Si: ale to by sa dalo vyriešiť! Potom by si mal tri tlačítka A, B, C. A na tom displayi by bolo
A:(čislo linky)
B:(číslo linky)
C:(číslo linky)
Bolo by tam A:21 B:34 C:83 a cestujúci by si stlačil A a tak by zavolal 21ku. Po príchode 21tky by sa stalo nasledovné A:30 B:34 C:83 a tak by to išlo ďalej!
XxX: to je skor spolahlivejsie urobit tak, ze mas jedno tlacidlo a na display vidis co ti pride najskor a podla toho si to bud zastavis alebo nezastavis... obmedzenia: 2 vozidla iduce za sebou.
V tom tvojom rieseni nemas ako zistit ci jeden cestujuci zmackol tie 3 spoje alebo traja po sebe v kratkom casovom intervale kazdy neaky iny spoj... (t.j. nie je to blbovzdorne)
Ja som samozrejme ratal s vašími reakciami! Ale (pokiel viem) je palubný počítač vodiča prepojený s BUSE transparentom vo vnútri aj vonku. Tento palubný počítač by bol prepojený aj zo zástavkami. Napr.človek, ktorý by chcel ísť z Mokroh. na SAV by stalicil 21,83,34. Došla by napr 34 a jej vodič by ostatné vynuloval. To by ale asi naštvalo človeka, ktorý by chcel ísť do 5tržky. Ten by to musel stlačiť ešte raz. A to je ten problém. Ale, dalo by sa využiť tzv hlasovanie. T.j., že ktorá linka by mala najviac stalačení, tak tá by mala väčšiu prioritu. Čiže menej žiadaná linka by nemohla odvolať viac žiadanú.
PRAX: 3 cestujúci - jeden do Ovsišťa, druhý na Sav, tretí na Hroboňovu - ten prvý stlačí 83 (veď iným nemôže) a druhému je to jedno, tak stlačí 21,34,83, a tretí slači 34 a 83 Pri príchode prvého autobusu (v našom prípade 21) bus zastaví a vynuluje Transparent (ale iba seba, pretože je najmenej žiadaný) .
V inom prípade (dojde 34) zastaví bus a vynuluje aj seba aj 21ku! ten na Savku nastúpi, aj ten na Hroboňovu, po odchode ostane svietiť iba 83, pretože je najviac žiadaná a tak cestujúci do Ovsišťa nemusí opätovne stláčať tlačítko!
Ukazovatele chronologickych prichodov vozidiel jednotl. liniek su na Slovensku, pokial viem, len v Ziline.
Problemom navrhu, ktory napisal XxX je, ak na mnou ziadanu zastavku ide viac liniek. V case spicky, ked je frekvencia spojov velka, stlacim tlacidla vsetkych liniek, ktore tym smerom jazdia. Iste, nastupim do prveho autobusu, ktory pride, ale ja som si vlastne "privolal" a donutil zastavit aj najblizsie spoje ostatnych liniek.
no ked som bol cca 3, alebo 4 roky dozadu v prahe - neviem kedy presne tobolo, tak tam skusali nieco obdobne s elinami. Na zastavnek bol transparent - mozno buse (podobal sa na ten, ktore su u nas vo vnutri) a tam sa priebezne ukazovalo, ktora linka eliny pride kedy, myslim, ze aj ktora pride najskor. Resp. sa to aktualizovalo podla jej pozicie. Ale jedine, co viem, ze to vobec nefungovalo v tej dobe. Lebo to napr ukazalo, ze myslim 18 pride za 12min a prisla za 2. Ale uz som v praglu dlho nebol, takze neviem, co z toho je a ci nieco vobec.
XxX:
Ako Ti uz napisal Andrej (Anndy008), 14 TrM samozrejme existuje. Na Slovensku vozidla tohto typu premavaju v Presove (5 ks) a v Kosiciach (7 ks).
Oranzovy transparent je od firmy EMtest Zilina.
To s tymi zastavkami ma uz napadlo asi pred 2-3 rokmi. Okrem toho sa o tom debatilo aj v tomto fore. Problemom je, ked chces ist napr. z Mokrohajskej k SAV. To stlacis aj 21, aj 34 aj 83?
XxX: s tymi tlacitkami som uz spekuloval niekedy aj ja, ale to by uz potom stalo mozno za to uvazovat aj troska rozumnejsi informacny system pre zastavky, ktory by umoznoval 1. menenie CP z centralneho miesta a vylucoval by nutnost chodit ich prelepovat, 2. informoval cestujucich online o zmenach a vylukach (napriklad ze odchod linky 202 o 14:05 nebude vykonany z dovodu poruchy vozidla, ako nahradu mozte pouzit linku 201 s odchodom 14:00 a nasledne prestup na linku 208 zastavke ...)
PS: ja viem, mam bujnu fantaziu :-))
XxX: Okdedy sa vyrabali verzie M (14 a 15), tak DP kupoval iba klbaky 15TrM - ev cisla - myslim od 6616 az do 6638 v sucasnosti. Niektore 14Tr teraz iba prechadzaju rekonstrukciou - v akom rozsahu - to neviem - resp. viem, ze vsetky dostavaju nove palice - esko (odlahcene) a tiez nove navijaky (firmu som uz zabudol - ale vedel som). No a nektore viem, ze chodia na reko do zlina - ale co vsetko tam menia - to neviem - keby bol njiekto tak laskavy, rad sa dozviem.
Ozaj neviete nahodou - kedy budu v premavke konecne 6635-38? Alebo uz su?
Thanx.
