Reply on: Hug0 #153066:
Vyraďovať Ikarusy 415 by bol v súčasnej situácii zločin. Treba ich generálkovať, v objektívnych prípadoch s použitím nového rámu. Takisto Ikarusy 435. Ak sa to robiť nebude, onedlho sme tam, kde sme boli do začiatku júla. A možno by nebolo odveci nasadzovať do premávky čo najviac Karos B732NGS (samozrejme, nie na úkor nízkpodlažných vozidiel, ale Ikarusov 415, ktoré by sa zatiaľ mohli "šetriť") a keď sa rozhrkajú ich vyradiť. Krátkych vozidiel je v súčasnosti nadbytok a bola by škoda v dohľadnej dobe vyradiť B732NGS, ktoré mali v roku 2006 GO a sú ešte v relatívne dobrom stave.Re #153068 OBUS: Keby bola Bratislava normálnym mestom, urobilo by sa v súvislosti s týmto (lepšia príležitosť už nebude) nasledovné:
1) zruší sa električková trať po Štefanovičovej a Imricha Karvaša (je aj tak v katastrofálnom stave), čím sa zlikviduje "kompromisné" riešenie smerovania električiek na Hlavnú stanicu, ktoré nevyhovuje nikomu;
2) ako náhrada sa postavia 2 nové električkové trate - po Šancovej a Štefánikovej, pričom trať po Štefánikovej bude križovať predstaničné námestie mimoúrovňovo (keďže aj obratisko Hlavná stanica má byť mimoúrovňové);
3) aby sa spojenie Vazovova - STU - Predstaničné nám. nezlikvidovalo, postaví sa trolejbusová trať po Štefanovičovej, Imricha Karvaša a Radlinského, na ktorú bude presmerovaná jedna trolejbusová linka (napr. 204 alebo 209);
4) neskôr sa trať od Hlavnej stanice predĺži cez Patrónku do Dúbravky (zo zeme vylezie na začiatku Pražskej), takže zastávka Hlavná stanica už nebude konečnou, ale nácestnou. Tým pádom bude perfektne obslúžený silný prepravný tok Patrónka - Hlavá stanica - Račianske mýto - Trnavské mýto. Nahradí sa tým niekoľko autobusových liniek, resp. ich častí (34, 63, 83...) a čas cestovania sa skráti.
Hug0