Vyraďovať Ikarusy 415 by bol v súčasnej situácii zločin. Treba ich generálkovať, v objektívnych prípadoch s použitím nového rámu. Takisto Ikarusy 435. Ak sa to robiť nebude, onedlho sme tam, kde sme boli do začiatku júla. A možno by nebolo odveci nasadzovať do premávky čo najviac Karos B732NGS (samozrejme, nie na úkor nízkpodlažných vozidiel, ale Ikarusov 415, ktoré by sa zatiaľ mohli "šetriť") a keď sa rozhrkajú ich vyradiť. Krátkych vozidiel je v súčasnosti nadbytok a bola by škoda v dohľadnej dobe vyradiť B732NGS, ktoré mali v roku 2006 GO a sú ešte v relatívne dobrom stave.
Re #153068 OBUS: Keby bola Bratislava normálnym mestom, urobilo by sa v súvislosti s týmto (lepšia príležitosť už nebude) nasledovné:
1) zruší sa električková trať po Štefanovičovej a Imricha Karvaša (je aj tak v katastrofálnom stave), čím sa zlikviduje "kompromisné" riešenie smerovania električiek na Hlavnú stanicu, ktoré nevyhovuje nikomu;
2) ako náhrada sa postavia 2 nové električkové trate - po Šancovej a Štefánikovej, pričom trať po Štefánikovej bude križovať predstaničné námestie mimoúrovňovo (keďže aj obratisko Hlavná stanica má byť mimoúrovňové);
3) aby sa spojenie Vazovova - STU - Predstaničné nám. nezlikvidovalo, postaví sa trolejbusová trať po Štefanovičovej, Imricha Karvaša a Radlinského, na ktorú bude presmerovaná jedna trolejbusová linka (napr. 204 alebo 209);
4) neskôr sa trať od Hlavnej stanice predĺži cez Patrónku do Dúbravky (zo zeme vylezie na začiatku Pražskej), takže zastávka Hlavná stanica už nebude konečnou, ale nácestnou. Tým pádom bude perfektne obslúžený silný prepravný tok Patrónka - Hlavá stanica - Račianske mýto - Trnavské mýto. Nahradí sa tým niekoľko autobusových liniek, resp. ich častí (34, 63, 83...) a čas cestovania sa skráti.
Proč se na to ptáš mě? SOR vyrobil pro Prahu 37 kloubáků a 44 krátkejch. Praha odebere údajně jen 37 kloubáků a zbytek chce SOR prodat do BA. Co by tedy jiného prodával, když kloubáky Praha koupí?
Nedávno sa to rozoberal NKÚ tak som sa obrátil rovno na nich a tu je odpoveď:
Odpoveď NKÚ SR na Vašu žiadosť
Najvyššiemu kontrolnému úradu SR bola dňa 04.08.2010 doručená Vaša žiadosť o odpoveď na otázky súvisiace s možnosťou podania podnetu na NKÚ SR.
Vaša žiadosť bola zaevidovaná NKÚ SR pod č. xxxx/2010.
Dovoľte mi oznámiť Vám nasledovné informácie:
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky (ďalej len NKÚ SR“) podľa zákona č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov je nezávislý štátny orgán, ktorý je povinný v zmysle § 5 ods. 4 citovaného zákona vykonať kontrolu len na základe uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky. Svoju kontrolnú činnosť vykonáva na základe Plánu kontrolnej činnosti, ktorý si schvaľuje spravidla na kalendárny rok.
Zovšeobecnené informácie z doručených podaní NKÚ SR využíva pri svojej kontrolnej činnosti, avšak vzhľadom na vyššie uvedené nie je konkrétnymi podaniami viazaný.
Podania môžu občania podať elektronickou formou, prípadne písomne na adresu Najvyšší kontrolný úrad SR, Priemyselná 2, 824 73 Bratislava.
Takže prípadný Váš podnet by mohol mať nejaký účinok resp. aj nijaký.
Tak v tom prípade tu asi SOR nenájde kupcu nakoľko krátky vozový park je na tom podstatne lepšie než kĺbový. Veľkú nádej tomu nedávam, že mesto vyčlení peniaze na krátke autobusy. Pri kĺbových by som už o niečo menej pochyboval.
ďakujem za tip ? o tej lodi som ani nevedel (a to dokonca jazdí od 24.4.), snáď tú linku "devín" do večera spravím, skús potom checknúť
Re #153038 Peon: jednoducho tak, že ani napr. propeler som nenašiel v katalógu vozidiel, pričom v katalógu sú napr. eliny Ganz (a tie tiež nejazdia). Pozri si najprv, ako tuším od Ike-ho tá téma vznikla
Bůhví jak to dopadne. V říjnu nás čekají komunální volby a nové autobusy se budou před voliči vyjímat. ALe pokud nakonec opravdu dojde k tomu, že letošní dodávka přijde až příští rok, očekávám do Bratislavy krátké Sorky.
Praha letos měla odebrat:
37x NB18
44x NB12
2x NBH18
Těch 37 dodaných autobusů by měly být kloubáky. Pokud se tedy Sor opravdu s Bratislavou dohodne, půjdou k vám nejspíš NB12.
Majo
Re #153068 OBUS: Keby bola Bratislava normálnym mestom, urobilo by sa v súvislosti s týmto (lepšia príležitosť už nebude) nasledovné:
1) zruší sa električková trať po Štefanovičovej a Imricha Karvaša (je aj tak v katastrofálnom stave), čím sa zlikviduje "kompromisné" riešenie smerovania električiek na Hlavnú stanicu, ktoré nevyhovuje nikomu;
2) ako náhrada sa postavia 2 nové električkové trate - po Šancovej a Štefánikovej, pričom trať po Štefánikovej bude križovať predstaničné námestie mimoúrovňovo (keďže aj obratisko Hlavná stanica má byť mimoúrovňové);
3) aby sa spojenie Vazovova - STU - Predstaničné nám. nezlikvidovalo, postaví sa trolejbusová trať po Štefanovičovej, Imricha Karvaša a Radlinského, na ktorú bude presmerovaná jedna trolejbusová linka (napr. 204 alebo 209);
4) neskôr sa trať od Hlavnej stanice predĺži cez Patrónku do Dúbravky (zo zeme vylezie na začiatku Pražskej), takže zastávka Hlavná stanica už nebude konečnou, ale nácestnou. Tým pádom bude perfektne obslúžený silný prepravný tok Patrónka - Hlavá stanica - Račianske mýto - Trnavské mýto. Nahradí sa tým niekoľko autobusových liniek, resp. ich častí (34, 63, 83...) a čas cestovania sa skráti.