Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 2xT3SUCS #132708:
To, čo som napísal, nie je v rozpore s tvojím tvrdením - vozidlo, idúce proti hrotu výhybky, muselo dávať prednosŤ protiidúcemu vozidlu BEZ OHĽADU na postavenie jazykov výhybky.
Reply on: 2xT3SUCS #132705:
A nebude náhodou fakt, že sa vážne nehody v posledných rokoch diali častejšie pákovým vozom. daný najmä tým, že prevažná väčšina pákových vozov je vedená elitnými pilotmi Hangáru Cífer ? ? ? ?
Reply on: 2xT3SUCS #132705:
A ako sa vyrovnáš s faktom vykonávania tej istej dôležitej činnosti POD SEBOU?
Raz a navždy je daný fakt, že to JE prirodzené a ergonomické, je to podložené rozsiahlymi psychologickými výskummi. Sú na svete tisíce vodičov, ktorí v živote neprišli do kontaktu s pedálmi a nevykoľajujú a nemajú problém. Tvoj problém je ten istý, ako bol problém starých skúsených vodičov z "regulačových" vozov pri prechode na pedále - niektorí to niesli tak ťažko, že sa dobrovoľne downgradovali na sprievodcov a dielenských.
Reply on: S499.1023 #132707:
?
Reply on: S499.1023 #132702:
nehovorím o prednosti, o tom snáď preboha ani netreba. hovorím o tom, že sa (údajne) nesmelo vojsť ani do SPRÁVNE, teda NEKOLÍZNE postavenej výhybky, kým voz v protismere nebol preč. toť v sobotu som také čosi videl, priam zažil, ale už som zabudol, ktorý kolega to bol, čo čakal pred PRIAMO prestavenou výhybkou do dúbravky (pred obratiskom v KV), kým som neprešiel smerom opačným úúúplne nielen za výhybku ale už aj za križovatku... no, možno sa len zamyslel nad krížovkou, v ktorej mu dačo nesedelo...
Reply on: 2xT3SUCS #132700:
Samozrejme, šípky neslúžia oprientácii vodičov, aj pražský vodič musí poznať kompletne celú sieť a linkové vedenie, vrátane všetkých zastávok.
Šípky tam boli kvôli orientácii substrátu a upustilo sa od nich pravdepodobne preto, že bolo nad sily zastávkovej služby ich udržiavať pri zemnách linkového vedenia a odklonoch v aktuálnom stave, tak sa prijalo bratislavské "riešenie" - zrušiť, cestujúcxi by to aj tak nepochopili.
Reply on: no.ev.di. #132696:
Ak nemáš znalosti na to, aby si pochopil zmysel rozraďovacej výhybky, tak nediskutuj zbytočne hlúpo o týchto veciach. Určite tam nie je tá výhybka preto, aby mýlila vodičov.
Reply on: S499.1023 #132701:
? neviem. ale viem, že za posledné roky sa diali vážne nehody takmer výlučne pákovým šerblom.
do akej miery je to spôsobené faktom, že vodič nemôže dosť dôležitú činnosť vykonávať PRED sebou, lebo je nútený ju vykonávať VEDĹA a čiastočne aj ZA sebou, by si hádam zaslúžilo seriózny rozbor (nielen si tak mirnixdirnix z brucha vystreliť, že to je prirodzené a ergonomické...)
Reply on: no.ev.di. #132696:
Ale veď zase trepeš nezmysly. NIKDY nikdo nodmietal zatrolejovanie obratiska s odôvodnením, že sa bude trať predlžovaŤ a napájať ale VŽDY sa používalo len zdôvodnenie "bolo by bars zložité vedenie" a "kúpili ste si duobusy, tak sa otáčajte na diesel" (argumentácia PPTZ smerom k RRPT).
Reply on: radob #132695:
Neskúsený vodič si nevšimol polohu výhybky, nie že nevedel, kam má odbočiť. Ak by aj hneď chcel odbočiť do Vazovovej, musí akosi počkať, kým sa mu uvoľní cesta. Šípka je v tomto absolútne irelevantná.
Reply on: 2xT3SUCS #132691:
Samozrejme, platilo pravidlo o tom ,že vozidlo idúce proti hrotu výhybky dáva prednosť vozidlu idúcemu po hrote. Problém bol na niektorých križovatkách, kde tie smery, ktoré mali dávať prednosť, mali voľno súčasne so smermi, ktorým pradnosť mali dávať. Pravidlo zrušil Ing. Weigl s odôvodnením "Výhybka je taký istý kus koľaje ako každý iný". Keď som ho žiadal, aby teda zrušil aj obmedzenia rýchlosti pri prejazde výhybkou, zasmial sa. Ja som to pravidlo dodržiaval až do samého konce svojej kariéry vodiča električky.
