A mám otázku, ktorú som chcel položiť už dlho nakoľko sú už dosť veľké horká. Využíva sa v CapaCity normálne klíma alebo sa vyhovárajú na: 1.)Náplň do nej je príliš nákladná. 2.) V Bratislave je pre časté zástavky neučinná aj keď to vyvracajú MANy... Vie niekto teda? ?
Martin Fundárek
"Električka" do Viedne bola normálnerozchodná železnica. Napájanie bolo trojaké: vo Viedni 600 V, v Bratislave (až po stanicu Kopčany) 550 V a v úseku Gross Schwechat-Kopčany 15 kV 16 2/3Hz. V stykových staniciach sa prepriahali rušne. Zo stanice Kopčany viedla koľaj do stanice Petržalka.
Trať bola otvorená 1.2.1914.
V r. 1924 sa zmenili napájanie na úseku Kopčany-hranica na 550 V a vozne boli zo staníc Kopčany a Berg na hranicu vytláčané.
V r. 1935-36 bola trať z centra po hranicu prestavaná na úzky rozchod, na hranici sa zriadila výhybňa a tam sa prestupovalo z vlaku na bratislavské električky. Spojovacia koľaj do ŽST Petržalka bola zrušená.
7.10.1939 (iné pramene uvádzajú 9.10.) bola zastavená doprava na úzkom rozchode. Nemci prestavali časť trate späť na normálny rozchod a zaústili ho do južného zhlavia Petržalky (1941). Zvyšok (od kopčianskej stanice po most) bol údajne rozobraný.
3.4.1945 bola zastavená doprava z Bergu do Petržalky, trať bola opustená a doprava sa už neobnovila (to isté platí o trati z Kittsee).
V r. 1951 bola obnovená premávka na úseku Šafárikovo nám.-Petržalka sad.
Trasa viedla cez cestnú časť mosta, ďalej približne po dnešnej Viedenskej ceste, Rusovskej ceste a Kopčianskej ul., potom zahla súbežne s dnešnou Bratskou do stanice Kopčany (bola hneď za zákrutou) a ďalej pokračovala smerom k hranici.
Popri "električke" viedla cez Petržalku aj železnica. Viedla zo stanice Nové Mesto (neskôr Nivy - stála tam, kde je dnes VÚB) popri Dostojevského rade, cez železničnú časť mosta, esovitým oblúkom pomedzi dva petržalské štadióny a popri Krasovského ulici do stanice Petržalka. Ďalej sa odkláňala doľava (severnejšie než dnes, už v mieste zhlavia, tam, kde odbočuje vlečka do Matadorky) a pokračovala do Rusoviec. (Dnešné vedenie trate pochádza z obdobia výstavby sídlisk v Petržalke.) Otvorená bola v r. 1891. Po zrušení stanice Nivy niekoľko rokov bola trať napojená popri Prístavnej ulici na stanicu ÚNS a po dokončení Mostu hrdinov Dukly (Prístavný) bol úsek od Košickej po Krasovského zrušený.
Z Petržalky pokračovala priamo trať do Kittsee, otvorená bola v r. 1897.
Dnešná vlečka je nepochybne pozostatkom trate po nemeckej prestavbe - samozrejme, koľajisko bolo prestavané a rozšírené.