Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #134051:
Ale predsa vidím rozdiel v tom, že u nás prv padne osobná doprava na lokálne trati, potom až nákladná. Teda nie všade,ale väčšinou to tak je. Na trati 175 dožila nákladná a potom až osobná doprava ak sa nemýlim. Ale napr. na 134 (Šaľa - Neded, tam už nákladný vlak nechodí vôbec, len dva páry 810). Nevieš mi dačo povedať aj o vlakovom spojení do Maďarska cez Šahy? Videl som asi len dve fotky aj to len asi 50m za hranicou a potom už nič. Mám na mysli také dačo kedy naposledy trať fyzicky existovala a pod. Tiež či nevieš dačo o trati Tornanádaska - Hídvegardó - Turňa n. Bodvou. Na Google Earth som videl fotky, ktoré dokazujú, že trať ešte fyzicky existuje a v slušnom stave.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Majo #134026:
912 kedysi začínal na trati Spišská Nová Ves-Levoča, potom prešiel do Kraľovian.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134031:
Veci sa majú tak, že existuje zmluva (neviem, či medzi Československom a Maďarskom, alebo medzi železnicami - mám dojem, že som ju kedysi videl v nejakej starej zbierke zákonov, ale v JASPI nie je), ktorá MÁV zaväzuje udržiavať peážnu trať v prevádzkyschopnom stave (a pochopiteľne dostávajú nejaké prašule, či už za udržiavanie, alebo za jazdu vlakov, to je fuk). Keď už musia MÁV trať udržiavať, niet dôvodu, prečo by tam nemohla fungovať osobná doprava. Ale akonáhle peážna doprava skončí a zmluva bude vypovedaná, zanikne dôvod udržiavať trať a osobná doprava veľmi rýchlo skončí, pretože nákladná doprava MÁV je tam minimálna alebo nulová.
Reply on: hefec #134048:
pozeral som inak autobusové spojenie Lednicke Rovne, a ostatných dedín na trase. Väčšinou spoje z Lednického idú na Ilavu alebo Púchov. Takže usudzujem, že ľudí moc nelákalo chodiť vlakom z Lednickeho do Trenč. Teplej.
Toto som našiel na Google Earth (ten link by mal zobraziť fotku) ako dve 740 ťahajú vlak pravdepodobne z bane Dolina cez Ráróspusztu do Lučenca ? ešte jeden dotaz na tých čo máte Google Earth, nech si zapnú vrstvu v Places of Interest čo zobrazuje vlakové trate. Viem, že je miestami neuveriteľne nepresná, ale nejaký blb tam vyrobil trať Lučenec - Slovenské Kľačany - Modrý kameň - Plášťovce - križovatka s traťou 153, kdesi v poli medzi Dudincami a Slatinou - Bory - Lučenec ?
Reply on: no.ev.di. #134045:
oficiálne neviem, ale čo chodím okolo, mám dojem, že čas od času tadiaľ prejde nejaký opustený nákladiačik...
Moje odhady:

Pernek, ŠM – to bola zastávka na znamenie medzi Pernekom a Kuchyňou, tipujem to na rázcestie k Novému dvoru (48° 23´ 19´´ / 17° 09´ 18´´)
Viničné, VÚ – žeby pred bránou Vojenského útvaru 4405 (48° 16´ 21´´ / 17° 19´ 18´´) ?
Studienka, Tŕnie, ŠM – 2 km za Studienkou smerom na L. N. Ves, zrejme pri tom opustenom komíne, bola to stála zastávka linky 106405 (CP r. 1998-99)

V prípade hlbšieho záujmu môžem preskenovať niektoré CP z rokov 1998/99. Mám brožúrku SAD pre Bratislavský kraj, okresy BA I-V, Malacky, Pezinok a Senec.
Reply on: Martin Fundárek #133995:
Ukončenie ťažby v bani Dolina je najväčšia blbosť, akú kto kedy urobí. Nielen, že v bani sa nachádzajú ešte významné ložiská hnedého uhlia, ale výrazne to prehĺbi nezamestnanosť v danej oblasti, z tej oblasti sa stane doslova hladová dolina, niečo podobné, ako Revúca, Hnúšťa. Aj tak stále verím, že sa nájde rozumné riešenie a baňu podržia naďalej, napríklad za cenu sprísnenia bezpečnostných predpisov...

