nejde o to či budeme alebo nebudeme ako západné mestá. Skrátka treba NP vozidlá a Capacity je zvrhlosť vzhľadom na :
1) urgentnú potrebu čo najväčšieho počtu kĺbových vozidiel (aspoň 100, nakoľko Ik435 dožívajú, Karosy B741 to ešte potiahnu pár rokov a TAMBUSy - tie nikto nevie kedy pôjdu z Ikarusmi)
2) ich predošlé odôvodňovanie že z plánu na nákup 240 klbákov sa upúšťa pre finančnú krízu
Stačí rozmýšľať. ? DPH z nových automobilov by sa vybrala bez šrotovného z iných tovarov, ktoré si ľudia nemohli kúpiť, keď si kúpili auto.
"Stratové" to nebolo pre hŕstku vyvolených, ale pre ľudí, ktorým štát násilu zobral ich prachy, aby ich mohol strčiť hŕstke šťastlivcov to stratové bolo.
Stačí sledovať média. ? Vieš koľko daní išlo z tých nových automobilov? ? Ja síce nemám rád Ficovládu, ale toto nebolo podľa médií "SME" stratové nakoľko sa ten istý počet peňazí vrátil z daní a ešte niečo aj navyše preto bolo aj druhé kolo. Jediná nevýhoda na Slovensku bolá tá, že tam bol finančný strop. V Nemecku to mali lepšie vymyslené.
Myslel som to tak, že budeme vyzerať ako západné mesto. Teda nie x autobusov od x výrobcov, ale jedná značka. Temer každé západné mesto aj Praha sa snažia o čo najmenší počet výrobcov. Jednoducho aj pre turistu príde rozumnejšie keď tu jazdí čo najmenší druh autobusov a hlavne farbene jednotných. Stačí sa pozrieť na električkový park... Každá električka je pomaly iná a potom to tu vyzerá, že ich má x dopravcov. Dokonca som čítal na istom blogu, že niekto z turostov v BA si myslel, že v Bratislave jazdí viacero dopravcov práve kvôli nejednotnému vozovému parku a laku. Osobne si zastávam nákup dlhých autobusov. To, že budú Mercedesy som rád, ale zároveň to bolo aj jediné možné riešenie. To, že ich cená je už taká aká je mi nie je jedno, ale zase budú (mali by byť) v nadštandardnej výbave.
Ono ak by kúpili aj 40 Sorov tak tie peniaze nedajú na električky, ale odmeny ako poznám toto mesto. A v nedávnom článku o električke do Bratislavy niekto z magistrátu písal, že predpokladá, že to budú električky od zahraničných výrobcov a spomínal tam aj značky a nespomínal tam VarioLF takže sa obávam, že zase uprednostnia drahšiu variantu. Ja by som bol rád napr. v Bratislave za takú Škodu O6T, ale tam je cena iná síce pre BA by možno bola o pár tisíc € menšia, lebo by bola len na jednosmernú prevádzku...
Re #136226 m@rtin: Pre pracovníka v dielniach je výhoda umiestnenie motora v Ciltelise a pre cestujúceho zase umiestnenie v Tedome resp. Solarise. Mne sa viac páči z estetického hľadiska umiestnenie v motorovom komíne. Zlé po technickej stránke na nich nie je nič, ale kebyže som detailista nemôžem si odpustiť to, že temer stále tak isto vyzerá nebolo by zlé ho nejako okrášliť... A napr. riešenie kĺbku v Citelise sa mi páči menej lebo je to stiesnený priestor. Ale samozrejme, že mi nevadí kebyže ich DPB nakúpi i keď najviac sa mi z priestorového hladiska páči Solaris a od neho by sa mohli inšpirovať aj iný výrobcovia. Aj taký Tedom ma strašne hlúpo vymyslenú uličku medzi sedadlami, že keď v nej niekto stojí musí pri plnom autobuse pomaly až vystúpiť...
