Lebo uz kazdy dostal do vrecka A nie je to az tak vynosne, ale podla vyjadreni to nebolo ani stratove. Ale tu sa uz nazory ekonomov a analitikov rozchadzaju. Iste je, ze srotovne ako tak pomohlo a vyroba sa pomalicky stabilizuje, ale nie zavratne.
neviem ci ste to tu uz rozoberali ale konecne som si kukla spravy z piatka (tv joj) a tam neviem co maju za informacie, ale najprv povedali ze na tej istej linke horel bus aj pred tyzdnom. hmm neviem ako u nich ale u mna 6 dni rozdiel neni pred tyzdnom. a tiez hovorili ze ide o treti poziar na tej istej linke. to asi tazko ked ten druhy bola 93 a nie 83.
nejde o to či budeme alebo nebudeme ako západné mestá. Skrátka treba NP vozidlá a Capacity je zvrhlosť vzhľadom na :
1) urgentnú potrebu čo najväčšieho počtu kĺbových vozidiel (aspoň 100, nakoľko Ik435 dožívajú, Karosy B741 to ešte potiahnu pár rokov a TAMBUSy - tie nikto nevie kedy pôjdu z Ikarusmi)
2) ich predošlé odôvodňovanie že z plánu na nákup 240 klbákov sa upúšťa pre finančnú krízu
Stačí rozmýšľať. ? DPH z nových automobilov by sa vybrala bez šrotovného z iných tovarov, ktoré si ľudia nemohli kúpiť, keď si kúpili auto.
"Stratové" to nebolo pre hŕstku vyvolených, ale pre ľudí, ktorým štát násilu zobral ich prachy, aby ich mohol strčiť hŕstke šťastlivcov to stratové bolo.
Stačí sledovať média. ? Vieš koľko daní išlo z tých nových automobilov? ? Ja síce nemám rád Ficovládu, ale toto nebolo podľa médií "SME" stratové nakoľko sa ten istý počet peňazí vrátil z daní a ešte niečo aj navyše preto bolo aj druhé kolo. Jediná nevýhoda na Slovensku bolá tá, že tam bol finančný strop. V Nemecku to mali lepšie vymyslené.
Myslel som to tak, že budeme vyzerať ako západné mesto. Teda nie x autobusov od x výrobcov, ale jedná značka. Temer každé západné mesto aj Praha sa snažia o čo najmenší počet výrobcov. Jednoducho aj pre turistu príde rozumnejšie keď tu jazdí čo najmenší druh autobusov a hlavne farbene jednotných. Stačí sa pozrieť na električkový park... Každá električka je pomaly iná a potom to tu vyzerá, že ich má x dopravcov. Dokonca som čítal na istom blogu, že niekto z turostov v BA si myslel, že v Bratislave jazdí viacero dopravcov práve kvôli nejednotnému vozovému parku a laku. Osobne si zastávam nákup dlhých autobusov. To, že budú Mercedesy som rád, ale zároveň to bolo aj jediné možné riešenie. To, že ich cená je už taká aká je mi nie je jedno, ale zase budú (mali by byť) v nadštandardnej výbave.
Ono ak by kúpili aj 40 Sorov tak tie peniaze nedajú na električky, ale odmeny ako poznám toto mesto. A v nedávnom článku o električke do Bratislavy niekto z magistrátu písal, že predpokladá, že to budú električky od zahraničných výrobcov a spomínal tam aj značky a nespomínal tam VarioLF takže sa obávam, že zase uprednostnia drahšiu variantu. Ja by som bol rád napr. v Bratislave za takú Škodu O6T, ale tam je cena iná síce pre BA by možno bola o pár tisíc € menšia, lebo by bola len na jednosmernú prevádzku...
Re #136226 m@rtin: Pre pracovníka v dielniach je výhoda umiestnenie motora v Ciltelise a pre cestujúceho zase umiestnenie v Tedome resp. Solarise. Mne sa viac páči z estetického hľadiska umiestnenie v motorovom komíne. Zlé po technickej stránke na nich nie je nič, ale kebyže som detailista nemôžem si odpustiť to, že temer stále tak isto vyzerá nebolo by zlé ho nejako okrášliť... A napr. riešenie kĺbku v Citelise sa mi páči menej lebo je to stiesnený priestor. Ale samozrejme, že mi nevadí kebyže ich DPB nakúpi i keď najviac sa mi z priestorového hladiska páči Solaris a od neho by sa mohli inšpirovať aj iný výrobcovia. Aj taký Tedom ma strašne hlúpo vymyslenú uličku medzi sedadlami, že keď v nej niekto stojí musí pri plnom autobuse pomaly až vystúpiť...
Ináč keď sme pritom je povinný DPB vyhlásiť tender aj na nákup automobilov? Lebo od nejakého času jazdia v meste strieborné nové Fábie s nálepkou DPB a nevidel som nikde vyhlásený tender...
... keď primátor menoval za predsedu predstavenstva akciovky dpb, ktorej jediným akcionárom je mesto, odídenca z televízie a organizátora superstar, bol to výsmech a urážka všetkých oveľa skúsenejších a kompetentnejších odborníkov z dpb, ktorí by sa na túto funkciu hodili viac ... aké boli dôsledky toho menovania, vidíme všetci ... ale verejná doprava nie je šoubiznis a plytvanie peniazmi v dpb cítiť viac ako plytvanie peniazmi v stv...
"Hurá, rozdeľme zasa 40 vozov do všetkých vozovní, nech je v tom riadny bordel."
Deliť vozidlá nemá zmysel vtedy, keď sú zastupiteľné inými podobnej kapacity (napr. Petržalka by mohla mať z kĺbov iba Ikarusy 435, všetky TAMy a Karosy by mohli byť na Trnávke). Ale u Kopyšitu by som rozdelenie ako negatívum nechápal. Ak by mali napríklad najväčšie nedostatky prepravnej kapacity linky 21 a 95, tak dám 23 vozov na Trnávku a 17 do Petržalky a obsadím tieto dve linky. (Uvádzam príklad - že na linke 95 by boli problémy s rozmermi, viem.)
"Začnú sa používať rýmske číslice. Prípadne pošle do Solúnu po nového Cyrila a Metoda, aby nám priniesli novú číselnú abecedu."
Ešte môžeme číslovať hexadecimálne (pre neznalých - 3A až 3F).
A, mimochodom, rímske.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon
Ja len chcem potvrdiť alebo vyvrátiť to, čo som tam napísal. A vedieť, či tam jazdia osobné autá alebo minibusy.
Čo myslíte, bolo by niečo podobné vhodné aj na slovenský vidiek napr. v BID? Stretli ste sa už s takým niečim niekde?