Bez riešenia detailov mám akurát pripomienku k jednému detailu: Karosa má práve naopak mimoriadne nevhodný systém zatvárania dverí. Ak sa na Ik4x5 zatvoria dvere buchnutím, je to vecou nastavenia. U Ikarusu ale nehrozí, že ak sa niekto čo len náhodou v zákrute oprie o dvere, dvere sa cez zodratú západku otvoria a cestujúci vypadne. A Martin vie veľmi dobre, o čom hovorím, pretože sa to stáva aj v Prahe pri ich kvalitnej údržbe, tie dvere sú proste konštrukčne nedoriešené. Už nehovoriac o tom, že všeobecne koncepcia výklopných dverí je pre mestské vozidlo tá najhoršia, dlhé dráhy dverí predlžujú pobyty v zastávkach, otvorené dvere bránia vodičovi vo výhľade pozdĺž vozidla, ramená pohonu dverí pri zatváraní dverí ohrozujú cestujúcich atd.. Určite každý, kto sa bol previezť Citarom, zaregistroval jeho rýchle pracujúce, elektricky ovládané predsuvné dvere a to ešte Mercedes je taká firma, že aby otvorené krídlo prvých dverí neprekážalo vodičovi, tak predné dvere sa otvárajú donútra.
I.
Martine, pominu teď Tvé spory o autobusech a odbočím k Passatům a Superbům. Myslím, že v tomhle, stejně jako ve všem, dáš příliš na to, co sis kde přečet, co Ti kdo řek a ne na svůj vlastní rozum. Je úplně jedno, zda časopisy zařazují Passat do střední a Superb do vyšší střední třídy. Superb je Passat s prodlouženým rozvorem, tudíž se dají pohodlně srovnávat. A je jasné, že i VW to tak bere, proč jinak by bránil škodoffce dávat do Superba pohon 4*4, osmiválec a podobně? A to je přesně to samé, jako když Irisbus prosadil Angory na úkor Ikarusů.
I.
Dnes som si vsimol ze oznacnik zastavky na Mladej Garde je stale len provizorne umiestneni:( V okoli sa pred niekolkymi mesiacmi vymienili totiz oznacniky zastavok za nove , na tento sa asi zabudlo tak tam je na nejakom disku so zeleznou rurou teda uplne provizorne.Tiez ma pabavilo ked som zbadal ze na novych oznacnikoch je stale ta zelezna krabica na elektricku pripojku a pritom kabel bol pri demontazi odpileny tesne nad asfaltom:) Krabica mala opodstatnenie ked sa zaciatkom 90 rokov asi uvazovalo o podsvieteny garafikonu na zastavkach ale teraz je tam zbytocna. Cakam kedy ju odmontuje nejaky zberovy referent
No ja by som sa vrátil k tej heraldike a náterom na busoch. V prvomrade študujem dejepis a heraldiku sme mali. Je to náuka o erboch ale O.K.
Takže náter typu K2S. Bratislavský erb asi každý poznáte, tak viete, že podklad je červený a hradby strieborné (či šedé). Takže to by farbami sedelo. Ale čo tá modrá?! No možno keď to robili tak sa im kombinácia červená strieborná zdala fádna a tak pridali modrú. Ak by sme sa chceli zamyslieť, či sa k BA hodí, tak čo je pre BA najtypickejšie - Krásavica na DUNAJI - voda a modrá farba. Takže to by sedelo.
Bus- berme náter I 4XX. Mestké farby, čiže vlajky mesta sú červená a biela, nie je o čom. Podobné farby má aj BB, takže...
Jediné čo nesedí je čierna na Tbusoch. Tá v heraldickom či sfragistickom poňatí tejto problematiky nemá nič s BA spoločné.
Ale stýmto poňatím by sa naozaj nedalo ísť, lebo by sme mali mať potom farby ako Viedeň. A predstavte si červeno žlté pražské vozy.
martin: zdá sa mi to, alebo máš tendenciu sa stále s niekym hádať. Nemýl si imhd s inými diskusnými fórami. Vieš keď sa pochytíš s jedným alebo dvoma, fajn, veľký rozdiel názorov, ale s väčšinou?! A názor: najprv skús potom o tom hovor, je vážne blbosť. Ak sa tým riadiš tak si neuveriteľne nevzdelaný človek. Dám ti aj príklad. Myslím si, že vieš ako funguje jadrová elektráreň, no pochybujem, že si si ju preliezol od primárneho po tercialny okruh. Človek sa učí v drvivom percente len s podania iných. Celý školský systém,je na tom založený. A ktomu Ikarusu. I280 sa už nedali modifikovať, z toho by si už nič nové nevytrieskal, tam proste musela prísť nová koncepcia, rada 400 a tá začala už za komančov (v BA sa skúšal v roku 1988), takže Ikarus jeho vývoj v trhových podmienkach nestála tak veľa. Vtedy to hradila M. vláda, možno aj niečo RVHP. Neviem, kedy sa pustili do NP vozov.
