mňa by zaujímalo prečo "intraurbánna", keď trasovanie ide mimo mesta Trenčianske Teplice do Trenčianskej Teplej a navyše ta električka nefunguje prioritne ako doprava vrámci Teplíc (v rámci intravinálnu, intraurbia), ale ako spojka s obcou, kde je ŽST v ktorej stoja rýchliky...
Keď sa opýta takú sprostosť, musí očakávať aj adekvátne reakcie.
Re #131625 MiroBA: Používala sa malá otváracia časť okien, lebo nejaká norma zakazovala väčšiu (pri novododaných vozidlách). Teraz to však už neplatí, preto aj napr. 25Tr dostávajú okná s posuvnou a väčšou otváracou časťou pri poškodení. V električkách je však podľa mňa príjemne aj v lete, u novších vozidiel sú menšie otváracie časti okien kompenzované determálnymi sklami, cez ktoré nepreniká toľko tepla a najviac aj tak pomôžu strešné vetráky.
To je všetko pravda, lenže tie zastávky ako Polus C.C. alebo Prokopa Veľkého sú od seba vzdialené maximálne 200m. Avšak novú zastávku na nadjazde nad promenádou v Petržalke pomenovať Kopčianska je nezmysel lebo tak sa už volá jedna zastávka na úplne opačnom konci Kopčianskej čo je 1,45km od toho miesta (meral som na Google Earth) a za ďalšie sú blízko ulice Gercenova a Rontgenova. Takže s novým názvom sa zastávka dostane rýchlejšie a ľahšie do povedomia ľudí ako s názvom Kopčianska, pri tomto názve by si ľudia určite mysleli, že to je kdesi v Kopčanoch alebo pri Matadore.
Aj u nás máš tak Hroboňovu. Pre L41, 84 a 184... Najskôr stojí na Brnianskej, potom prejde na Prokopa Veľkého a tam stoja zase na zastávke pod názvom Hroboňova ?
12:
Podľa mna 2 rôzne zastávky s rovnakým menom by nemusel byť problém ale nemali by byť veľmi daleko od seba.
Ja som sa stretol v Prahe -Pri Nár. Divadle majú 2 zastávky vzdialené od seba možno 50m obe nesú názov "Národní Divadlo". Jedna je pred križovakou v ulici "Národní" druhá v pravom uhle vpravo za križovatkou v smere jazdy na Smetanovom nábreží. A zaujímavé je tiež, že tá istá linka (tušim 18) na obidvoch zastávkach za sebou stojí.
Pred nejakým týždňom som to sem dával. Sme to tu v krátkosti rozoberali, že by to bolo vhodné hlavne pre Sorky, Solarisy a na ostatné sa to neoplatí dať resp. Tedom tam neviem či by to vošlo kvôli nádržiam a v zadnom strešnom okne by to aj šlo, ale jedna jednotka by asi nemala veľkú účinnosť.
Ja osobne by som do popisu tej fotky kabíny električky s "volantom" pridal vetu "..., ktorá skôr pripomína kabínu rušňovodiča starších elektrických lokomotív." - tí, ktorí tomu volantu nerozumiete, skúste si pohľadať fotky kabín akýchkoľvek elektrických lokomotív či motorových vozňov s odporovou reguláciou a priamym radením stupňov, a nájdete tam takýto istý "volant", zvyčajne na tomto istom mieste. Dokonca si stačí pozrieť kabínu tatranskej Kométy, ktorá ho má tiež.
Na čo slúži, povedal už S499.1023, ja to ešte trochu rozvediem - slúži presne na to isté, na čo majú naše bratislavské dvojnápraváky tú veľkú kľuku vľavo - otáčaním z nulovej polohy doprava sa radia jednotlivé jazdné stupne (v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla sa nimi určuje jeho ďalšie zrýchlenie), a z nulovej polohy doľava stupne elektrodynamickej brzdy (ak je ňou dotyčné vozidlo vybavené).
Ale teraz ak by som mohol teda, dal by som serióznu otázku.
Vtej súvislosti ked je takto teplo. akonáhle teplota presiahne tridsiatku sa v našich autobusoch pomály nedá cestovať -aspon príjemne nie, lebo človek je hned mokrý čo sa spotí.
Ale čo som chcel. Prečo sa hlavne na nové vozidlá vo všeobecnosti dávajú u nás také malé otváracie okníčka, -však to nemá takmer zmysel. Aj naše Ikarusy 4xx napríklad, lepšie už sú v tomto vozy v Budapešti kde sa dajú otvoriť pomály do polovice. Ešte ako tak to majú trolejbusy a staršie Električky.
Ale aj modernizované K2S napr. už majú tiež tie vyklapacie prťaté. Ideálne by bolo keby mali všetky vozidlá okná také ako staršie vlakové vagóny.
Vlaky mimochodom to isté a vnových voznoch sa nedá otvoriť okno vôbec -ja vždy vyhľadávam staršie vozne s otvárateľnými oknami.
A inak ešte v niektorých starých dvojnápravových voznoch sa dali tušim sklá úplne odsunúť, prečo sa to už tak nerobí?
U nás je na to nejaká blbá norma?
Diki, a som myslel či nemá len nejajú funkciu držiaku ako v našich električkách držiace madlo v kabíne vodiča.
Ako mhd študujem vo voľnom čase ale nie až do takých podrobností všetko.
Už minule som ťa vyzýval, aby si si miesto stupídneho rýpania do všetkého najprv dotyčnú vec naštudoval, aby si nepôsobil ako hlupák.
Ten "volant" je ovládač riadiaceho kontroléru. Ďalej používaj uja Googla.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Beus
Na čo slúži, povedal už S499.1023, ja to ešte trochu rozvediem - slúži presne na to isté, na čo majú naše bratislavské dvojnápraváky tú veľkú kľuku vľavo - otáčaním z nulovej polohy doprava sa radia jednotlivé jazdné stupne (v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla sa nimi určuje jeho ďalšie zrýchlenie), a z nulovej polohy doľava stupne elektrodynamickej brzdy (ak je ňou dotyčné vozidlo vybavené).