Ono to zjavne do minuleho roku ani problem nebol, kedze jazdili historicaky so sprievodcom a historickym vykladom cez leto kazdu stredu a sobotu. Len mam pocit, ze to patrilo pod BKIS a oni si to aj prezentovali. Teraz to neviem najst, takze si nepamatam ani detaily.
čo sa týka historičákov, tak je dobré ich z času na čas prevetrať, aby neboli problémy potom pri nejakej plánovanej akcií. V Brne sa vraj stalo niečo s nejakým hist. exponátom koľajového vozidla pri oslavách nejakého výročia MHD a spomínalo sa tam aj to, že pri vozidle, ktoré výjde do premávky raz za rok nemožno očakávať, že bude tá jazda bez problémov. Teoreticky by mohli jazdiť historičáky cez víkendy od 1.5 do 30.9 a v dňoch 23.12 až 27.12. (niečo ako historické jazdy na Vianočné sviatky), aj keď neviem či by nebol problém so solením ciest, či by to s historičákmi riskol dakto ich hodiť do tej zimy von...
áno, všetko nech sa dotuje samo ? keď sa peniaze rozfrcali na iné kraviny ako to je za Fica zvykom, okrem toho v TN kraji po HZDS prebral leaderskú pozíciu Smer, takže o to väčší špecialisti
Čo sa týak tej železničnej trati vtip je v tom, že okolité obce dopravu radi obnovili ale nemajú na jej prevádzku peniaze, aj VÚC by ju možno rada obnovila ale peniaze na ňu dať odmeita. teda aspoň tak sa písalo na vlaky.nete.
neochvejná logika dopravcov proste ? neplánovala VÚC na tej trati prevádzkovať dopravu? Myslím, že čakať od dopravcu, že požiada o peniaze od štátu sám od seba je zbytočné. VÚC by si mali takéto veci v záujme zachovania kvality dopravy režírovať radšej sami čo sa týka osobnej dopravy.
tam sa tak často nevozím ? včera som videl z L98 Solaris na L87... akurát ma vtedy zožieralo, že DPB nepresmeruje aspoň L98 cez most Apollo, lebo na Prístavnom moste naberá meškanie 5-10min ? Vôbec ten most je Danajský dar. Mimochodom ma napadlo, že most Apollo mohol mať vyústenie ešte než sa v myslenom predĺžení Šustekovej ulice postavili baráky č.45 a 47 práve na Šustekovu ulicu, rozšíriť by to v pohode šlo,
Sanonsy sú osobitnou kategóriou čo sa s nimi deje neviem, ale BA bude mať len jeden z nich.
Čo sa týka trolejbusov v BB, tam je to na hlavu padnuté - lebo buďf ti príde trolejbus č. 1 alebo autobus č. 11 jazdiaci rovnakou trasou ako trolejbus.
Ale ani Žilina nie je na tom o nič lepšie - tam dokonca nejaký mudrc prišiel s návrhom na postupné utlmovanei trolejbusov dopravy v meste.
A čo a týk kĺbových autobusov bývalých SADiek, ja si pamätám že smerom na záhorie chodievali kĺbové Ikarusy a Karosy, myslím že aj na Trnavu občas šli a boli dosť plné cestujúcimi.
A ešte jeden psotreh - železnice zastavili premávku na lokálnej trati Trenčianska Tewplá - Lednické Rovne. Táto trať bola ale veľmi využívaná. Ja som tam mal babku takže viem čo hovorím. V šppičke tam museli nasadzvoať motor + 32 prívešáky aby sa zvládol nápor cestujúcich a aj cez víkend tam v určitých časoch chodil motor s prívešákom.
Proste ZSSK zvolila iný model pri obnove vozidlového parku, než ČD. Predpokladali sa nové vozidlá na báze potkanov/tetrapakov len, bohužiaľ, zabudlo sa nejako na peniaze ? .
