? Tak dnešný update sa podaril. Dávam 1000 bodov. Je aktuálny a trefný. ? Škoda, že Eurovíziu nevyhrali Rusi. Rád by som si pozrel aj nejaké fotky z Moskvy. ?
Kto hovorí o znemožňovaní prestupovania? Smerom na Dostojevského rad by mala ostať možnosť prestupu naďalej zachovaná. Ja len tvrdím, že počet prestupujúcich na Šafku sa zníži, lebo odpadne nutnosť prestupu z električky na linku 95, nakoľko na tie električky cestujúci nastúpia už priamo v Petržalke.
tomu rozumiem, len este presvedcit aj tych ostatnych, co sa tazsie pohybuju, pomaly nastupuju a vystupuju a nie su na voziku, napr. s barlou, palicou, ale aj bez, len s pomalou chodzou pre vyssi vek
tvrdenie by bolo treba podlozit nejakym prieskumom buducich preferencii v spravani cestujucich,
ak znemoznim prestupovanie, prestupovat nebudu moct, ale to mozno vyvola nezelanu reakciu v podobe preferencie IAD,
konecna L78 na Safku asi nebude mozna, lebo podla informacii ma zaniknut lave odbocenie zo Sturovej na Dostojevskeho, rovnako priamy smer na Stary most a ma zostat iba prave odbocenie na Vajanskeho nabr., ale kto vie, ci to co platlo vcera, bude platit aj zajtra, je to presne tak ako IAD na Starom moste, kazdu chvilu inak, chyba prezentacia dopravneho konceptu v sirsich vztahoch dotknuteho uzemia,
Však nemusia byť hneď všetky vozidlá jazdiace do Petržalky nízkopodlažné. Stačí, keď ich bude na každej linke zopár a budú označené v cestovnom poriadku, aby sa mohli cestujúci na invalidnom vozíku či matky s deťmi na ne načasovať.
viem, ze krizovatka pred UK moze byt urovnova, len som napisal, ze je to miesto, kde by mohla byt mimourovnova,
rovnako viem, ze dynamicka preferencia funguje mimo SR, nieco viem aj o MHD v Brne i Ostrave, obcas si precitam aj o Prahe, bezne pouzivam internet a doprava je jednou z oblasti, o ktoru sa zaujimam, ale nejko podrobne nestudujem vsetky mestske systemy,
poctom suprav sa treba zaoberat, nedavno sa pisalo o vozidlach (neviem autobusy?) s 50 %-ou nizkopodlaznostou, pre nastupovanie, ako sme o nom predtym diskutovali, by to asi nebolo spravne pri elektrickach, obmena starych potrva urcite viac rokov a trat do Petrzalky by vraj mala byt v prevadzke v 2011, aj keby to bolo v 2012, aj tak nebude obmenenych tolko suprav , aby na spocet potrebny pre Petrzalske linky nemusel zaujimat, ide o vazny casovy faktor funkcionality systemu
Lenže tí cestujúci na Šafárikovom námestí nebudú musieť prestupovať, ale budú pokračovať električkou ďalej do mesta, takže o nejakom náraste cestujúcich v prestupnom uzle Šafárikovo nám. sa nedá hovoriť. L50 pôjde s najväčšou pravdepodobnosťou k Auparku po Starom moste a od Auparku po Novom moste, prípadne v oboch smeroch po Novom moste. Linku 78 nemá zmysel po zavedení električky ťahať do Petržalky a ukončená bude zrejme na Šafku alebo pod Novým mostom.
Tá križovatka na Šafku sa môže vyriešiť aj úrovňovo, keďže už na Starý most pôjde IAD len v jednom smere, nemal by to byť až taký problém. Dynamická preferencia električiek bez problémov funguje nielen v západnej Európe, ale aj napr. v Brne či Ostrave, takže ak sa dostanú do čela mesta schopní ľudia, niet pochýb o tom, že bude môcť fungovať aj u nás. Výrobcovia električiek ponúkajú zväčša variabilné konštrukcie svojich vozidiel, takže električku s väčším počtom dverí vôbec nie je problém objednať a vyrobiť. Čo sa týka nových nízkopodlažných električiek, nad tým, koľko na ktorú linku by ich bolo potrebných ani nie je podstatné sa zamýšľať, nakoľko väčšina bratislavských električiek (z 80. rokov) už pomaly ale isto začína dožívať a časom ich bude potrebné aj tak nahradiť. Udržiavať staré T3-ky sa totiž nedá donekonečna... Ale len tak pre informáciu - po otvorení trate do Petržalky sa predpokladá (podľa našich výpočtov) navýšenie výpravy električiek o cca 20 električkových vlakov. Jedna električka, ktorá by bola adekvátnou náhradou sa súpravu 2xT, dnes stojí cca 50 - 80 mil. Sk.
ja sa nebojím, ja viem, že vy odtialto ste z fachu ? ... len bohužial nejde len otú cestujúcu verejnosť ? ... ale o celú verejnosť, aj tých čo necestujú mhd... ale dík ?
