Reply on: MiroBA #122520:
No ja v Starom moste nevidím nejakú hodnotu. Starý naozaj je, ale mali sa jeho rekonštrukciou pre električku zaoberať skôr a nie keď padá. Inak na ňom nieje čo obdivovať, okrem tých mýtnych domčekov. Keď sa však budú pamiatkari a mesto naťahovať o to, či rekonštruovať alebo vystavať komplet nový tak ten most nebude prevádzky schopný ani len pre MHD a v centre nám ostane most po ktorom nebude nič môcť prejsť zatiaľ čo sa milosť páni budú hádať ? a aj na rekonštruckií sa dá nabaliť, všetko sa dá. Firma hodí nižšiu cenu a počas stavby bude pravidelne oznamovať potrebu zvýšenia dotovania rekonštrukcie, lebo ceny šli hore u jedného, druhého a tretieho...
tr3mp
Nemáš úplne pravdu - celé je to trošku zložitejšie. Samotná trať popri Karadžičovej sa zrušila okrem iného aj kvôli tomu, že týmto koridorom malo prechádzať metro. Rozhodne nie kvôli výstavbe výškových budov. Budovy ako VÚB alebo CBC vznikli oveľa neskôr, ale stále mimo koridoru bývalej trate. Popod budovou VÚB viedla akurát vlečka na Mlynské nivy (jej pozostatok ešte vidno), pod CBC bola časť koľajiska železničnej stanice Nivy alias Nové Mesto. Samotný pozemok pôvodnej trate je ešte nezastavaný (najviac sa mu približuje budova Slovenskej poisťovne) a je (na pár drobných výnimiek) celý vo vlastníctve mesta (parkoviská pred VÚB a CBC) alebo železníc.
Naviac, ak by sme mali dnes v centre trať s úrovňovými križovaniami, boli by veľké tlaky na jej zrušenie. Jednak kvôli kolíziám s ostatnou dopravu a samozrejme kvôli hlučnosti. Podzemná trať je rozhodne v takejto exponovanej lokalite lepšie riešenie ako povrchová.