a este jeden detail... presmerovanie gumokolov na nabrezie by vyriesilo kopec veci sucasne. zacnem IAD (tam by to bolo citelne, a chytili by sa na to aj tiipci ako Kovalcik ), na safku by bolo o polovicu menej aut a stali by tam OVELA menej (zapcha na dostovejskeho rade by hrozila velmi tazko).. domyslite si skratenie intervalu elektrickoveho semaforu a casove straty busov...
hroch2: naklady by az take velke neboli.. vprincipe sa jedna asi o 2km cesty. Investorom by samozrejme muselo byt mesto... alebo si predstavujes ze by sa na tej ceste vyberalo myto??
Cela ta zona sa zatraktivni az ked bude hotova promenada Lafranconi - Kosicky most.
Problemy typu naburana lod sa vyskytuju velmi zriedkavo, to by si musel ratat aj s kravinami typu usama vyhodi Novy most atd...
hroch2: z martineroveho nazoru sa mi lubilo hlavne to presmerovanie gumokolov na nabrezie :-))
a co sa tyka toho smeru na ruzinov, pozri si napriklad toto: http://pieskovisko.sk/eliny.gif - ono k tomu je este jeden taky dlhy dokument o tom, co by si to vyzadovalo a co a preco by k tomu bolo treba a co by to prinieslo, pachal som to pred par rokmi s beusom... a skus sa zamysliet ze kam sa da pri takej sieti dostat v smere na ruzinov (hned za mostom kosicka je inac kolajova krizovatka do smerov safarikovo nam. a slovnaft). To, ze su tie jednotlive useky oznacene roznymi pismenami a roznymi farbami je preto, lebo su vyznacene jednotlive vetvy trati a podla toho su popisane a zaroven navrhnuta aj postupnost realizacie. Jasne ze nik nepredpokladal ze sa taketo nieco postavi za 2 roky, bolo to koncipovane ako plan rozvoja elektriciek na najblizsich 30 rokov pri sucasnej strukture mesta....S najskorsou stavbou sa ratalo pri tratiach A, B, C1, C2, J1, G1 (nie v tomto poradi:-))
Si: dik potom by sa mohli busy, ktore koncia pod mostom, tocit okolo olejkarskej, usetrili by sa dvaja dispececi (kukalo by sa priamo zo sidla dpb) a za usetrene peniaze kupit ostatnim dispecerom nieco slusnejsie ako sustaky
martiner: neverim, ze na takuto radikalnu zmenu nabreznej zony by si nasiel investora (neatraktivna lokalita najma v oblasti muzeum-most) a suhlas mesta. takisto davat na most tretiu kolaj ako rezervu je podla mna zbytocny luxus... ja som realista a snazim sa na teoreticke naklady pozerat triezvo... s tymi pesimi zonami to neznie zle, bol by som za, ale opat by si asi narazil na odpor mesta.
si: krizove situacie typu naburana lod by sa museli riesit pomocou busov, ale nie som si isty, ci smer petrzalka-mileticova bez dotyku mestom je taky atraktivny. ak by si chcel ist do trnavky, velmi by si si nepomohol a ak by si chcel ist do race, to uz rovno mozes ist inakadial... zmysluplne by to bolo iba v pripade, ze by sa vybudovala okruzna trat, spajajuca vsetky radialy a tym umoznovala vyhnut sa centru. ale opat hovorim - snazim sa mysliet triezvo, takze sa mi aj takato varianta zda byt prilis nakladna.
Stary most: chodnik pre pesich, 3x kolaje elektricky (1 tam, 1 spat, stredna rezerva), chodnik pre pesich+cyklistov.
Safko: smer od Noveho mosta na Nivy. - prad Narodnym muzeom viest cestu po nabrezi, popod stary most, okolo stoky a pri poistovni napojenie na terajsi stav; smer Novy most: cez Safko (kludne urovnove) - 3 pruhy - medzi rektoratom UK a Fifuk by ostalo miesto pre 3 pruhy + 2 kolaje elektricky.
