Reply on: Majo #134120:
Ja som na začiatku hlavne náražal na to, že p. Záhradník sa prezentuje tak ako keby to boli najmodernejšie vozidlá.
Tie mestá T6A2 pri toľko dodaných kusoch je to len atyp.
Bratislava je v tomto predsa len trocha inde - 58 vozidiel z 231 nie je až také zlé.
Čo sa týka električiek s neotočnými podvozkami, tak neotočné podvozky sú akási daň za 100% nízkopodlažnosť a drvivá vačšina moderných vozidiel má takéto podvozky.
A to je ich najväčší nedostatok pretože sa viac opotrebuvávajú aj udržované trate.
Čo sa týka stavu tratí , nuž niektoré úseky by si vyžadovali opravu. Vozy Combino kúpila napr. aj Budapešť neviem ako sú na tom zo stavom tratí oni. inak ULF, aj keď len nejaké 3kusy kúpilo nejaké mesto v Rumunsku, no možu mať aj lepšiu trať. U nás keby sa opravil úsek v Dúbravke a oblúk v Karlovej Vsi tak by mohli tie vozidlá byť prevádzkované aspoň na trase linky Dúbravka - Rača.
Nemyslím si, že by mali byť neotočné podvozky v BA problém. Taká L 5 je skoro priama trasa, jedine ostrejšie oblúky sú na Obratiskách, Skalná a Kapusúnska ulica a aj tam by bolo možné oblúky zmierniť. A aj ostatnú radiály sú priame, možno by bol problém Šaf. nám. odbočenie z nám. SNP na Obchodnú a triangle na Vazovovu ul.
Podstatne viac takých oblúkov má Brno alebo Praha ktoré také vozidlá už prevádzkujú.
V tomto prišiel dobre vhod výrobok Škoda ForCity.
Preßburg.Germane
Pre Bratislavu by celkom dostupnou alternatívou aspoň k čiastočnej nízkopodlažnosti mohlo byť:
a) Nízkopodlažné vleky NB4 ak ich má Bombardier ešte vo výr. programe -samozrejme s upravenou šírkou skrine. Pripájali by sa za vozy T6A5
b) Dodatočné vloženie nízkopodlažného článku do niektorých vozidiel K2S - 10kusov a hlavne novostavby. Pravdepodobne by vyžiadalo aj úpravu el. výzbroje nakoľko by bolo trebo vložiť motorý pod kĺby.
c) Nákup dostupných vozidiel typu Vario. Hlavne typ Vario LF3 ako náhrada za súpravy 2xT.