Reply on: 2xT3SUCS #132686:
Takže aký je vzťah medzi ručným radičom a dotyčným vykoľajením?
Reply on: 2xT3SUCS #132698:
jaj a ešte jedna drobnosť, lebo mi to 1ducho nedá: sieť liniek v BA nie je tak hustá a zložitá, aby sa dalo s ele3čkou naozaj zablúdiť, takže by potrebovali smerové tabule a návesti a podobné veci... mesiac v zácviku je prebohato dostačujúci na zapamätanie si (a ak to poviem ja, sklerotik naslovovzatý, tak ver, že to tak naozaj je). nehovoriac teda už vôbec o tom, že na PP hneď po opustení zastávky "naskočí" názov nasledujúcej (poniektoré elek3ky sú dokonca rozprávacie, stačí počúvať), keby teda hneď zabudol, stačí sa pozrieť...
Reply on: radob #132695:

Ja si pamätám že tie zelené šípky na označníkoch zastávok sa kedisi -v 80tich rokoch používali aj v Bratislave. Električky neviem ale určite na autobusových zastávkach. Napr. boli konkrétne na nám. Hraničiarov. Pod šípkou nalavo boli linky smerujúce do Ovsišta, napravo zase k Technopolu. Dalej neviem nech sa k tomu vyjadrí nejaký starší pamätník.
Inak by ma zaujímalo -prečo sa u nás prestal vlastne používať?
Reply on: radob #132695:
k poslednej vete: zdá sa mi vysoko nepravdepodobné, že by NEVEDEL, KAM má ísť. on, žiaľ, nevedel, kam pôjde...
len ručne prestaviteľných je máličko (ak nerátame tie vo vozovniach?):
okrem dnes spopularizovanej takisto na vazovovu ale z krížnej (v smere z CMO)
v obratisku žst nové mesto
z tomášikovej na vajnorskú
v obratisku ružinov
manipulačné v KV
toť vsjo (jedine že by som bol väčší sklerotik než som sa doteraz obával, hm...
Reply on: no.ev.di. #132696:
je to kvôli tomu strmáku ?
Reply on: IGIs #132688:
Logické riešenia pre MHD by boli zo strany DPB veľkým luxusom. Za všetko hovorí to, ako neoblomne zastávali to, že zatrolejovať obratisko pre L33 netreba lebo sa bude onedlho trať predlžovať a napájať na existujúcu sieť... Nakoniec museli dať za pravdu tým čo boli za obratisko cez zaťaté zuby lebo to "onedlho" by platilo bez úvodzoviek takto - onedlho by sme mohli 25Tr vyradiť.

Keď je reč o výhybkách tak by som sa chcel spýtať aký má zmysel výhybka pre električky za zastávkou Nám. SNP už po pár metroch? Otázka ma napadá v súvislosti s tým, že omylom vodič L13 neprehodil výhybku a šiel na tunel, všimol si to a chcel vycúvať pred výhybku... avšak L1 voz L13 dobehla a tak museli električky spolu cúvať ? ?
Neviete niekto hodiť sem prehľad, ktoré výhybky v električkovej sieti Blavy sú prestaviteľné iba ručne? V Prahe, ale napr. aj v Košiciach som si všimol, že na zastávkach ktoré sa nachádzajú pred rozvetvením koľajiska sú nad číslami liniek šípky buď vľavo, vpravo, alebo hore. Mne ako cestujúcemu táto informácia napovie dosť, lebo viem kam príslušná linka smeruje. Myslím si že by to dosť napovedalo aj vodičom električiek - začiatočníkom. Dnešná nehoda električky bola uzatvorená konštatovaním že neskúsený vodič si nevšimol polohu výhybky.... ak by bol informovaný kam má najbližšie odbočiť, iste by sa toto riziko zmenšilo.
Reply on: 2xT3SUCS #132691:
tak tam to bude platiť 2-násobne ?
Reply on: hoppusmark01 #132652:
K tej ZOO len toľko, že tie peniaze, čo dostane jej nestačia a preto sa spolieha na dary, príspevky a iné veci... Raz som im písal, že by mohli aktualizovať stránku aspoň po informáciach niečo ako v ZOO Praha a povedali, mi, že nemajú na také veci peniaze a ZOO Praha je oveľa viac dotovaná a dokonca tie stránky čo má ZOO Bratislava im robila ako dar tiež jedná istá firma... ? Takže neviem čo by si chcel znižovať v ZOO... Potom by sa asi zaviedla daň za ZOO a každý občan by platil dane za ZOO. ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.