Sturova ulica: pesia zona (2x eliny, cyklisti, chodci). Kto chce ist do ulic typu Medena, tak od Narodneho muzea (a zas ho vypluje pri narodnom muzeu), podobne Jakubovo namestie & ostatne. Neskor prichadza do uvahy zrusenie prejazdnosti kamenneho namestia.. atd atd...
si:
to je druhá vec, že sú padnutí na hlavu. Hádam sa s nimi nebudeme porovnávať. Nikoho nechcem uraziť, myslím maďarských politikov, ale nech sa nečudujú ked im za pár rokov taká poriadna augustová povodeň spláchne parlament z peštianskeho nábrežia aj s poslancami do dunajskej žumpy v rumunskej delte. Som zvedavý ako to budú potom občanom vysvetlovať ked príde povodeň a zatopí im krajinu na 30 km od oboch brehov. Meteorológovia predpovedajú obdobie povodní...
#12841 mickey
vychádzal som z toho, že v roku 2003 už hádam každý používa počítač na spracovávanie textových súborov a tým pádom sú v elektronickej forme. Takže, nie je problém ak magistrát bude mať ako jednu z podmienok pre velkých investorov aby dokumenty prikladali aj (v budúcnosti iba) v el. forme a od toho je umiestnenie na webe len na skok.
Viem že to bude pre úradníkov tažké rozlúčiť sa s pečiatkou (lebo kto má pečiatku má moc!) a papiermi, ale aj sám uznáš za nezmysel tlačiť stohy papierov ked sa posúvajú z kancelárie do kancelárie.
#12835 si
to že starý most musíš pri najbližšej rekonštrukcii nadvihnúť nie je môj výmysel, ale je to medzinárodný záväzok SR o využívaní Dunaja, kde sa každý štát zaviazal, že musí odstrániť kritické miesta na jeho území aby bola plavba bezkolízna a zabezpečená pri určitých min a max vodných stavoch Dunaja.
#12829 hroch2:
ja som nemyslel ten nezmysel rekonštruovať, ale odstrániť a na jeho mieste postaviť most nový s parametrami dnešnej doby, či už iba pre eliny alebo aj pre autá, pričom typ konštrukcie by mohol byť ako je terajší.
Starý most rekonštruovať (rozumej obnovovať terajšiu konštrukciu), nemá zmysel, stálo by to viac peňazí a aj efekt by bol o ničom. Tu je potrebný postaviť úplne nový plnohodnotný most.
riko: este raz spat k tej plnicke CNG v areali DPB. Mas spolahlivo overenu informaciu o tom, ze zadavatel poslal na magistrat materialy k zameru v elektronickej forme? Alebo to v SPP napisali vo Worde, ale na magistrat poslali vytlacenych 40 listov A4? Minule #12617) si totiz pisal, ze cely zamer bol spracovany v elektronickej forme, tak reku mozno si insider...
hroch: vetvenim az za starym mostom nedosiahnes ale az taky dobry efekt, pritom ta kosicka by mohla byt dost zaujimavy smer (trh na mileticovej a pod) a aj dost ludi asi cestuje do priemyselnych oblasti v raci a na trnavke a nie je potrebne aby krizovali centrum mesta... nehovoriac o tom, ze ak do mosta zas nabura neaka log, tak to nemas kadial presmerovat a cela doprava v petrzalke je v ...
si: co sa tyka mosta, plne suhlasim s tebou, ako keby si mi myslienky cital safko a nabrezie mi ale z hlavy odkukal KLF , nemyslim si, ze je realne zdvojkolajenie nabrezia bez obmedzenia IAD na nom a taketo obmedzenie by urcite pre mesto nebolo prijatelne...
tr3mp: jaj fakt, asi mas pravdu... doma sa kuknem z okna, nech si to overim... pravdu mas ale aj s bezpecnostou, pravdepodobne by tam dochadzalo k mnozstvu nehod, to je dalsi dovod, preco si myslim, ze toto trasovanie by nebolo idealne.
okej, presvedcili ste ma, mozno by to fakt chcelo v petrzalke mat aj druhu vetvu... viazat ju na kosicku ale nie je potrebne, fsaq trat mozes odvetvit aj hned za starym mostom, v smere po bosakovej k EU je dost miesta na polozenie kolaji... a je po probleme
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si