Nervy??? Poznam ludi ktori ked idu autom tak nadavaju, su nervozny ako slak a vystresovany a cely den im dokaze pokazit uplna ko.... Ked idu MHD, tak to trva samozrejme dlhsie, ale nenervacia kvoli dopravnej zapche, su relaxovany a pod. Teda s tymi nervami je to tak... Ale automobilobych ludi tazko presvedcis do MHD - oni si totiz na auto tak strasne navykli ze by sa ho uz nikdy nevzdali. Ja (ako pouzivatel MHD) si idem do mesta a som tam, nic ma netrapi. Raz som isiel s otcom do mesta (na moj navrh). Samozrejme on bez auta nepojde. Tak sme krizovali ulice (stali v zapchach), foter bol nervozny, nemal kde zaparkovat, nadaval a pod. Nakoniec sme to zaparkovali na Dunajskej a isli peso do mesta. Poznate to - nervozita ci nieko neukradne auto, ci ho neodtiahnu a pod. Akoze to vobec nepotrebujem, elektricka je v mesta za 10 minut. Autu to trva tak isto + hladanie parkovacieho miesta dalsi cas. Ja by som nikdy nesiel autom len do mesta, vsak to lezie na nervy. Radesj sa budem trepat 5 minut na zastavku, nastupim do tramvaje, odvezem sa do mesta, vystupim a mam pokoj. Ziadne strest kvoli autu... Nechapem takych ludi, ktori idu aj 20 metrov autom, len aby nemuseli ist kusok peso. Co sa mi na nich uz vobec nepaci je to, ze MHD povazuju za nieco menejcenne, ze oni nikdy nepojdu MHD, lebo ta je iba pre asocialov a bezdomovcov. A bohuzial, tak aj vyzera... Asi musime vyckat kym bude IAD v meste taka ako na zapade aby sa to zmenilo...
Turbo
Nie, vsak ja mam Karosu rad. Strasne raaad. Nic proti znacke nemam, ale proti produktom ktore nesu jej meno - konkretne Slintyhnisy a serble B9xx.
d3k0, Vladimir #11879:
Presne o tom to je. Na zivotnost a stav autobusu vyrazne vplyva faktor pretazenosti. V Bratislave su vozy plne na 150 percent, ak nie viac. Vozidla trpia, ukaze sa to na nich v podobe prasknutych nosnych casti - Karosy B 741 v okoli klbu, rozbiteho interieru - pozname prepadnute sedadla s Karos, etc... Bohuzial, na Karosach je to vidno najviac. Vezmime si SOR-y. Ked dosli tak zacali vozit linky ktore sa nezrusia iba preto, lebo by do tej-ktorej oblasti uz nic nejazdilo. Teda vozili viac kubikov vzduchu ako cestujucich. Ukazalo sa to aj na ich stave - nic im nie je. Ale teraz sa zacali vypravovat aj do Lamaca, odtial idu natrieskane (aspon v spicke) a skor ci neskor na to doplati technicky ako aj esteticky stav vozidla. Nic proti Karose, keby vozila vzduch, resp. keby bola obsadena tak max. na 80 %, tak by to boli velmi dobre autobusy (teda keby bola aj nejaka udrzba). Ale bohuzial, v Bratislave sa jazdi s obsaditelnostou 150 % a Karosy na to nie su dimenzovane. Stare Ikarusy 280 su hrdzave, zhnite, ale zrataj6te si aky vykon podali! Podali minimalne taky isty ako totalne zhnite Karosy B 741 alebo este vacsi! V ziadnom Ikaruse 280 som sa nestretol s tym, ze by sa bocnica voci podlahe pohybovala hore - dolu 10 cm. V Karose to vidim stale. Alebo: V 280 som nezazil aby sa sustavne nezatvarali dvere, vcera som isiel nocnikom 501, karosa B 741 - tretie dvere, zadne kridlo - vobec sa nezatvorilo, ostalo asi 2 cm od bocnice. Vzduch stale fucal, ale dvere nic. Ked som vysupovat na Novoveskej, tak som rucne tie dvere pritlacil ako ich zatvaral. Zaver: Keby bola Karosa lepsie konstruovana (nosny ram) a aj predimenzovana tak by bola dobrym autobusom, ale taka aka je je pre Bratislavu nevhodna. To plati o Rade 7xx aj 9xx, lebo je to sice nove, ale v podstate rovnaky serbel.
Este taka poznamka na zaver: Ikarusy 435 premavaju od roku 1996, napriklad 2800. K dnesnemu dnu ma 6 rokov, coskoro bude uz siedmy rok premavat. Pri porovnani so 6 rocnou Karosou (napr. 2320) vobec nezaostava a dovolim si tvrdit ze je lepsi (ciste subjektivny nazor). Preco? Lebo uz aj na poslednej serii B 741 sa zacinaju objavovat klasicke Karosacke problemy - sedadla, podlaha, tuhost ramu pri jazde cez jamy.
Vladimir #11880:
Pouzijem tvoj citat:
...vodic sa o svoje pridelene vozidlo stara viac ako o ine, hlasi kazdu, aj najmensiu poruchu, ktora je v dielnach okamzite odstranena...
Hehe, porucha bude v dielnach okamzite odstranena..., ehm, dovoilm si tvrdit ze tomu tak nie je.
Spectre #11887:
Mozem dolnit?
1435:
- vysoke naklady na prestavbu (iba 11 mld. Sk vozidla, trate su dalsie miliardy...)
KLF #11892:
Podla mna to auto nie je lacnejsie, je iba ako si sam pisal - pohodlnejsie.