#12923" KLF - Však kmeňový vodič môže "z voľného" tiež jazdiť všetky linky a obe vozovne:-). Sám som to tak robil a vďaka tomu môžem povedať, že som prejazdil celú BA sieť a všetky linky so všetkými typmi vozidiel, vrátane súpravy na 13 a podobne:-).
I.
#12909: Vladimír: Práve naopak, systém služobných zadelení, tak ako je v Bratislave, je najlepší systém, aký poznám, omnoho lepší, než systém vypisovania na jednotlivé služby. Pokiaľ nedôjde k zmene, vodič si na ľubovoľne dlho dopredu dokáže spočítaŤ, kedy má voľno, kedy zálohu atď. Okrem toho v časoch keď som už jazdil, umožňoval aj motiváciu vodičov existenciou "lepších" a "horších" zadelení. Napr. nováčikovia jazdili 2/8/10/14, kto sa osvedčil, mohol ísť na 12 alebo na 4/6. Dnes už je to trocha inak, turnusoví vodiči (na JD) majú len dve zadelenia - "sólové" a "súpravové".
I.
Napriklad v Heidelbergu netreba obratisko, lebo su elektricky s kabinou aj na zaciatku aj na konci, takze vodic iba prestupi, potom tam maju napr. cakacie kolaje kde cakaju elektricky na novu jazdu:
ad #12921: trosku odbocim od temy.. co sa stavia v obratisku v gast.hajiku?
nahrada za tie vase budky + wc + predajna listkov + dispecerske stanovisko?
Som si to po sebe precital, ten zaver som napisal jak Julo Satinsky... ;))))
Inak brigadnik ma tu vyhodu, ze jazdi VSETKY linky a v podstate VSETKY typy vozov. Dokonca mozem jazdit jak za Krasnany, tak za Jurajov dvor naraz. To je vyhoda brigadnikov.
si: ale ved to je zakladna vlastnost HTML, ze viac medzier a zalomeni riadkov zobrazuje ako jednu medzeru Ked chces viac medzier, pouzi ... (nonbreaking space)
Vladimir: ja som brigadnik, cize ked si zavolam, ze by som chcel jazdit, alebo ak mi zavolaju ci mozem prist jazdit, vtedy jazdim. Ak mam cas. Linku si vybrat ale nemvuozem.
Jano: No... tie rozpisy su tak podobne, ale podla mna robia 5 dni normalne smeny (cca 10 hodinove) a potom maju 2 dni volno. Ako kto. Je to rozne.
STRIEDACI: Hm. To mas tak. Su zalohy a su striedaci. Zaloha bud sedi vo vozovni na vypravni, alebo na niektorej konecnej. Vypadne linka - zobere voz a ide zaskocit. Tam je to jasne.
Striedac. Striedaci su na linkach 3,7 a 11. Preto tieto linky nemam rad. Striedac sedi v tych budkach v Gastanovom hajiku (konecna 7 na Vinohradoch) a ma to asi takto:
3 a 11 strieda smerom do Race. Cize skusim uviest priklad. Sedis v budke, pride Ti z mesta 3/1, Ty ho cakas na zastavke, nastupis a ides s tym do Race. tam stojis max. 10 minut a ides nazad. Na Vinohradoch Ta zas caka povodny vodic a prevezme si voz. (On mal pracovnu prestavku). Ides do budky, za 5 minut Ti dojde povedzme 3/4. Spravis to iste. Za smenu otocis v podstate vsetky 3. A druhy co tam sedi toci zas 11. Ten co toci 7 (vacsinou Edo - spravny chlapik!) to ma na celu linku, cize nasadne na konecnej na Vinohradoch a ide s tym do mesta, vrati sa a vrati Ti voz. Potom bere dalsiu 7 co ide za Tebou. Cize striedaci su traja. Raz som uz aj ja robil striedaca. Nebavilo ma to. Nebavilo ma to SEDENIE V BUDKE !
A nazor vodicov (alebo teda budem za seba hovorit - mna) na striedania ? Podla mna to je maximalne ONICOM !!! Neznasam tie linky HLAVNE preto, ze ma striedaju. Niekedy mas za jednu sluzbu aj 2 striedania ! Mne sa v budke sedet nechce, sak sedim celu sluzbu v eline. Tak sa idem vzdy prejst niekde, alebo idem do obchodu a tak. Ale to som ja - vacsina vodicov zaleze do budky. neviem, mozno starsi vodici tu pauzu potrebuju, ale podla mna je to zbytocne - je to len vec blbeho pracovneho zakona. Heh... v lete som vzdy siel do vinohradov sa prejst - zrelaxovat. To bol veget - ticho... A koncom leta som tam vzdy zasiel na hrozno ! Alebo sa da zajst na peron na stanici na SUPER klobasu za lacny peniaz !
hroch2: obratisko je blbost, rozumne riesenie (nielen pred starym mostom) je moznost prechodu medzi oboma kolajami (pozri ako maju napriklad zeleznice pred stanicami:
| |
| /|
| X |
|/ |
| |
dufam ze sa to da pochopit.) Potom ak su obojsmerne vozidla, tak jednoducho vlak (elektricka, suprava elektriciek) prejde za tento kolajovy utvar, vodic prejde cez vlak do riadiacej kabiny na opacnom konci vlaku a cez vyhybky prejde vlak na kolaj do opacneho smeru a vracia sa nazad.
Obdobnym sposobom sa napriklad "otacaju" aj supravy metra v Prahe
Rovnako sa tato kombinacia da pouzit aj na jednokolajne vyluky (da sa na vylukovom useku premavat kyvadlove, pripadne so zdrzanim a da sa cezen realizovat aj vyjazd - dojazd do prevadzkyschopnych usekov)
xy