21Tr to napísal úplne presne. Rozhľad pre rušňovodiča je od Nového Mesta dostatočný a autobus tam podľa všetkého zastavil pred spustením signalizácie. Žiadna vlaková brzda neexistuje - lokomotíva išla sama. Pri posune na stanici zastaví z tridsiatky "na mieste", tak o čom je tento cirkus? Problém je v tom, že ak umiestnime tri kilometre pred vlak obrovskú betónovú kocku reflexnej farby, železničiar si ju buď vôbec nevšíma, alebo bude hodinu trúbiť a potom do nej napáli, pretože "zrážke pre krátku vzdialenosť nedokázal zabrániť".
Ak sa nemylim, tak tam schytal rovnako ako 2636 aj 2812 pred par rokmi . Tiez to bolo tusim bez ludi. No do tretice sa obavam, ze uz nebudu len skody na majetku ?
Kamery su napr. v tuneloch. A myslim, ze aj na nete boli celkom pekne zabery z Braniska, co tam vodici robia. Len ktovie, ci boli za to aj sankcionovani...
rusen ti na tych mozno 200m ktore ma od vynorenia sa zo zakruty moznost vidiet na priecestie nema sancu zastavit z rychlosti 80 kmh...
pokial vodic autobusu ostal na priecesti visiet, mal o tom okamzite informovat dispecing zeleznic (bud on alebo dispecer DPB, ale aj tak, PZZ sa v tomto pripade aktivuje az ked je vlak mimo stanice a medzi stanicou a priecestim uz nie su ziadne navestidla (a na zeleznici ich nastastie na rozdiel od cesty nemozes pchat kazdych 10 metrov ) takze v urcitej negativnej suhre nahod sa ti moze pritrafit to ze aj ked sa tohto budes drzat tak ta ten vlak naberie...
rusnovodici si nemyslia az do poslednej chvile ze sa to pohne, ale z principu fungovania vlakovej brzdy ty ako cestujuci vo vo vlaku alebo externy pozorovatel len tazko odhadnes kedy prave rusnovodic vypustil vzduch z brzdoveho potrubia (ak si dobry pozorovatel tak vo vlaku sa to zaregistrovat da, zmeny tlaku v brzdovom potrubi je pocut chvilu predtym ako vlak zacne brzdit))
a za umiestnenie kamier k priecestiam som vsetkymi 10timi... ale tym by si zistil len aki su vodici cestnych vozidiel k....
Inak rozhľad na priecestie pre vlaky idúce zo smeru ŽSTNM je dobrý myslím, tak neviem prečo sa aspoň tuto nepodarilo rušňovodičovi zabrzdiť, keď šiel 80 km/h. Či sa spoliehal na to, že snáď sa ten autobus pohne alebo čo?!
Ešte som premýšľal nad okolnosťami, konkrétne...
Ak autobus stál na priecestí dlhšie, malo sa to hlásiť železniciam. Ďalej, výstražné svetlá sa vždy spúšťajú v dostatočnom predstihu pokiaľ viem. Takže autobus buď vošiel na priecestie keď bola zapnutá výstraha (to nebola šanca aby to došlo včas železniciam) alebo tam stál dlho, dosť dlho na to aby bol dakto upovedomený o prekážke na priecestí. V prípade, že tam autobus stál dlhšie a šofér nikomu nevolal, tak pochybil, lebo ako sa blížil rušeň k priecestiu už musela signalizácia svietiť.
Na jednej strane ma rozčuluje, že rušňovodiči si vždy myslia, že keď je dačo na priecestí, že sa to akýmsi zázrakom pohne až do poslednej sekundy a potom keď sa tak nestane tak...nuž smola...
okamzita rychlost v case narazu bola nieco medzi 30 - 40 km/h podla doverneho zdroja. Mna by zaujimalo, kde si prisiel na to, ze tam je vlak vidiet dve minuty predtym??? Ked som jazdil v Beuse a aj cez to priecestie, tak velky rozhlad nemas
Inak napadá niekoho, že situácia aká sa stala 2636 sa mohla stať aj o pár hodín neskôr a s cestujúcimi? Nehovorím, že to muselo byť na linke 61 práve ale už som zažil aj také, že sme so 61 postáli chvíľu na priecestí. Alebo sa to mohlo stať na 67, že by skapala.
