No a v čom je teda rozdiel? ? Aj metal sa dá počúvať ak ho vieš pochopiť a započúvaš sa. Ťažko to pochopí človek čo nikdy neprekladal texty, nechytil do rúk žiadny nástroj a neskúšal to hrať... Ale detaily muziky nebudeme dávať sem... Keby mi tam púšťal dáke omšové drísty, tak v momente vystupujem aj keby to bol posledný spoj. To isté som spravil keď na 95 šoféroval raper, v momente som šiel dole...
Som veľmi zvedavý ako sa 96 napojí na svoju stálu trasu na križovatke Tomášikova - Trnavská ? to dopadne ako naša 68 v Petržalke s odbočovaním Apollo - Bosákova pre ktoré nakoniec musí zachádzať cez Ovsište ?
Sorry, už som si myslel že na Teba reagovať nebudem, ale téma hudba v prostriedkoch ma zase nabudila. Pretože mám opäť presne opačný názor ako ty. Už som cestoval vo vozidle kde vodič bol fanatický metalista, fanatický technomaniak a dokonca aj fanatický veriaci, čo dali svojim cestujúcim náležite pocítiť. Ak hrá z kabínky počúvaťeľná hudba, osobne mi to nevadí. Ale metal, techno, či ( a opäť vravím o L70 s odchodom zpod Nového Mesta 18:2 ) svätá omša pustená na plné pecky do celého autobusu - to už je na mňa moc.
No bohate mi stačia tvoje slová. Ja len verím, že sa tak nestane. Vozidiel niet na normálne spoje ale chujoviny vymýšľať ako na páse. ? Nič by som nepovedal ale keby 96 preložili na Bosákovu. Tej by sa jazdná čas skrátil a ušetrené vozidlá z 96 by šli na 68 a Ovsišťania by dostali obojsmernú 68. Potom by aj šlo preložiť späť 84, keby tam premávala tak silná linka ako 68.
To už sa nám tu rysujú slimáky typu bývalej 86 a 95. Vidno, že to majú "premyslené". Okrem už doondenej 84 ešte treba aj 68 pokaziť. A aby som nezabudol tak zachádzka cez Ovsište predĺži jazdný čas, čiže dosť možné, že sa rozlúčime s intervalom 4minúty v rannej špičke, tak ako s intervalom 3min na 95. Inakl by ma zaujímalo kedy cesta z Nám. hraničiarov na Farského trvá 3 minúty, že ktorý idiot to meral!!! Jedine poobede z Farského na Námestie hraničiarov to trvá 3 minúty čo však nemôže mať dopad na interval v rannej špičke. Aby som nebol za kritika a žiadne činy, tak to pravidelne meriam čas jazdy Nám. hraničiarov - Farského... od momentu pohybu vozidla z Nám. hraničiarov po komplet výstup/nástup na Farského prešlo 2:15 min... v čase 3:00 min míňame Artmediu. Aspoň v čase od 7:00 do 7:45 by mohli dať interval 3 minúty, od 7:00 do 7:30 je zdržanie 95 nepatrné. Ďalej... úsek Strečnianska - Topolčianska odkedy trvá 2 minúty? Videl tam niekto kolóny alebo zápchy? O*** Č.2.! Vie mi niekto tento neriadený bordel vysvetliť?
pozri dispečerské, niekde to tam počas posledných 3-4 dní bolo spomínané...
68 by mohla ísť v oboch smeroch cez Bosákovu, lenže - niekto by musel mať dosť politickej vôle zrušiť odbočku z mosta doľava smer čunovo. zároveň s tým by podľa mňa bolo viac ako vhodné zrušiť i nájazd na most od euba, ten z einsteinovej podľa mňa stačí, keďže prístavný most by mal byť tranzitný a nie mestský...
Čoooo? To chcú tí ko... z DPB aj 68 cez Ovsišet srať v smere do mesta? Neni takto náhodou trasa cez Ovsište stav núdze preto lebo debil projektant dodrbal odbočovanie z Apolla na Bosákovu?! ? ☠ Ja dúfam, že 68 zmizne z Ovsišťa a bude chodiť v obidvoch smeroch NORMÁLNE!
žeby "cestujúci by to zneužili" tak tam radšej zrušíme busy úplne? ? ale zase sa utešujem tým, že kým (ak) sa IPR do niečoho pustí, bude aj po voľbách (zase tým vzniká otázka kedy to dokončí...-viď napr. astoria)
Re #115598 peto1622: to nikto ešte nevie, veď je to predsa supertajná informácia z dpb, ktorá sa záhadným spôsobom dostala na verejnosť... aj keď dúfam, že po presmerovaní 68čky smer mesto nezrušia 96tke cestu šustekova-euba a nešupnú ju cez bosákovu...
Podľa mňa je vhodné vypracovať aj taký náčrtový scenár na NAD. Napr. štýlom, že na NAD v KV a Dúbravke sa stiahnu 2 vozy z 34 a 83, ktoré sú práve v Dúbravke, jedna 70 a 88, ktorá sa nachádza pod mostom, 33/3 bude jazdiť až pod most. A nejak to následne skoordinovať.
