Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #131704:
pripravovat nove nakupne centra ustami a papierom sa moze kolko chce... aj 20 novych centier...
kedy bolo otvorene posledne velke centrum? myslim ze posledne velke bolo avion-ikea, a tu je pridana hodnota prave ta ikea - ciel pre ludi z celeho slovenska kupujucich nabytok... predtym? asi aupark...
co sa robi s centralom?
preco stoji Yosaria? ja naozaj neviem ze ci ludia uveria uz naozaj vsetkemu??? co je to novy investor? idiot ktory da peniaze vyhodit do smetneho kosa??? jednoducho YOSARIA NEMA PREDZMLUVNENE NAJMY a tak ziadny investor, ziadna banka na to peniaze uz neda a preto skoncil a skrachoval, rozpravky o novych investoroch su dristy - jedine ze by sa nejaky nasiel a prerobil na tom. Rovnako na tom je central! Dnes uz banke nestaci 'dobry projekt' a to ze sa zacalo burat aby davala peniaze na vystavbu - dnes uz chce banka zmluvy o buducich zmluvach na prenajmy obchodnych priestorov, kancelarie, predane byty... a to NIKTO NEMA, preto vsetko stoji, preto sa nic stavat nezacne, a to uz mozno nikdy, jednoducho bratislave s 0.5mil obyvatelmi a danou kupnou silou to co ma bohate staci, ked bude rast o 5% HDP, o 5% najviac moze mozno rast aj dopyt po nakupnych centrach, momentalne klesa, ak si to niekto nevsimol...
Co sa tyka Predstanicneho namestia.. aj ja si myslim, ze sa teraz nic nebude rekonstruovat/stavat.. A to aj dufam, lebo henten projekt je strasny. Ako tu uz niektori napisal, primarna funkcia tam bude nakupne centrum a kancelarie, a stanica bude az na druhom mieste... A ma to byt presne naopak..
Ja som samozrejme za, aby bola stanica spojena s nakupnym centrom, to by mali byt vsetky vacsie stanice.. Ale to nakupne centrum nesmie presahovat urcitu velkost.. Ale oni chcu na hl.st. spravit hypermarket.. naco? Ta stanica je idealne miesto na normalne potraviny velkosti Billy. Tym by ziskala potraviny nielen stanica, ale aj cela severna cast Stareho mesta, kde podobne potraviny niesu (ak sa mylim a v okoli Hl.st. take potraviny su, tak ma opravte). No a samozrejme by mohli byt v tom nakupnom centre aj ine mensie obchody.. Ale to nakupne centrum nesmie byt prilis velke. Administrativu by som tam urcite nedaval.. Mozno ten hotel.. Co sa teda tyka rozdelenia priestoru, postupoval by som v nasledujucom poradi: 1. dostatocne velka stanicna hala (aspon 3x vacsia ako ta terajsia), 2. dostatocne velke obratisko pre autobusy a t-busy (aspon 1,5x vacsie ako terajsie), a az potom by som vyclenoval priestory pre supermarket a ostatne obchody.. A samozrejme treba nechat priestor aj pre zelen, nie zastavat to az k ceste.. A co sa tyka parkovacich miest v podzemi, to nie je zly napad.. Ale 1200 ich tam urcite netreba.. Lebo vela parkovacich miest na seba nabaluje aj vela dynamickej dopravy a tie cesty v okoli to nezvladnu..
K roznym mimourovnovym podchodom a nadchodom mam tiez svoj nazor.. Som absolutne proti.. Lebo tym sa vytvoria dalsie bariery a znemozni sa pohodlny pohyb chodcov, len kvoli tomu, aby cesty mohli pohltit este viac aut.. Proste toto je chore mesto, nechapem, preco mesto nedokaze zorganizovat normalnu prestavbu toho priestoru, pre potreby dopravy a obcianskej vybavenosti... V Prahe sa to da, ale v BA nie..
http://imhd.sk/ba/index.php?img=49472&typ=gm Majú na tomto mieste aj nejakú výnimku tie vláčiky čo premávajú po BA? Lebo tu dosť často odbočujú... A na značke je jasne napísané okrem MHD. ☠
Reply on: eripmav #131703:
Avšak za zmienku stojí, že aj keď je kríza sa stále pripravujú nové nákupné centra. V Bratislave sa to jednoducho oplatí stále aj keď menej asi. Viď. v Nitre napr. je už jedna stavba zakonzervovaná, ale tam nastal rýchly boom a všetky sa temer naraz začali stavať... Pokiaľ viem nákupné centrá sa pripravujú na Hlavnej stanici (v tom projekte), v Karlovej Vsi (čaká sa len na zmenu územného plánu a kedy sa BVS presťahuje) a potom sú reči (ale tie sú už niekoľko rokov), že hľadajú nového investora pre Yosaria place... A kebyže ešte viac rozmýšlam má určite niečo napadne... Napr. (ale to je len menšie nákupné centrum sa už ide čoskoro stavať na Dlhých dieloch a to OC Jednota + desiatka nejakých obchodov.
Reply on: eripmav #131699:
Yosaria palace... byvaly OD Ruzinov... trh s nakupnymi centrami bol v bratislave nesyteny uz par rokov dozadu, teraz este upadol zaujem spotrebitelov a klesa tak ako vsetko v krize...
kancelarske priestory - dopyt bol vysoky kym tu nebola kriza, co spravi kriza s damorzracmi v kancelariach asi tak....
hotelove izby - to iste, ano bratislava mala akutny nedostatok hotelovych izieb, kym sem chodili stovky darmozracov a minali stovky eur na hotelove izby, co s tym asi tak spravi kriza...
