Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Padrex #150848:
tam sa tak často nevozím ? včera som videl z L98 Solaris na L87... akurát ma vtedy zožieralo, že DPB nepresmeruje aspoň L98 cez most Apollo, lebo na Prístavnom moste naberá meškanie 5-10min ? Vôbec ten most je Danajský dar. Mimochodom ma napadlo, že most Apollo mohol mať vyústenie ešte než sa v myslenom predĺžení Šustekovej ulice postavili baráky č.45 a 47 práve na Šustekovu ulicu, rozšíriť by to v pohode šlo,
Reply on: no.ev.di. #150847:
Sanonsy sú osobitnou kategóriou čo sa s nimi deje neviem, ale BA bude mať len jeden z nich.

Čo sa týka trolejbusov v BB, tam je to na hlavu padnuté - lebo buďf ti príde trolejbus č. 1 alebo autobus č. 11 jazdiaci rovnakou trasou ako trolejbus.

Ale ani Žilina nie je na tom o nič lepšie - tam dokonca nejaký mudrc prišiel s návrhom na postupné utlmovanei trolejbusov dopravy v meste.

A čo a týk kĺbových autobusov bývalých SADiek, ja si pamätám že smerom na záhorie chodievali kĺbové Ikarusy a Karosy, myslím že aj na Trnavu občas šli a boli dosť plné cestujúcimi.

A ešte jeden psotreh - železnice zastavili premávku na lokálnej trati Trenčianska Tewplá - Lednické Rovne. Táto trať bola ale veľmi využívaná. Ja som tam mal babku takže viem čo hovorím. V šppičke tam museli nasadzvoať motor + 32 prívešáky aby sa zvládol nápor cestujúcich a aj cez víkend tam v určitých časoch chodil motor s prívešákom.
Reply on: no.ev.di. #150842:
Proste ZSSK zvolila iný model pri obnove vozidlového parku, než ČD. Predpokladali sa nové vozidlá na báze potkanov/tetrapakov len, bohužiaľ, zabudlo sa nejako na peniaze ? .
Všetko je pohodlnejšie ako M152.0 ale aj mnohonásobne prevázkovo/údržbovo náročnejšie.
..ale ved premavka historickych vozidiel je denne na linke 87 trebars ?
Reply on: Trolleybus #150846:
ale DPB nechce ? a čo Sanosy, aspoň už vyzerajú lepšie? V tomto štáte celkovo čo sa týka VHD sa prd investuje, všetko sa rieši rekonštrukciami a modifikáciami vozidiel, ktoré do tejto doby nepatria, resp. by mali ich počty byť minimálne, alebo uchované ako historičáky. Na druhej strane dopravcovia nerobia nič pre zachovanie historických exponátov. Ďalším bonbónikom pre cestujúcich prímestskými bus-linkami je vyraďovanie klbákov a nahrádzanie 10.5 a 12m vozidlami, hlavne tam kde robia MHD SAD (Trnava a Prievidza) klbáky takmer niesú (okrem 1-2ks, dokonca v Prievidzi sú ešte aj lakomí obstarať 12m vozidlá za vyradené 12m a obstarajú 10.5m ? ...). Ďalší osobit-n-ý prípad je MHD v BB, kde doba nepraje t-busom ?
Reply on: no.ev.di. #150845:
To je pravda. DPB nerobí nič. vrď premávku historickýc hvozidiel nedal ani na svoju stránku.

A okrem toho nech mi DPB nevraví že nemá ma sezónnu premávku historických vozidiel. ak má na pártyelektričku, kde sa bude slopať tak by mal aj na nostalgickú linku. V okolkitých mestách takáto linka - jazdí podľa osobitného CP, ktorý je zároveň aj na každej zastávke a na stránke dorpavcu, je riadne ozančená a hoci v niektorých emstách nie je zadarmo, je o
u zo strany verejnsoti veľký záujem.

Ale ako si podotkol, tu nič nejde spraviť. A len tak na margo veci. mám informácie, že historický trolejbus Oerlikon už mohol dávno jazdiť keby DPB chcel.
Reply on: Trolleybus #150843:
načo by si DPB robil propagáciu nejakými akciami okrem suchotín typu prezentácie SORiek, modernizovaných K2 na K2S?! Ich záujem robiť častejšie nejaké akcie historičákmi a priblížiť MHD ľuďom je mizerná v prvom rade čo sa týka nasadzovaných vozidiel, z ktorých menovite kĺbové autobusy a trolejbusy a električky ako celok sú len staré črepy, príp. umelo udržiavané pri živote staré vozidlá z 80-90.tych rokov, ktoré len dostali nový kabátik a zopár komponentov do motorovej časti.
Reply on: no.ev.di. #150829:
Minulý rok som dosť často pomáhal na Rendezi a bol som takpovediac spoluorganizátorom Rendezu a keď som do historickej električky doneisol plagáty a letáčiky s programom Rendez-Diesel 2009 sprievodkyňa sa len potešila. Tento rok to bolo ale inak. Ja som bol v piatok poobede pre tieto materiály na Rendezi s tým, že ich nechám v električke - ale personál historickej električky ich rázne odmietol a radšej jazdili bez akéhokoľvek označenia.

To označenie malo význam - pokiaľ historický autobus nemal ozančenie ľudia si mysleli že ideme ako 56 na Studenú. Ale keď zbadali tabuľku s trasou a plagát Rendez 2010 hneď vedeli kam ideme.

