To je úplne jedno, či ide ku Tescu na Dudvážskej a trhu na Hronskej, alebo či pôjde k Bille na Uzbeckej a trhu na Bieloruskej. Dôležité však je, aby išla k aspoň jednému z týchto obchodov/trhov a aby prepojila Biskupice a Vrakuňu, lebo to iná linka nerobí (ak nerátam 79 s tým jej hodinovým intervalom). Od Železničnej je Šíravská a Čiližská rovnako ďaleko, mám to v praxi mnohonásobne odskúšané. ? Nie vždy je lepšie to lacnejšie riešenie.
Aha, dobré argumenty. Tak nič, najlepšie by to asi bolo tak ako si to tu pred pár dňami navrhoval a poslal aj do DPB, ale to by (podobne ako terajšie reálne riešenie) bolo drahšie než toto mnou navrhované.
Lenže už bolo obdobie, keď 67-ka išla okolo Billy a ďalej okolo Pentagonu, a to teda sa ľudia tiež nedostali tak jednoducho k obchodom v blízkosti zastávok "Hronská" a "Dudvážska". ? Ale viem, že keby išla na "Podzáhradnú" a ďalej k Cintorínu Ružinov, tak ani jedni ani druhé obchody by 67-ka neobslúžila. ?
Ale k zastávke "Železničná" je bližšia "Čiližská". Nie "Šíravská", teda ľudia z okolia Ráztočnej by v takom prípade mali chodiť radšej na Čiližskú.
Neviem, ja tiež vždy chodím cez železnicu, keďže to mám kúsok od domu. ?
Re #128458 Pena: Plačeš na nesprávnom hrobe. Nikto z DPB, a tobôž nie nikto z portálu iMHD.sk neovplyvní to, ktorá cesta na križovatke bude hlavná a ktorá vedľajšia. Takže keď nechceš, aby boli Tvoje sťažnosti len obyčajnými výkrikmi do tmy, adresuj ich prosím na magistrát.
Re #128459 Peon: Nemyslím, že to je dobrý nápad, lebo by si Biskupičanov odrezal od obchodov v blízkosti zastávok Hronská a Dudvážska. Proste prepojenie Vrakune a Biskupíc v trase 67 je prirodzený prepravný prúd, ktorý využíva dosť veľa ľudí a zrušením tohto spojenia by ostali odkázaní na pešiu dochádzku. A v konečnom dôsledku by Tebou navrhovaná trasa kopírovala zbytočne dlhý úsek linky 70. A s tou zastávkou Železničná - prial by som Ti bývať niekde v okolí Ráztočnej, odkiaľ už aj teraz musia chodiť na tú zastávku 10 - 15 minút pešo a Ty by si im z toho urobil 20 minút na Šíravskú.
Ale veď Miestny úrad Ružinov máte na Mierovej ul. a tam ste sa 67-kou ani s jedným prestupom z Trnávky predsa nedostali. Vlastne dostali, ale dosť veľkou obchádzkou cez Čiližskú...
Práveže teraz sa tam dostanete s jedným prestupom 65-kou na zastávke "Cintorín Ružinov" ale s tým, že tam treba prejsť cez cestu (je tam však semafór aj pre chodcov).
a) 65-ku nechať v pôvodnej trase "Tbiliská - Jurajov dvor". Totiž trasa až na Čiližskú mi "v dobe semafórov a zápch" pripadá byť dosť riskantná na dodržiavanie CP...
b) 67-ku v upravenej trase: Z Jurajovho dvora tak ako teraz 65-ka s tým, že za zastávkou "Podzáhradná" by sa od zastávky "Bodrocká" napojila na svoju trasu na Vinohradnícku.
Síce by som týmto zrušil novovytvorenú celkom dobrú možnosť prestupu z Dolných honov (Čiližskej a spol.) k Slovnaftu na zastávke "Podzáhradná", ale bolo by to LACNEJŠIE, ako držať skrátenú 67-ku a zároveň aj "dlhočíznu" 65-ku.
Vychádzam z toho, že v úseku "Hronská - Čiližská" premáva viacero iných liniek.
Zastávka "Železničná" by tak bola obsluhovaná iba 79-kou, ale je v pešej dostupnosti k zastávkam "Čiližská" a "Šíravská".
No a od zastávky "Majerská" po Astronomickú nie je o čom. 78-ka aj 87-ka tak idú.
A úsek medzi Astronomickou a Avionom ani nespomínam, pretože ani terajšia nová 65-ka tento úsek nijak nenahrádza. Teda tam sa cestujúci môžu spoľahnúť jedine na 39-ku a 61-ku, čo je dosť nepraktické a zdĺhavé - proste Pena má smolu...
PS: Ak by sa niekomu nepáčilo, že zrušením spojenia "Vinohradnícka - Astronomická" by prišiel o možnosť prestupu na električky do centra mesta, tak na trolejbusy do centra môže prestúpiť na zastávke "Cintorín Ružinov".
