romanca: a co vybudovanie kolaji a vedenia na DD ? Inak z toho ako popisujes trolejbus, mam pocit, ze sa vozievas v MHD s autobusmi mercedes s klimatizaciou a televizorom a barom... ;)))
nepohodlny trolejbus - priznam sa ze nemam skusensot z trolejbusov zo sveta len na slovensku blava a zilina. v trolejbuse ma ako cestujuceho hadze z boka na bok a pri brzdeni dopredu (nechapem preco omnoho viac a castejsie ako v autobuse). nie je nic moc pocuvat ten sialeny vrzgot pri zrychleni a spomalovani, rovnako na mna posobi deprimujuco sykot dveri pri zatvarani.
mozno existuju vo svete aj pohodlnejsie trolejbusy ako tie nase, ale tie nase su priserne aj z hladiska sedaciek, ich rozmiestnenia a dostupnosti. dalej by som za nepohodlnu oznacil velmi vyvisenu podlahu.
som zvedavy, ake argumenty budu v prospech trolejbusov, ak maju odovodnit isto nie male naklady na vybudovanie trolejoveho vedenia na dlhych dieloch.
Turbo: a vies mi (aspon priblizne) povedat kolko by stala elektricka na DD a kolko trolejbus. Ked vies, ze elina je lacnejsia a len si tu informaciu neprebral, mal by si to vediet, nie?
Turbo: ;))) kua ! mavam 2xT6A5 a kua by si neveril, sak to ma obcas ked je to plne vazne problemy sa rozbehnut v Dubravke ! Tak neviem ci narazam na zle supravy o com VAZNE pochybujem, ale myslim to vazne ! A teraz si predstav ze zacne mrholit.... Kokos poviem Ti zo svojich skusenosti, ze by som tam plne vyrtazenu supravu (co by nesporne bolo) nechcel rozbiehat. Toto Ti vravim bez srandy... Pod sa niekedy so mnou previezt, ked budem mat 5ku a T6 a ukazem Ti co to dokaze plne na zamrholenej kolaji v Dubravke. jak rozbeh, tak brzdenie do zastavok. Piesocniky poznam, neboj...
ako vravi KLF, trolejbus ma (okrem splodin) lepsie jazdne vlastnosti v kopcoch (a nie len v nich), mensiu hlucnost. A okrem toho je jeho prevadzka lacnejsia ako bus (aspon myslim, pripadne ma opravte).
KLF:
Videl si tie projekty elektriciek na DD? JA hej. A su tam aj varianty kde je menej oblukov ako teraz ciest. Fakt. Navyse to je lacnejsie. A ked is nevies predstavit ako by to tam islo, tak sa pozri trochu do inych miest - take stupania su bezne. Teda co sa tyka vyhod, tak
1. Je to lacnejsie.
2. Elektricka ma vyssiu prepravnu kapacitu.
3. Netreba rozsirovat vozovy park ani elektriciek ani autobusov (tam dojde de facto k zruseniu liniek 32 a 33).
4. Mas priamy a hlavne rychly spoj s mestom, bez prestupu.
5. Elektricka neuviazne v zapche na Karloveskej ulici, autobusova linka 32 ano.
5. Trolejbus by tiez stal v zapche. Pochybujem ze tam presadis vlastny bus pruh.
Ja som na tie projekty elektricky tiez cumel - ale je to realnejsie ako trolejbus, minimalne z toho dovodu ze netreba tahat dlhe pripojne vetvy a netreba rozsirovat vozovy park. Ver ci nie, je to idealnejsie riesenie.
romanca: pohodlie: autobus - trolejbus - nevidim rozdiel, vyhoda trolejbusu okrem ekologie - VYKON motora !!!
ty co si pisal o rychlostnom rekorde, neviem teraz kto to bol ;)))) : nuz... je to vyzva pre mna ked budem mat K2 na Racianskej ;)))))
co mate proti elektricke (rychlodrahe) do pezinku? podla mna je to najlepsie riesenie ale nie po zeleznici ale vybudovat pod vinohradmi samostatne kolajnice.
viete mi ako absolutnemu laikovi vysvetlit preco je lepsi trolejbus na dlhe diely ako autobus? mne to okrem ekologickych dovodov pride uplne jedno. navyse z hladiska cestujuceho povazujem trolejbus za uplne najhorsi mozny dopravny prostriedok, urcite najmenej pohodlny
hm, viete ze rychlostny rekord (515,3 km/h) na klasickej zeleznici nebol uz 12 rokov prekonany? Este teraz si pamatam ako som o tom (s otvorenymi ustami ) cital reportaz, tusim v Zelezniciarovi ...
Turbo: elinu do pezinka nekomentujem, ale trolejbusy na DD - s tym ja suhlasim. Trolejbus je najidealnejsi dopravny prostriedok na "stveranie sa" do kopcov. Ja (a ako vravel Durkovsky, ani on) si neviem predstavit elektricku tahat sa hore na DD. Kua, nechcem domyslet co by sa mohlo stat, keby jej tam zlyhali secky brzdy. Nie, nie... elektricka na DD rozhodne nie - to je mozno fikcia, ale od reality to ma podla mna daleko. Aj tie obluky sa mi tam nepacia... Turbo, pri seckej ucte, ale toto asi neporejde. Co mas proti trolejbusom na DD ??? O cene teraz neuvazujme, to tam neni az taky rozdiel, aj ked by si musel potahat vedenie k DD.
COLOR #11499:
COOOO?????? Elektrickou do Pezinka???? Trolejbusy na Dlhe diely (ved elektricky vychadzaju lacnejsie!!!, sam som u Kajdiho studoval tie projekty)??? A aka rychlodraha???? CO ZA KREPOSTI MU SI TLACIL DO HLAVY??? URCITE AJ ZMENU ROZCHODU (uz ho pozname dost). CO ZASE ROBI??? KUA, JEMU NESTACILO CO ROBIL VTEDY KED SME BOLI S MISOM MILATOM, KLATIKOM A J U DURKOVSKEHO??? NECH SA UVEDOMI. Ale radsej to sem nebudem pisat, lebo nas vyhodi z pieskoviska. Silne pochybujem ze sa tu tento prispevok dlhsie ohreje, lebo aj tak ho zmaze...
ad Trencin: nech sa pridu spytat do BB, kolko mesto prispieva nad ramec trasferu od statu ! NIC! A nechvaluje nahodou mesto CP a cestovne v MHD (aj keby to zabezpecovala NASA) ? Same vyhovorky.
tr3mp