Ja som zhodou okolností dnes odfotil 6270 a v nom takeho deda.. A inac podarilo sa mi odfotit ako 6293 vyletel na vyhybke na Trenciansku/Mileticovu. Lebo som ho fotil a jak som stlacil spust, tak vyletel.. Potom tam vyletel aj nejaky dalsi, a to asi na 5-10 minut vyhodil meniaren..
Mne sa zase páčil text na strešných vetrákoch Ikarusu: "... a uvolněné víko ODSTRAŇTEŇTE." :-> A na slove VŠECHNY nebol mäkčeň (háček) nad S, ale nad V. Ale podobne vtipne to mali aj v angličtine, už si presne nepamätám (no bodaj by som si pamätal, keď tu Ikarusy nejazdia), ale bolo to niečo v zmysle "In emergency turn all 4 red handle vent cover open"
Neviem ake signalne tlacidlo si mal na mysli, ale ak si myslel tlacidlo na zastavenie na zastavkach na znamenie, tak po jeho stlaceni sa v Ik435 rozsvieti nad prislusnymi dverami take zelene svetielko.
M@rtin vs. Andrej: Prečítal som si celú vašu diskusiu. Mám dojem, že neviedla k ničomu, lebo každý z vás si aj tak myslí svoje, a takmer vôbec z pôvodného neustúpil a druhého o svojej pravde nepresvedčil.
Obaja ste tak trochu obmedzený predsudkami. Martin si na základe jedného zážitku vo vozovni vsugeroval, že v BA nejazdí polovica Ikarusov, dokonale pozná dôvody netešivej finančnej situácie v Ikaruse... Andrej zasa dosť nepochopiteľne donekonečna vystupuje proti Karose a celú debatu diplomaticky uzatvára konštatovaním, že City Bus vôbec neprichádza do úvahy pri kúpe nových vozidiel
Vaša diskusia ma vyprovokovala k tomu, aby som sa vážne zamyslel nad tým, ako pociťuje rozdiel medzi Ikarusom 435 a Karosou B961 OBYČAJNÝ CESTUJÚCI. Ako rozmýšľam, tak rozmýšľam, ale vychádza mi, že v zásade niet rozdielu. Oba typy majú zníženú podlahu, oba majú čalúnené sedadlá... Ide len o detialy:
- Ikarus je priestornejší - má menej sedadiel medzi druhými dverami a kĺbom a má oveľa priestornejší kĺb (v Karose je stáť v kĺbe pomaly nemožné)
- Karosa má lepší a bezpečnejší systém zatvárania dverí, nemôže sa stať ako v Ikaruse, že posledné úzke dvere sa zatvoria prudkým zabuchnutím oboch krídel v sekunde
- Karosa má lepší informačný systém - o stlačení signálneho tlačidla sú cestujúci informovaní pri každých dverách
- Ikarus nemá nedorobky typu, že cestujúci sediaci od uličky má problém vystúpiť, lebo sa nevie predrať okolo madla
Ako vidíte, jedná sa o detaily. Dokonca by sa našli aj spoločné vlastnosti oboch typov ako rovnako vtipný pokus Ikarusu aj Karosy prekladať informačné texty do slovenčiny ("Pootočte kolečkom vo smere šípok" a pod.)
Napokon ma napadla, z pohľadu cestujúceho, ešte jedna dôležitá vec. Karosa v nových autobusoch verzie "E" chcela priblížiť signalizačné tlačidlo cestujúcemu, a tak ich počet zvýšila a rozmiestnila po celom autobuse, no paradoxne nenechala na mieste, kde je to najlogickejšie - pri dverách. Z toho dôvodu je v Karose boj s časom o to, kto nájde tlačidlo "STOP-ku".
Žijem v meste, kde v sedle iný klbák ako Karosa 941 alebo 961 nejazdí. Myslím, že je to moderný mestský autobus, z pohľadu cestujúceho výborný. V čase špičky sa naši cestujúci môžu odviesť aj s Ikarusmi 435. Myslím, že je to moderný mestský autobus, z pohľadu cestujúceho výborný.
Debaty o tom, ktorú zo značiek vylúčim z možnej obnovy vozidlového parku v Bratislave nikam nevedú. Doprava je dnes predovšetkými konkurenčný boj medzi IAD a MHD a ak chce MHD zvíťaziť, musí sa rýchlo začať zbavovať pre cestujúceho neatraktívnych javov. Pre cestujúceho môže byť neatraktívne v prvom rade vozidlo. To znamená, že urýchlene musia z ulíc zmiznúť vraky, bez ohľadu na to, či ich nahradia Ikarusy 435, Karosy B961, City Busy 18, Solarisy Urbino 18 alebo Citaro.