Keby sa kompetentní zamysleli, tak by zistili, že relatívne jednoduché riešenie prejazdu cez to priecestie by bolo vymenenie hlavnej cesty. Od letiska by bola hlavná smerom na Vrakuňu. Potom by autá prechádzajúce od letiska cez priecestie boli stále na hlavnej ceste a tie autá, čo idú od Martinského cintorína by nemuseli dávať prednosť v jazde stojac na priecestí. Ale ono je jednoduchšie zrušiť linku ako sa zamyslieť. Momentálne je Trnávka odstavená od priameho spojenia s Ostredkami a aj so svojim miestnym úradom. A neviem, či je pre deti bezpečnejšie pri prestupovaní prechádzanie cez komplikovanú križovatku peši ako prejazd cez priecestie autobusom. A k tej poznámke o školách na Trnávke len toľko, že kto pozná úroveň školy na Ostredkovej, ten by sa takto hlúpo nepýtal.
Ohľadne tej Kiky - už sa tam dá dostať aj po chodníku od šoking parku? Ja som sa odtiaľ pokúsil prebiť do Hornbachu raz a odvtedy, keď nejdem autom, tak chodím cez trať tiež. A aj s kočíkom sa mi prechod cez trať vidí menej riskantný, než ísť po krajnici po ceste, kde len málokto dodržiava rýchlosť. V týchto končinách sa na chodcov vôbec nemyslelo (i keď pripúšťam argument, že väčšinou je cesta autom nevyhnutná kvôli rozmerom či váhe nákupu, ale nie je to tak vždy).
My sme raz sli po starej ceste zo Senca do BA o osmej vecer (v zime!) a tesne pred nami sa zjavili dvaja rodicia v ciernom s ciernym kocikom.. skoro sme skoncili v priekope a museli sme na chvilu odstavit auto, kedze vodic nebol schopny ist dalej..
A na Trnávke nie sú základné školy, že treba deti posielať na Ostredky? Napr. viem o ZŠ Vrútocká.
Re #128454 Ike: Ja som dnes videl, ako nejakí rodičia s dieťaťom v kočíku prechádzali cez trojkoľajnú železničnú trať pri Kike. Takže hazardovanie so životom detí v tých končinách je asi normálne...
Chcel by som poďakovať všetkým ľuďom z MHD BA, ktorí vymysleli tú vtákovinu, že zrušili linku 67 z Trnávky na Ostredky. Odpísali jedinú možnú dopravu detí do ZŠ na Ostredkovej bez komplikovaného prestupovania. Týmto počinom ich donútia cestovať asi o 15 minút dlhšie a cvakať dva lístky miesto jedného. Fakt genitálny nápad ...
inak to je asi najzbytočnejší prechod cez električkovú trať v BA... keby smer na botanickú pustili otáčať na križovatke s Devínskou cestou a smer z Botanickej do Karlovky otáčať pod mostom Lafranconi, tak by tam nemuseli byť ani semafory.
Ta lávka tam nie je pre srandu králikov...
Vsimol som si. Je to taky strasny problem? Nuz tak je to hostovane na domene Zoznamu. Kedze Zoznam ma problemy s navstevnoustou, je jasne ze to kupili preto aby mohlo byt auditovane v AIMe pod Zoznamom. Teda musi byt na ich domene.
Ale tym ze by do toho zasahovali by isli proti sebe. Tak prosim klud.
chlapče, ty si úplne, ale úplne mimo... totálne... blváš mimo misu... naštuduj si niečo z ekonómie a niečo s administratívno-právneho členenia a niečo o nenávratných príspevkoch z ESF alebo ERDF!
Tá Záhorská bystrica je mestská časť Bratislavy a podľa Zákona o Bratislave z vyzbieraních daní, prispieva do rozpočtu mesta Bratislavy. Preto tu premáva verejná doprava, ktorá je prevádzkovaná stopercentným vlastníkom mesta - DPB. Čiže obyvatelia si cez dane platia túto službu a poplatok je de facto (z hľadiska reálnych nákladov) symbolický.
Chorvátsky Grob úzko spolupracuje s mestom Bratislava a keď mám byť úprimný, je to najbližší adept na obec pričlenenú k BA ako mestská časť. Linku 630 si tiež financuje.
Linka 901 a 801 je iniciatíva Dopravného podniku. T.j. okrem toho, že 100% vlastníkom je mesto Bratislava, má vlastné financie s ktorými môže hospodáriť a vzhľadom na to, že to nie je služba vo verejnom záujme (obyvatelia Rajky ani Hainburgu ani Wolfsthalu neplatia BA dane (resp. sú taký špekulatni s trvalým pobytom)). A teda DPB musí nájsť hranicu medzi dopytom a ponukou a správnou cenou... ak dá nízku cenu, tak na tom môže strácať, ak dá vysokú, tak sa zníži dopyt.
A teraz k tomu, že 801 je financovaná z fondov EÚ. Predpokladám, že to bude ESF, ale to je jedno. Tie fondy nefungujú tak, že tu máš peniaze, rob si s nimi čo chceš. Získanie príspevku na základe súťaže je obtiažna vec a v prvom rade ide o to, že TY to najprv zo svojeho zaplatíš a potom ti oni vrátia peniaze za predpokladu, že je všetko v poriadku. Navyše medzištátna linka a nenávratný príspevok vyžaduje veľa veľa byrokracie a administratívy a ono tých pracovníkov treba aj z niečoho platiť... takže toľko
pato922