kto moze dnes zacat stavat hotel? kancelarske priestory? obchodne priestory? - hlupad jedine...
inteligentne firmy ako siroky sa uz brusia na dostavbu razsoch, zimny stadion, dialnice... to je jedine co sa bude stavat v krize...
Reply on: Majo #131701:
V tom prípade by mohli vyskúšať sfunkčniť aj tú v Tam Buse, ale zase je otázne či by to bolo rentabilné nakoľko bude premávať už krátko a akú rozsiahlu opravu by ta klimatizácia potrebovala, nakoľko neverím, že je bezchybná keď nešla minimálne 13 rokov. Taktiež by trebalo vyčistiť jej "rúrky" nakoľko si myslím, že tie "dierky" popri sedadlách patria tej klíme nakoľko ich iné Tam Busy nemajú a viem ešte za čias na DD v nich vždy boli lístky... ?
Reply on: luky133 #131697:
Klimatizácia v CapaCity sa používa, rovnako sa používa aj v dvoch "skúšobných" Volvách a v záložných MANoch.
Reply on: MiroBA #131695:
Tvoje gramaticke vypady nie su nic nove, ale "o vikendoch" to uz fakt dorazilo... Nehovoriac o tom ze neviem co by si ziskal tym ze by ti tam namiesto plynoveho busu chodil naftovy trolejbus. To je hovadina. Bud zatrolejovat, alebo na to kaslat.
Reply on: MiroBA #131688:
dalsi polus nikde nikto nepostavi, pretoze je tu kriza alebo skorej prebudenia sa do reality - bratislava uz ziadny dalsi polus neuzivi, aj tie sucasne nakupne centra maju problem, jedine ze by ponukli nejaku vyssiu kvalitu, a tie povodne ako polus by zanikli, co pochybujem... take vypustanie nezmyslov ako o prestavbe predstanicneho to su posledne pokusy 'investora' nakradnut este od hlupakov nieco co naletia... samozrejme ze projekt vyzera vieryhodne ked sa o nom pise v novinach a ziada stavebne povolenia... kolko ludi je blbych a naleti... osobne silne pochybujem ze nejaky velky projekt bude v bratislave dokonceny najblizsich niekolko rokov, nie to este ZACATY - teda nie zacaty per hubam a per paprier, ale stavebne zacaty 🙂
co sa deje s Centralom? taka otazka veduca k indicii co bude so vsetkymi projektami, a tam sa uz zacalo burat a zahadne to stoji...
co sa deje s projektami v oblasti lamacskej brany?
co sa deje s juznym mesto - tazke scifi ale este pred rokom sa boli ludia co tomu dokonca verili ze to je realny projekt:)))
scifi projektov ma bratislava momentalne viac nez dost, problem maju rozostavane projekty ako river park, a dokonca problem maju zacinat mat aj zabehnute projekty ako polus a aupark - odchadzaju najomcovia alebo tlacia znizit najomne, ludia setria pre krizu a zvysok nakupuje v madarsku...
Reply on: 810zssk #131694:
Ja kebyže mám v tom sklade teraz vystavené hist. vozidlo (nakoľko niektoré autá sú od súkromníkov, kde sú vystavené) by som si to auto urýchlene dal preč... ?
Reply on: Petto #131680:
Tak vo Van Hooloch je to takmer nevyhnutné nakoľko pokiaľ som sa pozeral nemajú takmer žiadné okná a sú to sauny... Veď aj naše 25Trky ich majú viac a zase nie je v nich až také horko v poslednom čase zatiaľ. V Tedomoch je väčšie pokiaľ vodič nezapne podtlakové vetranie alebo aký to má ten vetrací systém.... Avšak v Bratislave sa oplatí inštalovať len do minima nových vozidiel lebo napr. do takých Ikarus 415, ktoré sa čoskoro (snáď) vyradia by to nebolo veľmi efektívne... Raz som sa tu to pýtal, ale nikto mi neodpovedal, že či sa používa aj v CapaCity klíma, alebo je to ako pri Tam Buse 3700, že je príliš drahá náplň? ?
Reply on: MiroBA #131695:
A načo by bolo dobré preháňať tam trolejbus, ktorý pri jazde na agregát vypustí do ovzdušia viac škodlivín ako autobus a navyše nedokáže vyvinúť ani takú rýchlosť? Skôr by sa mohla Železná studnička zatrolejovať, nemalo by to síce ekonomické opodstatnenie, ale aspoň by tam premávali 100% ekologické vozidlá a bola by to svojím spôsobom atrakcia, cez víkendy by tam mohli navyše byť pravidelne nasadzované aj historičáky...
V súvislosti s článkom
http://bratislava.sme.sk/c/4896788/bratislava-pred-100-rokmi.html
Možno by bolo dobré pouvažovať o čiastočnom znovuzavedením trolejbusov na Železnú studienku
a to nasledovne: O víkendoch by tam mohla byť predĺžená linka 212 -niektoré spoje, pričom na nich by bol nasadzovaný jeden 25tr -úsek Červený most - Železná studienka by využil pomocný agregát. Závisí od to aj od toho či by nechýbal zase na Dlhodielskej trati. Ak by sa to osvedčilo výhľadovo by sa mohlo vybudovať i trolejové vedenie, len pravda teraz sú iné priority ohladom trolejových tratí - napr. Staré grunty.
Reply on: Mikimaus #131692:
Este to moze zacat horiet.
Reply on: ivanbuto #131691:
Nevedel som kolko miest tam ma byt ani neviem odhadnut kolko by sa hodilo. Ale samotne garaze ako take nie su zle pre ludi co z nejakeho dovodu potrebuju odstavit auto pri stanici na den / viac dni. A samozrejme nieco pre "nalozenie" ludi.

