J: boli sme posediet s Rikom, tak reku ci sa nepridas, ale buduci tyzden cez tyzden ideme zas a aj s hrochom, takze mozme sa meetnut.
Predaj listkov by ma neotravoval.
J: sakra, ked predaj listkov funguje aj v 3x vacsej Prahe, aj v 4x mensom Presove, tak to MUSI, rozumies, MUSI ist aj v Blave. A nehladajte si dajake specifika a hlavne si uz sakra nevymyslejte dovody "preco by to neslo" namiesto ciest, ako by to slo. A ked by zrovna v BA zabili vodica pre par drobnych (inde sa to jaksi nedeje), tak sa zamyslite, co vam to tam zije za obyvatelstvo.
aj mna to dozralo, ale potom som sa ukludnil a popremyslal.
Ak potiahnu 29 do DNV(najlepsie pred TERNO) ludia budu uvazovat asi takto(ja by som tak uvazoval, iked mam rad saliny)>
Hmm, sakra tak touto mrnavou 29 sa mozem dostat az pod Novy most??? Hmm, tak sa idem pozriet za kolko by som tam prisiel. Iiiha 30min? Wau tak to radsej pojdem touto mrnavou SORoidnou 29 30min. pod most ako sa tralalakat 10 min. do Dubravky a potom este dalsiu polhodinu pod most salinou.Usetrim aspon 10min. nieje to sice vela ale predsa aspon daco!!!
A co sa tyka 92 cez sidlisko, tak prave ona by pomohla odbremenit 21cku!!!
Ale lubilo sa mi jedno co vravel MRAZ v DTV, ze bude pozadovat zavedenie resp. posilnenie zmluvnej prepravy do/z VOLkswagenu na ukor odbremenenia 21cky a ze bude pozadovat aj zhustenie intervalov ako v rannej spicke tak aj poobede.
No nechajme sa prekvapit
Dám vám niečo prečítať bolo to kedysi v pravde alebo sme. Všimnite si prosím Portugalcov a ich hodnotenie dopravy v meste oproti Budapešti.
Tvária sa spokojne, nič im nechýba a čudujú sa, aká je Bratislava krásna a lacná. Tak vyzerajú mladí západní turisti v centre hlavného mesta.
Ako sa sem dostali? Všetci, ktorých sme oslovili, odpovedali podobne: cestujeme po strednej Európe a v Bratislave sme sa len zastavili.
„Je to tu iné, také exotické,“ hovorí dvadsaťpäťročný Američan Frank, učiteľ z Connecticutu. Sedí na lavičke na Hviezdoslavovom námestí oproti Carltonu a v batohu hľadá mapu Bratislavy. „Určite všetkým doma poviem, aby sa sem šli pozrieť.“ Poobzeral sa okolo a dodal: „Sú tu krásne ženy.“ Frank je voľnomyšlienkársky dobrodruh. Ako mnoho Američanov, aj on sa vybral do Európy hľadať svoje korene. „Cez Bratislavu len prechádzam, dnes odchádzam do Poľska, pretože odtiaľ pochádza moja rodina. „Navyše, na univerzite som študoval európsku históriu, takže o dejinách tohto územia niečo viem.“
Traja portugalskí turisti v kaviarni na Hlavnom námestí. O ulicu ďalej, v kaviarni na Hlavnom námestí, sedia dve usmievavé Portugalky – učiteľka a študentka. „Sme na výlete v strednej Európe. Z Budapešti cez Bratislavu do Prahy. Ale tu sa nám zatiaľ páči viac ako v Budapešti – je tu lacnejšie, čisto a doprava je lepšie organizovaná.“ Z vnútra kaviarne práve prišiel ich priateľ: bodro vyzerajúci učiteľ so španielskym denníkom El País v ruke. Všetci traja Portugalci berú turistiku v Bratislave skutočne vážne: okrem novín si kúpili zbierku krátkych próz slovenských spisovateľov preloženú do angličtiny. „My sme južania, a tak sme boli zvedaví, aká je Bratislava európska. Vidíme, že je ‚európskejšia‘ než Portugalsko. Ako je možné, že ešte nie ste v Európskej únii?“
Mladý francúzsky pár pri soche napoleonského vojaka.
