#12909: Vladimír: Práve naopak, systém služobných zadelení, tak ako je v Bratislave, je najlepší systém, aký poznám, omnoho lepší, než systém vypisovania na jednotlivé služby. Pokiaľ nedôjde k zmene, vodič si na ľubovoľne dlho dopredu dokáže spočítaŤ, kedy má voľno, kedy zálohu atď. Okrem toho v časoch keď som už jazdil, umožňoval aj motiváciu vodičov existenciou "lepších" a "horších" zadelení. Napr. nováčikovia jazdili 2/8/10/14, kto sa osvedčil, mohol ísť na 12 alebo na 4/6. Dnes už je to trocha inak, turnusoví vodiči (na JD) majú len dve zadelenia - "sólové" a "súpravové".
I.
I.
si
| |
| /|
| X |
|/ |
| |
dufam ze sa to da pochopit.) Potom ak su obojsmerne vozidla, tak jednoducho vlak (elektricka, suprava elektriciek) prejde za tento kolajovy utvar, vodic prejde cez vlak do riadiacej kabiny na opacnom konci vlaku a cez vyhybky prejde vlak na kolaj do opacneho smeru a vracia sa nazad.
Obdobnym sposobom sa napriklad "otacaju" aj supravy metra v Prahe
Rovnako sa tato kombinacia da pouzit aj na jednokolajne vyluky (da sa na vylukovom useku premavat kyvadlove, pripadne so zdrzanim a da sa cezen realizovat aj vyjazd - dojazd do prevadzkyschopnych usekov)