Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Turbo #15172:
a este rychlost, a telefonovanie za jazdy, alkohol, smerovky, prednost jazdy, zipsovita jazda, parkovanie,....
Kua tento narod ma v krvi porusovanie predpisov. Neviem ci je to slabe pravne vedomie, lebo v momete ze aj ten najvacsi slovensky taxi-frajer pride do Rakuska , tak je krotky ako baranok.
Asi je to tym, ze kazdy priestupok by mal byt po zasluhe nekompromisne odmeneny.
Reply on: Kirenka #15171:

Ale aj vodici osobnych automobilov vedome porusuju predpisy. Konkretne vyhasku c. 115, ci ktora to je, o premavke na pozemnych komunikaciach. Napr. tato kaze vodicovi osovneho auta v uzavretej obci (cize v meste) aby spomalil jazdu, pripadne zastavil vozidlo aby umoznil autobusu alebo trolejbusu vyjazd zo zastavky... Staci sa pozriet ako to v skutocnosti vyzera. A to je iba jeden priklad z moha. Napr. sa vo vyhlaske hovori ze vodic nesime vojst do krizovatky ked vidi, ze ju okamzite nemoze opustit. Napr. vodizlo odbocujuce doprava cez elektrickove tele ma ostat dovtedy stat, kym nevidi ze krizovatkou prejde naraz. Ako to vyzera v skutocnosti? Natlaci sa na kolajnice a tam caka, kym ho niekto pusti dalej. A tramvaj aby stala... Ja by som ho zrazil. A potom mu velmi rychlo ukazem KDE je hranica krizovatky... 🙂
Reply on: Turbo #15168:
Btw, ohladne toho predpisu. Je celkom zabavne si to precitat a potom vyjst do ulic Bratislavy a zistit, ze ti najpovolanejsi ho s najvacsou pravdepodobnostou asi necitali. No co uz, aj taki su bratislavski vodici!!!
m@rtin a hroch: Ja s vami úplne súhlasím ohľadne konkurenčného boja, informovanosti a službách DP pre cestujúcich. Ale nech mi nikto nehovorí, že kampaň a la Praha nestojí nič. Aj na toto treba mať peniaze. Okrem toho je nutné rešpektovať trochu aj mentalitu národu + ekonomickú situáciu. Nechcem tu zasa miešať Prešov, ale predsa: DPMP postavil celé svoje fungovanie na čo najvyššej ekonomickej efektivite, tzn. držať MHD na prijateľnej úrovni pri čo najnižších nákladoch a čo najnižších cenách. A môžem vám garantovať, že v podmienkach východného Slovenska cestujúci viac uvíta lístok za 8 Sk (PO má najnižšie cestovné na Slovensku vzhľadom k veľkosti dopravnej siete) ako sprievodcu po MHD zadarmo. Na to vezmite jed. Ale aby sa ani v tejto oblasti nezaspalo, čoskoro sa v predajniach DPMP objavia aspoň "sprievodcovia" na obojstranne popísanej A4-ke (ČB text), a tí budú zadarmo. Takže v rámci možností - toho sa treba držať.
Inak, ako som už napísal, s teóriou súhlasím, len prax je (resp. musí byť) niekedy iná.
P.S. Už sa teším na opovržlivé reakcie.
Reply on: Andy #15155:

🙂 no dobre ty mudrlant 🙂 beriem, nechajme to tak...
Reply on: novacik #15167:

Ja viem co je to predpis D1/1, aj ked nie som vodic elektrciky, niekedy mam pocit ze ovladam tie predpisy viac ako clovek ktory ma vezie. 🙂 Ja si vsimam presne to iste. Aj techniku jazdy. Ked zaregistrujem uplne zbytocne naslapy, brzdenia, klaty a pod. tak si velmi rychlo spravim o vodicovi obraz. Sledujem aj to ci caka na dobiehajucich ludi, ci ide na cas, popripade s akou odchylkou a pod. Vacsinou si tieto veci necham pre seba, iba ked sa stretnem s niecim mimoriadny, tak to sem napsiem. Inac sa mi ani nechce. 🙂
Reply on: Turbo #15164:
Dakujem za info....Ja sam denne vyuzivam MHD-cku na ceste do prace i domov. A ver mi, nikdy sa neveziem len tak. Vsimam si napr., ci vodici elektricky dodrzuju rychlosti. Tato oblast sa ma priamo dotyka. A musim Ti povedat, je len malo takych, ktori dodrzuju prevadzkovy predpis. Len tak na ozivenie : rychlosť jazdy proti hrotu do priamej kolajovej vetvy je max 15 km za hodinu, po hrote 30 km za hod. Ak tento moj prispevok teraz citaju vodici elektriciek : ruku na srdce! Dodržujete to??? Ja viem, ze vyhybky vydrzia aj vyssie rychlosti, ako tie predpisom stanovene. Len tie vyhybky potrebuju opravu ovela skor, ako vyhybky, ktore su prechadzane stanovenymi rychlostami.
....a je este vela vela veci, o ktorych by sa dalo pisat....
Ale nechcel som si tu vylievat srdiecko, ci stazovat sa....Som rad, ze takyto pokec-kruzok existuje a verim, ze v konecnom dosledku pomaha vsetkym. Aj tym, ktori sa vezu, aj tym, ktori ich vezu.......:-)))
Reply on: Andy #15141:
Ja som počítal aj čas na zastávku MHD - inak ja keď idem do roboty autobusom, tak idem dlhšie na zastávku a zo zastávky než samotným busom.
Reply on: novacik #15163:

Ale aby som odpovedal na tvoju otazku: Neviem kto sa tohoto fora ucastni, ale vacsinou to budu nadsenci, ktori sa o dopravu zaujimaju. A tito ludia s nou aj cestuju, takze by sa dalo povedat ze cestujuci. Pracovnici DPB sem tiez prispievaju, napr. KLF (vodic), ale momentalne si na nikoho ineho nespomeniem. Teda okrem teba samozrejme. 🙂

Niektori z nas poznaju par ludi v DPB, ktori nie su iba radovymi zamestnancami. Niekedy sa s nimi stretneme a pokecame, dozvieme sa preco sa niektore veci nedaju a tak. Samozrejme, mame na to vlastny nazor, vacsinou z pohladu cestujuceho - co je pre neho prvorade. Povedzme cistota vo vozidlach, ako priklad. Niekedy sa dopracujeme ku konkretnym riesenieam, vacsinou vsak skonstatujeme ze nie su na to peniaze. Niekedy nase argumenty vezmu na vedomie, ale kvoli niecomu sa to tak nedalo spravit... 🙂 Ale skus sa popytat aj inych ludi, toto je totiz iba moj osobny nazor, netvrdim ze aj ostatny to takto vidia.
Reply on: novacik #15163:

Zucastnit sa diskusie moze kazdy, kto sa pripoji k internetu a otvori si tuto stranku. Vacsina prispievatelov sa zaobera dopravou ako svojim hobby, niektori su z inych miest ako Bratislava a porovnavaju dopravu Bratislavy s mestami ako Presov, Banska Bystrica a pod. Dost casto aj s Prahou alebo Budapestou. Ak sem zabludi nejaky cestujici, tak v 90% sa pride iba postazovat aka je ta doprava na [nebudem vulgarny]. My sa snazime v ramci nasich schopnosti odpisat a uviest preco a kto za to moze, ale mam pochybnosti ci si to aj precitaju. V poslednom case take prispevky chodia zriedka. Sam priznavam ze aj v tomto fore niekedy odzneju totalne ulety, ale to skor z recesie a zartu ako nevedomosti. Uplne uznavam ze my vsetci co tu piseme nemame k dispozicii vsetky informacie o doprave a ako to v DPB vyzera, ale kazdy vie nieco. Niekoho viac zaujima tvorba grafikonu, ineho financovanie DPB, dalsi za zaujima o techniku atd... Takze kazdy je urcitim sposobom, nechcem napisat ze odbornik, no, proste ma aky taky prehlad (urcite vacsi ako radovy cestujuci). Dalsia vec je ze takmer vsetci tu diskutujuci (vratane mna) denne vyuzivaju prave MHD, su s nou v neustalom styku a vidia co sa im paci a co nie. V tomto fore sa o tom da debatovat, na to sluzi. Zavery, ktore sa tu niekedy objavia byvaju podnetne, inokedy vysoko neprofesionalne. 🙂 Ani ja nie som dokonaly a tiez sa mi podari sem tam napisat nejaku blbost. Inac bolo by nanajvys vhodne, ak by si to tu niekedy precitali najma pracovnici Magoriatu hl. mesta Bratislavy. 😉
Reply on: Turbo #15162:
Citam toto forum preto, lebo sa tu da dozvediet vela veci, ktore byt som sa inak snad ani nedozvedel...Som pristupny akemukolvek rozumnemu nazoru. Beriem to ako napady a zlepsenia, ktore pomozu v konecnom dosledku vsetkym...normalnym "smrtelnikom", ktori MHD denne vyuzivaju, ale aj tym "funkcne vyssim", ktori maju aku-taku pravomoc v rozhodovani...
Ak sa mozem spytat teraz ja....ucastnici tohto fora su iba cestujuci, alebo aj pracovnici DP?
Reply on: novacik #15160:

Vsetko co som napisal ber prosim ta ako moj subjektivny nazor, nikomu ho nevnucujem. 🙂 Je to iba moja logicak dedukcia toho co sa stalo a cim to asi bolo sposobene. 🙂 Inac povazujem to za prinos, ak si to tu sem tam precitaju aj ludia z DPB pricom je mi uplne jedno ci s tym suhlasia alebo nie... Ale prvy krok uz je. Samozrejme sudruh ing. Zachar to tu citat asi nebude... 🙂
Reply on: Igorko #15129:

Dobre vies ze ja sa velmi rad pustim do debaty, ale uz viem co je Si za cloveka a ake ma nazory. S kymkolvek inym som ochotny diskutovat, ale s predpokladom, ze sa budu hovorit argumenty a nie predpoklady a osobne pocity. S tebou mozem velmi rad pokecat na rozne oblasti, to velmi dobre vies, ale keby si poznal Si-cka, tak s nim by ti tak do reci nebolo. Ver mi. 😉 Ja ho uz trochu poznam, vies. A mozem ti povedat, ze ani tebe by sa s nim dobre nekecalo..... Ja viem, uplne berem argument uvedenej formulacie, ano, je hlboko neprofesionalna... Ale pri debate s tebou by som hovoril konkretnych veciach. 🙂
Reply on: Turbo #15105:
Suhlasim so vsetkym, co si napisal. Asi je to tak.....projektanti si urobia svoju robotu, zhrabnu peniaze a ostatne ich nezaujima....
K Tvojej poslednej otazke....ano, som zamestnancom DP.
VLADIMIR: Ad Juzna trieda: Som zvedavy, akym sposobom sa bude rekonstruovat horny usek Juznej triedy od Namestia po Strojar. Pochybujem, ze tam tiez bude otvoreny zvrsok. Hoci, ked vidim a citim, aky fajn je otvoreny usek, uz teraz lutujem.
Reply on: m@rtin #15156:
a m@rtinova analyza konkurencie IAD je dokonale trefna... DPB (ale aj ine podniky na slovensku) by si mali uvedomit, ze funguju v konkurencnych podmienkach a to konkretne v dost extremnych, kedze ich konkurentom su VSETCI vyrobcovia a predajcovia automobilov...

J: to, ze recar je cierna diera na peniaze je jasne... a osobne si myslim, ze DPB by si svoje reklamne plochy mohol spravovat aj sam, netreba na to externu firmu...

ale to by najprv chcelo vytvorit v DPB marketingove oddelenie, ktore by sa komunikaciou a pripadne aj predajom reklamneho priestoru zaoberalo... lebo takto, ked jedinym pracovnikom komunikacie je typek, co robi oznamy o vylukach, DPB z marketingoveho hladiska moze dosiahnut akurat tak houby...

a koniec-koncov - ci vlastne "napokon", ako by povedala pani inzinierka vopalenska, profesorka slovenciny - vsetok marketing je nahovno, ked je nahovno produkt...
Reply on: Matus #15124:
k tvojmu prispevku mozem dodat iba AMEN. momentalne do toho dost vidim, pisem o tom diplomovku... a musim uznat, ze si trafil klinec po hlavicke... prikladom starostlivosti o zakaznika podla mna ale je popri DP-Praha aj DPMB (brno), staci si pozriet ich web a spocitat doplnkove sluzby... a potom sa pozriet na web DPB...
Vladimír:
MHD je služba cestujícímu a jsou na ní kladeny velké nároky kvůli silné konkurenci IAD. Pokud člověk přiletí do města a nemá ani možnost dozvědět se kolik se platí za jízdenku, kam která linka jede atd., tak si vezme taxík. Je to možná přehnané, ale zákazník MHD přešel ke konkurenci.

Informovanost musí být na prvním místě. Protože informace je vlastně první setkání s MHD aniž bych použil její služby.

Vytisknout letáky, průvodce, mapy, upoutávky...., nestojí v porovnání s náklady na provoz MHD, vůbec nic. Jde jen o to chtít.

Andy:
Pokud nebudu brát v úvahu výjmečné situace, dalo by se říci, že si podle tramvají v Praze můžeš řídit hodinky. Stane se sem tam, že se vůz zpozdí, ale pokud si nadjede, okamžitě se to dozví dispečer na monitoru na dispečinku a následují sankce. V Praze je tolerance -0+3 minuty. Nadjet si nesmí řidič nikdy. Z konečné je dokonce tolerance +-0 minut. U autobusů je situace stejná, ale s tím rozdílem, že nejsou kontrolovány přes radiomajáky. Zatím se testuje systém GPS asi na pěti linkách. Jedna z nich je tuším 187. Bohužel se stává hlavně v pátek, kdy je Praha ucpaná, že autobusy jedoucí v souběhu s IAD mají zpoždění.
Reply on: Riko #15142:
Lenze jedna cesta byva 2 - 6 pruhova, takze tvoje tvrdenie plati iba ak by vedla seba neboli ziadne auta. A este treba pripocitat parkoviska..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement