d3k0: no neviem si predstavit na takej zastavke Lafranconi, alebo Segnerova pristresky, kvoli sirke zastavky
Peter P.: No neviem ako Rajo trva na cistote reklamy ked je uz minimalne dva tyzdne pocmarana...
No uz sa tesim na ten zgeneralkovany Tambus
TeBeCe, D3k0: Tie betónové prístrešky sa ale dajú ľahko posprejovať a to tiež vyzerá na hov..
Úzke sklá by to tiež nevyriešili, lebo to vandali (podľa mňa) nerozmlacujú kvôli prechodu, ale z toho, že potrebujú niečo zničiť. Keby boli tie prísteršky v správe fy JC Deceaux a nie DPB, určite by vyzerali ináč. Z príjmov z reklamy, ktorá tam aj tak nikdy nebola by sa mohli pokryť náklady na sklenené výplne. A ináč, teraz som sa vrátil z Budapešti, tam majú tiež problémy s vandalmi.
No a este male info pre tych, ktorych zaujima vozovna Petrzalka: Bol som uplne zhrozeny z toho, co som tam videl. Vyradene su autobusy c. 4079 (posledna petrzalska B 731), 4081, 4204, 4207, 4300, 4313, 4404, 4802, 4903, 4911 (existuje uz len predna cast, ktora sa pouziva na posyp), 4917, 4920 a 4931. Karosy a Tam-Bus boli vyradene po zhoreni motora. Odstavene su 4400* 4402 4809 4821* 4824 4827 4828* 4830 4831* 4832 4836 4840* 4845 a 4847. Vozy z hviezdickou stoja medzi vyradenymi autobusmi, ale myslim si, ze este budu jazdit. Ak si to vsetko spocitame, tak zistime, ze z petrzalskych Ikarusov 435 je presne tretina odstavena alebo vyradena! Je to dost smutne. V jednom Ik 435 z roku 1998 som nasiel oznam o zimnom obmedzeni dopravy 1999/2000, co je dokaz, ze minimalne rok a stvrt uz z vozovne nevysiel. Nehovoriac o tom, ze v tom pripade nebol v prevadzke ani dva roky. Dovod preco tam vsetkych 14 busov stoji je jednoduchy - nie su nahradne diely. Ak sa s tym nic neurobi, mozno sa Ikarusy pohnu na svoju poslednu jazdu do stanice, ktoru ma na svojom transparente odstaveny voz 4821: SPALOVNA Mimochodom, v Petrzke od januara stoji aj zmodernizovana Karosa 4304, ktora nema papiere na prevadzku, pretoze jej vymenili motor MAN za LIAZ.
TeBeCe & Bon-Cu: Hehe, vy by ste tusim namiesto tych zastavok postavili nejaky skanzen :))) Mne by sa tam najviac pozdavali betonove pristresky, lebo sa nedaju lahko rozmlatit a neprsi do nich.
Cookies: Tie "transparenty BUSE" v popise zilinskej 15TrMky boli myslene ironicky. Podla mna to vyzera dost divne. Nevymenia nam ten trolejbus za nejaky starsi, aby nemali problemy z elektronikou?
tulenique: v Košiciach cez výkendy a voľné dni, jazdia eliny sólo vždy. Je to kôli úsporným opatreniam. Je možné, že ich rozpájajú, s tým že druhý vozeň ostane vo vozovni - aj tak je nepojazdný. Svetlá má zaplechované a riadenie vybrakované.
- chcel by som reagovať na fotku žilinského trolejbusu #230 15TrM. Tieto trolejbusy vôbec nemajú elektronický transparent typu BUSE ani žiadny iný. Dodávajú sa bez nich do Žiliny. Montujú tam namiesto toho držadlá na plastové tabuľky. Elektroniku tam nemajú asi moc v láske. A ten trolejbus čo je na fotke je zhodný zo sériou bratislavských trolejbusov 6617-6621 a nie 6622-6630. Trolejbusy týchto e. č. nemajú na prednej maske tabuľku ŠKODA a na boku nemajú obrisové žlté odrazká ale elektrické svietiace obrisovky.
Čo sa týka toho inf. systému BUSE nemajú ho ani na najnovších karosách B 931.
Už mám asi sklerózu, ale zabudol som na najdôležitejšiu info. BUBLIFUK, čiže Tambus 4400 je ODSTAVENÝ!!!!! Začiatkom mesiaca som ho videl, ako ho ťahá dielenská Liazka. Myslel som si - bežná porucha, ale ako ma informoval Spectre, stojí v Petržalke bez motora. Je to o to horšie, že mala motor z 1400, nakoľko pôvodný motor 4400 nejaký dobrák v 1994 zadrel. Ak tento motor neopravia, tak máme po oboch prototypoch Tambusov s pôvodnými motormi KHD8. Takže držte palce, aby technici v Petržalke našli chybu a opravili ho, aby nás ďalej vozil a veselo bublal.
