Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
#13990 martiner >

😞 ja uz neviem, co na taketo slova povedat! Poznas Darra? Nie?! No asi fakt nie, ked taketo hovadiny trepes! Sa zamysli nad sebou!
Reply on: ceco #14068:
Neviem, kde si čítal, že informácie na Malostranskej sú z GPS? Informácie sú z informačného systému vozidiel a loklaizačných majákov na zastávkach. Ale funguje to fakt biedne.
I.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Igorko #14128:
No podobne som pocul aj ja, ked som bol vo varoch teraz v jaunari. Akurat, ze som s tesil, ze uvidim, i417, ale taky tam nemaju. Maju len tusim 2ks i435 - este starsich serii, ako my tu v BA a bez klimy pre vodica. Ale videl som tam S21AB :DD - fakt kransy voz - teda aspon zvonku, ked stal.

Tak isto som tam videl a zviezol sa i405 😃 - sranda busik.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Turbo #14126:

Ten ikarus - to je pravdepodobne 280.37A - ma ze vraj originalny motor M.A.N. s obrovskym vykonom cca 350koni a jazdia vo varsave - aspon konretne

http://zp.lo3.wroc.pl/~tomek/tournee.php?p=1111


Dalej, ze vraj taketo usporiadanie maju aj ikace vybavene motormi Cummins, alebo Detriot Diesel. Ked som bol v Karlovych Varoch a tam, co maju i280, tak ze vraj maju motory Detriot, ale co som videl, tak maju dvere normalne. Ale nemozem povedat, ze to co som videl v K.V. tie i280, tak ze maju tie motory vstavane - takze to nevoem ani vylucit, ani potvrdit.
Reply on: Spectre #14042:
Ešte stále na tom jazdí ten te.lý Grošmidt? Ten mi úžasne závidel moju pridelenú poslednú 212, ktorú so mkedysi robieval a chodil intrigovať k hl. výpravcovi. Do držky by som mu mohol dať aj dnes, prípadne...
I.
Reply on: m@rtin #14040:
No vidíš Martine, já jsem v těch Varech byl a vyslechl jsem si úplně jiné názory - nikdo o žádných problémech s elektrikou ani o hnutých kastlích nevěděl. Naopak, říkali, že kdyby jim Karosa jako zastoupení Irisbusu v ČR neodmítal dodávat Ik412/417, tak by je nakupovali i nadále.
I.
Reply on: Turbo #14125:
v Presove to maju okrem TrM-iek vsetky vozy. Ci uz 14, alebo 15 Tr. Myslim tym otvaratelne kazde okno. 15Tr-iek takych, ako bolo na tom obrazku, mame 22 kusov 🙂

Ten Ikarus s predsunutymi dverami je Ikarus s vykonnejsim motorom myslim od firmy Cummins. Dvere boli posunute preto, ze by sa tam inak ten veky motor nevosiel. Maju ich napr. vo Warszawe. Maju vraj uplne neuveritelny vykon.
Aj toto. Udajne je to Ikarus 268
Zaujimave

Re #14124 Papyr:
Same vetraky, no nie??? Nase 15Tr to nemaju...
Reply on: Turbo #14123:
A co je na nich zvlastneho?
Vsimnite si okna 🙂
m@rtine, BUSE-cka nevedia poriadne vyuzivat ani v Liberci, Pardubiciach....
Reply on: Andrej (Anndy008) #14120:
No spotrebu Ti môžem napísať hneď - tak ako ju používa DPMP (napíšem len sólo vozidlá):
Karosa B731 - 35,5
Karosa B732 - 30,6
Karosa B932 - 32,0
City Bus - 38,5
Údaje sú v litroch na 100 kilometrov.

Porovnať výšku podlahy Karosy (pozor Karosy E!) s Ikarusom si ozaj netrúfam. Na také detaily odhad nemám.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Vladimír #14117:
No ten vyrok je myslim o novych veciach. Ze je niekedy vyhodnejsie kupit drahsiu vec s vyssou uzitnou hodnotou, alebo pridanou hodnotou, alebo niecim inym, ako kupit nieco len o nieco lacnejsie, ale nebude to napr. na 100% splnat moje poziadavky. A ja som to myslel prave na nove busy - ze radsej nech sa kupi urbino, ako CB, alebo hocico ine. Napr. niekto tu pisal (neviem, ci je to zarucene) o vysokej spotrebe Citybusov (tusim m@rtin) a porovnaval ju citarom (55 vs 45l), ale overene nemam nic z toho, a ak to pisal m@rtin, tak ani on nie, ako tu neraz dokazal (rypnem si - mozno ju sam bol zmerat).


