Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
92-ka už nechodí po 17 .00 hod. ?
Takýto postreh som mal včera , ked som na zastávke OD Lamač čakal od 17.15 hod. do 18.05 hod. na vytúženú 92-ku smerom do závodu VW Bratislava.Nikto z kompetentných DP Bratislava ani nereagoval. Nešli dva spoje , ktorých interval je 20 min. a posledný spoj meškal. Myslím si, že VW nie v malej miere prispieva na spoj 92 a vedenie DP to asi pozabudlo, keď dopustilo vzniku tejto situácie. týmto spojom chodia ľudia do zamestnania a je trochu zarážajúce, že z Lamača, coby kameňom sa dohodilo do VW a cesta tam trvá vyše hodiny. Tento postreh nie je prvý. Grafikon 92 je hrozný. To nehovorím o nasadenosti vozidiel. Chodia tam samé stré šunky, ktoré vôbec nekúria. Chcel by som aspôň touto cestou požiadať kompetentných DP o prehodnotenie situácie na tejto linke a reagovať na vzniknutú situáciu operatívnejšie,nie ako včera. Včerajšia situácia bola ako z filmu pre pamätnikov. Všetci tvrdia, že bude lepšie. No ja nemám taký pocit, aspoň nie v DP. Hlavná vec, že v jednom autobuse robia revíziu 3 revízori, a niekte za hodinu nejde žiaden spoj.
Nefunguju vam fotky busu skusaneho v roku 2001:
Zadné nápravy zľava Fotka ../ke/fotky/a3510a24.jpg neexistuje
Bočný transparent Fotka ../ke/fotky/a3510a25.jpg neexistuje
Výsuvná plošina Fotka ../ke/fotky/a3510a26.jpg neexistuje
Dopytové a núdzové tlačidlá Fotka ../ke/fotky/a3510a27.jpg neexistuje
Zadné logo a svetlo
Fotka ../ke/fotky/a3510a28.jpg neexistuje
Pohľad zozadu Fotka ../ke/fotky/a3510a29.jpg neexistuje
Tylo Fotka ../ke/fotky/a3510a30.jpg neexistuje
Predná náprava Fotka ../ke/fotky/a3510a31.jpg neexistuje
Profil Fotka ../ke/fotky/a3510a32.jpg neexistuje
Sedadlo vodiča
Fotka ../ke/fotky/a3510a33.jpg neexistuje
Vnútorné transparenty a kabína vodiča Fotka ../ke/fotky/a3510a34.jpg neexistuje
Priestor pre vozíčky a kočíky Fotka ../ke/fotky/a3510a35.jpg neexistuje
Interiér zozadu dopredu Fotka ../ke/fotky/a3510a36.jpg neexistuje
Držadlá a okno Fotka ../ke/fotky/a3510a37.jpg neexistuje
Strešný vetrák
Fotka ../ke/fotky/a3510a39.jpg neexistuje
Interiér spedu dozadu
tuleniq: so vsetkym suhlasim, len kalamitu mas asi na mysli tu z roku 1987, nie 1983. 😉

Ten podomnou (zabudol som nick 😉 ): 20 minut si cakal na bus ? Pohodka... to Ta nemoze rozhadzat. ja som pred tyzdnom na Valasskej cakal na 207 45 minut. Jeden vynechal - siel sice v case v akom mal ist, ale nebral ludi, a odbocil ako 204, pritom tabulu mal 207 a veselo sa bavil s frajerkou v kabine - a nasledujuci meskal 5 minut odchodom. Slusne, nie ? Bolo to okolo desiatej vecer.
elektricky a autobusy su rovnako nespolohalive, ale to aspon viem, ze elektricky nebudu meskat.

dnes som dosiel z nemecka a cakal na bus 50, co ma chodit kazdych 10 minut asi 20 minut a potom bol poriadne natrieskany a este sa vodic stazoval ze nevidi...
50 je bus, ktory je mozno rentabilny, ale cestovanie v nom je hrozne. preto z ruzinova radsej chodim 14.

50 VZDY meska, minule som isiel od zastavky pri jazere po mileticovu 10 MINUT (!!!) - bus stal v zpache, lebo som ako blbec zamenil 14 za 50. potom som na mileticovej vystupil a stihol druhu 14 a bol rad...
Viaceri ste tu spomenuli ze do akych stupanii jazdia v Prahe elektricky. Ja som v Prahe niekolkokrat bol a tie stupania som videl a tak suhlasim s tym ze na Dlhe Diely by to nase sucasne eliny (T6 a T3) vykopali. LENZE treba pripomenut ze Praha ma v sucasnosti dost znacne problemy s nakupom novych vozov a ako jeden z podstatnych dovod sa uvadza fakt ze Praha skrz svoje stupania na tratiach potrebuje vozidlo, kt. ma vsetky napravy hnane. A ked sa to spoji s podmienkou ze vozidlo by malo byt z velkej casti nizkopodlazne, tak sa vyber drasticky zuzuje, problem je este aj klukatost prazskych trati (v tomto sme xvalabohu na tom lepsie) a teda ja prisne naroky na prejazdny profil vozidla. Jedine 100% nizkopodlazne vozidlo so vs. hnanymi napravami na svete je snad len ULF? Aj na toto treba mysliet pri pripadnej stavbe trate na Dlhe Diely - ake vozidla tam budu v buducnosti jazdit...