Apropo ja som šiel v nedeľu motorákom M 131 a košičania v ňom predávali suveníry rôzne na podporu svojho klubu a záchranu historických vozidiel. prečo aj DPB nemôže v historických vozidlách predávať nejaké suveníry na podporu historických vozidiel?
Reply on: no.ev.di. #150829:
Máš pravdu. Ale problém nebol v tom, že by to rozdávanie letáčikov s programom na Rendeze nemal kto zabezpečiť. Ja som bol min rok dosť často pomáhal na Rendeze a bol som takpovediac spoluorganizátorom zrazu. A keď som do historickej električky doniesol plagáty a letáky s programom Rendez-Diesel 2009 sprievodkyňa sa len potešila. Lenže tento rok bola situácia iná. Ja som bol v piatok poobede pre tieto materiály na Rendeze aby som ich mohol dať na Rendeze, ale personál historickej električky ich rázne odmietol.

Inak to označenie nie je na škodu. Pokiaľ nebol historický autobus ozančený ľudia si mysleli že idem ako 56 na Studenú. Ale po ozančení H56 a plagátom Rendezu už vedeli že to na žiadnu Studenú ulicu nejde.

Ale súhlasím s teboz kašlať na historické vozidlá DPB. Ja som išiel v nedeľu z Hlavnej stanice motorovým vozňom M 131 patriaci košičanom a tí v ňom počas jazdy predávali aj rôzne suveníry na podporu ich klubu. Prečo také niečo nemôže spraviť aj DPB na podporu historických vozidiel?
Reply on: S499.1023 #133085:
810 neboli nikdy plesnivé? 852 a 853 sa modernizovali u ČD na 854, k nám sa prečo nedostali 852/853? v ČR sú napr. v prevádzke ešte nejaké 850 a 851 aspoň čo hovorí reportáž na vlaky.net. Mimochodom načo nám sú dobré Bobiny?! Však mladšie Cecily posielame do Poľska a vymieňame Pantografy za staré šunky? ?
Reply on: MatejBA #150840:
Som si aj myslel ?
Reply on: N/A #150839:
Prides ku stojanu a autobus si sam strci hadicu do palivovej diery a tankuje ?
Reply on: Mike #150833:
To je ake to "samotankovacie zariadenie"?Vysvetli prosim. ?
Reply on: Mike #150833:
Presne, vsetko je uz davno namontovane. Ale to je mozne len v BA. V inych statoch,alebo aj mestach na Slovensku su radi, ked im pride nejaky autobus a hned je v premavke, lenze tu sa hraju rozne zakulisne hry.
Reply on: Mike #150834:
Mozno aj skor. Vsak vedeli, ze od mesta nedostanu peniaze uz vo februari, ked zacali chodit postupne to MBCC na zlate piesky. Takze vybavovanie uveru im trva uz 4 mesiace. A ked uz vybavuju ten uver, tak nechapem, preco rovno uz aj s tzmi 15ks co su este na Tuhovskom poli. Podla mna to vsetko smeruje ku komunalnym volbam. Budu sa teraz 2 mesiace vyhovarat, ze sa stale nedohodli s bankou na poskytnuti uveru.
Reply on: ufo #150816:
To fakt? a čo sa stalo,že takú "novotinu" poslali aj na západ? Už to nie je na východe a strede dosť dobré? Mimochodom v Dubnici n. Váhom stojí stále 14ks 850 a 851, čo sú pohodlnejšie motoráky a rýchlejšie ako 810 až 813. Neviem prečo ŽOS už modernizujú na tretí typ rad 810 než by sa chytili tých opustených 850 a 851 a vdýchli in život aby to robilo Os vlaky na trati 160,172,173,181,191,193 a 194 a inde kde by sa hodili. Rušne 750-754 by sa dali využiť na nákladné vlaky alebo ako záloha, príp. na iné vlaky.
Reply on: TeBeCe #150832:
a to sa o tomto "schválenom" úvere hovorilo vo vedení DPB, a. s. už počas veľkej noci...
Reply on: Marek1978 #150830:
presne! už vyše dva mesiace mjaú všetky kapacity, a o niečo kratšie už aj všetkých 40 soriek ev. č., ečv, techničák, poistku, komplet tarifný systém, samohasiace a samotankovacie zariadenia a neviem čo všetko ešte, teda sú úplne hotové do premávky, ale nie sú zaplatené ❓ Keď nevadilo výrobcovi/dodávateľovi, že si doteraz DPB, a. s. prispôsobil podľa potreby a vybavil všetky formality, teraz mu "vadí", keby opustili brány dpb a vstúpila by do nich noha vlčáka?
A navyše, pokiaľ viem, dosť veľa investičných peňazí a iných nákladov určených na opravy vozidiel boli presunuté práve do položky na nákup kapacity a sorov... tak keby mali povedzme pár eur na konte tak nech zaplatia najprv napr za 4 vozy a tie nech pustia von, zvyšok by sa potom zaplatil z úveru. Aj s ohľadom na ďalšie servisovanie a prehliadky by nebolo odveci zaraďovať vozy do premávky postupne...
Reply on: Jezo #150827:
"z úveru, o jeho podmienkach sa v týchto dňoch
rokuje"...to bude asi supervyhodny uver pre skrachovanych politikov...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.