Reply on: Ferro #14178:
O tom zelenom svetielku v Ik 435 som nevedel. Košické ani prešovské ich nemajú - bude to teda len bratislavská špecialita. Ale O.K., beriem...Re #14181 Andy: No, že ten palubák, že čo robí... by ma zaujímalo.
Re #14188 Igorko: Pravdu povediac, čakal som, kto prvý ma ohľadne Karosáckych dverí napadne Ich nevýhody som si už pri písaní príspevku #14177 uvedomoval, no ešte raz - bral som to zo strany cestujúceho, a to v tej najprimitívnejšej rovine: v Karose ma dvere nemôžu privrieť - v Ikaruse áno. Ešte som síce nezažil, aby niekto z Karosy vypadol von, alebo aby sa aspoň dvere celkom pootvorili, ale, že to celkom nie je O.K., na to poukáže aj samotný zvonec, ktorý sa bežne v zákrute, či na zlej ceste "rozcvrliká".
Re #14192 Juro: Iste, náter nemusí byť len mestský, môže byť aj náter dopravcu. No v slovenských podmienkach sú všetky dopravné podniky (DPB, DPMK, DPMP, DPMŽ) akciovkami so 100%-nou účasťou mesta, teda sú to mestské dopravné podniky. Takže je logické hľadať farebné motívy vo fsrbách mesta.
Re #14195 Papyr: Ak by palubný počítať R&G Mielec robil LEN toto, tak by ho asi nikdy nekúpili. Okrem toho to sleduje ešte plno plno plno vecí, z ktorých má skôr úžitok prevádzka technická ako dopravná (batérie, teplota oleja, evidencia pneumatík, čierna skrinka, zaznamenávanie porúch...)
Re #14197 KLF: Ja to napíšem čo najstručnejšie. "Teplomer" je prezývka pre vnútorný bočný displej, ktorý zobrazuje graficky trasu vozidla - prvá a posledná zastávka + niekoľko najbližších na vodorovnej osi. Vlastne, nemusí ísť len o displej, môže to byť aj klasická tabuľka. V podstate Bratislava už od roku 1992 postupne zaviedla na všetkých vnútorných tabuľkách tzv. "teplomerové" zobrazenie trasy. A pojem to nie je len od 17.2., používa sa už roky a myslím, že je všeobecne známy.
Re #14224 Papyr: Nebude to tým, že z 32 prešovských 15 Tr bolo 22 pôvodne určených na export na Ukrajinu?
Re #14232 Andy: Tak to máš s KLF-om 1:1. On nevedel, čo je teplomer, Ty nevieš, čo je "trejsi" alebo familiarne "trejsina" = Škoda 21 TrACI - teda 21 Tr-ka aj diesel pohonom.
Re #14239 Neopl@n: Duobus je práve to, čo som popísal v predošlej reakciii na Andyho. Jednoducho povedané trolejbus schopný pohybovať sa ako autobus mimo trolejové vedenie. Čiže trolejbus a autobus v jednom, čiže duobus.
Re #14240 Andy: Škodu 21 TrACI vyrába PRÁVE Škoda Ostrov. Trejsiny bežne jazdia v Plzni, ale ich schopnosť pohybovať sa mimo vedenie sa pravidelne používa na legendárnej linke č. 1 v Hradci Králové. Linka je trolejbusová, no určité jej spoje (vykonávané trolejbusom Š 21 TrACI #50) zachádzajú do štvrte s názovom Kluky, kde nie je trolejové vedenie. V tomto úseku "trolejbus" jazdí na diesel.
Andy
Re #14195 Papyr: Tak tie veci, čo si napísal sú zrejme samozrejmosť u všetkých palubných počítačoch pre MHD (ak nie, opravte ma)..
Re #14197 KLF:
Prečo potom píšeš, že niekto niekoho natrel, keď nikto z nás nevie kto koho... A pochybujem, že by niekto z KPMHaRD by chcel zle nejakému vodičovi.. Však by bol j.....ý..
K pojmu teplomer: Je to ten bočný transparent, ktorý má zvnútornej strany voza zobrazený sled najbližších zastávok, čas, začiatočná, konečná, či je na znamenie a cudzojazyčný názov zastávky (v BA sa posledná vymoženosť nevyužíva) Keby si čítal novinky o 6241, vedel by si, čo je teplomer
Re #14218 Papyr: Oficiálne info je zatiaľ také, že do BA by cca. v novembri mala prísť normálna 21Tr. Neviem prečo by mala byť s kombinovaným pohonom a neviem či Škoda Ostrov také robí... Trolejbus má byť behom 2003 homologizovaný v SR.
Re #14219 KLF: Trejsina? To je akože duobus?
Re #14223 Anndy008: Prečo by mali ísť krátke na DD? Ak tam budú jazdiť duobusy tak jedine kĺbové.. Tak to DPB hovoril.. Kvôli tomu tam budú duobusy. Keby mali byť krátke duobudy, tak by rovno nechali autobus...