že prímestský bus Slovak Lines do Šamorína išiel ako 79-ka smer Lieskovec po Mramorovej ul., kde má aj zastávku neďaleko križovatky so Šamorínskou ul. (nechodievam tade). "Pekná" nadchádzka, to BSK prepláca vzkm navyše?

Ale späť do Bratislavy išiel prímestský po Šamorínskej ul. Keďže tam nie je fyzická zábrana, neporušujú to "autisti"? Sú tam niekedy aj policajti?
Reply on: 44 #158189:

1) chcel som tým povedať, že nie je potreba mať dve súbežné električkové trate. Radšej by som priority a financie koncentroval do iných oblastí (z teritoriálneho aspektu).

2) Nestáva sa to často do roka, ale predsalen tu existuje trasovanie tranzitnej dopravy. V tomto kontexte možno očakávať zvýšené dopravné nároky. Minimálne križovatka s Bajkalskou by sa značne skomplikovala, lebo by bolo potrebné zrušiť dva veľmi dôležité odbočovacie pruhy.

Každopádne, som za budovanie električkových tratí, ale zrovna táto by mala byť priorita číslo n z n. Netvrdím, že si to neviem predstaviť. Ale ako som vravel, prínos by to malovzhľadom na vynaložené usielie a financie nízky v porovnaní s inými traťami.

Ja osobne by som sa sústredil na výstavbu električkovej trate do Petržalky, trate po Dostojevského, spájajúcej všetky radiály a prestupného uzla Šafko-Eurovea.

Všetko tak, aby električka mohla ísť v maximálnom možnom rozsahu aspoň 60 kmh mimo CMO a 50 v CMO s plnou preferenciou....

V klude by som na úseku Dostojevského rad - Nový most obmedzil cestnú dopravu. Tento úsek je síce ako I. bratislavský okruh, má však len lokálny význam a viem si predstaviť obsluhu tejto oblasti aj bez toho aby tu bola štvorpruhová cesta
Reply on: Ike #158188:
1) No ved ak zlyha elektricka na vajnorskej, bola by nahrada ta an Roznavskej a naopak. Aky je rozdiel, ci je nahradou elektricky trolejbus, alebo elektricka? Elektricka by tam mala volny pas (az na krizovatky), kym trolejbus stoji medzi autami (hlavne v smere von z mesta, ale aj do mesta v useku Zimak - Trnavske). Elektricka by mala byt vseobecne preferovanym systemom MHD v BA.

2) Tak tym nahradnym trasam priznam sa nerozumiem, pocujem to prvykrat. Mozno som jediny medzi vami, ale je to tak. Z tohoto dovodu ani nerozumiem, preco by tam nemali premavat elektricky a naopak, preco by si tam mali zavazat IAD s MHD na ceste.
Reply on: 44 #158187:
Za prvé súhlasim s intonym, kombinácia ulíc Rožňavská-Vajnorská presdstavujú dve súbežné alternatívy (ak zlyhá električka, je blízko trolejbus/autobus, ak sú zápchy, blízko je električka...