A na záver - pre Andreja: Unifikácia vozidlového parku je veľmi dobrá vec. V mnohých podnikoch už na to prišli alebo práve prichádzajú. V žiadnom prípade by som to nepodceňoval.
ja to nepovazujem za problem. Len, ze to nic nehovori o karose.
Ale uz ma to nebavi. Zhodli sme sa na tom, ze i4x je lepsi, ako karosa b9xx, takisto, ze pre BA nie je rozumne kupovat citybusy, takez sa priznam, ze uz som stratil nit o com sme hovorili.
Jenomže kdyby byl management Škody Ostrov schopnější, tak těch 21Tr tu jezdí víc a jsou kvalitnější. Ony nejsou tak kvalitní jak si myslíš. Myslím, že Solaris Trollinu jim zamotá hlavu velmi.
Já jsem napsal, že hospodářské výsledky NEPŘÍMO ukazují na kvalitu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Obaja ste tak trochu obmedzený predsudkami. Martin si na základe jedného zážitku vo vozovni vsugeroval, že v BA nejazdí polovica Ikarusov, dokonale pozná dôvody netešivej finančnej situácie v Ikaruse... Andrej zasa dosť nepochopiteľne donekonečna vystupuje proti Karose a celú debatu diplomaticky uzatvára konštatovaním, že City Bus vôbec neprichádza do úvahy pri kúpe nových vozidiel
Vaša diskusia ma vyprovokovala k tomu, aby som sa vážne zamyslel nad tým, ako pociťuje rozdiel medzi Ikarusom 435 a Karosou B961 OBYČAJNÝ CESTUJÚCI. Ako rozmýšľam, tak rozmýšľam, ale vychádza mi, že v zásade niet rozdielu. Oba typy majú zníženú podlahu, oba majú čalúnené sedadlá... Ide len o detialy:
- Ikarus je priestornejší - má menej sedadiel medzi druhými dverami a kĺbom a má oveľa priestornejší kĺb (v Karose je stáť v kĺbe pomaly nemožné)
- Karosa má lepší a bezpečnejší systém zatvárania dverí, nemôže sa stať ako v Ikaruse, že posledné úzke dvere sa zatvoria prudkým zabuchnutím oboch krídel v sekunde
- Karosa má lepší informačný systém - o stlačení signálneho tlačidla sú cestujúci informovaní pri každých dverách
- Ikarus nemá nedorobky typu, že cestujúci sediaci od uličky má problém vystúpiť, lebo sa nevie predrať okolo madla
Ako vidíte, jedná sa o detaily. Dokonca by sa našli aj spoločné vlastnosti oboch typov ako rovnako vtipný pokus Ikarusu aj Karosy prekladať informačné texty do slovenčiny ("Pootočte kolečkom vo smere šípok" a pod.)
Napokon ma napadla, z pohľadu cestujúceho, ešte jedna dôležitá vec. Karosa v nových autobusoch verzie "E" chcela priblížiť signalizačné tlačidlo cestujúcemu, a tak ich počet zvýšila a rozmiestnila po celom autobuse, no paradoxne nenechala na mieste, kde je to najlogickejšie - pri dverách. Z toho dôvodu je v Karose boj s časom o to, kto nájde tlačidlo "STOP-ku".
Žijem v meste, kde v sedle iný klbák ako Karosa 941 alebo 961 nejazdí. Myslím, že je to moderný mestský autobus, z pohľadu cestujúceho výborný. V čase špičky sa naši cestujúci môžu odviesť aj s Ikarusmi 435. Myslím, že je to moderný mestský autobus, z pohľadu cestujúceho výborný.
Debaty o tom, ktorú zo značiek vylúčim z možnej obnovy vozidlového parku v Bratislave nikam nevedú. Doprava je dnes predovšetkými konkurenčný boj medzi IAD a MHD a ak chce MHD zvíťaziť, musí sa rýchlo začať zbavovať pre cestujúceho neatraktívnych javov. Pre cestujúceho môže byť neatraktívne v prvom rade vozidlo. To znamená, že urýchlene musia z ulíc zmiznúť vraky, bez ohľadu na to, či ich nahradia Ikarusy 435, Karosy B961, City Busy 18, Solarisy Urbino 18 alebo Citaro.
A na záver - pre Andreja: Unifikácia vozidlového parku je veľmi dobrá vec. V mnohých podnikoch už na to prišli alebo práve prichádzajú. V žiadnom prípade by som to nepodceňoval.