Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: Valec #136005:

"Hurá, rozdeľme zasa 40 vozov do všetkých vozovní, nech je v tom riadny bordel. "
- hmm prečo bordel? -rozdeliť ich treba tak aby mohli byť optimálne vypravované s čo najmenším počtom jalových kilometrov pri výjazdoch.
Neviem teda čo DPB zamýšľa a ako si ich rozloží. No, byť na mne ja by som osobne rozdelil takto: 15ks do vozovne Trnávka -výprava na L21 a 25ks do vozovne Petržalka -výprava prednostne na L95 a 93 alebo 68. Na L95 prednostne preto, keď nie je električková trať do Petržalky nech aspoň po tej trase chodia slušné vozidlá.
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: m@rtin #136227:

Bratislava nebude zdaleka vypadať jako západní mesto aj keď sem príde tých 40 vozov Capacity. Bratislava bude stále výrazne zaostávať aj naďalej za mestami nie len na "Západe" ale aj od miest ČR a to nielen v doprave. To ešte potrvá 30let než sa zmení zmýšľanie ľudí...-no to nie je už celkom predmetom tohoto fóra.
K MHD.
Ja nevidím tento nákup nejak tragicky. Koniec-koncov hlavne Bratislaváci nech sú všetci radi, že sa niečo KONEČNE kupuje.
Ja si myslím, že čo sa dĺžky týka sa tieto autobusy v Bratislave viac než zídu. A to hlavne na nosných linkách, najviac na L 95 coby zatím náhrada za električku.
Bratislava na Rozdiel od Prahy nemá Metro ani takú rozsiahlu električkovú sieť. Kým v Prahe autobusy sú vačšinou doplnkovou dopravou (napájače na metro + nejaká kde tu tangenciálna linka) , Bratislava je na tom inak -Hlavne 120 tisícová Petržalka. Autobusy tu pokrývajú častokrát hlavné Radiálne linky preto je vhodné Capacity. Pravda, menej vhodné sú už na miestami menej kvalitný povrch vozoviek.
Ja by som dal ohľadom tohoto aj protiotázku - prečo Praha kúpila tramvaje Forcity a neuspokojila sa s Variami-LF? Aj po dodávke tých 250ks bude dál ulicami Prahy behať dosť súprav T3 a T6.
-To je to isté.
Okrem toho bude predsa další tender na 18m autobusy.
Tu nechcem tvrdiť, že električkovú dopravu nie je treba modernizovať, no tu treba prvé riadne opraviť koľajové trate až potom nové električky. A netreba mať strach, keby sa chcelo našli by sa peniaze aj na 5-10 vozov VarioLF, ktoré ale akosi DPB nechce.
A vôbec, keby mesto Bratislava lepšie hospodárilo a inak by vedenie mesta + DPB všeobecne zmýšľalo - nebol by problém aby po BA behalo aj 100ks CapaCity, 50ks Škoda ForCIty a aj dávno by bola trať do Petržalky aj do Devínskej Novej Vsi, len na to treba vôľu.
Mimochodom, Mercedesy vo veľkom nakupuje napr. aj mesto Děčín.
Reply on: Peon #136208:
Neviem ako je to v Marchfelde, ale na linke 41A vo Viedni po osmej jazdi ako AStaxi VW Transporter. Aspon podla takeho letaku, co mam.
Reply on: Peon #136208:
To vážne nikto nič nevie o TAXI vo VOR, čo sa pýtam v #136208 ? ?

Ja len chcem potvrdiť alebo vyvrátiť to, čo som tam napísal. A vedieť, či tam jazdia osobné autá alebo minibusy.

Čo myslíte, bolo by niečo podobné vhodné aj na slovenský vidiek napr. v BID? Stretli ste sa už s takým niečim niekde?
Reply on: ear4 #136154:
"Pre mna je nepochopitelne, preco jeho obyvatelia a media ignoruju, co sa v meste deje" - máš nejaký návrh?
Reply on: luky133 #136248:
Rozchádzajú sa akurát tak názory ekonómov a Petra Staněka. ? Nevydávaj vládne bludy za pravdu.
Reply on: drink #136246:
Lebo uz kazdy dostal do vrecka 😃 A nie je to az tak vynosne, ale podla vyjadreni to nebolo ani stratove. Ale tu sa uz nazory ekonomov a analitikov rozchadzaju. Iste je, ze srotovne ako tak pomohlo a vyroba sa pomalicky stabilizuje, ale nie zavratne. 🙂
Keď vidím tú nehoráznu cenu za tie Cap-a-city, tak neviem neviem, či už by nebolo výhodnejšie 24,5-metrové. ?
Reply on: luky133 #136238:
Prečo šrotovné nepokračuje, keď na tom tak zarábame?
Reply on: 810zssk #136244:
za to ty si neobyčajný vôl ?
Reply on: MatejBA #136242:
Dunco je slovak obycajny, to neries. Suhlasim s tym ze klimu urcite ano.
neviem ci ste to tu uz rozoberali ale konecne som si kukla spravy z piatka (tv joj) a tam neviem co maju za informacie, ale najprv povedali ze na tej istej linke horel bus aj pred tyzdnom. hmm neviem ako u nich ale u mna 6 dni rozdiel neni pred tyzdnom. a tiez hovorili ze ide o treti poziar na tej istej linke. to asi tazko ked ten druhy bola 93 a nie 83.
Reply on: no.ev.di. #136241:
Nie su autobusy pre PE - nadavas, budu nove autobusy s klimou, co nema ani DD - nadavas - tak sa kua rozhodni ?