Do tejto zimy som bol uzasny priatel elektriciek, ale to co sa udialo za posledny tyzden ma teda dost rozhadzalo... Namrznute vedenie 2.1.2003 a potom vcera a dnes vazne problemy s el.doprave a to bolo cca -10 az -15 stupnov pod nulou. To zasa nie je az tolko...hoci v takey TV Markiza z toho robia pohrom porovnatelnu s kalamitou v 1983...

AK CHCEME (ako obyvatelia bratislavy, nie len fanusici MHD) nosny system MHD zalozeny na elektricke tak -15 pod nulou ho nemoze nijako rozhadzat!!! To skutocne nie!

Zacinam mat pocit ze akakolvek stavba novych trati je zbytocna, najprv by sme si mali dat dokopy aspon to co mame teraz.

Co tak projekt prestavby-rekonstrukcie trate smerom do Dubravky? Mam na mysli podbitie, prebrusenie, zrusenie 1/2 - 2/3 automobilovych prejazdov, zrusenie 1/3 - 1/2 zastavok a zavedenie 100% preferencie na svetelnych krizovatkach. Asi sen...

Ale po tejto zime sa skutocne bratislavcanom pri slove elektricke nevybavi nic dobre a uz vobec nie spolahliva forma dopravy, mali by sme skutocne zacat pouzivat slovko rychlodraha...
Ad: rozchody kolajnic a ich prerobenie
V Stuttgarte som videl kolaje, kde su tri kolaje - vidiet, ze kedysi chodili po uzsich elektricky, dnes nadzemne metro po tych sirsich. Ale myslim, ze by sa to dalo rovnako spravit v Blave - zaroven by mohli chodit aj uzke aj siroke elektricky/vlaky, nie?
Ja chodím elinou len príležitostne, dnes som nemal čo robiť a tak som sa odviezol na Komisárky a späť na Kapucínsku a šiel domov.

Čo sa Ďurkovského týka ja budem úplne spokojný keď sa nájdu peniaze na brúsku a podbíjačku a zlepší sa údržba tratí. A keď sa nájdu prachy na obmenu vozového parku trolíkov a busov (samozrejme nízkop.) A keď budú prachy na modernizácie K2, a T3, ale nie v počte dva kusy ročne ale takých desať. Aby sa dokončil Košická no aj s pruhom pre MHD + záchranári. A aby sa pripravil projekt eliny v Petržalke.

APROPO: Myslím si, že čo sa týka eliny v Petržalke mali by sme to začať volať nejako inak. Lebo keď dnes poviete Bratislavčanovi elina tak sa zháči ale keď poviete rýchlodráha (NIE rýchlodrážna električka) tak verte určite bude počúvať a potom sa dá vysvetľovať.

Turbo, vlastne všetci: Ako rýchlo dokáže ísť najhoršia elina, ktorá jazdí hore Karlovkou alebo cez Krčace. Dosť ma to zaujíma.
J> dost skoro si si ich vsimol 🙂
J> myslis cvikače na lístky???
Dnes som v 7910 videl nové cvikače žltej farby s logom mikomatu, s takou svietiacou šípkou, ale v prednom voze boli staré. Čo kdo otom vie?
Si: ale to by sa dalo vyriešiť! Potom by si mal tri tlačítka A, B, C. A na tom displayi by bolo
A:(čislo linky)
B:(číslo linky)
C:(číslo linky)

Bolo by tam A:21 B:34 C:83 a cestujúci by si stlačil A a tak by zavolal 21ku. Po príchode 21tky by sa stalo nasledovné A:30 B:34 C:83 a tak by to išlo ďalej!

🙂

FANTAzírujem.............
XxX: to je skor spolahlivejsie urobit tak, ze mas jedno tlacidlo a na display vidis co ti pride najskor a podla toho si to bud zastavis alebo nezastavis... obmedzenia: 2 vozidla iduce za sebou.
V tom tvojom rieseni nemas ako zistit ci jeden cestujuci zmackol tie 3 spoje alebo traja po sebe v kratkom casovom intervale kazdy neaky iny spoj... (t.j. nie je to blbovzdorne)
Ja som samozrejme ratal s vašími reakciami! Ale (pokiel viem) je palubný počítač vodiča prepojený s BUSE transparentom vo vnútri aj vonku. Tento palubný počítač by bol prepojený aj zo zástavkami. Napr.človek, ktorý by chcel ísť z Mokroh. na SAV by stalicil 21,83,34. Došla by napr 34 a jej vodič by ostatné vynuloval. To by ale asi naštvalo človeka, ktorý by chcel ísť do 5tržky. Ten by to musel stlačiť ešte raz. A to je ten problém. Ale, dalo by sa využiť tzv hlasovanie. T.j., že ktorá linka by mala najviac stalačení, tak tá by mala väčšiu prioritu. Čiže menej žiadaná linka by nemohla odvolať viac žiadanú.
PRAX: 3 cestujúci - jeden do Ovsišťa, druhý na Sav, tretí na Hroboňovu - ten prvý stlačí 83 (veď iným nemôže) a druhému je to jedno, tak stlačí 21,34,83, a tretí slači 34 a 83 Pri príchode prvého autobusu (v našom prípade 21) bus zastaví a vynuluje Transparent (ale iba seba, pretože je najmenej žiadaný) .