Co sa tyka tej verejnej dopravy vs. ostate veci, plne suhlasim a na tom sa zhodneme.

Ja som v podstate len chcel povedat ze samotne tie veci ako hotel, obchody, etc. nie su zle, ale problem je celkove prevedenie a prave to ze stanica bude len sekundarna funkcia.
Reply on: MiroBA #131674:
Len aby sa pri burani casti skladu zahadne neporusila statika a investor to bude musiet cele zburat..prikladov sme videli kopu ? Pripadne pri burani zistia, ze je konstrukcia nestabilna a ohrozilo by to ludi...a sklad strhnu jak je ?
Reply on: 810zssk #131682:
Garáže v počte 1200 miest v tom priestore SÚ jednoznačne zlé, a v konečnom dôsledku budú generovať viac IAD. Parkovacie možnosti by tu mali byť v obmedzenom množstve, rýchloobrátkové parkovanie pre tých, ktorí naozaj nestíhajú alebo potrebujú niekoho vyzdvihnúť zo stanice, prípadne krátkodobé platené parkovanie.

Takisto je zlé to, čo hovoríš, že verejná doprava tu nebude prioritná funkcia, ale skôr sekundárna. Nákupné možnosti možnosti, príp. aj hotel, môžu mať doplnkovú funkciu. Aj v tomto kontexte nie sú potrebné parkovacie miesta pre obchody, nakoľko tie majú slúžiť cestujúcim, nie niekomu, kto príde autom nakupovať na Hlavnú stanicu.

Aj priestor Predstaničného nám. by si zaslúžil niečo viac ako kompletné zastavanie.

Výsledok projektu, ak by mal byť realizovaný tak, ako je, bude nárast IAD v danej lokalite, a takisto potlačenie funkcie verejnej dopravy.

Pričom pre MHD bol problém vôbec "vybojovať" dostatočné priestory pre obratiská.... ani vlastne neviem, ako to nakoniec dopadlo.
Reply on: MiroBA #131688:
V tom Berline bolo tych obchodov aj restauracii/fast foodov dost a fungovalo to fajn. Ide o to aby sa to dobre navrhlo, potom nech je tam hocico.
Reply on: MiroBA #131687:
Moze to vyzerat neviem ako ked funkcne je to na houby.
Reply on: 810zssk #131686:

-Tak určite reštika aj nejaké potraviny sú na stanici dobrá vec, ale určite by som tam nestaval celý další Polus City Center.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.