Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
...o čom je reč, gaštanové pyré? 🙂 či 3 konské gaštany od Márgit Figuli? 🙂
To s tým Gaštanovým zaujíma aj mňa!
ad #12921: trosku odbocim od temy.. co sa stavia v obratisku v gast.hajiku?
nahrada za tie vase budky + wc + predajna listkov + dispecerske stanovisko?
...teda nieze by som sa s majstrom chcel porovnavat - to vobec nie - ale take ludove rozpravanie. 😉
Som si to po sebe precital, ten zaver som napisal jak Julo Satinsky... ;))))

Inak brigadnik ma tu vyhodu, ze jazdi VSETKY linky a v podstate VSETKY typy vozov. Dokonca mozem jazdit jak za Krasnany, tak za Jurajov dvor naraz. To je vyhoda brigadnikov.
si: ale ved to je zakladna vlastnost HTML, ze viac medzier a zalomeni riadkov zobrazuje ako jednu medzeru 🙂 Ked chces viac medzier, pouzi   ... (nonbreaking space)
Vladimir: ja som brigadnik, cize ked si zavolam, ze by som chcel jazdit, alebo ak mi zavolaju ci mozem prist jazdit, vtedy jazdim. Ak mam cas. Linku si vybrat ale nemvuozem. 😉

Jano: No... tie rozpisy su tak podobne, ale podla mna robia 5 dni normalne smeny (cca 10 hodinove) a potom maju 2 dni volno. Ako kto. Je to rozne.
STRIEDACI: Hm. To mas tak. Su zalohy a su striedaci. Zaloha bud sedi vo vozovni na vypravni, alebo na niektorej konecnej. Vypadne linka - zobere voz a ide zaskocit. Tam je to jasne.
Striedac. Striedaci su na linkach 3,7 a 11. Preto tieto linky nemam rad. Striedac sedi v tych budkach v Gastanovom hajiku (konecna 7 na Vinohradoch) a ma to asi takto:
3 a 11 strieda smerom do Race. Cize skusim uviest priklad. Sedis v budke, pride Ti z mesta 3/1, Ty ho cakas na zastavke, nastupis a ides s tym do Race. tam stojis max. 10 minut a ides nazad. Na Vinohradoch Ta zas caka povodny vodic a prevezme si voz. (On mal pracovnu prestavku). Ides do budky, za 5 minut Ti dojde povedzme 3/4. Spravis to iste. Za smenu otocis v podstate vsetky 3. A druhy co tam sedi toci zas 11. Ten co toci 7 (vacsinou Edo - spravny chlapik!) to ma na celu linku, cize nasadne na konecnej na Vinohradoch a ide s tym do mesta, vrati sa a vrati Ti voz. Potom bere dalsiu 7 co ide za Tebou. Cize striedaci su traja. Raz som uz aj ja robil striedaca. Nebavilo ma to. Nebavilo ma to SEDENIE V BUDKE !
A nazor vodicov (alebo teda budem za seba hovorit - mna) na striedania ? Podla mna to je maximalne ONICOM !!! Neznasam tie linky HLAVNE preto, ze ma striedaju. Niekedy mas za jednu sluzbu aj 2 striedania ! Mne sa v budke sedet nechce, sak sedim celu sluzbu v eline. Tak sa idem vzdy prejst niekde, alebo idem do obchodu a tak. Ale to som ja - vacsina vodicov zaleze do budky. neviem, mozno starsi vodici tu pauzu potrebuju, ale podla mna je to zbytocne - je to len vec blbeho pracovneho zakona. Heh... v lete som vzdy siel do vinohradov sa prejst - zrelaxovat. To bol veget - ticho... A koncom leta som tam vzdy zasiel na hrozno ! 😉 Alebo sa da zajst na peron na stanici na SUPER klobasu za lacny peniaz ! 😉
si: ja som to pochopil... 🙂
Andy: nie, lebo obratisko zaberie viacej miesta a toto sa da vyuzit viacerymi sposobmi ako samotne obratisko.
hmm tusim nam d3kinko filtruje vela medzier a tak to vyzera napazu (alebo nie je vhodny font). Este jeden pokus:
|...|
|./|
|.X.|
|/.|
|...|
si: A nie je jednosuchšie rovno postaviť to obratisko?
hroch2: obratisko je blbost, rozumne riesenie (nielen pred starym mostom) je moznost prechodu medzi oboma kolajami (pozri ako maju napriklad zeleznice pred stanicami:
| |
| /|
| X |
|/ |
| |
dufam ze sa to da pochopit.) Potom ak su obojsmerne vozidla, tak jednoducho vlak (elektricka, suprava elektriciek) prejde za tento kolajovy utvar, vodic prejde cez vlak do riadiacej kabiny na opacnom konci vlaku a cez vyhybky prejde vlak na kolaj do opacneho smeru a vracia sa nazad.
Obdobnym sposobom sa napriklad "otacaju" aj supravy metra v Prahe 🙂
Rovnako sa tato kombinacia da pouzit aj na jednokolajne vyluky (da sa na vylukovom useku premavat kyvadlove, pripadne so zdrzanim a da sa cezen realizovat aj vyjazd - dojazd do prevadzkyschopnych usekov)
Vladimir: Asi tak to vidim aj ja.
si: tiez si myslim, ze ak by sa stal nejaky pruser na trati v petrzalke, tak by sa mala vylucit cela petrzalska vetva a nahradna doprava by mala byt zabezpecena uz zo safka... ale ako krizova moznost to obratisko niekde za mostom nie je uplna blbost...
Jano: Ešte raz vďaka. Mám v tom už trochu jasno. I keď na druhej strane, stále tvrdím, že je to hotová veda.