14TrM existuje, ale v BA nepremava. Nove kratke tbusy sa uz dho nekupovali a su sice potrebne, ale uz sa budu kupovat len 21tr. Aspon podla mojich info Skoda ostof s nimi vyhrali tender.
Ten transparent oranzovy - nie je to BUSE, ale myslim,ze njaka slovenska firma - nepamatam si - ale uz sme sa v diskusii uz raz na tuto temu bavili -niekedy zaciatkom leta. Ten t-bus pokialviem bude a je v iba jedinom exemplary a myslim, ze ten t-bus robi zvacsa zalozne vozy (co je logicke).
ľudia, nechcem vám skákať do debaty, ale vrátim sa k tým zást. na znamenie.
Podľa mňa ( opäť neberem do úvahy fin sit.) by v klude mohli byt taketo zastavky! Fungovali by takto: Namiesto zbytocnej znacky autobusu, by sa namontovalo BUSE Tabuľa, a k cestovným poriadkom by bol namontovaný panel s tlačítkami a číslami linky.
Keby nebolo označené nič, na Buse tabuli by bol zobrazený sutobus. Napr na mokrohájskej (ktorá by bola na Znamenie) by cestujúci "staršia dôchodkyňa" stlačila tlačítko vedľa čísla 83, a vodič 83 by už z dialky videl, že jeho vozidlo je žiadané!!!
Dneska bol v doprave ráno úplný chaos! Na linke 21 sa objavil voz, ktorí som na tejto linke ešte nevidel (Ikar283 bez GO- myslim 1510) v ktorom bolo ešte chladnejšie ako vonku!
Ráno mi zdrhla 21ka, ktorá mala ísť 6:52 a išla 6:50 a o 3 minúty nato došli 3 21ky! Zato 81 v čase 7:30 - 8:00 zo Savky nešla! (mám to pochopiť tak, že vozy linky 81 boli premiestnené na 21???)
Videl som trolíka (14Tr), ktorý mal BUSE transparenty, ale oranžové!!!
A ešte by som sa chcel opýtať či existuje aj 14TrM?
To s tými trolíkmi na DD myslia vážne???
Ja v 21ke chodím často, ale na Mokrohájskej nastupujú iba tí, ktorým sa nechce trepať na Patrónku. Táto zást. by nikomu nechýbala. (chodili by sem iba určené spoje)
#12344: Nič si z toho nerob, nie je KRABUST ako KRABUST:-). #12341: S TRABUSTmi to nie je až také hrozné. Trať našťstie stavajú iní a oni nemajú toľko šancí ju sku.viť. Ale VRBUSTi spolupracujú s ELZA a zdá sa mi, že skôr VRBUSTi učia ELZAákov zvrhlosti, než že by sa od nich podučili niečo rozumného.
I.
#12340: Nie, Turbo, staťák je určený na prevádzkové napätie 600 V ale stavaný je na mnohonásobne viac. A občasné prejdenie sekciou pod prúdom mu neuškodí. A na odlišnej technike jazdy a na tom, že polovodičová výzbroj je omnoho vhodnejšia na učenie než zrýchľovačová, trvám. Trpíš tou istou úchylkou ako DP - takýchto vozov máme menej tak bude ťažšie sa na ne dostať.
I.
Igorko #12337:
Staticky menic neodide zlou technikou jazdy? A co ti hovori napriklad jazda pod delicom usekov? Prestav si, aku indukcnost ma cely obvod tramvaje (motory). Ked vies, co je to prechodny jav (fyzika, stredna skola). Pri zapnuti a vypnuti (hlavne pri vypnuti) je to dost velka sleha. Si myslis, ze ta iskra je 600V? Tam je niekolko tisic voltova spicka (napatie bez prudu, takmer nemeratelne). A hovori ti nieco pojem elektricky prieraz? Existuju tranzistory, ktore odpalis tak, ze sa ich dotknes (prieraz od zopar voltov - 60 az 100). A staticky menic je robeny na 600V. Jednu takuto ranu vydrzi, ale co si myslis, ze tym suciastkam to robi dobre? Asi nie... A prax overila, ze naozaj nie, nakolko krabusti kazia staticke menice. Ako? Staci sa postavit k vzdusnej krizovatke tramvaj - trolejbus a sledovat ako budu fotit.
A k technike jazdy: Vobec nie je nezmysel, ak vodicov nutia aby terorizovali najprv zrychlovacove vozy. Totiz s nimi sa naucia jazdit tak, ze spoznaju trat, vedia kde su delice (keby nahodou prehliadli navest na ne), vedia kde je take vrbust vedenie ze odskakuje pantograf. Samozrejme, ked niekto dokaze jazdit aspon ako-tak na zrychlovacovej kachne, nie je to zaruka toho ze bude vediet jazdit aj na K2S (Dragan, pripadne ista nemenovana teta M., ktora ma ale uz svoj vek a za to nemoze), ale ked niekto nevie jazdit ani na zrychlovacovych kachnach (Brumteles Mantak), tak potom urcite nevie ani na K2S. Keby mali krabusti viacej rozumu, tak by nenaslapovali naraz traja na obratisku napr. v Ruzinove. Totiz potom tam padne napatie aj kludne k hodnote okolo 300 V. To nevadi, statak sa vypne, ale co nastane, ked vsetci jazdu pustia? Pekne vykyvy. Dobre, keby naslapli s citom, na prvy stupen, nic sa nedeje, ale oni davaju plny knedlik. Meniaren mozno vydrzi. Staticky menic tiez. Ale skus ho takto terorizovat stale. Kazde kolo, kazdy delic, kazdy den...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KLF