Rje #129480 Kami: kde by sa dalo oboznamit s prepoctami ekonomickej efektivnosi - vyhodnosti jednotlivych druhov dopravy
to o rozdielnej strukture nakladov by ma zaujimalo, skusite priklad porovnania elektricka a t-bus, pre trat dlhu najmenej 6 a najviac 12 km, ktora este neexistuje, s rovnakym poctom poziadaviek vo fronte v 24-hodinovom cykle,
o tom vyuzivani novej elektricky vacsim poctom cestujucich ako L95 nepochybujem, ale nie z dovodov, ktore ste uviedli, ale preto, ze v organizacii sa vykonaju take opatrenia, ktore budu nutit cestujucich k vyssiemi vyuzivaniu, problemom vsak bude zabezpecenie prestupov, lebo naraz pride na Safarikovo nam. ovela viac cestujucich ako pri L95, okrem toho je otazny osud L50 a L78, po moste premavat nebudu, takze cast cestujucich z tychto liniek asi bude nutena vyuzivat novu elektricku, ak cestovali na Mlynske Nivy, dost tazko uverit, ze by sa vozili elektrickou aj v useku za Safarikovym nam.
Ak si ma teraz chcel uraziť alebo naštvať, tak Ťa sklamem - vôbec sa Ti to nepodarilo. Ty tu však nie si zaujímavý pre nikoho, pretože si do tejto diskusie neprispel jediným rozumným konštruktívnym návrhom, len tu tliachaš do vetra. ?
prepacte, ale v Starom Meste je jedine miesto pre mimourovnovu krizovatku elektricky z a do Petrzalky, a to Safarikovo nam, podelkym snom zem moze ist cesta v linii Vajanskeho nabr. - Dostojevskeho rad, suhlasim, chce to velku volu, mozno aj politicku,
v dynamicky model riadenia dopravy s preferenciou elektriciek neverim, nie preto, ze by nemohol byt, ale preto, ze sme ho nedokazali ani na ovela jednoduchsej radiale, c CMO so spajanim a rozpajanim viacerych kolajovych linii a krizovanim sa t-busmi ta dynmika je snad iba velkym snom,
znizenie poctu dveri snad ani neprichadza do uvahy, len v tom zvyseni nie som si az tak isty, ale verim, ze sa vyberu take, co ich maju po dvoje na kazdy clanok,
ked pisete o 100 % nizkopodlaznych vozidiel, tak ma napada, kolko takych suprav bude musiet byt sucasne pocas spicky v prevadzke, aby buduce linky (predpokladaju sa 4 alebo viac?) do a z Petrzalky boli takto zabezpecene, a odhadom kolko to bude stat?
ano, presne tak. Konkretne v BB je silne podozrenie, ze vobec nejde o nahodu. A ze vysledok prace VUD nie je v prospech objednavatela (mesto), ale niekoho ineho. Napr. pre to, ze vysledny material neriesi cele zadanie, len jeho cast.
A teraz k elektricke. Autobusy, trolejbusy, elektricky aj metro, kazdy z tychto dopravnych prostriedkov ma inu strukturu nakladov. Su prepocty, pri akej intenzite sa oplati investovat do elektricky. Petrzalka ma potencial uzivit elektricku, ale nie metro. To je dovod ekonomicky.
Elektricka bude rychlejsia ako sucasna linka 95, kedze bude pokracovat dalej do centra a inych casti mesta, bude ju vyuzivat viac ludi ako samotnu 95.
Jasne ze sa da urobit miesto elektricky aj nieco ako BRT (samostatna komunikacia pre busy), lenze na druhom brehu Dunaja je nosna elektricka a BRT uz nie je kade viest.
vlado13
v dynamicky model riadenia dopravy s preferenciou elektriciek neverim, nie preto, ze by nemohol byt, ale preto, ze sme ho nedokazali ani na ovela jednoduchsej radiale, c CMO so spajanim a rozpajanim viacerych kolajovych linii a krizovanim sa t-busmi ta dynmika je snad iba velkym snom,
znizenie poctu dveri snad ani neprichadza do uvahy, len v tom zvyseni nie som si az tak isty, ale verim, ze sa vyberu take, co ich maju po dvoje na kazdy clanok,
ked pisete o 100 % nizkopodlaznych vozidiel, tak ma napada, kolko takych suprav bude musiet byt sucasne pocas spicky v prevadzke, aby buduce linky (predpokladaju sa 4 alebo viac?) do a z Petrzalky boli takto zabezpecene, a odhadom kolko to bude stat?