Týmto by sa dali aspoň čiastočne eliminovať zmätky prítomné pri mnohých NAD. Teda Služobné jazdy behajúce na prázdno po trase NAD, dvojice vozov idúce naraz a potom dlho nič, občas vozy zobraté zo Sorkových liniek a pod..
"teraz, ak sa niečo stane v KV, tak máš odstavenú aj račiansku radiálu. NAD v úseku Nový Most - Dúbravka Ti Raču tiež nevyrieši."
Akože nie? Však ak máš odstavenú KV, tak ti stále na zvyšku trasy zostane dosť vozidiel na to aby stihli obsluhovať račiansku radiálu.
Zober si taký príklad. Pri kríži ti v obratisku stoja 2 vozy a zvyšok máš na trase. Ak sa stane nehoda na Molecovej, tak rýchlo stopneš vozidlá v smere do Dúbravky. Pri intervale 4 minúty (jedna linka na radiálu) ti v úseku medzi Tunelom a Molecovou nemôžu zostať viac ako 3 vozy (jazdná doba 6 minút + nejaká reakčná doba). Avšak za ten čas sa ti ešte stihnú vrátiť 1-2 súpravy. Čiže v reáli ti na zvyšku linky chýba 1 alebo 2 súpravy (tie čo uviazli mínus tie čo sa vrátili). Na Račianskej radiále môže teda nastať len taká situácia, že vozidlá v čase začiatku odklonu budú mierne meškať (cca 10 minút viď môj predošlý príspevok) a bude ti tam chýbať jedna alebo 2 súpravy (+plus tie na konečnej, ale bez nich sa bude dať počas takéhoto stavu zaobísť), ktoré môžeš nahradiť záložným vozidlom z konečnej.
V tomto prípade som neuvažoval so situáciou, že opačný smer bude prejazdný, v takom prípade by sa výluka račianskej radiály nedotkla vôbec.
na radiale potrebujes mat urcitu kapacitu (poc. osob / casova jednotka) a je ti jedno, v kolkych linkach... Pokial by doslo k tej situacii co popisujes, tak sa jednoducho linka 5 skrati na usek Raca - Tunel(povedzme); a Novy most - Tunel - Dubravka bude robit NAD. V principe, vozy mas na linke rozmiestnene relativne "rovnomerne", t.z. ze vozy, ktore ti ostanu v useku Tunel - Raca budu +- stacit na zabezpecenie dopravy v tomto useku.
Akurát, že mne nešlo o to, za koľko sa dokážu stiahnuť autobusy z iných liniek na zabezpečenie náhradnej dopravy, lebo je viac jasné že to nejakú dobu potrvá. Na to naviac ani nie je možné vypracovať nejaký krízový scenár, lebo cestovné poriadky sa často menia a vozidlá (či už riadnych liniek alebo záložné) sa nachádzajú v každom čase na inom mieste.
Mne išlo o vypracovanie krízových scenárov v prípade mimoriadnych udalostí na kritických miestach (električkové a trolejbusové trate, mosty, okrajové mestské časti s jediným hlavným prístupom...). Teda, ak sa napríklad na električkovej radiále mimoriadna udalosť, prvé čo spravím je, že zakážem ďalším vozidlám vjazd do daného úseku. Vozidlá vyčkajú na poslednom možnom mieste odkiaľ je ešte návrat a keď sa na miesto dostaví dispečer a posúdi aký je stav a predpokladané zdržanie, potom buď povolím vozidlá pokračovať ďalej alebo vyhlásim obchádzkové trasy. Takýmto spôsobom sa nemôže stať, aby bol výpadok na inej radiále spôsobený chýbajúcimi vozidlami väčší ako 10 minút (doba od vzniku mimoriadnej udalosti, do jej posúdenia a zavedenenia náhradného opatrenia).
Tak hej, ale nevyrišíš tím nefunkčnú premávku na iných dotknutých radiálach (v prípade, že by bola len 1 linka na každej).
Uvediem príklad: linka 5 premáva v trase Dúbravka - Rača. Predstavme si, že do Rače okrem nej už iná električka nechodí. Ja viem, že tam chodí ešte 3 a 11 ale predstavme si, že nie. A teraz, ak sa niečo stane v KV, tak máš odstavenú aj račiansku radiálu. NAD v úseku Nový Most - Dúbravka Ti Raču tiež nevyrieši. Tu nejde ani tak o to, že by nemal byť nejaký scenár NAD (to nespochybňujem) ako skôr o to, že na každej radiále by mali byť 2 linky pre takéto prípady.
Ale ak má dispečer plán a vodiči sa ho učili na školení, tak dispečing potom čo zistí mimoriadku, môže rovno vodičom povedať odklonové trasy a tí na ne môžu ísť bez nejakych nedorozumení. A nemusí sa stať, že na radiálu príde ďalších 5 súprav, alebo že jedna 1ka pôjde po tunel, druhá po SNP a odtiaľ na Obchodnú a pod..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
geodeath
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6345