Za druhé - som za obmedzovanie dopravy, hlavne IAD, ale netreba zabúdať, že Rožňavská je náhradná trasa cesty E58, E571 a hlavne E75, takže úpravy by som robil len opatrne.
Reply on: intony #158186:
A preco nie? Preco odtial nedat autobusy/trolejbusy prec a nedat tam elektricku? A/T busy tam aj napriek BUS pruhu v jednom smere stoja viac v zapchach (a bude to uz len horsie), ako by stali elektricky.
Reply on: no.ev.di. #158185:
Nemôžem si pomôcť, ale trať po Rožňavskej mi príde ako zbytočnosť. To, že je tam zelený pás, neznamená, že ho je treba automaticky využiť pre električku.
Reply on: Ike #158183:
čo sa týka električky okrem klasických tratí, ktoré prezentujem ako :
a) hl.st. - Patrónka - Polianky - Dúbravka
b) Trnavské mýto - Trnavská - Rožňavská
c) Ružinovská - Záhradnícka - Mickiewiczova - Obchodná
d) Kamenné nám. - Dunajská - aut.st. - Gagarinova - Kazanská - Dolné hony
ma napadla ešte jedna trať a to niečo podobné ako si písal o trati na obsluhu Eurovey, ibaže v inom variante a síce :
Pod Predstaničným námestím, by sa trate delili na dva smery, jeden smer I.Karvaša a druhý by šiel pod zemou na Trnavské mýto so zastávkami Karpatská, Račianske mýto a Trnavské mýto pod zemou a trať by vychádzala na povrch pri kúpeloch centrál, teda by sa po el. trati na Miletičovej dalo ísť iba na smer Račianske mýto - Hlavná stanica, nakoľko cestovať z Ružinova do centra cez Trnavské mýto je zachádzka a priamo to je cez Záhradnícku kratšie. Ďalej by trať pokračovala po Miletičovej, Košickej a Landererovej okolo Eurovey alebo cez Dostojevského rad s napojením pri Šafku. Kedy bol plán stavať trať cez Pribinovu a Košickú, ibaže električka by musela pri SND ísť pod zem a na Košickú by sa kvôli zjazdu z mosta Apollo už nedostala, resp. by musela ísť zas pod zem aby sa dostala na Košickú. Čo sa týka kapacity električkovej dopravy centrum - Trnavské mýto, tak by ju zabezpečili električky premávajúce z Vajnorskej a Trnavskej cesty.
Reply on: Ike #158183:
Poprípade by radiály mohli byť prepojené cez Legionársku, Karadžičovu a Dostojovského...
Reply on: ivanbuto #158141:
to aj ja, ale aké sú možnosti ťahania elektrického vedenia cez most Apollo? Pokiaľ sa pamätám, tak po výstavbe tohto mosta sa tu bedákalo, že na trolejbusy sa zabudlo.

Re #158139 ivanbuto: je to skôr subjektívny postoj. Niekomu sa môže páčiť. niekomu nie... Je to ako s vedením VN v krajine. Niektorí ľudia ho vnímajú rušivo, niektorí ako symbol industrializácie v vytvárania sekundárnej krajiny.

Re #158099 no.ev.di.: ja som písal o autobusoch na stlačený zemný plyn ?

Osobne by som ale uprednostnil električkovú dopravu v plnom rozsahu. Prvým krokom, bez ktorého je ale akýkoľvek rozvoj električkovej dopravy a celkovo MHD úplne zbytočný je vytvorenie súčasného funkčného systému.

Môžeme sa hrať na trať do Petržalky, Vrakune, Vajnor, Rajky a ja neviem kam ešte, ale pokiaľ nebude najväčšia možná preferencia, reorganizácia zastávok a vytvorenie "prekladov", tak je to celé k ničomu. Modernizácia vozového parku a konečné riešenie prekážok na trati by tiež nebolo od veci (nie už takmer 30 ročné bedákanie nad zákrutou Molecova!)

Sieť električkových tratí je v BA dobrá, možno by som predĺžil trať do Vrakune, Vajnor a Lamača. Čo by som možno určite poriešil je "električkový obchvat", ktorý by mohol ísť z Pionierskej po Bajkalskej, križovať Vajnorskú, Rožňavskú, Ružinovskú a niekde na úrovni Ul. Mlynské Nivy pod zem so zastávkou pri Eurovei, kde by sa potom napájal na existujúcu trať na Šafárikovom námestí, kde by bol obrovský prestupný uzol.

Električková sieť v BA je stará a odráža snahy o prioritné spojenie historického centra s okrajovými časťami. Dnešné ekonomické centrum je však inde (dovolím si tvrdiť, že je kdesi na hranici k.ú. Nivy a m.č Staré Mesto. Týmto "obchvatom" by sa prepojili všetky radiály s ekonomickýcm centrom vrátane trate do Petržalky.
Reply on: Ike #158166:
Už vidím TV BA: A autobus číslo 91 obdržal denno-večerný náter... ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.