Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
TeBeCe & Bon-Cu: Hehe, vy by ste tusim namiesto tych zastavok postavili nejaky skanzen :))) Mne by sa tam najviac pozdavali betonove pristresky, lebo sa nedaju lahko rozmlatit a neprsi do nich.

Cookies: Tie "transparenty BUSE" v popise zilinskej 15TrMky boli myslene ironicky. Podla mna to vyzera dost divne. Nevymenia nam ten trolejbus za nejaky starsi, aby nemali problemy z elektronikou?
tulenique: v Košiciach cez výkendy a voľné dni, jazdia eliny sólo vždy. Je to kôli úsporným opatreniam. Je možné, že ich rozpájajú, s tým že druhý vozeň ostane vo vozovni - aj tak je nepojazdný. Svetlá má zaplechované a riadenie vybrakované.

- chcel by som reagovať na fotku žilinského trolejbusu #230 15TrM. Tieto trolejbusy vôbec nemajú elektronický transparent typu BUSE ani žiadny iný. Dodávajú sa bez nich do Žiliny. Montujú tam namiesto toho držadlá na plastové tabuľky. Elektroniku tam nemajú asi moc v láske. A ten trolejbus čo je na fotke je zhodný zo sériou bratislavských trolejbusov 6617-6621 a nie 6622-6630. Trolejbusy týchto e. č. nemajú na prednej maske tabuľku ŠKODA a na boku nemajú obrisové žlté odrazká ale elektrické svietiace obrisovky.
Čo sa týka toho inf. systému BUSE nemajú ho ani na najnovších karosách B 931.
Už mám asi sklerózu, ale zabudol som na najdôležitejšiu info. BUBLIFUK, čiže Tambus 4400 je ODSTAVENÝ!!!!! Začiatkom mesiaca som ho videl, ako ho ťahá dielenská Liazka. Myslel som si - bežná porucha, ale ako ma informoval Spectre, stojí v Petržalke bez motora. Je to o to horšie, že mala motor z 1400, nakoľko pôvodný motor 4400 nejaký dobrák v 1994 zadrel. Ak tento motor neopravia, tak máme po oboch prototypoch Tambusov s pôvodnými motormi KHD8. Takže držte palce, aby technici v Petržalke našli chybu a opravili ho, aby nás ďalej vozil a veselo bublal.
TeBeCe- prvý generálkovaný Tambus bude zrejme 1400, ktorú majú skúšobne poslať do Zlína, aby ukázali čo s ním dokážu. Len dúfam, že sa dovtedy nerozpadne. Čo sa týka reklám na elinách, niektoré firmy zásadne trvajú na udržiavaní čistoty/napr. Yellow Label, Telecom-Zlaté stránky, Rajo/.
Meno-nick- ohľadom dvojstováku mi hovoríš z duše-najradšej by som bol, keby už lietal po Bratislave, ako kedysi. Reálnejšie vyzerá vrátenie 18, 31, ktoré, ako som sa dozvedel od kurátora zbierky, by najradšej presunuli do DPB, nakoľko nemajú miesto na uvažované deponovanie muzeálnej K2 v Brne-Lišni. Jediný exponát, ktorý nám nevrátia je SGP 101, ktoré majú v perfektnom muzeálnom stave ako zástupcu prívesných vozidiel na rozchode 1000mm. Inak v Bratislavských Ustredných dieľňach sa dokončuje SGP 135, ktoré bude jazdiť v súprave s 38. Okrem neho existuje aj 141, ktorých podvozky sa náhodne zachránili pri rušení areálu traťovej údržby vo vozovni Martanovičova.
Juro- budem rád ak sa stretneme, môžeme podebatovať o železniciach v Bratislave i na Slovensku. Môžeš ma kontaktovať na mobil alebo prostredníctvom d3ko.
Všetci, čo čakáte na 15TrM, ašte si počkáte. DPB čaká na nejaké povolenie od dráhového úradu, aby ich mohol prevádzkovať. Mimochodom pri troche šťastia je možné zhliadnuť 6630 na linke 217(Ružová dolina-Gaštanová/ a 6627 na linke 202, ale samozrejme len ako skúšobné jazdy bez ľudí.
Meno: boli tu...len nikto nic nenapisal :-))
Sviatky? A ake? 🙂

Ziadne sibanie /v hlave/
Iba ak cca 5 hodin v rusni
Mechanika...
...asi mi zacne sibat
z toho:-)
Meno (nick)  :)

Meno (nick) :)

výborne, spectre! konečne to niekto vysvetlil. ale ja stále celkom nechápem, ako funguje zrýchlovač (napriek tomu že si mi aj toto už vysvetloval...)HEHE... ... ... fíha! aho pozerám tak tu dnes nik nebol. fšetci sviatkujete, cooo? tak príjemné sviatky!!! a dúfam, že aj vám dnes šibalo... hehe.
Vysvetlenie pre elektrokutilov, ktorý by chceli rozoberať 7303:

Rozdiel medzi asynchrónnou a klasickou výzbrojov je ten, že klasická výzbroj poháňa motor tým, že doňho pečie impulzy rôznej dĺžky (to je to bzučanie pri rozjazde). Asynchrónna je naopak napojená na motor bez komutátora (to je zariadenie na obracanie polarity pri otáčaní - laicky vysvetlené). Regulácia je taká. že sa mení iba frekvencia konštantného signálu. Čím je frekvencia prúdu väčšia od frekvencie otáčok motora, tým viac sily musí motor dať, aby "dobehol" a zvyšuje sa výkon. Na takomto princípe asynchrónna električka akceleruje.
tebece: hej tie dvere som si vsimol, tie co maju tie prve rekonstruovane K2S a T3S sa mi sice pacia viac, ale aj tieto su v pohode. Skor by ma zaujimalo dajake info o tej vyzbroji. Pocul som ze je to trojfazova asynchrona vyzbroj. Dost by ma zaujimalo co to vlastne je.
No jasne, tak by to slo.
Pancierove vravis?
A co by si tam chcel schovat?
Myslis ze nasej MHD az tak zalezi na cestujucich?
Neviem neviem...:-)
Bon-Cu: tak potom ich secky zrusit a nech si kazdy nosi svoj mobilny pristresok - dazdnik :-))
Myslim, ze aj keby sme mali v BA zastavky z panciera, skor ci neskor by sa nasli ludia, ktori by zastavku popisali, posprayovali, doskrabali, a neskor by tam ani ten pancier nevydrzal.
Ale aspon drzia a nedaju sa rozbit.
Ani betonove nie su pekne 🙂
Fakt, mi nedoslo...
Ale take by sa ho mesta nehodili...
hehe..teraz ma napadlo, ved aj v BA mame pekne drevene zastavky... na Zeleznej studnicke v lesoparku :-)))
Neviem, myslim ze som
drevenu zast. este nevidel...
nahodou...drevene zastavky vydrzia dost (aspon mimo BA) :-))
Ale tie by sa rozkradli, zdoreli, zhnili
a ja neviem co este.
Jednoducho beton je beton:-)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.