posledný krát: vodič NESMIE počas jazdy obsluhovať tp ani vykonávať inú obdobnú činnosť nesúvisiacu s vedením vozidla. tak vraví ZÁKON, to nie je pocit, domnienka či názor...
a pri státí kde? na zastávke? ako zabezpečí, aby to počuli VŠETCI, aj tí, ktorí prídu neskôr? zopakuje to? alebo tých čo prídu neskôr na tej zastávke už nechá? joj to by bolo vypisovania kadetade že "prišiel som na zastávku, stál tam ale 2re mi neotvoril, hajzel!!! a ak ich tam nenechá, bude im to musieť zopakovať. a prídu ďalší...
a poďho sťažovať sa, že namiesto jazdenia len furt dokola niečo trepal!!! alebo nezopakovať a odísť? no ale to by sme sa zas sťažovali, že nám to nepovedal...
PS: čo vlastne dofrasa by mali hovoriť? v čom to treba akým ľuďom pomáhať? spomínali sa tu posilové spoje, vraj sa ľudia tlačili v jednom a za ním šiel druhý prázdny, je to o tom? ak áno, drobučký príklad: občas s 12 alebo 1 dobehnem 9, 4 alebo 17. viem, že mešká, snažím sa byť na zastávkach spolu s ním, aby nastupovali mne nie jemu.hádaj
No ja som to celé myslel počas státia.
Čo sa týka tej poslednej vety, že vodič je len na vedenie vozidla, tak môj názor je taký, že vodič by mal byť na všetko, čo je potrebné k tomu, aby podstata služby, čiže MHD, bola čo najlepšie naplnená. Čiže ak kecanie do mikrofónu môže tým ľuďom pomôcť, tak to kecanie do mikrofónu je rovnako dôležité, ako samotné jazdenie.
10-15 x za deň je "všetkých do jedného vreca"??
v takej premávke (keby som 15 iných, cudzích vozidiel stretol za celý deň) by som vykecával do nejakého makrofónu hoci aj nonstop... ?
...obsluhovať tel. prístroj alebo vykonávať inú obdobnú činnosť nesúvisiacu s vedením vozidla...
keď viem o odklone, samozrejme zastávku PRED ním cestujúcim poviem...
nepovedal som, že je problém niečo oznámiť.
pri vychádzaní zo zastávky podľa teba nemá vodič nič dôležité na prácu? a pri jazde medzi zastávkami tiež nie? a pri vchádzaní do ďalšej? a keď príde k nehode, nebude označený za vinníka, lebo cestujúci ochotne dosvedčia, že sa venoval niečomu inému? hm?
vodič je od toho aby viedol vozidlo, nie aby počas jazdy obsluhoval hračky!
Prečo hádžeš všetkých do jedného vreca? Napríklad ja bežne vojdem autom na priecestie tak ako tí na tom videu, keď vidím, že sa z neho budem môcť pohnúť o pár sekúnd, a zároveň nie je v blízkosti žiadna električka. Vždy v súlade so zákonom.
Ako Sommelier písal, mala by byť v tom spolupráca medzi dispečermi a vodičmi. Ale niečo k tým vodičom si neodpustím. Napríklad v Amerike vodiči hlásia na každej zastávke nasledujúcu zastávku a nie je to pre nich problém, niekedy ešte robia aj dobrovoľne popritom zábavu. Hlásenie každej zastávky, alebo oznamu na každej zastávke je samozrejme aj podľa mňa pri dnešných technológiách prehnané, ale v prípade, že nastane situácia, kedy by cestujúci o niečom mali vedieť, prečo by ich nemohol informovať vodič, keď je priamo na mieste ako jediný zamestnanec firmy, pre ktorú sú tí cestujúci zákazníkmi? Pokiaľ mám informácie, vo väčšine častí sveta, na západ, aj na východ od Bratislavy nerobí vodičom problém poskytovať zmysluplné informácie.
Čo podľa teba v tomto smere zakazuje zákon?
Ak by nič zákon nezakazoval, aký mesačný plat v hrubom by si ako vodič chcel, aby pre teba nebol problém informovať cestujúcich vždy keď je to užitočné (samozrejme v rozumnej miere)? Ak je 650 eur málo, tak koľko by bolo dosť? 1000? 2000? Fakt ma toto zaujíma.
hm... čím to, že 10-15 krát za deň nie sú preč vôbec, nieže dávno?
tiež si z tých, ktorí považujú zákon (vodič jazdiaci po elektr. páse NESMIE ohroziť ani obmedziť elektr. v jazde) za súbor nezáväzných odporúčaní?
prepáč, netušil som, že v iných mestách vodiči na každej zastávke (pri odchode z nej) cestujúcim opakujú nejaké oznamy. akože vodič sa nemá venovať vedeniu vozidla ale nejakému kecátku?! čo na to Zákon o premávke na pozemných komunikáciách? si uvedomuješ, čo píšeš?
Súhlasím. Ale ak by chcel prevádzkovať rýchliky na vlastné riziko, tak potrebuje od štátu hlavne svätý pokoj, zníženie poplatkov za cestu (čo snáď bude), aby štát nelial do ZSSK peniaze na nákup nových vagónov (čo nebude, lebo neni z čoho). Takže ja som to myslel hlavne tak, že sa tu nebude musieť obávať o existenciu svojho podnikania tak ako v ČR a tiež bude mať omnoho slabšieho súpera, než Černou Díru.
...pokiaľ by chcel regio, tak to budú asi časom objednávať kraje. V krajoch sú aj na Slovensku nasáčkovaní socialisti - okrem BSK a TTSK.
Pozri, to je celé o ohľaduplnosti. Samozrejme, že ja budem natoľko ohľaduplný, že sa s autom nebudem trepať na trať, ak prichádza električka. A keď už som na trati a práve vtedy príde električka, tak by mala ohľaduplne počkať.
Politicky? Kde je tam politika? Možno vedenie BSK, ale to je už za nami. A na BID oficiálne sa už nečaká: EMtest už programuje naše nové označovače, atď. ?
Dnes v dobe internetu na Gerlachu a platobných terminálov v Príkre by mali byť informačné tabule (aspoň na 10-15 prestupných uzloch) priam samozrejmosťou... a to neverím, že to môže byť finančne nákladné... Samozrejme ak to spravia anti-vagabundsky
samozrejme, dá sa kúpiť systém, ktorým z centrálneho pultu budeš informovať cestujúcich pomocou tabúľ nielen na Patrónke. Politicky sa čaká na BID. a ?
Andy
Čo sa týka tej poslednej vety, že vodič je len na vedenie vozidla, tak môj názor je taký, že vodič by mal byť na všetko, čo je potrebné k tomu, aby podstata služby, čiže MHD, bola čo najlepšie naplnená. Čiže ak kecanie do mikrofónu môže tým ľuďom pomôcť, tak to kecanie do mikrofónu je rovnako dôležité, ako samotné jazdenie.