TeBeCe- prvý generálkovaný Tambus bude zrejme 1400, ktorú majú skúšobne poslať do Zlína, aby ukázali čo s ním dokážu. Len dúfam, že sa dovtedy nerozpadne. Čo sa týka reklám na elinách, niektoré firmy zásadne trvajú na udržiavaní čistoty/napr. Yellow Label, Telecom-Zlaté stránky, Rajo/.
Meno-nick- ohľadom dvojstováku mi hovoríš z duše-najradšej by som bol, keby už lietal po Bratislave, ako kedysi. Reálnejšie vyzerá vrátenie 18, 31, ktoré, ako som sa dozvedel od kurátora zbierky, by najradšej presunuli do DPB, nakoľko nemajú miesto na uvažované deponovanie muzeálnej K2 v Brne-Lišni. Jediný exponát, ktorý nám nevrátia je SGP 101, ktoré majú v perfektnom muzeálnom stave ako zástupcu prívesných vozidiel na rozchode 1000mm. Inak v Bratislavských Ustredných dieľňach sa dokončuje SGP 135, ktoré bude jazdiť v súprave s 38. Okrem neho existuje aj 141, ktorých podvozky sa náhodne zachránili pri rušení areálu traťovej údržby vo vozovni Martanovičova.
Juro- budem rád ak sa stretneme, môžeme podebatovať o železniciach v Bratislave i na Slovensku. Môžeš ma kontaktovať na mobil alebo prostredníctvom d3ko.
Všetci, čo čakáte na 15TrM, ašte si počkáte. DPB čaká na nejaké povolenie od dráhového úradu, aby ich mohol prevádzkovať. Mimochodom pri troche šťastia je možné zhliadnuť 6630 na linke 217(Ružová dolina-Gaštanová/ a 6627 na linke 202, ale samozrejme len ako skúšobné jazdy bez ľudí.
výborne, spectre! konečne to niekto vysvetlil. ale ja stále celkom nechápem, ako funguje zrýchlovač (napriek tomu že si mi aj toto už vysvetloval...)HEHE... ... ... fíha! aho pozerám tak tu dnes nik nebol. fšetci sviatkujete, cooo? tak príjemné sviatky!!! a dúfam, že aj vám dnes šibalo... hehe.
Vysvetlenie pre elektrokutilov, ktorý by chceli rozoberať 7303:
Rozdiel medzi asynchrónnou a klasickou výzbrojov je ten, že klasická výzbroj poháňa motor tým, že doňho pečie impulzy rôznej dĺžky (to je to bzučanie pri rozjazde). Asynchrónna je naopak napojená na motor bez komutátora (to je zariadenie na obracanie polarity pri otáčaní - laicky vysvetlené). Regulácia je taká. že sa mení iba frekvencia konštantného signálu. Čím je frekvencia prúdu väčšia od frekvencie otáčok motora, tým viac sily musí motor dať, aby "dobehol" a zvyšuje sa výkon. Na takomto princípe asynchrónna električka akceleruje.
tebece: hej tie dvere som si vsimol, tie co maju tie prve rekonstruovane K2S a T3S sa mi sice pacia viac, ale aj tieto su v pohode. Skor by ma zaujimalo dajake info o tej vyzbroji. Pocul som ze je to trojfazova asynchrona vyzbroj. Dost by ma zaujimalo co to vlastne je.
Myslim, ze aj keby sme mali v BA zastavky z panciera, skor ci neskor by sa nasli ludia, ktori by zastavku popisali, posprayovali, doskrabali, a neskor by tam ani ten pancier nevydrzal.
Peter P.
Meno-nick- ohľadom dvojstováku mi hovoríš z duše-najradšej by som bol, keby už lietal po Bratislave, ako kedysi. Reálnejšie vyzerá vrátenie 18, 31, ktoré, ako som sa dozvedel od kurátora zbierky, by najradšej presunuli do DPB, nakoľko nemajú miesto na uvažované deponovanie muzeálnej K2 v Brne-Lišni. Jediný exponát, ktorý nám nevrátia je SGP 101, ktoré majú v perfektnom muzeálnom stave ako zástupcu prívesných vozidiel na rozchode 1000mm. Inak v Bratislavských Ustredných dieľňach sa dokončuje SGP 135, ktoré bude jazdiť v súprave s 38. Okrem neho existuje aj 141, ktorých podvozky sa náhodne zachránili pri rušení areálu traťovej údržby vo vozovni Martanovičova.
Juro- budem rád ak sa stretneme, môžeme podebatovať o železniciach v Bratislave i na Slovensku. Môžeš ma kontaktovať na mobil alebo prostredníctvom d3ko.