Na Hlavnom námestí je turistov pomerne veľa. Obzerajú si výklady so suvenírami, zastavia sa pri soche napoleonského vojaka. Pred ním sa fotili aj dvaja bezstarostní Francúzi – študent Jean s večne usmiatou priateľkou, ktorá na všetko len prikyvovala, pretože nevedela po anglicky. On však hovoril bezchybne: „Sme na mesačnom výlete po strednej Európe. Začali sme v Prahe, cez Brno a Bratislavu do Chorvátska. Sme takí normálni turisti: pôjdeme sa pozrieť po kostoloch, večer do krčmy. Bratislava síce nie je slávna ako Praha či Budapešť, ale je tu úžasne.“ (miš)
To len tak na povzbudenie lokálpatriotizmu a aby ste nezabudli, že aj tá naša Bratislava je krásna a vzácna a proste skvelá. A tým Portugalcom sa ani nečudujem, lebo som ped dvoma dňami videl dokument z Lisabonu a jazdili tam na dvojnápravových elinách.
dusoft: fakt, je ten, že od vtedy čo máme automaty od mikomatu tak sa málokrát stáva, že nefubgujú. A ak taký nájdem tak si hned píšem číslo a volám na dispečink aby ho prišli opraviť. Ku nám pod okno prišli za pol hodinku slušné nie. Na schôdzi sme otom hovorili a Wiegl povedal a to je fakt: veď by nám podrezali vodičov pre pár korún. Nie je to také jednoduché. A nepredlžovala by sa tým jazda. Veď predsa sa stým zbrzdí rozbeh. Ja osobne mám vždy v peňaženke aspoň jeden lístok. Kto chce platiť lístky nemá sa načo vyhovárať.
KLF: no už som tu čo potrebuješ? A čo ty, vadil by ti predaj lístkov alebo by ťa to neotravovalo?
martin: diky moc za tie stránky, aj ked je ich veľa ale si ich opíšem a pozriem v univerzitke. A stou náštevou, vedel by si potom zohnať nejaké lacné ubytovanie. Otom barandove som vedel čítal som otom v Dopravnom Magazíne, či vtom druhom časopise. Je to naozaj veľmi pekné. Veď hádam zachvílu sa aj mi budeme môcť pochváliť takou traťou do Petržalky.
A čo hovoríte na prejav námestníka primátora pre dopravu pána Karola Koladu. Je sním rozhovor v BN a vyzerá, že je značne naklonený elinám. Hovorí o systéme, ktorý musí byť kompatibilný so súčasnými radialami.
Turbo: tú knižku o podhradí som ešte stále nezohnal, ale pokúsim sa ešte v Petržalských knižniciach.
Hm! Ludia (chapte- kompetentny), co hovorite na novy vymesel starostu DNV??? PRETIAHNUT (chapte predlzit) linku c.29 do DNV, aby odbremenila 21ku! Som zvedavy, kto sa bude trepat pod Novy most z DNV. A pochybujem ze ta 29ka pojde v DNV cez sidlisko. NACO EXPERIMENTUJE!!! :-((( TO NEMOZE POSTAVIT JEDNO POONDENE OBRATISKO, ktore mu navrhuje aj DPB??? TO JE SILA!!! A Trepe, ze 92 bude moct cez sidlisko az potom, ked presunu ulicu MLYNSKA :-(((( Ja sa na to mozem... :-///
No veď tak by to práve malo byť. Región by si mal sám rozhodnúť, či bude dotovať autobusové linky, alebo železnice (alebo oboje, ak bude na to mať). Rozhodne by to nemal diktovať niekto zhora (ministerstvo).
V zmluvách o výkonoch vo verejnom záujme by sa mali výkony a finančné dotácie uvádzať menovite pre každú trať, nie tak, že železnice dostanú balík peňazí na balík výkonov všeobecne a samé určia, kde budú jazdiť a koľko, a kde nie.
ad Predaj listkov vo vozidle:
Je to vsade vo svete bezne, pretoze napr. v Nemecku mas automaty na kazdej zastavke (a FUNGUJU - to zdoraznujem), to ale neznamena, ze ho stihas kupit atd. Takze potom listok stoji on trochu viac (o 5 korun, to by nikoho nezabilo) a zaroven sa nemozes vyhovarat, ze automat bol pokazeny (ako keby ti to v DP uznali niekedy, pritom je to casto tak!).
Okrem toho som si vsimol, ze nove 14 elektricky (K2?) maju aj take okienko na predaj...
Aj keby zobral region pod spravu trat Rajec - Zilina, tak pochybujem ze bude konkurencii schopny autobusom. Bude musiet cvakat za pouzitie dopravje cesty a kedze mu stat neda dotacie bude musiet jazdit za neregulovane cestovne. Jedine ze by to dotoval region, lebo inak v konkurencii s dotovanou autobusovou dopravou to nevidim ruzovo. Vyrovnanie ceny zo ziskou z nakladnej dopravy je tiez otazna, Jediny silny dopravca je tam Cementaren Lietavska Lucka a za tych 20km po Zilinu moc neziskaju.
m@rtin:
v internetovej prezentácii máte navrch to musím uznať, u nás sa firmy internetu boja a nič neprezentujú. Možno som zle hladal ale nejaké poriadne stránky o rozvoji dopravy (dialnice, železnice, rozvoj MHD v BA, atd) som nenašiel.