PS: Radsej mat menej busov s klimou (podla mojho nazoru).
Reply on: m@rtin #136227:
nejde o to či budeme alebo nebudeme ako západné mestá. Skrátka treba NP vozidlá a Capacity je zvrhlosť vzhľadom na :
1) urgentnú potrebu čo najväčšieho počtu kĺbových vozidiel (aspoň 100, nakoľko Ik435 dožívajú, Karosy B741 to ešte potiahnu pár rokov a TAMBUSy - tie nikto nevie kedy pôjdu z Ikarusmi)
2) ich predošlé odôvodňovanie že z plánu na nákup 240 klbákov sa upúšťa pre finančnú krízu
Reply on: luky133 #136238:
Stačí rozmýšľať. ? DPH z nových automobilov by sa vybrala bez šrotovného z iných tovarov, ktoré si ľudia nemohli kúpiť, keď si kúpili auto.

"Stratové" to nebolo pre hŕstku vyvolených, ale pre ľudí, ktorým štát násilu zobral ich prachy, aby ich mohol strčiť hŕstke šťastlivcov to stratové bolo.
Reply on: luky133 #136236:
"Jednoducho aj pre turistu príde rozumnejšie keď tu jazdí čo najmenší druh autobusov" - Turista to ma hlboko v pazi.
Reply on: zakaznik #136237:
Stačí sledovať média. ? Vieš koľko daní išlo z tých nových automobilov? ? Ja síce nemám rád Ficovládu, ale toto nebolo podľa médií "SME" stratové nakoľko sa ten istý počet peňazí vrátil z daní a ešte niečo aj navyše preto bolo aj druhé kolo. Jediná nevýhoda na Slovensku bolá tá, že tam bol finančný strop. V Nemecku to mali lepšie vymyslené.
Reply on: luky133 #136165:
"A keď sme pritom štát ešte na tom aj zarobil."
- ROFL, ľavičiari vymysleli perpetuum mobile? ?
Reply on: m@rtin #136227:
Myslel som to tak, že budeme vyzerať ako západné mesto. Teda nie x autobusov od x výrobcov, ale jedná značka. Temer každé západné mesto aj Praha sa snažia o čo najmenší počet výrobcov. Jednoducho aj pre turistu príde rozumnejšie keď tu jazdí čo najmenší druh autobusov a hlavne farbene jednotných. Stačí sa pozrieť na električkový park... Každá električka je pomaly iná a potom to tu vyzerá, že ich má x dopravcov. Dokonca som čítal na istom blogu, že niekto z turostov v BA si myslel, že v Bratislave jazdí viacero dopravcov práve kvôli nejednotnému vozovému parku a laku. Osobne si zastávam nákup dlhých autobusov. To, že budú Mercedesy som rád, ale zároveň to bolo aj jediné možné riešenie. To, že ich cená je už taká aká je mi nie je jedno, ale zase budú (mali by byť) v nadštandardnej výbave.
Ono ak by kúpili aj 40 Sorov tak tie peniaze nedajú na električky, ale odmeny ako poznám toto mesto. A v nedávnom článku o električke do Bratislavy niekto z magistrátu písal, že predpokladá, že to budú električky od zahraničných výrobcov a spomínal tam aj značky a nespomínal tam VarioLF takže sa obávam, že zase uprednostnia drahšiu variantu. Ja by som bol rád napr. v Bratislave za takú Škodu O6T, ale tam je cena iná síce pre BA by možno bola o pár tisíc € menšia, lebo by bola len na jednosmernú prevádzku...

Re #136226 m@rtin: Pre pracovníka v dielniach je výhoda umiestnenie motora v Ciltelise a pre cestujúceho zase umiestnenie v Tedome resp. Solarise. Mne sa viac páči z estetického hľadiska umiestnenie v motorovom komíne. Zlé po technickej stránke na nich nie je nič, ale kebyže som detailista nemôžem si odpustiť to, že temer stále tak isto vyzerá nebolo by zlé ho nejako okrášliť... A napr. riešenie kĺbku v Citelise sa mi páči menej lebo je to stiesnený priestor. Ale samozrejme, že mi nevadí kebyže ich DPB nakúpi i keď najviac sa mi z priestorového hladiska páči Solaris a od neho by sa mohli inšpirovať aj iný výrobcovia. Aj taký Tedom ma strašne hlúpo vymyslenú uličku medzi sedadlami, že keď v nej niekto stojí musí pri plnom autobuse pomaly až vystúpiť...

Ináč keď sme pritom je povinný DPB vyhlásiť tender aj na nákup automobilov? Lebo od nejakého času jazdia v meste strieborné nové Fábie s nálepkou DPB a nevidel som nikde vyhlásený tender...
Reply on: Solider #136224:

... keď primátor menoval za predsedu predstavenstva akciovky dpb, ktorej jediným akcionárom je mesto, odídenca z televízie a organizátora superstar, bol to výsmech a urážka všetkých oveľa skúsenejších a kompetentnejších odborníkov z dpb, ktorí by sa na túto funkciu hodili viac ... aké boli dôsledky toho menovania, vidíme všetci ... ale verejná doprava nie je šoubiznis a plytvanie peniazmi v dpb cítiť viac ako plytvanie peniazmi v stv...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.