Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 2xT3SUCS #132715:
Veľmi jednoducho - predstav si, ze by dráha tvojho vozidla s dráhou toho oprotiidúceho kolidovať MOHLA (napr. v prípade prasknutia struny prestavníka výhybky počas tvojho prejazdu cez ňu, a jej následného samovoľného prestavenia pred niektorým z podvozkov tvojej súpravy - to sa už stalo, našťastie nič nešlo oproti). Veruže si slabo počúval inštruktorov v električkoškole, pretože minimálne jeden z nich to určite všetkým vraví, že kedysi platilo dávanie prednosti pri jazde proti hrotu, a hoci už neplatí, oplatí sa to dodržiavať. Ja som tiež jeden z tých, ktorí túto zásadu takmer vždy dodržiavajú (výnimkou je snáď len križovatka na Floriánskom v smere na stanicu/Obchodnú, a križovatka na Americkom v smere na Trnavské, obe z už spomenutých dôvodov).
Reply on: kacka #132717:
už sa stalo... ?
Reply on: S499.1023 #132710:
nemyslím, že je to problém. a už vôbec nehrozí, že by som sa downgradoval na čokoľvek kvôli nejakej blbej páke. a hovoril som nielen o výkoľajoch (často sa zadarí aj pedálovej) ale o vážnych nehodách typu jurigovo námestie...
Reply on: 2xT3SUCS #132716:
mozem otazku na teba?
Reply on: S499.1023 #132711:
netrúfam si posúdiť...
Reply on: S499.1023 #132712:
zabi ma, ale fakt netuším, ako dať prednosť vozidlu, ktorého dráha s dráhou mnou vedeného nijako nekoliduje... ?
Reply on: no.ev.di. #132696:

Myslím, že tie výhybky sú tam tak preto -pre nejakú normu ktorá nedovoľuje umiestňovať výhybky od určitého sklonu - ono od zastávky nám. SNP trať stále stúpa tak je celý úsek riešený ako koľajová splitka.
Inak podobne je to aj na Obchodnej ulici od zastávky Poštová smer Kapuscínska / nám . SNP.
Reply on: S499.1023 #132710:
s tým sa vyrovnávam veľmi ľahko. nevisím v kabíne za riť meter nad podlahou ako poniektorí, ale sedím, takže mám pedále PRED sebou len mierne odlišne od auta, ktorých vedením (a učením vedenia) som sa živil cca štvrťstoročie, takže mi to príde asi ako dýchať?
Reply on: 2xT3SUCS #132708:
To, čo som napísal, nie je v rozpore s tvojím tvrdením - vozidlo, idúce proti hrotu výhybky, muselo dávať prednosŤ protiidúcemu vozidlu BEZ OHĽADU na postavenie jazykov výhybky.
Reply on: 2xT3SUCS #132705:
A nebude náhodou fakt, že sa vážne nehody v posledných rokoch diali častejšie pákovým vozom. daný najmä tým, že prevažná väčšina pákových vozov je vedená elitnými pilotmi Hangáru Cífer ? ? ? ?
Reply on: 2xT3SUCS #132705:
A ako sa vyrovnáš s faktom vykonávania tej istej dôležitej činnosti POD SEBOU?
Raz a navždy je daný fakt, že to JE prirodzené a ergonomické, je to podložené rozsiahlymi psychologickými výskummi. Sú na svete tisíce vodičov, ktorí v živote neprišli do kontaktu s pedálmi a nevykoľajujú a nemajú problém. Tvoj problém je ten istý, ako bol problém starých skúsených vodičov z "regulačových" vozov pri prechode na pedále - niektorí to niesli tak ťažko, že sa dobrovoľne downgradovali na sprievodcov a dielenských.
Reply on: S499.1023 #132707:
?
Reply on: S499.1023 #132702:
nehovorím o prednosti, o tom snáď preboha ani netreba. hovorím o tom, že sa (údajne) nesmelo vojsť ani do SPRÁVNE, teda NEKOLÍZNE postavenej výhybky, kým voz v protismere nebol preč. toť v sobotu som také čosi videl, priam zažil, ale už som zabudol, ktorý kolega to bol, čo čakal pred PRIAMO prestavenou výhybkou do dúbravky (pred obratiskom v KV), kým som neprešiel smerom opačným úúúplne nielen za výhybku ale už aj za križovatku... no, možno sa len zamyslel nad krížovkou, v ktorej mu dačo nesedelo...
Reply on: 2xT3SUCS #132700:
Samozrejme, šípky neslúžia oprientácii vodičov, aj pražský vodič musí poznať kompletne celú sieť a linkové vedenie, vrátane všetkých zastávok.
Šípky tam boli kvôli orientácii substrátu a upustilo sa od nich pravdepodobne preto, že bolo nad sily zastávkovej služby ich udržiavať pri zemnách linkového vedenia a odklonoch v aktuálnom stave, tak sa prijalo bratislavské "riešenie" - zrušiť, cestujúcxi by to aj tak nepochopili.
Reply on: no.ev.di. #132696:
Ak nemáš znalosti na to, aby si pochopil zmysel rozraďovacej výhybky, tak nediskutuj zbytočne hlúpo o týchto veciach. Určite tam nie je tá výhybka preto, aby mýlila vodičov.
Reply on: S499.1023 #132701:
? neviem. ale viem, že za posledné roky sa diali vážne nehody takmer výlučne pákovým šerblom.
do akej miery je to spôsobené faktom, že vodič nemôže dosť dôležitú činnosť vykonávať PRED sebou, lebo je nútený ju vykonávať VEDĹA a čiastočne aj ZA sebou, by si hádam zaslúžilo seriózny rozbor (nielen si tak mirnixdirnix z brucha vystreliť, že to je prirodzené a ergonomické...)
Reply on: no.ev.di. #132696:
Ale veď zase trepeš nezmysly. NIKDY nikdo nodmietal zatrolejovanie obratiska s odôvodnením, že sa bude trať predlžovaŤ a napájať ale VŽDY sa používalo len zdôvodnenie "bolo by bars zložité vedenie" a "kúpili ste si duobusy, tak sa otáčajte na diesel" (argumentácia PPTZ smerom k RRPT).
Reply on: radob #132695:
Neskúsený vodič si nevšimol polohu výhybky, nie že nevedel, kam má odbočiť. Ak by aj hneď chcel odbočiť do Vazovovej, musí akosi počkať, kým sa mu uvoľní cesta. Šípka je v tomto absolútne irelevantná.
Reply on: 2xT3SUCS #132691:
Samozrejme, platilo pravidlo o tom ,že vozidlo idúce proti hrotu výhybky dáva prednosť vozidlu idúcemu po hrote. Problém bol na niektorých križovatkách, kde tie smery, ktoré mali dávať prednosť, mali voľno súčasne so smermi, ktorým pradnosť mali dávať. Pravidlo zrušil Ing. Weigl s odôvodnením "Výhybka je taký istý kus koľaje ako každý iný". Keď som ho žiadal, aby teda zrušil aj obmedzenia rýchlosti pri prejazde výhybkou, zasmial sa. Ja som to pravidlo dodržiaval až do samého konce svojej kariéry vodiča električky.
Reply on: 2xT3SUCS #132686:
Takže aký je vzťah medzi ručným radičom a dotyčným vykoľajením?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.