Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

XxX: Okdedy sa vyrabali verzie M (14 a 15), tak DP kupoval iba klbaky 15TrM - ev cisla - myslim od 6616 az do 6638 v sucasnosti. Niektore 14Tr teraz iba prechadzaju rekonstrukciou - v akom rozsahu - to neviem - resp. viem, ze vsetky dostavaju nove palice - esko (odlahcene) a tiez nove navijaky (firmu som uz zabudol - ale vedel som). No a nektore viem, ze chodia na reko do zlina - ale co vsetko tam menia - to neviem - keby bol njiekto tak laskavy, rad sa dozviem.

Ozaj neviete nahodou - kedy budu v premavke konecne 6635-38? Alebo uz su?
Thanx.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

XxX:
neodpoviem ti na vsetko, ale:

14TrM existuje, ale v BA nepremava. Nove kratke tbusy sa uz dho nekupovali a su sice potrebne, ale uz sa budu kupovat len 21tr. Aspon podla mojich info Skoda ostof s nimi vyhrali tender.

Ten transparent oranzovy - nie je to BUSE, ale myslim,ze njaka slovenska firma - nepamatam si - ale uz sme sa v diskusii uz raz na tuto temu bavili -niekedy zaciatkom leta. Ten t-bus pokialviem bude a je v iba jedinom exemplary a myslim, ze ten t-bus robi zvacsa zalozne vozy (co je logicke).
ľudia, nechcem vám skákať do debaty, ale vrátim sa k tým zást. na znamenie.

Podľa mňa ( opäť neberem do úvahy fin sit.) by v klude mohli byt taketo zastavky! Fungovali by takto: Namiesto zbytocnej znacky autobusu, by sa namontovalo BUSE Tabuľa, a k cestovným poriadkom by bol namontovaný panel s tlačítkami a číslami linky.

Keby nebolo označené nič, na Buse tabuli by bol zobrazený sutobus. Napr na mokrohájskej (ktorá by bola na Znamenie) by cestujúci "staršia dôchodkyňa" stlačila tlačítko vedľa čísla 83, a vodič 83 by už z dialky videl, že jeho vozidlo je žiadané!!! 🙂 🙂

Dneska bol v doprave ráno úplný chaos! Na linke 21 sa objavil voz, ktorí som na tejto linke ešte nevidel (Ikar283 bez GO- myslim 1510) v ktorom bolo ešte chladnejšie ako vonku!

Ráno mi zdrhla 21ka, ktorá mala ísť 6:52 a išla 6:50 a o 3 minúty nato došli 3 21ky! Zato 81 v čase 7:30 - 8:00 zo Savky nešla! (mám to pochopiť tak, že vozy linky 81 boli premiestnené na 21???)

Videl som trolíka (14Tr), ktorý mal BUSE transparenty, ale oranžové!!!

A ešte by som sa chcel opýtať či existuje aj 14TrM?

To s tými trolíkmi na DD myslia vážne???