Načo existuje niekoľko druhov preferencie, keď potom si naše šibnuté mesto vyberie akurát také tie polopreferencie, ktoré v skutočnosti ani nefungujú - aspoň u nás nie. Buď dostane vozidlo MHD prednosť (to je preferencia akú si prestavujem ja), prípadne vlastný vyhradený pruh na komunikácii alebo proste nič a to je potom jasné čo to nič je. U nás mi to pripadá, že každý rok sa niekde ide hrať určitá firma so semaformi, dostane za to zaplatené a prd funguje, firma má nahrabané, magistrát si môže povedať, že sa snažil a cestujúci a šoféri si môžu nechty okusovať čo stoja na červenej.
vlak spomaluje napriklad pred nechranenymi priecestiami, tam je tratova rychlost obvykle oznacena rychlostnikom, obmedzenia mozu mat ale aj ine dovody (okrem standardnych obmedzeni prejazdov vyhybkami mozes mat aj problem s telesom trate (podobne ako vytlky na cestach) a najlacnejsia a najrychlejsia "oprava" je znizit prejazdovu rychlost (ale sak to pozname aj pri elektrickach, vsakze ))
zastavovat by na sirej trati bezne nemal... inac vela dovodov na to ako ten vlak ide si mozes odpozorvat ak sa nastahujes do vozna hned za masinu a budes sledovat navesti ktore sa nachadzaju pri trati... (vacsina ich je umiestnenych po pravej strane od kolaje v smere jazdy)
Síce pravda, ICčka v Novom meste nestoja.
Ja teda celkom nepoznám predpisy pre žel. trate ,ale inak aspon mne sa zdalo že pred problematickými miestami či priecestami na trati vlak spomaluje a niekde dokonca i zastavuje. Konkrétne často chodím do BB vlakom a pre Hronskom Beňadiku vždy dosť spomaloval, no neviem presne kôli čomu.
A všimol som si, že v zastavanom území , v meste, v prechode cez stanice vlak tiež aj ked len o volačo spomaluje a či je to len kôli výhybkám?
Čo sa týka tej nehody rozhodne najlepšie čím skorej urobiť mimoúrovnové križovanie a bude pokoj.
a este jedna vec.. na slovensku na koridore kde mas trat stavanu na 160 urovnove priecestie nenajdes, v CZ v ramci znizovania nakladov vsak toto bohuzial neplati... (mozno aj preto mame tych 160kovych koridorov o neaky nie maly kusok menej, zas su ale aspon troska rozumnejsie spravene)
a nie kazdy vlak musi stat v stanici (a to zrovna moze byt pripad aj Lv-cka, ale napriklad ani IC iduce medzi petrzalkou a hlavnou stanicou nema na novom meste preco zastavit), zhlavia ked zrekonstruhujes a das "stihle" vyhybky mozes prepalit kludne aj rychlostami vyssimi ako 100kmh (no ale berme realitu ze na novom meste je zhlavie troska starsie, pri "volne" tam budes mat povolene len asi to co na sirej trati, takze cca 80), takze o akom brzdeni do stanice tu stale basnis ?
toto priecestie je mimoriadne rizikove a preto sa mu treba vyhybat (pokial sedim za riadenim vozidla tak to pokial mozem aj robim), priecestie treba upravit (problematicke) alebo uzatvorit; nie zdrzovat vlaky !!!
Takto je nie som rozhodne za to ab pre každú blbosť musel vlak brzdiť ani cez bežné priecestia. Len toto je predsa len trocha o inom, toto priecestie je mimoriadne rizikové pretože autobus je donútený zastať krížom cez trať a dať prednosť v jazde. Totiž križovatka je tesne za priecestím.
Vám v CZ sa dobre hovorí ked máte daleko viac modernizovaných tratí, čiže aj bezpečnejších. Myslím že na koridore pre rýchlosť 160km/h urovnové priecestie ani byť už nesmie (-no nie som si s tým istý.)
Tu by som predsa len aj rýchlosť vlaku znížil stejne musí spomaliť lebo kúsok je už žel. stanica Nové Mesto.
Ak tam raz ten vlak tou 100vkou napáli do busu plného ludí potom už bude neskoro lamentovať a vyhlasovať štátny smútok a neviem čo.
MiroBA
Síce pravda, ICčka v Novom meste nestoja.
Ja teda celkom nepoznám predpisy pre žel. trate ,ale inak aspon mne sa zdalo že pred problematickými miestami či priecestami na trati vlak spomaluje a niekde dokonca i zastavuje. Konkrétne často chodím do BB vlakom a pre Hronskom Beňadiku vždy dosť spomaloval, no neviem presne kôli čomu.
A všimol som si, že v zastavanom území , v meste, v prechode cez stanice vlak tiež aj ked len o volačo spomaluje a či je to len kôli výhybkám?
Čo sa týka tej nehody rozhodne najlepšie čím skorej urobiť mimoúrovnové križovanie a bude pokoj.