Nikdy som netvrdil, ze karosa moze za to, ako u nas karosy vyzeraju. Tak isto som nepisal, ze je to vinou nasich ciest. Vzdy som pisal, ze je to vinou (ne)udrzby. Len som vysvetloval, ze preco ich tu volame vrakosy. A teoreticky, ked ich porovnam s i280, co su rovnako stare, ak nie starsie a maju rovnaku (ne)udrzbu, tak nevyzeraju v takom mnozstve tak zdemolovane.

A tiez som nehovoril, ze na rozbitu cestu sa nehodi B961 a urbino 18 ano. Som len povedal, ze v dnesnej dobe uz nie je podla mna dobre kupovat autobusy typu B961.Takez je dobre, ze nechapes, ja tiez nie 🙂

Re #14118 Vladimir: Prepac, ale o vyske podlahy i4x a karosy som nepisal ja, ale martiner. Ale urcite ma i4x nizsiu podlahu. Patral som po presnych rozmeroch, ale zistil som len vysku podlahy u 9xx karosy - takze neviem porovnat.
Reply on: Andy #14115:
Boha, Andy, ved sa krot! ;-P
Andy: Myslel som spojazdnenie systém, nie displejov. A systém, v ktorom nie je pár titulovaných pracovníkov zapnúť hlásenie, nepovažujem za spojazdnený.
Čo všetko vlastne systém BUSE v Bratislave robí, sleduje, zabezpečuje...?

Andrej: Údaje pre porovnanie výšky podlahy Karosy a Ikarusu nemám. Osobne si však nemyslím, že by tam mali byť nejaké rozdiely, ak tak v milimetroch, ktoré si ja ako bežný cestujúci, nedokážem uvedomiť.
m@rtin: Hmmm... prečo sa na Slovensku ešte nikomu nepodarilo BUSE spojazdniť? Lebo tu niet peňazí! Napr. taký DPMP si dodnes nevie vynachváliť kúpu systému R&G Mielec, kde len displeje sú (vraj) o 75% lacnejšie a šesť rokov to klape ako hodinky a hlavne SAMO! Keď sa zmení trasa jednej linky, nemusí sa obchádzať 150 vozidiel v garáži, aby sa im aktualizoval systém. Aj s BUSE by sa dalo pekne pohrať, lenže my si nemôžeme dovoliť mať na DP jeden úsek, ktorý sa bude zaoberať len palubnými počítačmi.

Prečo sa do B961 s tou istou plochou pre státie ako v B941 vojde viac ľudí, neviem. Odpoveď vie len Karosa (možno počítala aj nový priestor za poslednými dverami na státie). Každopádne však predpokladám, že údaje na prospektoch k B961 a k City Busu 18m boli vypočítavané rovnakou metodikou, keďže ide o vozidlá a propagačné materiály o nich rovnako staré, teda pomer 167:156 zrejme myslia vážne.

Andrej: Výrok "Nie som taký bohatý, aby som kupoval lacné veci" sa skôr hodí, ak za lacný peniaz kúpiš ojazdený bus, kde nízka cena sa Ti mnohonásobne môže vrátiť na náhradných dieloch, opravách a pod. Ale tu sa predsa hovorí o NOVÝCH vozidlách Karosa B961.
Pritom
1. stále platí, že stav Karos v Bratislave nemá inde obdobu, takže to asi nebude Karosami.
2. aj v Košiciach sú porozbíjané cesty (i keď nie tak ako u vás), no Karosy idú v pohode
3. ak sa na rozbitú cestu do BA nehodí Karosa B961, tak potom SU 18 áno? To som akosi nepochopil....
Reply on: Andrej (Anndy008) #14112:
Ja mám doma nejaké prospekty BUSE, a tam sa píše, že ten software (tam je vraj GEBUSE, takže možno iný) sa dodáva automaticky pri zakúpení systému...
Reply on: Vladimír #14054:
SPP platí Dopravnému podniku za tú reklamu dosť veľa...