Ak niekto pozná vopred ďakujem za tip.
hroch2: #12745 TA3 som nevidel cele. Bol tam aj riaditel ZS? Ja som videl iba hovorcu ZS a zastupcu odborov ... Redaktor bol dost biedny. Slabo pripraveny a skakal do reci. Polozil dlhociznu otazku a ked uz sa konecne spolubesednik dostal k reci, hned po druhom slove mu do reci skocil
ale napriek vsetkemu suhlasim s martinom, ze komplet cele vedenie ZS su tunelari... ked som vcera pocuval ich riaditela u zavodskeho na TA3, mal som chut ist blit... aj ked ani pan redaktor nemal dobry den
tr3mp: to s tym rajcom mas samozrejme pravdu. ale divis sa ZS, ze to chcu tak a nie inak? vydali sa na zufalu cestu snah o ziskovost... a tu nikdy nemozu dosiahnut. je preto uplne logicke, ze sa nechcu vzdavat toho, co im prinasa aspon aky-taky zisk...
ja viem, ze mozno zijem v idealnom svete, ale preco to rajcania nevyriesia tak, ze sa dohodnu s ZS na odkupeni motoracikovych suprav alebo si nenakupia vlastne a neprevadzkuju tu trat ako samostatny subjekt? okrem nedostatku penazi im v tom predsa technicky nic nebrani. ZSR by sa urcite nebranila (fsaq zisky ) a ZS by sa mohli ist akurat tak past, lebo keby mala obec vlastne vlaky, nemohli by s tym nic robit... len keby tie prachy z neba spadli. alebo blabolim haluze?
Na www.cdrail.cz nalezneš informace o připravovaném systému S-bahn v Praze.
Na www.novespojeni.cz nalezneš přestavbu pražského uzlu. Tunely pod Vítkovem, přestavbu hlavního nádraží, nové mosty apod.
Stavba navazuje na první koridor Berlín-Praha-Vídeň, po kterém začnou jezdit rychlovlaky od letošního prosincového grafikonu. První rychlovka odeberou České dráhy už za dva měsíce.
Na stránkách je také virtuální průjezd tratí, animace z hlavního nádraží, rychlovlaky 680 a jednotky pro S-bahn 471, kterých je v Praze už 9 a leze se s nimi svézt na trati Praha-Pardubice.
J:
Stránek o MHD existuje spousty, řekl bych, že něco kolem 20-ti o MHD v Praze, ale ty nejznámější:
-Dopravní podnik:www.dpp.cz www.dp-praha.cz
-ROPID (regionální organizátor pražské integrované dopravy):www.ropid.cz
stránky o metru:www.metro.unas.cz
stranky o tramvajích:www.prazsketramvaje.cz
stránky o autobusech:www.citybus.cz
stránky o stavbě tramvají na Barrandov (virtuální průjezd tratí, animace, fotogalerie, diskuze, fotografie ze stavby) velice doporučuji, trať je nádherná-zastávky celé ze skla, travnatý-otevřený svršek. Trať v ceně 2,5 miliardy Kč.
www.tramvaj-barrandov.cz
stránky o dopravních stavbách-metro na Ládví, rychlodráha na letiště, obchvat okolo Prahy:
www.metroprojekt.cz
Pokud budeš chtít informace přímo ode mně, rád ti na nějaké otázky odpovím. A byl bych rád, kdybych tě mohl v Praze třeba tedy až příští rok přivítat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
m@rtin
J:
Stránek o MHD existuje spousty, řekl bych, že něco kolem 20-ti o MHD v Praze, ale ty nejznámější:
-Dopravní podnik:www.dpp.cz www.dp-praha.cz
-ROPID (regionální organizátor pražské integrované dopravy):www.ropid.cz
stránky o metru:www.metro.unas.cz
stranky o tramvajích:www.prazsketramvaje.cz
stránky o autobusech:www.citybus.cz
stránky o stavbě tramvají na Barrandov (virtuální průjezd tratí, animace, fotogalerie, diskuze, fotografie ze stavby) velice doporučuji, trať je nádherná-zastávky celé ze skla, travnatý-otevřený svršek. Trať v ceně 2,5 miliardy Kč.
www.tramvaj-barrandov.cz
stránky o dopravních stavbách-metro na Ládví, rychlodráha na letiště, obchvat okolo Prahy:
www.metroprojekt.cz
Pokud budeš chtít informace přímo ode mně, rád ti na nějaké otázky odpovím. A byl bych rád, kdybych tě mohl v Praze třeba tedy až příští rok přivítat.