hroch2: obratisko je blbost, rozumne riesenie (nielen pred starym mostom) je moznost prechodu medzi oboma kolajami (pozri ako maju napriklad zeleznice pred stanicami:
| |
| /|
| X |
|/ |
| |
dufam ze sa to da pochopit.) Potom ak su obojsmerne vozidla, tak jednoducho vlak (elektricka, suprava elektriciek) prejde za tento kolajovy utvar, vodic prejde cez vlak do riadiacej kabiny na opacnom konci vlaku a cez vyhybky prejde vlak na kolaj do opacneho smeru a vracia sa nazad.
Obdobnym sposobom sa napriklad "otacaju" aj supravy metra v Prahe
Rovnako sa tato kombinacia da pouzit aj na jednokolajne vyluky (da sa na vylukovom useku premavat kyvadlove, pripadne so zdrzanim a da sa cezen realizovat aj vyjazd - dojazd do prevadzkyschopnych usekov)
si: tiez si myslim, ze ak by sa stal nejaky pruser na trati v petrzalke, tak by sa mala vylucit cela petrzalska vetva a nahradna doprava by mala byt zabezpecena uz zo safka... ale ako krizova moznost to obratisko niekde za mostom nie je uplna blbost...
Jano: Ešte raz vďaka. Mám v tom už trochu jasno. I keď na druhej strane, stále tvrdím, že je to hotová veda.
Funkcia striedača - mám tomu rozumieť tak, že vodič v priebehu jednej služby presadá z vozidla do vozidla a "vychytáva" tak prestávky na odpočinok a jedenie "normálnych" vodičov?
KLF: ja mám dva tekže. primator@centrum.sk alebo tichyz@stonline.sk. Teraz ešte nemám čas, lebo ma čaká psychológia a latinčina ale vo februári sa určite dohodneme, aj na to pivo.
Tá 4207 a tie ostatné vraky s Petržálky pôjdu na Plynofikáciu. Dúfam, že áno, nech sa to spojazdní. Neviete mi otom niekto niečo povedať? Diky
Vladimir: Ja som to asi zlozito napisal, vyzera to asi takto - napr.
- cislo sluzby ( 525 ), cislo linky a poradie ( 9/6 ), cas od kedy je nastup ( 5:06 - 13:11 ) a potom je tam cas trvania ( v tomto pripade 7:48 )
- cislo sluzby 526 plati pre vodica, ktory tuto linku robi popoludni ( ta je uvedena v druhom stlpci
a vodic, ktory mal sluzbu 525 ma na druhy den sluzbu c. 527, samozrejme o 30 dni to je naopak, ten co mal sluzbu 525 ma 526 a opacne.
Celkom to je na 30 dni a kedze to ma 2 casti tak na 60 dni. Ako vidis nie je tam datum, takze vodic si musi vypocitat, co kedy ma. A este cosi, v kazdej tej sluzbe su dva riadky ( dve linky ), prvy riadok znamena Po-Pi a druhy So, Ne. Takze ak vodicovi vyjde sluzba na vikend ( sviatok ) riadi sa spodnou linkou .
Dufam, ze to bolo trosku zrozumitelnejsie. Vodici, ktori robia spicku maju ine zadelenia. Toto co som pisal plati pre vodicov na linkach premavajucich v sedle. Neviem ako to ma KLF, ale kedze ma 3 tak ma asi zadelenie na 3 a 11 ( myslim, ze tieto dve su spolu ) a inu linku ma asi len zo zalohy. Aj ked viem, ze na 3 a 11 ( mozno aj 7 ) su tzv. striedaci ( vtedy vodic beha z voza na voz ) Vodici, ktori maju 5 maju v rozpise aj 9, ale bez striedacov.
KLF: Ak sa mylim oprav ma. Inac aky mas nazor na sluzbu striedaca? Ja si myslim, ze je to dobra blbost, behat z voza na voz a ked je este k tomu zle pocasie, atd., no dakujem pekne. Ale pokial viem, vacsina vodicov tieto sluzby nema v oblube.
Vladimir: Neviem ako to ma KLF, ale v kazdom pripade je to tak, ze vodici robia 4 dne a 2 dni maju volno. Prvy den vacsinou najdlhsia sluzba, 2. den maju nieco zo zalohy ( to vedia max. par dni dopredu ) a potom dalsie dva dni na kratsich linkach ( poradi ). Toto maju rozpisane na 30 dni dopredu vo dvoch stlpcoch, takze na 60 dni celkovo a potom sa ide opat od prvej sluzby. Toto plati pre vodicov elektriciek z Krasnan
hroch2: tie problemy zalezia na tom ako je trat spravena a moja predstava trati je ze existuju prechody z jednej kolaje na druhu (nieco ako vyhybne), toto vsak vyzaduje plnu zabezpecovacku a dohlad dispecerov, umozni to vsak v pripade problemu a obojsmernych vozidiel vylucit iba sahnuty usek a nahradit ho niecim inym (alebo poslat dlshie linky okolo a zopar vozidlami robit kyvadlovu dopravu. Rovnako to v obmedzenej miere ponuka moznost fungovat aj pri jednej prejazdnej kolaji (napriklad nocna doprava + udrzba trate). A riesit nahradnu dopravu BUSmi v petrzalke je jednoduchsie ako ju riesit cez dunaj :-)) ale urcite je to krizova moznost :-))
si, kami: suhlasim s kamim, takto by to aj podla mna uplne stacilo... ak by nastala nejaka kriza na moste, mohli by sa saliny tocit pred nim (napriklad na farskeho) a cez dunaj by sa ludia previezli nahradnou dopravou autobusom. obdobne ako to bolo, ked sa rekonstruovala vajnorska, to tiez chodila X2 len medzi zlatymi pieskami a novym mestom... ja viem, to nie je velmi atraktivne pre cestujucich, ale ja sa bavim o krizovych situaciach...
dopravny problem petrzalky sa riesi tak ci tak, pretoze ani s pomocou dvoch trati nemozes zabranit tomu, aby sa stal pruser napriklad v polovici trate (najlepsie tam, kde by sa krizovali)... a mas po premavke na oboch pripadnych vetvach...
Základní pravidlo DP hl.m. Prahy je
na prvním místě je cestující a na druhém místě zaměstnanec. Pokud nebudou cestující, tak zaměstnanci budou propuštěni. Známé heslo Náš zákazník náš pán v Bratislavě rozhodně prioritní není.
Ja bo som pobedal ze v Bratislave plati toto heslo v mierne transformovanej forme:
Nas zakaznik, nas tovar, ktory vozime z miesta A na meisto B.
KLF: Ako je možné, že nevieš s určitým výhľadom posúdiť, či budeš alebo nebudeš mať v najbližšej dobe 5/2? Jednoducho ma to zaujíma, ako to v BA máte. To vieš svoj rozvrh len pár dní dopredu? Nemávate mesačné obežníky?
Ja stale vravim, ze na elektrickovu trat do Petrzalky by bolo treba nasadit obojsmerne (a podla moznosti aj nizkopodlazne) elektricky. Tym padom by pred kritickymi miestami stacili dve vyhybky a nebolo by potrebne budovat priestorovo narocne obratiska.
Turbo
Základní pravidlo DP hl.m. Prahy je
na prvním místě je cestující a na druhém místě zaměstnanec. Pokud nebudou cestující, tak zaměstnanci budou propuštěni. Známé heslo Náš zákazník náš pán v Bratislavě rozhodně prioritní není.
Ja bo som pobedal ze v Bratislave plati toto heslo v mierne transformovanej forme:
Nas zakaznik, nas tovar, ktory vozime z miesta A na meisto B.