Funkcia striedača - mám tomu rozumieť tak, že vodič v priebehu jednej služby presadá z vozidla do vozidla a "vychytáva" tak prestávky na odpočinok a jedenie "normálnych" vodičov?
KLF: ja mám dva tekže. primator@centrum.sk alebo tichyz@stonline.sk. Teraz ešte nemám čas, lebo ma čaká psychológia a latinčina ale vo februári sa určite dohodneme, aj na to pivo.

Tá 4207 a tie ostatné vraky s Petržálky pôjdu na Plynofikáciu. Dúfam, že áno, nech sa to spojazdní. Neviete mi otom niekto niečo povedať? Diky
Vladimir: Ja som to asi zlozito napisal, vyzera to asi takto - napr.
- cislo sluzby ( 525 ), cislo linky a poradie ( 9/6 ), cas od kedy je nastup ( 5:06 - 13:11 ) a potom je tam cas trvania ( v tomto pripade 7:48 )
- cislo sluzby 526 plati pre vodica, ktory tuto linku robi popoludni ( ta je uvedena v druhom stlpci
a vodic, ktory mal sluzbu 525 ma na druhy den sluzbu c. 527, samozrejme o 30 dni to je naopak, ten co mal sluzbu 525 ma 526 a opacne.

Celkom to je na 30 dni a kedze to ma 2 casti tak na 60 dni. Ako vidis nie je tam datum, takze vodic si musi vypocitat, co kedy ma. A este cosi, v kazdej tej sluzbe su dva riadky ( dve linky ), prvy riadok znamena Po-Pi a druhy So, Ne. Takze ak vodicovi vyjde sluzba na vikend ( sviatok ) riadi sa spodnou linkou .

Dufam, ze to bolo trosku zrozumitelnejsie. Vodici, ktori robia spicku maju ine zadelenia. Toto co som pisal plati pre vodicov na linkach premavajucich v sedle. Neviem ako to ma KLF, ale kedze ma 3 tak ma asi zadelenie na 3 a 11 ( myslim, ze tieto dve su spolu ) a inu linku ma asi len zo zalohy. Aj ked viem, ze na 3 a 11 ( mozno aj 7 ) su tzv. striedaci ( vtedy vodic beha z voza na voz ) Vodici, ktori maju 5 maju v rozpise aj 9, ale bez striedacov.

KLF: Ak sa mylim oprav ma. Inac aky mas nazor na sluzbu striedaca? Ja si myslim, ze je to dobra blbost, behat z voza na voz a ked je este k tomu zle pocasie, atd., no dakujem pekne. Ale pokial viem, vacsina vodicov tieto sluzby nema v oblube.
Zaujímavé... i keď trochu zložité 🙂 Vďaka za objasnenie!
Vladimir: Neviem ako to ma KLF, ale v kazdom pripade je to tak, ze vodici robia 4 dne a 2 dni maju volno. Prvy den vacsinou najdlhsia sluzba, 2. den maju nieco zo zalohy ( to vedia max. par dni dopredu ) a potom dalsie dva dni na kratsich linkach ( poradi ). Toto maju rozpisane na 30 dni dopredu vo dvoch stlpcoch, takze na 60 dni celkovo a potom sa ide opat od prvej sluzby. Toto plati pre vodicov elektriciek z Krasnan

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.