Ja v 21ke chodím často, ale na Mokrohájskej nastupujú iba tí, ktorým sa nechce trepať na Patrónku. Táto zást. by nikomu nechýbala. (chodili by sem iba určené spoje)
#12344: Nič si z toho nerob, nie je KRABUST ako KRABUST:-). #12341: S TRABUSTmi to nie je až také hrozné. Trať našťstie stavajú iní a oni nemajú toľko šancí ju sku.viť. Ale VRBUSTi spolupracujú s ELZA a zdá sa mi, že skôr VRBUSTi učia ELZAákov zvrhlosti, než že by sa od nich podučili niečo rozumného.
I.
#12340: Nie, Turbo, staťák je určený na prevádzkové napätie 600 V ale stavaný je na mnohonásobne viac. A občasné prejdenie sekciou pod prúdom mu neuškodí. A na odlišnej technike jazdy a na tom, že polovodičová výzbroj je omnoho vhodnejšia na učenie než zrýchľovačová, trvám. Trpíš tou istou úchylkou ako DP - takýchto vozov máme menej tak bude ťažšie sa na ne dostať.
I.
Aha !! tak predsa som tam bol medzi riadkami zahrnuty ! 😉
"Vodiči E vozovne Krasňany"...
Igorko: muuudro vravis. Inak uz som cakal, kde sa tam najdem aj ja. 😉 Ale tak ja si myslim, ze dost setrim tie vozy pokial sa da.
Igorko #12339:
A co TRABUSTI??????? Nezabudas na nich?? Aj s ich vrchnym TRABUSTOM, TRABUST KOLAJ MAJSTROM, Dipl. Ing. Arch. Doc. Phdr. Trabalikom???
Igorko #12337:
Staticky menic neodide zlou technikou jazdy? A co ti hovori napriklad jazda pod delicom usekov? Prestav si, aku indukcnost ma cely obvod tramvaje (motory). Ked vies, co je to prechodny jav (fyzika, stredna skola). Pri zapnuti a vypnuti (hlavne pri vypnuti) je to dost velka sleha. Si myslis, ze ta iskra je 600V? Tam je niekolko tisic voltova spicka (napatie bez prudu, takmer nemeratelne). A hovori ti nieco pojem elektricky prieraz? Existuju tranzistory, ktore odpalis tak, ze sa ich dotknes (prieraz od zopar voltov - 60 az 100). A staticky menic je robeny na 600V. Jednu takuto ranu vydrzi, ale co si myslis, ze tym suciastkam to robi dobre? Asi nie... A prax overila, ze naozaj nie, nakolko krabusti kazia staticke menice. Ako? Staci sa postavit k vzdusnej krizovatke tramvaj - trolejbus a sledovat ako budu fotit.
A k technike jazdy: Vobec nie je nezmysel, ak vodicov nutia aby terorizovali najprv zrychlovacove vozy. Totiz s nimi sa naucia jazdit tak, ze spoznaju trat, vedia kde su delice (keby nahodou prehliadli navest na ne), vedia kde je take vrbust vedenie ze odskakuje pantograf. Samozrejme, ked niekto dokaze jazdit aspon ako-tak na zrychlovacovej kachne, nie je to zaruka toho ze bude vediet jazdit aj na K2S (Dragan, pripadne ista nemenovana teta M., ktora ma ale uz svoj vek a za to nemoze), ale ked niekto nevie jazdit ani na zrychlovacovych kachnach (Brumteles Mantak), tak potom urcite nevie ani na K2S. Keby mali krabusti viacej rozumu, tak by nenaslapovali naraz traja na obratisku napr. v Ruzinove. Totiz potom tam padne napatie aj kludne k hodnote okolo 300 V. To nevadi, statak sa vypne, ale co nastane, ked vsetci jazdu pustia? Pekne vykyvy. Dobre, keby naslapli s citom, na prvy stupen, nic sa nedeje, ale oni davaju plny knedlik. Meniaren mozno vydrzi. Staticky menic tiez. Ale skus ho takto terorizovat stale. Kazde kolo, kazdy delic, kazdy den...
#12205: Možno, že keby sa jasne pomenovali vinníci, tak by boli zmierlivejší. Netreba si nič navrávať, aj keď MHD v BA je hrozná ako celok, jej najslabšie body sú: Ľahká údržba električiek Trnávka, Vodiči E vozovne Krasňany, Vodiči trolejbusov vozovne Hroboňova ale v prvom rade a sveľkým náskokom VRCHÁRI čiže DRÁTENÍCI čiže VRBUSTi. To je fakt niečo hrozné.
I.
#12189: Pravdepodobne si videl zvolensko-dubnickú obludizáciu T3Mod, #7304. Tak takto, prosímvás, nie.
Ale poteší to, že niekto pokladá ko..tasy za nové vozy:-).
I.
#12162: Turbo, nemal by si sa vyjadrovať tak bohorovne k veciam, ktorým nerozumieš. Statický menič neodíde nevhodnou technikou jazdy. Statický menič je náhrada motorgenerátora, dodáva do palubnej siete NN + napája ventilátory chladenia TM a jeho odchod je štandardnou záležitosťou. Takisto teória, ako sa vodiči na klasikách naučia jazdiť je úplná p..ovina, pretože technika jazdy s klasikou (správna) je diametrálne odlišná od techniky jazdy s pulzákom. Okrem toho polovodičové výzbroje sú výrazne viac "foolproof" než zrýchľovačové. Nezmysel o púšťaní "na lepšie vozy" "za odmenu" a "po praxi" je ko..tina, ktorú prevádzkujú niektoré DP ale v praxi nemá žiadne opodstatnenie.
Inak v deň keď si ma videl u BigMaca, mi tiež KRABUST (7943/44) urobil ohromnú radosť. Lebo sa nemohol vyšplhať od Baťu k Tunelu a keď som um povedal, nech si dá hore aj prvý zberač, tak KRABUST povedal, že to by nebolo dobre, lebo OD ZBERAČOV SA TVORÍ NÁMRAZA. Keď som ho vyzval, nech netrepe, tak sa zase vyhováral, že na dva zberače jazdiť je zakázané. Guma.
I.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

