Ja osobne by som do popisu tej fotky kabíny električky s "volantom" pridal vetu "..., ktorá skôr pripomína kabínu rušňovodiča starších elektrických lokomotív." - tí, ktorí tomu volantu nerozumiete, skúste si pohľadať fotky kabín akýchkoľvek elektrických lokomotív či motorových vozňov s odporovou reguláciou a priamym radením stupňov, a nájdete tam takýto istý "volant", zvyčajne na tomto istom mieste. Dokonca si stačí pozrieť kabínu tatranskej Kométy, ktorá ho má tiež.
Na čo slúži, povedal už S499.1023, ja to ešte trochu rozvediem - slúži presne na to isté, na čo majú naše bratislavské dvojnápraváky tú veľkú kľuku vľavo - otáčaním z nulovej polohy doprava sa radia jednotlivé jazdné stupne (v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla sa nimi určuje jeho ďalšie zrýchlenie), a z nulovej polohy doľava stupne elektrodynamickej brzdy (ak je ňou dotyčné vozidlo vybavené).
Na čo slúži, povedal už S499.1023, ja to ešte trochu rozvediem - slúži presne na to isté, na čo majú naše bratislavské dvojnápraváky tú veľkú kľuku vľavo - otáčaním z nulovej polohy doprava sa radia jednotlivé jazdné stupne (v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla sa nimi určuje jeho ďalšie zrýchlenie), a z nulovej polohy doľava stupne elektrodynamickej brzdy (ak je ňou dotyčné vozidlo vybavené).
luky133