Re #14060 Neopl@n: Si sa zbláznil? Však si porovnaj EMTestácke transparenty na 6283 s BUSE transparentmi a uvidíš rozdiel.. Ak si to ešte nevidel, tak ti poviem výhody a nevýhody:
BUSE má otočné terčíky, EMTest ich nemá... EMTest má iba ledky, takže keď napríklad svieti slnko, nevidno tam toho moc.. Keď sa pozrieš na EMTest transparent z uhla väčšieho ako 50 stupňov, tiež nič neuvidíš.. A EMTest transparenty sú také sprosté, že cca. raz za deň si jednoducho prestanú svietiť... Potom treba dva krát spraviť reset systému a zobudia sa.. EMTest nemá letný čas, takže v lete je o hodinu posunutý, super vec, tým pádom ti platí lístok o hodinu viac.. 🙂 A ten ich hlásič... No commment.. Je to cez GPS.. Čiže na hovno.. Preto dúfam, že niekomu v DPB nešibne a nezačnú EMTesty kupovať.. A kde si vzal takú p...ovinu, že EMTesty majú viac pixelov??? A ten design, však to vyzerá ako hnusný kus plechu.

Re #14062 M@rtin: EMTest majú iba LEDky, nemajú otočné terčíky.. Majú dvojriadkové vnútorné transparenty, tie tuším nemá zase BUSE.

Re #14063 si: Čo ti je? Však BUSE ledkové tu boli v roku 1999 (1. boli asi v SORoch) a EMTest boli až v roku 2002..

Re #14065 J: Ešte si nešiel vozidlom s hlásením zastávok cez GPS? Ešte ani nie si na zastávke Kozia, a už to hlási nasleduje Hodžovo námestie...

Re #14066 m@rtin: Za všetky...

Re #14067 Papyr: R&G Mielec som tuším videl v Žiline na nejakej Karose pred pár rokmi, a fakt to vyzeralo otrasne..

Re #14070 mickey: Je to aj kvôli tomu, aby v prípade poruchy, resp. nehody mohli tie vozy prehodiť.

Re #14072 martiner: Tú SPP reklamu nemá podľa mňa na starosti Recar...
Čo sa týka farieb, máš pravdu, neviem, kto kde vzal tú krémovú grc-farbu čo je na električkách a starých trolejbusoch..

Re #14073 Vladmir: Čo sa im nepodarilo spojazdniť? Však v Bratislave to funguje... A fungovalo by lepšie, keby to niekto nastavil tak ako to má byť. Ten, kto to v BA robí, je asi dosť mimo, lebo pred niekoľkými rokmi to bolo lepšie ako teraz...

Re #14075 KLF: KTO z KPMHaRD natrel KOHO?

Re #14077 Anndy008: Čo sa týka Ikarusov, je to presne môj názor.

Re #14079 Anndy008: Áno, ale ja som to myslel v porovnaní s novšími Ikarusmi 435. Ide o to, že lepené sklá robia design lepším v každom prípade.

Re #14080 Miki: Tá T3 je 7751+7752 a je to len vodičom vytvorená skupina LEDiek v tvare jednotky.

Re #14081 KLF: Zásoby?? To nemáme, keby boli zásoby, tak by napr. 6241 nemala teplomer.. 🙂

Re #14083 Anndy008: No je pravda, že keď za niekoľko stoviek miliónov kúpi DPB transparenty, aj tá firma BUSE by im to mohla robiť na objednávku, keďže "programátori" DPB, ktorý by to urobili neexistujú.. A ak existuje niekto, kto má BUSE transparenty na starosti, tak by som sa s ním rád osobne stretol.

Re #14093 matriner: 🙂 Ty si už v DPB videl METLU?????????????

Anndy008: Nemohol by si prosím ťa odpovede na príspevky písať do jedného ako napr. ja? Lebo potom mám strašne veľa mailov a dlho to trvá... Dík.

Re #14108 Anndy008: Ten vodič už nemá pridelenú 1701, ale 1134, pretože máva iné služby. Volá sa tuším Vlado.

Videl som na fotke autobus Van Hool, či ako sa volá... To je nádherný autobus..
Z: KLF jazdi z Krasnan...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.