Tej železnice bude škoda, holt, osobnú prepravu tam nemá naozaj zmysel prevádzkovať a nákladnú tiež. Je škoda, že neexistuje vetva smerom na Šahy, to by dosť pomohlo regiónu.
Vie mi niekto povedať, čo sa stalo s trťou 124 - Trenč. Teplá - Lednické Rovne?
Reply on: no.ev.di. #134043:
náhodou... do senice cez rohožník je super nápad... som za ?
Reply on: Karakol #134037:
ja som nemyslel extrémne blbosti... neviem čo si furt robíš z toho srandu, keď také plány kedysi boli a určite keby sme teraz mali také železničné prepojenia, tak by to nebolo na zahodenie.
Reply on: N/A #134033:
Na začiatku GVD 2008/2009 bolo turnusové nasadenie motorových vozňov radu 811 nasledovné:
- SP Čadca - TS 830 (4 vozne), TS 831 (1 vozeň), TS 832 (1 vozeň+912);
- SP Kraľovany - TS 836 (1 vozeň);
- SP Trenč. Teplá - TS 844 (2 vozne), TS 845 (2 vozne), TS 848 (4 vozne), TS 849 (3 vozne).
Odvtedy však boli nejaké zmeny, zo SP Čadca sa jednotky presúvali tuším do SP Nové Zámky.

Re #134037 Karakol: No predsa ešte dvaja cestujúci so zrkadlovkami na krku. ?
Reply on: Karakol #134037:
"Len ešte som neprišiel na to, kto okrem mňa sa tým vlakom bude voziť."
nebuď malicherný. na tomto fóre si podobnú otázku naozaj vôbec nik nekladie. (skoro) všetci navrhujú trasy (pochopitelne najkratšie) a grafikony (pochopitelne s čo najkratším intervalom v čase, v ktorom sami cestujú, v inom čase nemusí ísť nič, veď načo aj) a žiadajú najlepšie možné vozidlá... pridaj sa! buď in! ?
Reply on: N/A #134033:
Pred 5 rokmi som šiel z Dlhej nad Oravou do Noweho Targu. Ten autobus začínal v DK a šiel jeden ráno a druhý poobede a to prosím denne. Čiže to stihli zrušiť? ?
Reply on: Solider #134038:
🙂 Však to mi je jasné. Len už sa na tom dobre bavím, keď tu čítam niektoré príspevky a obnove tratí, kde bývam a dobre viem, že nikto nikdy nimi cestovať nebude (Orava).
Reply on: Karakol #134037:
Obávam sa, že ani ty sa tým vlakom nebudeš voziť, lebo žiadna renesancia nenastane.
Reply on: no.ev.di. #133990:
Tiež si myslím, že nás čaká renesancia železničnej dopravy a jej búrlivý rozvoj v týchto rokoch tomu nasvedčuje.... Už sa neviem dočkať, keď si sadnem v Žiline do rýchlika smer Banská Bystrica-Brezno-Tisovec-Revúca-Slavošovce a z Bratislavy pôjdem priamo do Senice cez Rohožník. 🙂 Len ešte som neprišiel na to, kto okrem mňa sa tým vlakom bude voziť.
Reply on: Valec #134032:
k tomu ma napada otazka, ci niekedy jazdili autobusy aj dalej poza sklaren? v mape z 1983/akt.1987 mam linky 41 a 101 vedene az na slucku, ktora na opacnom konci zavodu, ako sucasna otocka. v 1987 vsak urcite chodili busy len na sucasnu zastavku, tak predpokladam, ze je to len chyba v mape.
Reply on: no.ev.di. #134020:
Sú chodia ráno o 6:00 v stredu, ale neviem prečo ich SAD nezverejňuje. Chodia aj z Námestova cez Bobrov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.