Všetko je pohodlnejšie ako M152.0 ale aj mnohonásobne prevázkovo/údržbovo náročnejšie.
ale DPB nechce ? a čo Sanosy, aspoň už vyzerajú lepšie? V tomto štáte celkovo čo sa týka VHD sa prd investuje, všetko sa rieši rekonštrukciami a modifikáciami vozidiel, ktoré do tejto doby nepatria, resp. by mali ich počty byť minimálne, alebo uchované ako historičáky. Na druhej strane dopravcovia nerobia nič pre zachovanie historických exponátov. Ďalším bonbónikom pre cestujúcich prímestskými bus-linkami je vyraďovanie klbákov a nahrádzanie 10.5 a 12m vozidlami, hlavne tam kde robia MHD SAD (Trnava a Prievidza) klbáky takmer niesú (okrem 1-2ks, dokonca v Prievidzi sú ešte aj lakomí obstarať 12m vozidlá za vyradené 12m a obstarajú 10.5m ? ...). Ďalší osobit-n-ý prípad je MHD v BB, kde doba nepraje t-busom ?
To je pravda. DPB nerobí nič. vrď premávku historickýc hvozidiel nedal ani na svoju stránku.
A okrem toho nech mi DPB nevraví že nemá ma sezónnu premávku historických vozidiel. ak má na pártyelektričku, kde sa bude slopať tak by mal aj na nostalgickú linku. V okolkitých mestách takáto linka - jazdí podľa osobitného CP, ktorý je zároveň aj na každej zastávke a na stránke dorpavcu, je riadne ozančená a hoci v niektorých emstách nie je zadarmo, je o
u zo strany verejnsoti veľký záujem.
Ale ako si podotkol, tu nič nejde spraviť. A len tak na margo veci. mám informácie, že historický trolejbus Oerlikon už mohol dávno jazdiť keby DPB chcel.
načo by si DPB robil propagáciu nejakými akciami okrem suchotín typu prezentácie SORiek, modernizovaných K2 na K2S?! Ich záujem robiť častejšie nejaké akcie historičákmi a priblížiť MHD ľuďom je mizerná v prvom rade čo sa týka nasadzovaných vozidiel, z ktorých menovite kĺbové autobusy a trolejbusy a električky ako celok sú len staré črepy, príp. umelo udržiavané pri živote staré vozidlá z 80-90.tych rokov, ktoré len dostali nový kabátik a zopár komponentov do motorovej časti.
Minulý rok som dosť často pomáhal na Rendezi a bol som takpovediac spoluorganizátorom Rendezu a keď som do historickej električky doneisol plagáty a letáčiky s programom Rendez-Diesel 2009 sprievodkyňa sa len potešila. Tento rok to bolo ale inak. Ja som bol v piatok poobede pre tieto materiály na Rendezi s tým, že ich nechám v električke - ale personál historickej električky ich rázne odmietol a radšej jazdili bez akéhokoľvek označenia.
To označenie malo význam - pokiaľ historický autobus nemal ozančenie ľudia si mysleli že ideme ako 56 na Studenú. Ale keď zbadali tabuľku s trasou a plagát Rendez 2010 hneď vedeli kam ideme.
Apropo ja som šiel v nedeľu motorákom M 131 a košičania v ňom predávali suveníry rôzne na podporu svojho klubu a záchranu historických vozidiel. prečo aj DPB nemôže v historických vozidlách predávať nejaké suveníry na podporu historických vozidiel?
Máš pravdu. Ale problém nebol v tom, že by to rozdávanie letáčikov s programom na Rendeze nemal kto zabezpečiť. Ja som bol min rok dosť často pomáhal na Rendeze a bol som takpovediac spoluorganizátorom zrazu. A keď som do historickej električky doniesol plagáty a letáky s programom Rendez-Diesel 2009 sprievodkyňa sa len potešila. Lenže tento rok bola situácia iná. Ja som bol v piatok poobede pre tieto materiály na Rendeze aby som ich mohol dať na Rendeze, ale personál historickej električky ich rázne odmietol.
Inak to označenie nie je na škodu. Pokiaľ nebol historický autobus ozančený ľudia si mysleli že idem ako 56 na Studenú. Ale po ozančení H56 a plagátom Rendezu už vedeli že to na žiadnu Studenú ulicu nejde.
Ale súhlasím s teboz kašlať na historické vozidlá DPB. Ja som išiel v nedeľu z Hlavnej stanice motorovým vozňom M 131 patriaci košičanom a tí v ňom počas jazdy predávali aj rôzne suveníry na podporu ich klubu. Prečo také niečo nemôže spraviť aj DPB na podporu historických vozidiel?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
Všetko je pohodlnejšie ako M152.0 ale aj mnohonásobne prevázkovo/údržbovo náročnejšie.