Ináč keď sme pritom je povinný DPB vyhlásiť tender aj na nákup automobilov? Lebo od nejakého času jazdia v meste strieborné nové Fábie s nálepkou DPB a nevidel som nikde vyhlásený tender...
... keď primátor menoval za predsedu predstavenstva akciovky dpb, ktorej jediným akcionárom je mesto, odídenca z televízie a organizátora superstar, bol to výsmech a urážka všetkých oveľa skúsenejších a kompetentnejších odborníkov z dpb, ktorí by sa na túto funkciu hodili viac ... aké boli dôsledky toho menovania, vidíme všetci ... ale verejná doprava nie je šoubiznis a plytvanie peniazmi v dpb cítiť viac ako plytvanie peniazmi v stv...
"Hurá, rozdeľme zasa 40 vozov do všetkých vozovní, nech je v tom riadny bordel."
Deliť vozidlá nemá zmysel vtedy, keď sú zastupiteľné inými podobnej kapacity (napr. Petržalka by mohla mať z kĺbov iba Ikarusy 435, všetky TAMy a Karosy by mohli byť na Trnávke). Ale u Kopyšitu by som rozdelenie ako negatívum nechápal. Ak by mali napríklad najväčšie nedostatky prepravnej kapacity linky 21 a 95, tak dám 23 vozov na Trnávku a 17 do Petržalky a obsadím tieto dve linky. (Uvádzam príklad - že na linke 95 by boli problémy s rozmermi, viem.)
"Začnú sa používať rýmske číslice. Prípadne pošle do Solúnu po nového Cyrila a Metoda, aby nám priniesli novú číselnú abecedu."
Ešte môžeme číslovať hexadecimálne (pre neznalých - 3A až 3F).
A, mimochodom, rímske.
Prečo by mu to nebolo odsúhlasené, keď mesto vedú členovia toho istého politického zoskupenia (keď už nechcem použiť síce vhodnejší, ale zato žalovateľný termín)?
Durkovsky je primator a tym padom ma moznost iniciovat odvolanie vedenia. Tak to myslim bolo myslene. Samozrejme sa to nestane, toto vedenie je pre neho velmi dobre.
Proč by neměla Bratislava vypadat jako západní město, kdyby nevyhrál Mercedes? To se vyspělost měst měří podle autobusů? Cestující bude mnohem radši, když mu přijede stará Karosa, která ale bude čistá, ze které nebudou vypadávat lidi ven. a která pojede posdle jízdního řádu. Západní město se také měří podle % bezbariérovosti. Koupit místo 40 Capacity 40 Sorů, hned má Bratislava na pár tramvají Vario LF.
Promiň, ale tohle je snad ta nějvětší blbost, kterou jsem tu četl. Nebo snad stále věříš na Potěmkinovy vesnice?
No a co? Co je na tom konkrétně špatného? Nebo v čem je tak jiný Citelis od Citara? Nápravy stejný, převodovky stejný, elektronika stejná, palubovka stejná atd.
Já naopak stojatý napříč uložený motor považuji za nejlpeší řešení (I412, Citybus). Přístup do motoru je nadstandardní a cestujícím také moc místa nezabírá. Jen přes něj není vidět.
Komínový motory jsou opravdu lahůdka, hlavně pro ty, co v tom motoru chtějí něco vyměnit. Zahnutej kardan je taky libůstka komínových motorů.
Co ti tak vadí na staré Agoře, resp. na Renaultu 312? V čem tak zásadním se ty autobusy liší od všeho ostatního? V dnešní globalizované ekonomice jsou rozdíly mezi výrobci minimální. Jde spíš o to, kdo a kde to vyrobí a jakou to má kastli. Vše ostatní je nämlich stejné.
Do pôvodného tak skoro nie, lebo ani vozy na to nie sú, ale po ukončení výluk je možné, že ešte tento rok sa zavedie aspoň poobedňajšia špička u 203/207, v 12 min. int.
Solider