A nie je dolezitejsim kriteriom miera zodpovednosti? Ved tu maju obaja rovnaku nie? Kazdy ma za sebou niekolko desiatok ludi a tiez aj okolite prostredie. Ale neviem - v principe je mi to jedno - len sa zamyslam.
#12164: Anndy, už som ing. Nedopalka informoval o tom, že som strávil medzivianočné obdobie v Prešova, kde takist padal mrznúci dážď a vďaka ich rozmrazovaciemu postreku trolebusy nefotografovali ani trošku. Sľúbil, že to dá preveriť. Dúfam, že to newbude preverovať istý zabrzdený VRBUST, ktorý je zásadne proti všetkému, čo tam už 150 rokov nemajú.
I.
#12175: Martine, máš trošičku nesprávné informace. Řidič autobusu dneska nepotřebuje řidičák na náklaďák. ŘP skupiny D může získat kdokoli, kdo je 2 roky majitelem ŘP skupiny B. A obecně, jaká kritéria si stanoví DP, to je jeho problém. Můj osobní názor je, že tramvaják by tolik jako autobusák vydělávat neměl. Řídit tramvaj je práce pro cvičenou opici - to říkám jako bývalý tramvaják.
I.
Si: no len aby to nedopadlo tak ako za Moravcika s projektami a vystavbou... Ale uvidime. Ma na to 4 roky chlapec.
KLF: no cesta zvysovania dlhu urcite nie je dobra, takze radsej nech sa zadlzenost mesta znizi (tym sa bude musiet zivit menej bank urokmi). Nevyhodou je, ze 4 roky (volebne obdobie) je na neake potrebnejsie projekty obdobim, v ktorom by sa dali realizovat len tak-tak (od projektovej pripravy po odovzdania do pravdzky). Ako najdolezitejsi dopravny problem vidim stale dopravu do petrzalky a nepaci sa mi ani podpisanie zmluvy na vystavbu mosta kosicka (ten projekt sa mi proste totalne nepaci...).
Takze bude dobre, ak sa pocas tohto volebneho obdobia vypracuje projekt na realizaciu trate v petrzalke a zacne sa s jeho realizaciou (ocakavt jeho dokoncenie v tomto volebnom obdobi je ale prilis velky optimizmus)
Turbo: no vkladali sme donho nadeje HLAVNE koli doprave, ci nie ? 😉 Tak som zvedavy... ci sa za 4 roky postavi nieco. A som tiez zvedavy (este zvedavsi ako na MHD), co sa POSTAVI v meste ! To som NAJZVEDAVSI, este zvedavsi ako MHD a ako to vyriesi s dlhmi. 😉
Tak to co odznelo TU v TOMTO FORE, este PRED POL ROKOM by som nebral vobec ako oficialnu informaciu. Takze tak. A Durkovsky ma teraz problem s tou obrovskou sekerou co ma BA. Takze doprava ho bude zaujimat najskor o pol roka, pripadne o rok. Vobec sa mu nedivim. Dufam ze za tie ostatne 3 roky volebneho obdobia stihne spravit aj nieco s dopravou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.