V inom prípade (dojde 34) zastaví bus a vynuluje aj seba aj 21ku! ten na Savku nastúpi, aj ten na Hroboňovu, po odchode ostane svietiť iba 83, pretože je najviac žiadaná a tak cestujúci do Ovsišťa nemusí opätovne stláčať tlačítko!

Je to blbosť... ja viem
Ukazovatele chronologickych prichodov vozidiel jednotl. liniek su na Slovensku, pokial viem, len v Ziline.

Problemom navrhu, ktory napisal XxX je, ak na mnou ziadanu zastavku ide viac liniek. V case spicky, ked je frekvencia spojov velka, stlacim tlacidla vsetkych liniek, ktore tym smerom jazdia. Iste, nastupim do prveho autobusu, ktory pride, ale ja som si vlastne "privolal" a donutil zastavit aj najblizsie spoje ostatnych liniek.
Andrej (Andny008)

Andrej (Andny008)

no ked som bol cca 3, alebo 4 roky dozadu v prahe - neviem kedy presne tobolo, tak tam skusali nieco obdobne s elinami. Na zastavnek bol transparent - mozno buse (podobal sa na ten, ktore su u nas vo vnutri) a tam sa priebezne ukazovalo, ktora linka eliny pride kedy, myslim, ze aj ktora pride najskor. Resp. sa to aktualizovalo podla jej pozicie. Ale jedine, co viem, ze to vobec nefungovalo v tej dobe. Lebo to napr ukazalo, ze myslim 18 pride za 12min a prisla za 2. Ale uz som v praglu dlho nebol, takze neviem, co z toho je a ci nieco vobec.
Vladimir: okrem tlacitok pre jednotlive linky by bolo este jedno: co prv pride :-)))))))
XxX:
Ako Ti uz napisal Andrej (Anndy008), 14 TrM samozrejme existuje. Na Slovensku vozidla tohto typu premavaju v Presove (5 ks) a v Kosiciach (7 ks).

Oranzovy transparent je od firmy EMtest Zilina.

To s tymi zastavkami ma uz napadlo asi pred 2-3 rokmi. Okrem toho sa o tom debatilo aj v tomto fore. Problemom je, ked chces ist napr. z Mokrohajskej k SAV. To stlacis aj 21, aj 34 aj 83?
XxX: s tymi tlacitkami som uz spekuloval niekedy aj ja, ale to by uz potom stalo mozno za to uvazovat aj troska rozumnejsi informacny system pre zastavky, ktory by umoznoval 1. menenie CP z centralneho miesta a vylucoval by nutnost chodit ich prelepovat, 2. informoval cestujucich online o zmenach a vylukach (napriklad ze odchod linky 202 o 14:05 nebude vykonany z dovodu poruchy vozidla, ako nahradu mozte pouzit linku 201 s odchodom 14:00 a nasledne prestup na linku 208 zastavke ...)
PS: ja viem, mam bujnu fantaziu :-))
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

XxX: Okdedy sa vyrabali verzie M (14 a 15), tak DP kupoval iba klbaky 15TrM - ev cisla - myslim od 6616 az do 6638 v sucasnosti. Niektore 14Tr teraz iba prechadzaju rekonstrukciou - v akom rozsahu - to neviem - resp. viem, ze vsetky dostavaju nove palice - esko (odlahcene) a tiez nove navijaky (firmu som uz zabudol - ale vedel som). No a nektore viem, ze chodia na reko do zlina - ale co vsetko tam menia - to neviem - keby bol njiekto tak laskavy, rad sa dozviem.

Ozaj neviete nahodou - kedy budu v premavke konecne 6635-38? Alebo uz su?
Thanx.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

XxX:
neodpoviem ti na vsetko, ale:

14TrM existuje, ale v BA nepremava. Nove kratke tbusy sa uz dho nekupovali a su sice potrebne, ale uz sa budu kupovat len 21tr. Aspon podla mojich info Skoda ostof s nimi vyhrali tender.

Ten transparent oranzovy - nie je to BUSE, ale myslim,ze njaka slovenska firma - nepamatam si - ale uz sme sa v diskusii uz raz na tuto temu bavili -niekedy zaciatkom leta. Ten t-bus pokialviem bude a je v iba jedinom exemplary a myslim, ze ten t-bus robi zvacsa zalozne vozy (co je logicke).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement